masennus...

1,167 posts, 59 pages, 651,476 views

scobl

Posts: 755

#21 • • scobl
Kuulin että masennus johtuu stressistä. Esim sukulaisen kuolema voi aiheuttaa masennuksen. Miten niin monella on masennus?

--
bred na net

SuttiS

Posts: 3,111

#22 • • SuttiS Drama Queen
Mä oon nähnyt suljetulla psykiatrisella työharjoittelussa ollessani IHAN OIKEASTI MASENTUNEITA ihmisiä... *uuh*
Meiän monen "masennus" on sellasen rinnalla ihan pala kakkua -kenenkään fiiliksiä vähättelemättä...
Nykypäivänä kaikessa pitäis onnistua, epäonnistumisia ei sallita... Ja sitten "masentaa"... *nyyh*

[muokattu 23.8.2002 11:47]

--
Suoritus tekee mestarin.

killuska

Posts: 748

#23 • • killuska
mINNy:[q

Nykypäivänä kaikessa pitäis onnistua, epäonnistumisa ei sallita... Ja sitten "masentaa"... *nyyh*[/quote]


Totta puhut kuomaseni!

*hymy*

--
*killuska*

Avatar
#24 • • superpete Guest
mINNy:

Nykypäivänä kaikessa pitäis onnistua, epäonnistumisa ei sallita... Ja sitten "masentaa"... *nyyh*



Tämän lisäksi masentuneisuus voi johtua paljon siitä, että kaikilla on aina mukamas kiire, Silti on epäselvää se, että mihin on kiire. Siitä syntyy stressi ja tulee näitä kuuluisia loppuunpalamisia. Ei vaan osata ottaa omaa aikaa ja rentoutua.
TanyaK

Posts: 745

#25 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Tossa just eilen mä havaitsin että mä olen saanut ainakin sellaisen kaamosmasennuksen ensi oireet! Ja yksi ystävänikin on masennuksen kourissa jäänyt jopa sairaslomalle!! On masentavaa kun ulkona on noin pimeää ja aamulla kylmä ja iltapäivällä ne pitkälahkeiset housut taasen tuntuu olevan liikaa!!! Pitää kai alkaa vaan reippaasti kääriä aina puntteja kun kello jysähtää tohon puloen päivän kohdalle. No toi nyt ei kuitenkaan ole kovin iso juttu. Mutta oikeasti kyllä tämä pimeys vaikuttaa meihin ihmisiin. Tai ehkäpä tämäkin on lääketieteen aiheuttamaa harhaa. Sitä kun lukee aikansa lääkärikirjaa niin on jos jonkinlainen kuppa tarttunut kurkkuun kiinni!

Pitäisiköhän kokeilla valohoitoa *täh*
Avatar
#26 • • yana Guest
mua taas vaan muutenvaan vituttaa aina nousta sängystä. illan virkku aamun torkku. en varmaan ikinä pääse peiton alta ennenkuin oon tunnin tai kaks koomannut ja miettinyt miks hemmetissä ei vois vaan nukkua seuraavaa sataa vuotta kun on taas miljoona asiaa tehtävänä eikä nappaa sit millään *uuh*
Danskuh

Posts: 675

#27 • • Danskuh pikku-Dee
illan virkku aamun torkku. en varmaan ikinä pääse peiton alta ennenkuin oon tunnin tai kaks koomannut ja miettinyt miks hemmetissä ei vois vaan nukkua seuraavaa sataa vuotta! kohtalo toverini,sama juttu...mut toisaalta nukkuminen on ihanaa....mut siit tulee morkkis jos nukkuu kauniin päivän yli.*nyyh*
Avatar
#28 • • yana Guest
tietysti jos herätessä on joku vieressä peiton alla niin sieltä ei pääse pois moneen tuntiin *vink*
kovas

Posts: 1,522

#29 • • kovas Kristo
Kaveri just selitti et oli keksinyt miksi sitä oli masentanut jo aika pitkään. ja se syy oli sen tyyny. yksinkertaista *joo*
SuttiS

Posts: 3,111

#30 • • SuttiS Drama Queen
HardSpanky:

Kaveri just selitti et oli keksinyt miksi sitä oli masentanut jo aika pitkään. ja se syy oli sen tyyny. yksinkertaista *joo*



Eli nyt kaikki sit nukkuu ilman tyynyä, niin eiköhän ala kääntyä suupielet ylös!
HardSpanky: sun kandeis varmaan patentoida toi, sillä voi vaik tienata... *vink*
Ei mut oikeesti, se syy voi löytyä hyvinkin arkipäiväisistä asioista. Oikeesti.

--
Suoritus tekee mestarin.

Avatar
#31 • • Guest
Sapis:

Moon ainakin huomannut,jos kelaan että äh kun tylsää ja mikään ei tunnu kivalta,ni sittekös vast kaikki alkaa tuntuu oikeesti tylsältä ja kun kelaa ja kelaa ni siinä sitä sitten ollaan....supermasifiiliksis!Häntä pystyyn ja menox!*hymy*



Todellinen masennus ei ole sitä, että kaikki tuntuu paskalta, vaan sitä ettei mikään ei tunnu miltään.

voimia*super*
milla

Posts: 3,699

#32 • • milla
mINNy:



Eli nyt kaikki sit nukkuu ilman tyynyä, niin eiköhän ala kääntyä suupielet ylös!
HardSpanky: sun kandeis varmaan patentoida toi, sillä voi vaik tienata... *vink*
Ei mut oikeesti, se syy voi löytyä hyvinkin arkipäiväisistä asioista. Oikeesti.



siis ihan OIKEESTI:DDD
Avatar
#33 • • yana Guest
milla:


siis ihan OIKEESTI:DDD



ai ihan oikeestiko?
Pan

Posts: 140

#34 • • Pan
kirotun kone haukkuu mua turistiks *dissaa*

--
Positiivinen pakana

killuska

Posts: 748

#35 • • killuska
yana8000:

tietysti jos herätessä on joku vieressä peiton alla niin sieltä ei pääse pois moneen tuntiin *vink*



Ei niin... On paljon parempaakin tekemistä
*iloinen*

[muokattu 7.9.2002 13:44]

--
*killuska*

Danskuh

Posts: 675

#36 • • Danskuh pikku-Dee
yana8000:

tietysti jos herätessä on joku vieressä peiton alla niin sieltä ei pääse pois moneen tuntiin *vink*

hmmmmm......ne mieles...noh,
*enkeli*
Avatar
#37 • • Kirsikka Guest
Muhunkin iskee aina kovin helposti masennus, ahdistus ja stressi.. joskus tuntuu siltä että on tosi paha olla eikä edes itse tiedä mistä se johtuu, tai sitten se johtuu niin monesta asiasta ettei ole voimia yrittää selvittää sitä. Koulu on sellainen asia joka aiheuttaa helposti stressiä, kun tekemättömiä töitä kertyy liian iso pino. Viime viikonloppuna otin itseäni niskasta kiinni ja tein 7 enkun ainetta, ja heti olo helpotti kummasti. Olin ajatellut että ahdistuksen syy olisi löytynyt jostain muualta, mutta näköjään toi oli kuitenkin se asia joka stressasi eniten. Masennusta aiheuttaa mulle yleensä kaikenlaiset ihmissuhdesotkut, mutta onneksi ne on yleensä ohimeneviä. Koskaan en luojan kiitos ole kovin pohjalle masennuksessani vajonnut.. aina olen ylös päässyt, onneksi =) jaksamista ja tsemppiä kaikille masentuneille!
Katrina

Posts: 605

#39 • • Katrina
kerran olin oikein kunnolla masentunut ja vei melkein puoli vuotta toipua siitä kokonaan. En voi edelleenkään sanoa olevani sama ihminen kuin olin ennen masennuskauttani. En hakeutunut minkäänlaiseen hoitoon tällöin, jälkeenpäin olen joskus miettinyt olisiko ehkä kannattanut.

Masennus on verrattavissa sairauteen, masentunut ihminen harvoin haluaa olla itsekäs eikä kykene tuosta vain ryhdistäytymään. Älkää siis tuomitko ihmistä heti vaan yrittäkää hiljalleen tukea ja auttaa.
Paraneminen ei yleensä tapahdu yhdessä yössä.

Surut, murheet ja masennuksetkin kuuluvat elämään ja antavat vastapainon iloillemme. Elämästä osaa ehkä vasta sitten nauttia kunnolla, kun on kerran käynyt oikein pohjalla ja osaa arvostaa jokaiseta päivää lahjana.
Defiz

Posts: 717

#40 • • Defiz
Itse "tapan" masennuksen olemalla kavereiden kanssa ja harrastamalla, Tosin nyt mulla ei oo harrastusta mutta kaveri porukka on saamassa jälleen "kerhoo" kasaan. *nauru*

Masennus lähtee ajalla (ainakin mulla).. Se vaan ei ole kivaa aikaa. Ennenkö kesäloma loppu olin ihan nyyhky *eiei*

Kavereita on kiva nähdä. Se piristää aina kun huumori lentää *iloinen*

--
-=Defiz=-
*Tampereelle Bileitä lisää*