Liikkeiden hallinta tanssiessa

250 posts, 13 pages, 168,139 views

Epailija

Posts: 5,636

#41 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

toma, 17.8.2005 18:09:
Toki, toki. Mutta pointtini oli se, että tanssikursseilta opitut muuvit hyvin harvoin johtavat teknobileiden tanssilattialla hyvään lopputulokseen.¨



Tämä on totta, mutta se johtuu enemmän siitä, että niitä liikkeitä tulee harvemmin opeteltua sen yhden valmiin koreografian ulkopuolella, kuin siitä, että valmiit muuvit eivät tuossa kontekstissa toimisi.


Etkä sä voi tamppaamista laskea valmiiksi liikkeeksi, toi on saivartelua! :D



Voinpas! :) Se on vain pirun simppeli liike; perusteiden perusteita. Vähän kuten street-tanssin bounce tai kick-ball-change, shown (housen, baletin) pas-de-burée (tms.) lockingin pace jne. ^^

Edit: Typoil

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

COBALT

Posts: 1,407

#42 • • COBALT akitaattori
Minä keskellä tuhannen ihmisen ja ihan yksin mutta en yksinäisenä! Silmät kiinni antaa palaa, svidut siitä miltä se näyttää teknisesti etc... Jos sulla on "se" fiilis, niin SE kyllä näkyy ulospäin...

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

z

Posts: 1,146

#43 • • z

Verano, 16.8.2005 15:08:
---
Avernian, kanojen viehkoa liikuskelua ja
---

metsojen soidinmenot on aika hyvä



eiks näitä molempia näe joka bileissä ja diskoissa ihan tarpeeksi..?

*hih*anteeksi
Epailija

Posts: 5,636

#44 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Remotion, 16.8.2005 13:06:
Kiinnostaisi kokeilla tota poppingia helsingintanssiopistolta tai electric boogieta footlaitilta.
pääseeköhän noita katsomaan ennalta jostain et millasta se sitten siellä tunneilla ois. oon tosi huono menemään mihinkään ohjattuun juttuun koska tykkään tehdä asioita ilman komentelua mut toisaalta tuolla oppis jotain uutta ja hauskaa...



Kisiksellä on pidetty ilmaistunteja tuossa viime keväänä ja tuossa kesän alussa, mutta jatkosta en tiedä. Voin ilmota sitten kun tiedän mitä nuo tyypit tekevät asian suhteen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Esa

Posts: 947

#45 • • Esa

toma, 17.8.2005 18:09:
pointtini oli se, että tanssikursseilta opitut muuvit hyvin harvoin johtavat teknobileiden tanssilattialla hyvään lopputulokseen



Niin. Tämän viestiketjun perustamisen taustallahan ei ollut halua päästä opettelemaan liikkeitä, joita voisi "hyödyntää" bileiden lattialla, vaan hakea erilaisia ajatuksia keinoista, joilla voisi juurikin saavuttaa parempaa kehon liikkeiden hallintaa tanssiessa. Jotain hyviä ajatuksia on jo tullutkin!

Tanssiminen on itseilmaisun keinona mielestäni sieltä parhaimmasta ja antoisimmasta päästä, vaikka ajatuksena on/olisikin tehdä sitä "vain itseä varten"... niinkuin kaikki katu-uskottavat reivaajat ysärillä muka tekivät. =)
Jocular

Posts: 1,359

#46 • • Jocular Janni
Joko mä oon sekasin tai vaan sekasin ku luen kokoajan tän topikin näin; "liikeidean hallinta ja.. tanssiessa".. Wha?

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

remotion

Posts: 5,283

#47 • • remotion nostatus guru

Epailija, 17.8.2005 18:52:
---
Kisiksellä on pidetty ilmaistunteja tuossa viime keväänä ja tuossa kesän alussa, mutta jatkosta en tiedä. Voin ilmota sitten kun tiedän mitä nuo tyypit tekevät asian suhteen.



Kiitos sehän passaa!
z

Posts: 1,146

#48 • • z

Jocular, 17.8.2005 20:50:
Joko mä oon sekasin tai vaan sekasin ku luen kokoajan tän topikin näin; "liikeidean hallinta ja.. tanssiessa".. Wha?



ehkä aika pitää pikku tauko tenttikirjoista / duunista ..? *hymy*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#49 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
liikkeiden hallinta... hmm, pari sivuaskelta kuuluu aina asiaan *heiii*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

fosforic

Posts: 120

#50 • • fosforic
Ei siinä mitään liikkeen hallintaa tarvita."kuviot" syntyy musiikin mukaan.Ja aivan sama näyttääkö se jonkun mielestä dorkalta.Pääasia että itse tunnet musiikin hypnoottisen vaikutuksen..

--
reality sucks!

Jocular

Posts: 1,359

#51 • • Jocular Janni

miikkah, 17.8.2005 22:09:
---
Jocular, 17.8.2005 20:50:
Joko mä oon sekasin tai vaan sekasin ku luen kokoajan tän topikin näin; "liikeidean hallinta ja.. tanssiessa".. Wha?

---


ehkä aika pitää pikku tauko tenttikirjoista / duunista ..? *hymy*



Niinno, valmistuin reilu vuos sitte ja duunissakaan ei oo paljoo varaa itsenäiselle ajattelulle, saati liikeidealle *nauru*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

ella_

Posts: 1,329

#52 • • ella_

Remotion, 16.8.2005 13:06:
Kiinnostaisi kokeilla tota poppingia helsingintanssiopistolta tai electric boogieta footlaitilta.
pääseeköhän noita katsomaan ennalta jostain et millasta se sitten siellä tunneilla ois.



mun kokemus tanssiopiston opettajista on ainakin sellainen, että ne mielellään päästää katsomaan ennalta tuntia.. tuut vaan ennen tunnin alkua siihen saliin hillumaan ja kysyt nätisti että saatko seurata kun mielessä olis ehkä aloittaa tää laji.. eiköhän onnistu :)

ja joo yhdyn toman ja edellisten väittämiin siitä, että koreografioilla ja tanssitunneilla on sinänsä aika vähän tekemistä bileiden tanssimisen kanssa.. mutta tanssi on harrastuksena aivan loistava :)

--
Elementary, my dear.

ella_

Posts: 1,329

#53 • • ella_

Epailija, 17.8.2005 18:15:

Voinpas! :) Se on vain pirun simppeli liike; perusteiden perusteita. Vähän kuten street-tanssin bounce tai kick-ball-change, shown (housen, baletin) pas-de-burée (tms.) lockingin pace jne. ^^



afrossakin tampataan ihan huolella _o/ :D

--
Elementary, my dear.

Optik

Posts: 1,691

#55 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Entäs jos vaan yksinkertaisesti haluaa haistattaa pitkät näille "muuveille", ja hyppiikin tasajalkaa kolme tuntia putkeen...? *ding*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Verano

Posts: 4,649

#56 • • Verano Merituuli

Optik, 18.8.2005 09:44:
Entäs jos vaan yksinkertaisesti haluaa haistattaa pitkät näille "muuveille", ja hyppiikin tasajalkaa kolme tuntia putkeen...? *ding*



Kunhan sen hallitsee!

[pieni]sori esa :) [/pieni]
z

Posts: 1,146

#57 • • z

Optik, 18.8.2005 09:44:
Entäs jos vaan yksinkertaisesti haluaa haistattaa pitkät näille "muuveille", ja hyppiikin tasajalkaa kolme tuntia putkeen...? *ding*



tukholmassa näin joku vuosi sitten pintapaikoissa tyttöjä jotka teki tätä... ihan mielenkiintoista..
Verano

Posts: 4,649

#58 • • Verano Merituuli

miikkah, 18.8.2005 11:21:
---
Optik, 18.8.2005 09:44:
Entäs jos vaan yksinkertaisesti haluaa haistattaa pitkät näille "muuveille", ja hyppiikin tasajalkaa kolme tuntia putkeen...? *ding*

---


tukholmassa näin joku vuosi sitten pintapaikoissa tyttöjä jotka teki tätä... ihan mielenkiintoista..



Kohta toi tulee tänneki (Suomes ollaan vähän jäljes tossakin).
Dana

Posts: 647

#59 • • Dana
Sanotaan se vielä kerran: Tanssi itsellesi, liikuta kroppaasi musiikin tahdissa niin kuin susta itsestäsi tuntuu parhaalta.
Olen itse tanssinut nyt 11vuotta ja parasta bileissä tanssimisessa on just tuo tunteiden ja fiiliksien ilmaisu. Kun sulla on hyvä fiilis musiikista, annat rytmin täyttää sun kropan ja sheikkaa vaan niin prkleesti!! Tanssitunneilla treenataan tekniikkaa joka on aina hyvä perusta mut kyllä se fiilis on se tärkein bilettäessä. Sillä ei ole mitään väliä onko tanssinut koko ikänsä Opistolla vai vain baarissa/bileissä. (itseasiassa monet balleriinat ovat tekniikan orjia ja heille musiikille antautuminen on todella vaikeaa..)
mm.Jooga on erinomainen keino saada ns.syvätlihakset kondikseen joka parantaa esim ryhtiä ja tapaa millä kannattelet itseäsi, se näkyy myös tanssissa. Balleriinan tunnistaa metrien päästä koska he kannattelevat kroppaansa aivan eritavalla. Tytöille erinomainen treeni on lattiatanko-tunnit.. balettia makuulteen *nauru* todella tehokasta, voimistaa just syviä vatsalihaksia ja avaa rintakehän ym ym. siis kaikki liikunta/kuntoiluhan parantaa hapenottokykyä jolloin jaksaa bailata pidempään!
itse en voi sille mitään mutta latinobebani alkaa heti nykiä kun kuulen vähänkin musiikkia *iloinen* jos susta tuntuu hyvältä tanssia niin usein myös näytät hyvältä, muut kyllä näkevät sen kun joku N.A.U.T.T.I.I tanssiessaan.

(imo paras House-opettaja on Anniina Ala-Mattinen, HKI tanssiopistolta.)
pietari

Posts: 337

#60 • • pietari -..-
eipä oo tainnu täs keskustelussa viel tulla, mutta täältä minä revin moovini

--
...umdah...