Oletko vasen- vai oikeakätinen?

72 posts, 4 pages, 15,902 views

Snaggo

Posts: 1,147

#21 • • Snaggo ;__;
Vasuri for life <3. jos ei tietokonehiirtä ja kitaraa lasketa.

--
bojoing.

NextAce

Posts: 2,505

#22 • • NextAce Alienated
Kumpikin käsi käy. Ainoo et kirjotan ja pidän haarukkaa vasuris, mut muuten käytän kumpaakin kättä.

--
-Alienation-

-----

Avatar
#23 • • pia^^ Guest
Oikeekätinen, koris aikoina opettelin myös vasemman käden käytön ku oikee oli pari kertaa paketissa *nauru*, mut taito on nyt ruostunu *uuh* . Noi maila jutut mul menee kans vähä ristii, mut ei sen väliä.
Jennam0n

Posts: 55

#24 • • Jennam0n
Vasenkätinen olen. Pidän lusikkaa vasemmassa, samoin haarukkaa. Saksia oikeassa. Lyön pesäpalloa oikealla "olalla" *juonittel*
UnityF

Posts: 15,721

#25 • • UnityF joo just se

NextAce, 21.8.2005 00:51:
Kumpikin käsi käy. Ainoo et kirjotan ja pidän haarukkaa vasuris, mut muuten käytän kumpaakin kättä.



matkit mua *släp* *hih*

Sama mullakin, mut on testannu luonnistuu myös syöminen & kirjoittaminen myös oikeella kädellä.
Itseasiassa vaikka kirjoittaisin oikeella kädellä mulla on parempi käsiala kuin broidilla.... *nauru*
Mut vasurilla luonnistuu paremmin..

Joten molempi parempi *joo*
UzU

Posts: 2,361

#26 • • UzU [33100]

UnityF, 22.8.2005 23:26:
---
NextAce, 21.8.2005 00:51:
Kumpikin käsi käy. Ainoo et kirjotan ja pidän haarukkaa vasuris, mut muuten käytän kumpaakin kättä.

---

matkit mua *släp* *hih*



Third that.

mm. heitän palloa sun muita esineitä ja käytän hiirtä oikealla, mut kirjoitan ja syön vasurilla.
remotion

Posts: 5,283

#27 • • remotion nostatus guru
No mä oon syntyjäni vasen kätinen mutta nykyään molempikätinen. ainoa mitä en pysty tekemään oikealla kovin hyvin on kirjoittaminen ja piirtäminen.
kaikki muu, lusikointi, sulkapallon peluu, hiiren käyttö jne sujuu yhtähyvin kummallakin.
oikea on ehkä hivenen vahvempi jos peleistä puhutaan ja vasen tarkempi kun puhutaan esim kirjoittamisen tyylisistä asioista. mut esim en tiedä et kummalla kädellä ois parempi käyttää saksia tms... yhtä luonnostaan menee kummallakin.
remotion

Posts: 5,283

#28 • • remotion nostatus guru

Bileilehänminä, 20.8.2005 20:38:
---
En oo ikinä treenannut toisen käden käyttöä jossain asiassa minkä hoidan määrätyllä kädellä, onko sitä mahdollista oikeasti harjoitella niin että siinä harjaantuu jopa niin hyvin, että tulee siedettävää jälkeä..? Ilmeisesti jos nuorena totutellaan jomman kumman käden käyttöön jossain asiassa se jää pysyväksi? Mutta mites vanhempana, mielenkiintoista...



On aloita esim sillä että vaihdat hiiren toiselle kädelle. viikonpäästä tuntuu jo ihan luonnolliselta. ;)
extramppa

Posts: 217

#29 • • extramppa hengailija
Oon todella oikeakätinen. Mulle on melkein mahdotonta tehdä tiettyjä asioita vasemmalla kädellä. Mulle vasen on sellanen "hyvä apuri", joka tekee kaikki vähemmän vaativat hommat.
Jaloista mulla sitten onkin vasen vahvempi, mutta se johtuu kylläkin oikean jalan vauriosta.
ottonivus

Posts: 148

#31 • • Edited ottonivus Random juippi
Kirjoittaminen, syöminen ja parranajo vasemalla, muuten kaikki muu menee oikealla ja oikea tuntuu vahvemmalta esim. nostettaessa*ding**joo*

--
\"anna mennä\"

kilobitti

Posts: 2,419

#32 • • kilobitti 1-2-3 techno

Epailija, 20.8.2005 20:25:
Oikeakätinen. Tarkoitus olisi kuitenkin kehittää vasemman käden koordinaatiokykyä jollain konstilla. Ärsyttää kun se on niin kömpelö.



Helppo tapa alottaa tota treeniä on vaihtaa hiirikättä - sekin voi olla alussa yllättävän vaikeaa, mutta sen oppii nopeasti. Tuntuu, että vasen käsi vaatii ihan erityistä huomiota oli kyse mistä vaan. Intuitiivisesti sitä vahvempaa kättä tulee aina käytettyä rankempiin liikkeisiin, jolloin vahvempi käsi saa entistä enemmän treeniä-> tilanne pahenee automaattisesti. Ennenku tajusin tämän, oli kiipeilystä aiheutunut toispuoleinen vahvistuminen saanut jo aika naurettavat mittasuhteet - nyt olen jo normalisoitunut*nauru*

Teloin muuten oikean käteni pahasti tossa keväällä, joten olin pakotettu pakotettu vasenkätisyyteen. Tuskaahan se oli, mutta opettavaista*nauru*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

o_°

Posts: 224

#33 • • o_°

kilobitti, 23.8.2005 10:59:
---
Epailija, 20.8.2005 20:25:
Oikeakätinen. Tarkoitus olisi kuitenkin kehittää vasemman käden koordinaatiokykyä jollain konstilla. Ärsyttää kun se on niin kömpelö.
---


Helppo tapa alottaa tota treeniä on vaihtaa hiirikättä - sekin voi olla alussa yllättävän vaikeaa, mutta sen oppii nopeasti. Tuntuu, että vasen käsi vaatii ihan erityistä huomiota oli kyse mistä vaan. Intuitiivisesti sitä vahvempaa kättä tulee aina käytettyä rankempiin liikkeisiin, jolloin vahvempi käsi saa entistä enemmän treeniä-> tilanne pahenee automaattisesti. Ennenku tajusin tämän, oli kiipeilystä aiheutunut toispuoleinen vahvistuminen saanut jo aika naurettavat mittasuhteet - nyt olen jo normalisoitunut*nauru*

Teloin muuten oikean käteni pahasti tossa keväällä, joten olin pakotettu pakotettu vasenkätisyyteen. Tuskaahan se oli, mutta opettavaista*nauru*



Nyrkkeilyn tai muun vastaavan harrastaminen kehittää heikompaa kättä kiitettävästi. Nyrkkeilystäkin voi sitten valita sen kevyemmän kuntonyrkkeily version, jos ei halua satuttaa itseään/muita. *vink*
Android

Posts: 3,908

#34 • • Edited Android
Eli periaatteessa kysymys on; "runkkaatko vasemmalla vai oikealla kädellä" ?

Vastaus: Oikealla.

Se oikea käsi.
Mellu-

Posts: 4,006

#35 • • Mellu-
Kumpikin toimii tarvittaessa *lmao* *igor* mut oikeella kirjotan yms

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Rocca

Posts: 3,064

#36 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Mellu-, 23.8.2005 14:19:
Kumpikin toimii tarvittaessa *lmao* *igor* mut oikeella kirjotan yms



haha niin varmaan....ja vasemmalla heittelet lättyjä sitten *nauru*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Mellu-

Posts: 4,006

#37 • • Mellu-

Rocca, 23.8.2005 15:09:
---
Mellu-, 23.8.2005 14:19:
Kumpikin toimii tarvittaessa *lmao* *igor* mut oikeella kirjotan yms

---


haha niin varmaan....ja vasemmalla heittelet lättyjä sitten *nauru*



oikee käsi on lentopallomaila nro 1 mutta vasen toimii kakkosena sikäli mikäli nro 1 on epävireessä tai tilanne niin vaatii.. letut lentää molemmilla käsillä yhtä surkeesti *lmao*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

nethr

Posts: 763

#38 • • Edited nethr !!
Oikeakätinen. Alunperin taisi olla taipumusta vasenkätisyyteen, mutta vanhemmat opettivat oikeakätiseksi skidinä *ding* No, kai silläkin sitten jotain saavutettiin. Esimerkiksi teh real mustekynällä on helpompi/vähemmän suttuista kirjoittaa oikealla kädellä kuin vasurilla *nauru*

--
xD

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#39 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]

Android, 23.8.2005 12:50:
Eli periaatteessa kysymys on; "runkkaatko vasemmalla vai oikealla kädellä" ?

Vastaus: Oikealla.

Se oikea käsi.

Pitäsköhän tän topicin aihe muuttaa muotoon kummalla kädellä runkkaat *nauru* sitä vartenhan kädet varmaan on loppujen lopuksi ihmiselle muotoutuneet.. *nauru*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Gen-X

Posts: 84

#40 • • Gen-X -mindDrive-
Mutsin mukaan olin kouluikään saakka vasuri ja siitä myöhemmin tulin oikeakätiseksi. *ding* Kirjoitan oikealla, lätkämaila on vasurin ja niin edelleen...

--
Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla.