Neuloista!

85 posts, 5 pages, 21,401 views

Darkness

Posts: 518

#1 • • Darkness Spank~monkey
Mitkäs on parhaat neulat joilla olette soittanut?
Omasta mielestä ortofonin DJ-E:t on omaan korvaan kaikkein mukavimmalta kuulostavat.

--
There aint no party like an alcoholic party!

Optik

Posts: 1,691

#2 • • Optik Piikkisika/Outopallo

dj darkness, 31.7.2005 12:22:
Mitkäs on parhaat neulat joilla olette soittanut?
Omasta mielestä ortofonin DJ-E:t on omaan korvaan kaikkein mukavimmalta kuulostavat.



Joopa.. Itsellä Hima/Satunnaisessa keikkakäytössä ollu jo useamman vuoden noi Ortofonin Concorde Nightclubit, sekä E että S-neuloilla ja oon ollut erittäin tyytyväinen.. *joo*

Lisäksi hyllyssä ovat myöskin Stantonin Groovemasterit.. "For that special touch".. *vink**nauru*
Pelkkään kotikäytöön ehkä hieman yliampuvat, mutta minkäs teet kun sain ne kaupantekijäisinä eräitä teknareita ostettaessa *hih*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Orfeus

Posts: 5,872

#3 • • Orfeus
Ite oon tykästyny Ortofonin pinkkeihi skräbä neuloihi, seuraa mukavasti uraa ja itelle ainaki riittävä äänelaatu*joo*
placiq

Posts: 1,260

#4 • • placiq Jorkki
Itellä on ollu muutaman vuoden Shuren M44G:t, joihin oon ollu varsin tyytyväinen..
Darkness

Posts: 518

#5 • • Darkness Spank~monkey
Mimmoset noi shuren m44g:T on soittaessa.
En oo pässy kuuntelemaan mut kaverit kehuu.

--
There aint no party like an alcoholic party!

Garo

Posts: 446

#6 • • Garo #jake
Itselläni on GEminin PT-2400, osaisiko joku suositella hyviä neuloja näille? En ole näitä itse koskaan vaihtanut, joten en edes tiedä millaisia rajoitteita eri neuloilla on. Soittokäyttö koostuu normaalista beatmiksauksesta (trancea yms)

- Garo
Veivi

Posts: 971

#7 • • Edited Veivi Pablo
Hmmm... vaikee noin suoraan kysymykseen vastata mutta yritetään kaarrella sitten :

Shuren m44g:t on mun mielestä hyvin helpot ja vaivattomat soittaa, ei juurikaan tartte miettii mitään että mihin tarttis kiinnittää erityistä huomiota. Ääni on varsin kevyt ja heleä, ei niinkään se tarkin. Antaa jonkin verran anteeks biittimiksatessa. Hyvä ja edullinen perus rasia/neula. Kiinnitetään varren omaan kelkkaan.

Ortofon Concorde Pro S seuraa raitaa kuin liimattu ja skippaa levyn häröistä johtuen erittäin harvoin, juuri lainkaan. Ääni on sitten taas ehkä tuosta johtuen (korkea neulapaino, 3-5g) todella dynaaminen ja "kova". Biittimiksatessa vaatii suurta tarkkuutta ja ajan hermolla olemista, pienetkin virheet kuuluu helposti. Trancen soittamisessa kyllä mun suosikki, draivaa kivasti. Keskihintainen mutta todellakin hintansa väärti, kiinnitetään suoraan äänivarteen. Helppo rikkoa neula äänilautasen reunaan. :)

Shuren whitelabel:it on tällä hetkellä käytössä ja vaikea sanoa kumpi sit ois parempi, concorde (entinen rasia) vai whitelabel. Whitelabelin käyttö vaatii ensinnäkin rasian ja äänivarren vipstaakien optimoinnin omien soittotottumuksien mukaan. Alussa kun on eka biitti kohdillaan niin joskus saattaa sitä skrätsätessä skipata joka on kyllä ärsyttävää (pystyy kompensoimaan anti-skatingilla). Muuten saa kyllä levyssä olla suht paha härö ennenku skippaa. Ääni on sit kyl mun makuun tosi jees ; jotain shuren m-44g:n ja concorden välistä, dynaamisuus on ehkä enemmän bassopuolella, diskantit on heleät ja keskiäänet selkeät, ei missään nimessä korostuneet. Jostain syystä neula tuntuu keräävän enemmän paskaa kun em. neulat. Suht hinnakas mutta jos soundina on proge ja haluaa siihen tiettyä munaa niin ehdoton ostos, suosittelen. Suoraan varteen tuleva malli.

Sitten on joitain ihan random kokemuksia mutta niitten perusteella en rupea arvostelemaan niitä. Kiva ois kuulla kyl muitten kokemuksia vähän kattavammin. *piis*

Ps. Paitsi stantonin viissatasesta en haluu kuulla mitään *nauru*
Veivi

Posts: 971

#8 • • Edited Veivi Pablo

dj darkness, 1.8.2005 15:45:
Mimmoset noi shuren m44g:T on soittaessa.
En oo pässy kuuntelemaan mut kaverit kehuu.



Niinno täs on mun kokemukset :

"Shuren m44g:t on mun mielestä hyvin helpot ja vaivattomat soittaa, ei juurikaan tartte miettii mitään että mihin tarttis kiinnittää erityistä huomiota. Ääni on varsin kevyt ja heleä, ei niinkään se tarkin. Antaa jonkin verran anteeks biittimiksatessa. Hyvä ja edullinen perus rasia/neula. Kiinnitetään varren omaan kelkkaan."
Radarski

Posts: 182

#9 • • Radarski
Shuren m44g:stä vielä, että saa kyllä soiteilla hiukan rauhallisemmin.
Ainakin 1.5g painolla skippaa vielä jos vähän rankemmalla kädellä
pyörittelee. Shuressa menee vokaalit solmuun varsinkin jos on vähän
painoa, niin ongelma korostuu. Laulussa S-äänne suhisee.
En kyll ostais uusiks...
A-E

Posts: 528

#10 • • Edited A-E Detroit Techno Militia
Itse suosittelen Shuren m44g ja Stantonin 500. Itse omistan molemmat neulat.Tällä hetkellä mulla on setup levareissa niin,että oikean puoleisssa teknarissa on shure kiinni ja vasemman puoleissa stanton.

Stantonin 500 olen käyttänyt niin monta vuotta kun olen soittanut levyjä (eli 1997 ast)i enkä ole ikinä löytänyt kyseisistä neuloista mitään valitettavaa.Shuren kanssa on taas ollut ongelmia alusta asti (vaikka ovat selkeesti soundillisesti stantonia paremmat).Shuren neulojen kanssa olen huomannut sen,että monet mun erittäin vanhat (ennen 95 siis) ostamani trancelevyt kuten Cosmic Babyn "Heaven's Tears" vinyyli paukkuu ja pitää muuta inhottavaa ääntä shuren neulalla vaikka samaa ilmiötä ei ole taas Stantonilla?Olen kokeillut vaikka mitä variaatioita neula säädöillä ja vipuvarrella,mutta mikään ei tunnu auttavan noiden vanhojen levyjen napsumiseen.

Uudet levyt taas soivat kun unelma Shurella eikä ne edes ota pahaksi kovaa raaputusta,minkä takia pidän näistä neuloista todella paljon.

edit: Ortofonin pinkkipäiset muistaakseni nightclub neulat vuosimallia 98 ovat hirveimmät ja paskimmat neulat millä olen ikinä soitellut.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

pingving

Posts: 46

#11 • • pingving
vaikka äänirasian mukana tuleekin ohje missä lukee rasian suositeltavat asetukset niin mihin kohtaan rasia kannaittais kiinittää kelkkaan eteen keskelle vai taakse? mitä eroa näillä on, onko ero tosi radikaallinen esm. levyn kulusmiseen jne.*whaat*
Jaques

Posts: 1,390

#12 • • Jaques HUGC / So Nice!
Electrot se olla pitää!!*jiihaa*

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

DJ_laama

Posts: 123

#13 • • DJ_laama
Rasioita mitä on tullu käytettyä on joku audio technican halpis-aski, ortofonin omb5, shuren m44g ja nyt viimosimpana ortofonin nightclubit. Noi nightclubit on omasta mielestä ylivoimasesti parhaat noihin muihin verrattuna. Enkä niitä varmaankaan oo mihinkään vaihtamassa. Ääni on neutraali, pysyy uralla kun juna radalla, ja näyttää vielä kaiken lisäks pirun hyvältä *pihkassa*
reinoh

Posts: 818

#14 • • reinoh
Elikkäs mielipiteitä shuren rasioista M44-7, M44G...

M44-7 käsittääkseni on scratch ja räppi meisinki rasia "big bass" ja sit taas M44G clubi ja soittelu rasia "detailed bass"...

Homman nimi on se, että on jo yksi uusi M44-7 rasia niin mitenhän suuret noitten erot ovat?
(Ostaisiko vaan toisen samanlaisen...)

Soittelen siis konemusaa enkä sen kummemni raaputtele mitä nyt kelailee ja jotain kikkailee ;)
Mielestäni M44-7 soi ihan kivasti ja ei bassokaan mitenkään yliampuvaa ole, mutta eihän sitä osaa sanoa kunnolla kun ei ole tuota toista kuullut.

Joten jos jollain kokemuksia moisista niin pistäkäähän keskustelua.
Darkness

Posts: 518

#16 • • Darkness Spank~monkey
Ortofonin DJ E Neuloista sellaista infoa että jos harkitsee ostavansa niin kannattaa
ostaa heti vara stylukset.
Meinaan noi tuntuu kuluvan suhteellisen nopeesti.
Ei ne nyt soinniltaan huonone juurikaan mutta kuluneena ne kerää kaikkea
ei niin mielyttävää kakkaa itseensä enemmän ku uutena.
" en tiedä päteekö myös muihin neuloihin "

--
There aint no party like an alcoholic party!

ipe

Posts: 1,845

#18 • • ipe X-Rust / Holvi

A-E, 1.8.2005 21:11:

Stantonin 500 olen käyttänyt niin monta vuotta kun olen soittanut levyjä (eli 1997 ast)i enkä ole ikinä löytänyt kyseisistä neuloista mitään valitettavaa.



Mulla ainakin Stantonin 500:t skippaa varsin helposti vaikka neulapainoa on jotain 4-5g. Äänessä ei sinänsä ole valittamista mun mielestä, mutta en voi kyllä suositella jos omistaa paljon vanhoja levyjä tai kuuntelee tiuhaan uurrettuja LP-levyjä. Pienetkin naarmut aiheuttaa valitettavan usein neulan hyppimistä. Tarkotus oiskin piakkoin päivittää noi johonkin muihin. Ei vaan ollu aikoinaan varaa ostaa parempiakaan Teknareita hankittaessa.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

hrdkvr

Posts: 3,929

#19 • • Edited hrdkvr KURGO
mul on toisessa 44 ja toisessa ortofonin pinkit skrätsit..

molemmissa on omat puolensa..

molemmat hakkaa vanhat stantonin (olikohan 500) perusrasiat ihan 6-0

--
-keep it hard-

Homegrove

Posts: 2,102

#20 • • Homegrove Further
Mulla on aina ollut ne Ortofonin hopeiset jotkut pro-jutut. Olen tykännyt niin kovasti että ennen ole merkkiä vaihtanut vaikka neuloja kuluu kahdet per levari vuosittain (pyrin vaihtamaan ne puolen vuoden välein).

--
Forward thinking house music