Itse tykkään sen verran paljon tanssista, että käyn bileissä jorailemassa ja sen lisäksi salsa- ja reggaetontunneilla, saanpahan tanssia!
250 posts, 13 pages, 173,614 views
Replying to Liikkeiden hallinta tanssiessa:
Liikkeiden hallinta.
Ehkä ymmärrän mikä jotakuta moista pohtivaa askarruttaa.
Se vois ol sellanen zen-juttu et kun sitä ei yritä hallita, sen hallitsee.
Itse tykkään tanssia. Tanssin näin kuin tanssin, koska olen tanssinut huvikseni, harrastuksena ja katsonut tanssia jo hyvän aikaa.
Nykyään saan sekä ruusuja että risuja "tanssi taidoksi" kutsutun vian vuoksi.
Menin ihastumaan sellaiseen tanssityyliin kuin shuffle ja kun sitä vedin väärällä lattialla vääränä iltana sain pahan sydämen särkevän kommentin. "Sä pilaat nää bileet mee pois."
Tarinan opetus: Älä tanssi selväpäisenä mitään tiettyä tanssityyliä liian tyylille mukamas uskollisena. Älä ainakaan sufflea ´I don't feel like dancing´ biisin tahtiin. Onneksi kys mestassa oli toinen lattia vapaana minne saatoin livahtaa kommentin sanoneen näköpiiristä.
Nyt ehkä täst selitys inspani ei ole vahvimillaan, koska eilen ei tullut yhtäkään risua tahi ruusua!
Kunhan puheesävy ei ole liian vakava, tanssitekniikka on ihana puheenaihe!
En ole hyvä tanssia, teen vain sitä, kun haluan tehdä sitä ja se näkyy, joskus.
ps. missähän pääsis jollekin tunneille opettelemaan jotain ton tyylistä 'liikkumatyyliä' (ei hajuakaan mihin tyyliin tätä vois lajitella)
---
ps. missähän pääsis jollekin tunneille opettelemaan jotain ton tyylistä 'liikkumatyyliä' (ei hajuakaan mihin tyyliin tätä vois lajitella)
---
Luulen et aika harva bilettäjä on käynyt missään oppitunneilla, vaikka on niitäkin varmasti joitain. Itse olen huomannut että parhaiten oppii tanssimaan matkimalla muiden kivasti tanssivien liikkeitä (ja sitten yhdistämällä niitä omiin), ja kuuntelemalla musaa mikä pakottaa liikkumaan. Silloin kun tulee tosi hyvä biisi eikä ajattele mitään muuta niin keho onnistuu tekemään sellaisia liikesarjoja mitä ei missään kouluissa edes opeteta.