Oletko vasen- vai oikeakätinen?

72 posts, 4 pages, 15,893 views

Psychogenic

Posts: 182

#41 • • Psychogenic
Mä olen ollut oikea kätinen niin kauan kuin muistan.. *nauru*

--
::Over time it may be possible to relate an increase or decrease in psychogenic factors with an increase or decrease in pain::

ninni

Posts: 489

#42 • • ninni sydän
opettettu oikee kätiseks eli periaattesa pitäs olla vasuri *ding* mut en ole *hih*

--
äitini tietää etten ole normaali lapsi
*tirsk*

Tropico

Posts: 246

#43 • • Edited Tropico Puolet nyt, loput myöhemmin.
Mä oon vähän kumpaakin. Kirjottelen oikealla mut esim. keihästä heitän vasemmalla. Lätkämaila on right(ns. vasenkätisten). Eli kaikki voimalajit vasemmalla ja sitte vähän tarkemmin ni oikea käsi :) Ruokailussa menee vieläki vähä sekasin ku haarukka vaihtelee monta kertaa kättä ja välillä ei tiedä oikein itekään kummalla sitä söis :) Sitte oon vielä vasenjalkanen.
lunake

Posts: 800

#44 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
Oikeakätinen vaikka joitain asioita saatan tehdä vasenkätisesti.




*possu*

--
Hedelmällisyys on påp!

Sphyxia

Posts: 3,308

#45 • • Sphyxia Maracujá!
Oikeakätinen, mutta silti jotkut asiat onnistuvat paremmin vasurilla.
Coon--

Posts: 640

#46 • • Edited Coon-- 5,2 mmol/l
Tunnunstaudun oikea kätiseksi. Vasemmalla osaan tehdä kyllä jotain, mutta se taito katoaa jos sitä ei pidä yllä. Opettelin mm. käyttämään hiirtä vasurilla, mutta kun taas vaihdoin oikeaan käteen. Puolen vuoden päästä huomasin että tarkkuus käyttää sitä vasurilla oli kadonnnut. Tosin oikeaa osasin käyttää yhtä hyvin koko ajan? johtuneeko siitä että tein muita tarkkuutta vaativia töitä oikealla, vai siitä että siihen oli jo niin adaptoitunut


Monesti olen pohdiskellut missä vaiheessa lapsi valitsee tämän käyttö käden, ja mikä siihen johtaa *ding*
Avatar
#47 • • REivaaja Guest
Jossain asioissa on pirun vaikeeta käyttää vasuria vaikka se onkin dominoivampi käsi.
pietari

Posts: 337

#48 • • pietari -..-
oikea *hymy*
vaikka olenkin 1/4 suomenruotsalainen (= 1/8 ruotsalainen) *hih*

--
...umdah...

onni3mk

Posts: 3,973

#49 • • onni3mk Onni on.
Täyspainoinen vasenkätinen (oonko mä jo vastannut tänne)
Ja ylpeä siitä. Älkää tulko mulle kuittailee *grr**hih*

Ainoo haittapuoli on se, et kun kirjottaa kynällä, joka suttaa, jos se ei ole kuivunut heti, on käden toinen puoli sitten ihan musta kirjoituksen jälkeen.

Hiirtä käytän oikealla, en osaa käyttää vasemmalla. Se ehkä ainoita asioita, joita teen oikeasti oikealla, enkä edes osaa vasemmalla. Haarukkaa pidän vasemmassa ja veistä oikeassa. Jos syön pelkästän haarukalla tai lusikalla, väline on vasemmassa. Jotkut oikeakätiset kaverit vaihtaa tässä vaiheessa välineen oikeaan käteen.

Yläasteella taisin virkata ja kutoa oikeakätisten tavoin, kun opettaja ei osannut näyttää mulle, miten se tehtäisiin vasenkätisittäin. Mä opin kuitenkin helposti.

Mulla oli ala-asteella opettajana semmonen nainen, joka osas kummallakin kädellä kirjottaa ja tehä lähes kaikkea. Olis kiva osata kans, mut en mä jaksa opetella.

--
Onni on.

leka

Posts: 373

#50 • • leka anteeksi olen eläin
Osaan käyttää molempia (olen harjoitellut ! )

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

Dneya

Posts: 1,464

#51 • • Dneya Sizkolizko.
"Virallisesti" olen oikeakätinen, mutta jotkin asiat teen väärinpäin vasenkätisesti, esim mailapelejä pelaan vasenkätisesti, luonnostaan. Kirjottamista, sun muuta hienomotoriikkaa oon kyllä muuten tarkoituksella harjoitellut kouluaikana, ruotsintunneilla *vink*

--
The greatest hazard in life is to risk nothing.

Femi

Posts: 651

#52 • • Femi
oon kans oikeakätinen, mutta käsi ollu pariin otteeseen paketissa pikku murtuman takia, joten jouduin opettelemaan vasemmalla kädellä kirjoittamaan. sen jälkeen oonkin koittanu pitää sitä taitoo yllä, tai kehittää vielä lisää. paljon helpompaa kun se vasuri ei oo sellainen "apukäsi" vain *hymy*
flowi

Posts: 13

#53 • • flowi

cPo, 20.8.2005 20:31:
Mä kirjotan oikeella, mut säbä- ja lätkämaila on vasuristi... pesismaila tulee kyllä oikeelta puolelta. Lienen siis luonnonoikku *super*



Sama homma täällä...*ding*
Late

Posts: 3,441

#54 • • Edited Late team Lasse
Oikeakätinen olen, mutta osaan amupua vain kuin vasurit. *ding*
zari

Posts: 716

#55 • • zari Team Tamppaajat
Oikeakätinen,mutta palloa heitän vaan vasemmalla kädellä *hmph*
Sählymailakin on vasurille suunnattu *nauru*

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

Veivi

Posts: 971

#56 • • Veivi Pablo
Vasurit on ihme sakkii. Kait sitä on pakon edessä joutunu joitain asioita treenaamaan kuten oikeakätiset ; pesisräpylöitä ei saanu ku vasta yläasteella vasureillekkin mutta sillon oli jo myöhäistä eli ainakin pesiksessä heitän oikealla. Muutoin kyl aina ku mahollist nii vasemmalla. Kätisyys on right mailapeleissä. Hiirtä käytän oikealla. Ammun aseella oikea käsi tukikätenä. Pesistä lätkin oikean olan puolelta. Kirjoitan vasemmalla.

T. Vasenkätinen
UzU

Posts: 2,361

#58 • • UzU [33100]
Vasen mut..

hiiri oikealla, pallon heittäminen oikealla, kartun ja frisbeen heittäminen vasemmalla, syöminen vasemmalla, tikka oikealla, mailat rightilla...
Lincra

Posts: 181

#59 • • Lincra Se Baarimikotar
molemmilla onnistuu ihan samalla tavalla. *hihu*

--
Kyllä minä nimiä muistan, mutta en kenen ne on

Avatar
#60 • • Kirsikka Guest
Oikeakätinen, mutta joitain juttuja teen mielummin ja helpommin vasemmalla kädellä. Kuitenkin kirjoittaminen (siis kynällä paperille) ja muut perusjutut oikealla.