Sanotaan se vielä kerran: Tanssi itsellesi, liikuta kroppaasi musiikin tahdissa niin kuin susta itsestäsi tuntuu parhaalta.
Olen itse tanssinut nyt 11vuotta ja parasta bileissä tanssimisessa on just tuo tunteiden ja fiiliksien ilmaisu. Kun sulla on hyvä fiilis musiikista, annat rytmin täyttää sun kropan ja sheikkaa vaan niin prkleesti!! Tanssitunneilla treenataan tekniikkaa joka on aina hyvä perusta mut kyllä se fiilis on se tärkein bilettäessä. Sillä ei ole mitään väliä onko tanssinut koko ikänsä Opistolla vai vain baarissa/bileissä. (itseasiassa monet balleriinat ovat tekniikan orjia ja heille musiikille antautuminen on todella vaikeaa..)
mm.Jooga on erinomainen keino saada ns.syvätlihakset kondikseen joka parantaa esim ryhtiä ja tapaa millä kannattelet itseäsi, se näkyy myös tanssissa. Balleriinan tunnistaa metrien päästä koska he kannattelevat kroppaansa aivan eritavalla. Tytöille erinomainen treeni on lattiatanko-tunnit.. balettia makuulteen
todella tehokasta, voimistaa just syviä vatsalihaksia ja avaa rintakehän ym ym. siis kaikki liikunta/kuntoiluhan parantaa hapenottokykyä jolloin jaksaa bailata pidempään!
itse en voi sille mitään mutta latinobebani alkaa heti nykiä kun kuulen vähänkin musiikkia
jos susta tuntuu hyvältä tanssia niin usein myös näytät hyvältä, muut kyllä näkevät sen kun joku N.A.U.T.T.I.I tanssiessaan.
(imo paras House-opettaja on Anniina Ala-Mattinen, HKI tanssiopistolta.)