Liikkeiden hallinta tanssiessa

250 posts, 13 pages, 167,823 views

remotion

Posts: 5,283

#221 • • remotion nostatus guru

Emberglow, 12.9.2008 00:22:

Kyllä tanssia voi ihan mukavasti ilman kurssejakin, joiltakin se käy ihan ilman kummempaa treeniä. Ja kyllähän sekin harjaannuttaa, jos jatkuvasti käy bilettämässä. Itsevarmuus on avainsana. Sekä tietty se, että nauttii todella musiikista.



joo, mielenkiintosta on toi jatkuva progressio, ilman kursseja toki se on hidasta, joskus vuonna 1998 sitä oli ekoissa bileissä ja liike oli sitä että heiluttaa miedosti kaulaa biitin tahtiin, ehkä käsillä jotain pientä heiluttelua.
Nyt taasen colorsilla tuli pomppoiltua viimeiset 3 tuntia kuin päätön kukko, syke 180 ja hikeä puski ihan elukkana, ja silti tuli taas myös opiskeltua uutta jalkaliikettä, shufflauksen perusaskelta...kun olin edellisissä bileissä saanut sen viimeisen purasun kun paikalla oli shuflaajia. Bileet tosiaan on todella hyvä ympäristö omia itselleen uusia juttuja tanssiin.
Emberglow

Posts: 43

#222 • • Emberglow

Claudi0, 11.9.2008 23:44:
Entàs suun ja naamavàrkin hallinta tanssiessa, ideoita, vinkkejà?

*justjoo*



Hih! Kaikilla tuppaa olemaan hassuja maneereja, mutta jos niistä haluaa päästä eroon, niin täytyy vaan tietoisesti nähdä paljon vaivaa. Minä saan koko ajan varoa, etten tanssisi silmät kiinni. Se on näillä raajojen ulottuvuuksilla ja lennokkaalla tyylillä turhan vaarallista kanssaihmisille. Yritän aina ottaa toisetkin huomioon, vaikka kuinka sooloilisin. Joten jos valtaan jonkun korokkeen ja joraan sillä, se ei välttis ole (ainoastaan) todiste itserakkaudestani, vaan siitä että yritän välttää ruumiinvammojen aiheuttamista sivullisille.

Niin joo, ja tanssinopettaja monesti motkotti, että mulla on usein peukku pystyssä, kun opetellaan uutta tanssisarjaa *blush*

Mut siis ihan oikea vinkki/idea: jos kantti kestää, pyydä jotakuta ottamaan videokuvaa, kun olet täydessä tanssinirvanassa. Siitä sitten näet, mitä haluat muuttaa. Sitten ei muuta kuin työstämään ongelmakohtia.

--
- Huomenna voi olla myöhäistä -

Emberglow

Posts: 43

#223 • • Emberglow


Kyllä mäkin joskus tanssilattialla heittäydyn "kollektiivisen orgastiseen uusia sfäärejä avaavaan rytmin ja melodian virtaan", mutta silloin olen todennäköisesti vaan liian kännissä.



Tämäkin pitää paikkansa. Vaikka en ole normaalisti innokas reivaaja (en edes tunne konemusiikin vivahteita, kaikki on teknoa vaan...), niin pari kertaa olen päätynyt semmoisiin bileisiin, että oksat pois ja osa latvaakin. Ihmisillä on ollut vaan selkeesti niin armottoman hyvä fiilis, että ei voi muuta kuin mennä mukana.

--
- Huomenna voi olla myöhäistä -

remotion

Posts: 5,283

#224 • • remotion nostatus guru

Emberglow, 12.9.2008 00:30:
Minä saan koko ajan varoa, etten tanssisi silmät kiinni. Se on näillä raajojen ulottuvuuksilla ja lennokkaalla tyylillä turhan vaarallista kanssaihmisille. Yritän aina ottaa toisetkin huomioon, vaikka kuinka sooloilisin.



välillä kyl kannattaa kokeilla tanssia silmät kiinni pidempäänkin, musa tosissaan vie mennessään.
Tuli colorseissa tanssittua alkuillasta usein parikin biisiä putkeen simmut kiinni kun lattialla oli tilaa joka puolelle 5 metriä tanssia.


Joten jos valtaan jonkun korokkeen ja joraan sillä, se ei välttis ole (ainoastaan) todiste itserakkaudestani, vaan siitä että yritän välttää ruumiinvammojen aiheuttamista sivullisille.



sama homma, toinen paras mesta on olla ihan eturivissä, koska harvemmin sitä taaksepäin huitoo ja edessä ei ole ketään.
paupau

Posts: 655

#225 • • paupau Tuhma Bambi

Claudi0, 11.9.2008 23:44:
Entàs suun ja naamavàrkin hallinta tanssiessa, ideoita, vinkkejà?

*justjoo*


Hahhaaaa... Mut sehän on osa sun tavaramerkkiä! *hih*
Lois Tava

Posts: 84

#227 • • Lois Tava
tanssii niin et itellä on kivaa, ei kai se niin tarkkaa ole?

itsellä pari olutta tuo sopivaa rentoutta liikkeisiin ja liika itsetietoisuus ropisee pois.
DjAplusplus

Posts: 208

#228 • • DjAplusplus

sanmal, 22.9.2008 15:23:
tanssii niin et itellä on kivaa, ei kai se niin tarkkaa ole?

itsellä pari olutta tuo sopivaa rentoutta liikkeisiin ja liika itsetietoisuus ropisee pois.



Aivan.. kun saavuttaa haetun transsitilan niin sillon ei tartte miettiä tosiaankaan miten liikkuu, kaik vaa menee jotenki niiq putkeen ja ai että on kivaa :) *jeesus*

--
Invaders must rave!!

Yoni

Posts: 440

#229 • • Edited Yoni Tyhmä Vartija!
Itteeni tällä hetkellä kolahtaa parhaiten tuo melbourne shuffle, jota en suoranaisesti osaa!
Joten bileissä tulee tanssittua pääasiassa omaa settiä johon lisätty vähän shufflea ja running mania sekaan mausteeksi.

Ja yhdyn samaan mitä täällä on sanottu jo!

Tanssi niinkuin itsestä tuntuu parhaimmalta!!!

Fiilis on tärkeintä!
EemiJ

Posts: 184

#230 • • EemiJ EemiJ
Sanoisin että useammin kuin sitä huomaisi niin ,vähemmän on enemmän. Olen nähnyt monesti kun vaan muutamalla käden heilautuksella tms on saatu tanssimisesta todella maagisen ja katseenvangitsevan näköistä. Harmillista kyllä en itse ole päässyt tälle tasolle vielä(jos minulla nyt edes olisi joku taso :) ).
Ja se on tärkeää että ottaa muut huomioon ainakin alitajunnassa. eli vaikka tanssisi kuinka sillä tavalla ettei välitä muiden mielipiteistä niin hei c´mon älä tule päälle. Itse pyrin pitämään liikkeeni minimalistisina tilanteesta riippuen. Eli mitä enemmän porukkaa sitä pienempää liikettä. Vaikka olisi kuinka se "oma" biisi jota joraisi kotona jalat katossa niin silti. Vastuu kaikessa.
Hallintaa on hyvä opetella ihan kotona. Se on terveellistä ja mukavaa. Mitä enemmän harjoittelee sitä paremmin osaa. Musaa koneeseen ja kokeilemaan. Itse pidän valitettavasti siitä että näen peilistä miltä mikäkin liikerata näyttää. En kuitenkaan allekirjoita "kurjaa itsetuntoa", vaikka näin teen.

ps. on muuten hienoa miten monia uusia sanoja tanssityyleihin liittyen opin tässä topiccia lukiessa.

--
Death is only the beginning.

peikkolapsi

Posts: 1,180

#231 • • peikkolapsi miisa the maskotti
no niin, hei vaan lapset.
kuunnelkaas tätä *nauru*
oon saanu tästä jo monet naurut.

"Teknoravit ovat isoihin saleihin tai varastorakennuksiin, usein ilman huvilupaa järjestettyjä bailuja, joissa tunnelma luodaan vahvasti valoilla, savuilla ja iskevärytmisellä lujaa soivalla transsinomaisella teknomusiikilla. Ravien tärkein tarkoitus on antaa ihmisille mahdollisuus tanssia, aamuun asti mikäli mahdollista. Porukka ei yleensä harrasta juuri alkoholia, vaan fiilis haetaan tanssista. Parhaissa bailuissa jengi on lisäksi erittäin värikkäästi ja mielikuvituksellisesti pukeutunutta, siis hyvin valokuvauksellista.
Teknomusiikki on helppoa tanssia ja jokainen voi tuoda oman tyylinsä siihen. Yhtenä osana siihen kuuluu tanssilattialla eteneminen tanssien, ja erilaisissa tavoissa edestä musiikin tahdissa voi nähdä riemastuttavan kirjon erilaisia tyylejä.
On sambakävelyä, intiaani-, ja alkuasukaskävelyä, mikkihiiriaskelta, laaja skaala erilaisia menninkäiskävelyjä, neiti kesäheinä-, ja peppi pitkätossukävely, satakiloinen kenkä ja ylämäki, noin vain muutamia mainitakseni."
kamera-lehti 1993

siis mitä että *tirsk* mä harrastan varmaan alkuasukastanssia sitten. eiku kävelyä. hahah *lmao*
mites te?

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Kolera

Posts: 4,256

#232 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

peikkolapsi, 12.3.2009 19:28:
hei vaan lapset. (ja taputtivat karvaisia käsiään)

siis mitä että *tirsk* mä harrastan varmaan alkuasukastanssia sitten. eiku kävelyä. hahah *lmao*
mites te?


Minä tanssin tsernobyl kid playing ping pongia. Mut tosiaan voi olla hyvinkin paikkaansapitävä kuvaus 15v takaisesta menosta.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

wiwi

Posts: 1,575

#233 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

peikkolapsi, 12.3.2009 19:28:
no niin, hei vaan lapset.
kuunnelkaas tätä *nauru*
oon saanu tästä jo monet naurut.



:D

Toimittajalta lähteny vähän homma käsistä ku on tota kirjottanu?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

peikkolapsi

Posts: 1,180

#234 • • peikkolapsi miisa the maskotti

wiwi, 12.3.2009 21:13:
---
peikkolapsi, 12.3.2009 19:28:
no niin, hei vaan lapset.
kuunnelkaas tätä *nauru*
oon saanu tästä jo monet naurut.

---


:D

Toimittajalta lähteny vähän homma käsistä ku on tota kirjottanu?



tainnu olla vähä liian kuumottunu *tirsk* loppujuttu käsittelikin sitten lähinnä baareissa kuvaamista. ois tainnu toimittaja haluta kans et joku ois ehkä vaikka haastanu hänen satakiloinen kenkä -kävelyyn tms *nauru*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

WuZuul

Posts: 181

#235 • • WuZuul
Allekirjoittanut ainakin antaa musiikin viedä mennessään. Sillon kun ei fiilistele täysillä niin seuraan vähän miten muut vetää menemään jos olis jotain hyviä muuvssei. Shufflaus nyt tuntuu olevan muotia joten sitäki on tullut vähän treenattua. Ja jumpstyleä nyt muuten vaan mutta sitä en (onneksi) kehtaa julkisesti pahemmin harrastaa *hih*

--
Wannabe bilekone.

daiba

Posts: 2

#236 • • daiba yksisoluinen
Harrastin joskus 10-vuotiaana diskotanssia lol. Sen jälkeen jazzia ja äskettäin kävin dancehall ragga-kurssin.

Emmä silti tampata osaa.
Nehrt

Posts: 7

#238 • • Nehrt

Replying to Liikkeiden hallinta tanssiessa:

daffy, 9.7.2009 19:30:
Hieman aiheeseen liittyen:

http://www.newscientist.com/article/mg20327164.500-good-dancers-make-the-fittest-mates.html



Ton tietää kaikki jotka vähänkän osaavat tanssia niin naiset kun miehetkin...
Kyllä itselläkin silmä ensimmäisenä tarttuu lattialla tyttöön joka "oikeesti" osaa tanssia, eikä sitä itsekään usein yksin pitkään tarvitse olla jos paarissa käy tanssahtamassa :D
Nykyään tuntuu menevän pienellä harjoittelulla melkein mikä vaan.

Hauska myös huomata kuinka paljon ihmisissä herättää ihmetystä shufflen tanssiminen :)
On niitä jotka tulevat juttelemaan ja on niitä jotka kattoo kun kaverilla "ei kaikki muumit olisi laaksossa"
UkeUke

Posts: 394

#239 • • UkeUke

Replying to Liikkeiden hallinta tanssiessa:

Nehrt, 30.3.2010 20:05:
---
daffy, 9.7.2009 19:30:
Hieman aiheeseen liittyen:

http://www.newscientist.com/article/mg20327164.500-good-dancers-make-the-fittest-mates.html

---


Ton tietää kaikki jotka vähänkän osaavat tanssia niin naiset kun miehetkin...
Kyllä itselläkin silmä ensimmäisenä tarttuu lattialla tyttöön joka "oikeesti" osaa tanssia, eikä sitä itsekään usein yksin pitkään tarvitse olla jos paarissa käy tanssahtamassa :D
Nykyään tuntuu menevän pienellä harjoittelulla melkein mikä vaan.

Hauska myös huomata kuinka paljon ihmisissä herättää ihmetystä shufflen tanssiminen :)
On niitä jotka tulevat juttelemaan ja on niitä jotka kattoo kun kaverilla "ei kaikki muumit olisi laaksossa"


Mä haluisin niin paljon oppia tota shufflea, mutta näyttää ihan liian sulavalta näin kömpelön kaverin puuhaks.. Ehkä pitää seuraavaan kämppään ostaa iso kokovartalopeili ja harjotella päivät pitkät siinä.