Neuloista!

85 posts, 5 pages, 21,569 views

Femi

Posts: 651

#41 • • Femi

hardikaveri, 8.3.2006 10:48:
HOI

mulla on neula vääntynyt ihan j muotoiseksi.. huomasin kun rupes pikkasen vinoon prässätyt lätyt skippaa kiitettävästi ja jopa pomppimaan..

eli voiko noita neuloja lähteä vääntelemään joillakin pihdeillä vai suosiolla uudet?



juu ei kannata, mulla on shuren m44-7 ja neulan olin kans onnistunu vääntämään, menin sitten ja yritin oikoa niin sehän napsahti poikki *pepsodent* herkkiä veitikoita.
hrdkvr

Posts: 3,929

#42 • • hrdkvr KURGO
joo kävin ostaa jo uuden

makso 29eur ei paha

--
-keep it hard-

Miika

Posts: 893

#43 • • Miika
Uskaltaako dj-käyttöön tehdyllä neulalla kuunnella dynaamisesti rikasta (klassista) musiikkia siten ettei levyt mene pilalle ajan saatossa? Jos hankin teknarin, siihen laaturasian ja neulan niin uskallanko pistää lautaselle [pieni]tunnetasolla[/pieni] korvaamattoman harvinaisuuden, ottaen huomioon että joskus neulan pitäisi kestää myös kevyttä raapimista kun miksailee konemusaa?
gobbe

Posts: 262

#44 • • gobbe skenekuva

Miika, 28.3.2006 22:15:
Uskaltaako dj-käyttöön tehdyllä neulalla kuunnella dynaamisesti rikasta (klassista) musiikkia siten ettei levyt mene pilalle ajan saatossa? Jos hankin teknarin, siihen laaturasian ja neulan niin uskallanko pistää lautaselle [pieni]tunnetasolla[/pieni] korvaamattoman harvinaisuuden, ottaen huomioon että joskus neulan pitäisi kestää myös kevyttä raapimista kun miksailee konemusaa?



Tottakai uskaltaa. Lähinnä ongelma on siinä että jos sulla on paljon painoa neulassa niin se syö levyjä enemmän kun pienemmällä painolla.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

Miika

Posts: 893

#45 • • Miika

gobbe, 28.3.2006 22:16:
Tottakai uskaltaa. Lähinnä ongelma on siinä että jos sulla on paljon painoa neulassa niin se syö levyjä enemmän kun pienemmällä painolla.



Eli sit vaan painopalikka kauemmas pallonivelestä? Oon kuullu et jotkut varret ois huonosti tasapainotettuja, et ne hinkkais uran ulkoreunaa eikä kulkis kiltisti keskellä, ja sit jos skrätsäilee niin neulan kärki oman ämpärihypoteesin mukaan rispaantuu ja rikkois herkän levyn uraa entisestään? (en kumminkaan ole raapimassa vanhan musiikin levyjä ;))
efo

Posts: 1,908

#46 • • efo Laserpoint

Miika, 28.3.2006 22:25:
Eli sit vaan painopalikka kauemmas pallonivelestä? Oon kuullu et jotkut varret ois huonosti tasapainotettuja, et ne hinkkais uran ulkoreunaa eikä kulkis kiltisti keskellä, ja sit jos skrätsäilee niin neulan kärki oman ämpärihypoteesin mukaan rispaantuu ja rikkois herkän levyn uraa entisestään? (en kumminkaan ole raapimassa vanhan musiikin levyjä ;))


Jos on perus stanton 500:nen tms. ja paino jossain päin pieksänmäkee niin uskoisin että ei ole hätiä mätiä :) kannattaa vielä tarkistaa jollain ei niin arvokkaalla levyllä ettei siihen vinyylin pintaan tule soitossa mitään ylimäärästä.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

reinoh

Posts: 818

#47 • • reinoh
Kokemuksia stanton 520SK "craze" rasiasta?

Tos ajautu yks tollanen käyttöön niin ääni on kyl hyvä mut rasia pitää kyl mitä ihmeellisintä meteliä. Ihmeellinen kova rouskutus käy biitin tahtiin... Liekkö ihan normaalia vai lie viallinen koko värkki?

Toinen seikka oli että jos vie levyä taaksepäin hitaasti niin tuntuu vähä hytkyvän ja joskus pomppaa raidalta. Jos räväkämmin pyörittelee taaksepäin niin ei mitään ongelmaa...

En oo havainnu mitään tämmöstä ainakaan ortofonilla, shurella tai jollain perus stantonilla...
thomas

Posts: 5,618

#48 • • thomas

twinbyte, 29.3.2006 18:58:
Kokemuksia stanton 520SK "craze" rasiasta?

Tos ajautu yks tollanen käyttöön niin ääni on kyl hyvä mut rasia pitää kyl mitä ihmeellisintä meteliä. Ihmeellinen kova rouskutus käy biitin tahtiin... Liekkö ihan normaalia vai lie viallinen koko värkki?

Toinen seikka oli että jos vie levyä taaksepäin hitaasti niin tuntuu vähä hytkyvän ja joskus pomppaa raidalta. Jos räväkämmin pyörittelee taaksepäin niin ei mitään ongelmaa...

En oo havainnu mitään tämmöstä ainakaan ortofonilla, shurella tai jollain perus stantonilla...



kokeiles ottaa antiskate pois
Funktion

Posts: 1,720

#49 • • Edited Funktion over 9000

twinbyte, 29.3.2006 18:58:
Kokemuksia stanton 520SK "craze" rasiasta?

Tos ajautu yks tollanen käyttöön niin ääni on kyl hyvä mut rasia pitää kyl mitä ihmeellisintä meteliä. Ihmeellinen kova rouskutus käy biitin tahtiin... Liekkö ihan normaalia vai lie viallinen koko värkki?

Toinen seikka oli että jos vie levyä taaksepäin hitaasti niin tuntuu vähä hytkyvän ja joskus pomppaa raidalta. Jos räväkämmin pyörittelee taaksepäin niin ei mitään ongelmaa...

En oo havainnu mitään tämmöstä ainakaan ortofonilla, shurella tai jollain perus stantonilla...



No tota siitä äänirasiastahan kuuluu "musiikki".... ;) Pistäpä vaikka kaiuttimet kiinni ja kuuntele.. :) Puhut varmaan siitä mun rasiasta.. Ja se on niistä neulapaineen asetuksista kiinni se hyppiminen.. :) Kannattaa säätää se kuntoon

Eli siis se vastapainomoskula äänivarren takapäässä.. You know.. :)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

reinoh

Posts: 818

#50 • • reinoh

Funktion, 30.3.2006 14:14:

thomas, 30.3.2006 11:57:



Heh. No en minä ihan käsi ole vaikka noob voinkin olla.
Säätöjähän tuossa vehkeessä on hyvin rajoitetusti, mutta ei tunnu olevan painollakaan väliä ainakaan mitä 2.5 - 5.jotain koitin... Hyvin se silleen pelaa, mutta en oo kyllä ennen tuommosta rouskutusta kuullu ja toi hitaassa taaksepäin viennissä pomppaus on outo.

Ainakin lähtee tämä rasia vaihtoon. En oo kyllä vielä koittanu yhtään hyvää stanttonin rasiaa *grr*
mza

Posts: 2,954

#52 • • Edited mza Erikoismies erikoistehtävässä

PoisoN, 21.8.2006 17:29:
Kysymys:
Ovatko Ortofon Concorde neulat ns. universaaleja, eli sopiiko esim. Pro S neula Pro rasiaan?


Kyllä ainakin mulla kaikki on käynyt kaikkiin...
Esim elektro nightclubbiin, Q.bert elektroon jne...
thomas

Posts: 5,618

#53 • • thomas
toimivat kyllä noi concorden eri rasiat / neulat yhteen.

sama homma stanton 500 ja johdannaiset (505 / 520).
Jinkso

Posts: 1,209

#56 • • Jinkso FINRG

PoisoN, 21.8.2006 19:48:
Sit viel semmonen kysymys, et onko kukaan keksiny mitään hyvää kikkaa millä voi korvata Concorden katkenneen nostokahvan?



Itellä on just täysin sama ongelma. Heikoa matskua kun on.
Ite aijon yrittää kaksikomponenttiliimalla sen takaisin kiinni, sillä aika siististi juuresta tuo katkesi. Ehkäpä se jonkin aikaa kestäisi, kun ei siihen mitään kauheita rasituksia tule.
Toinen kikka, jonka muistaakseni Caro kertoi, on rakentaa nippusiteestä uusi kahva tilalle. :)
PoisoN

Posts: 1,555

#57 • • PoisoN

Jinkso
Itellä on just täysin sama ongelma. Heikoa matskua kun on.
Ite aijon yrittää kaksikomponenttiliimalla sen takaisin kiinni, sillä aika siististi juuresta tuo katkesi. Ehkäpä se jonkin aikaa kestäisi, kun ei siihen mitään kauheita rasituksia tule.
Toinen kikka, jonka muistaakseni Caro kertoi, on rakentaa nippusiteestä uusi kahva tilalle. :)



Mulla on tos se ongelma et sain ton rasian käytettynä ilman sitä katkennutta kahvaa, joten vähän paha mennä liimailee :/ Pitää sit varmaan yrittää tota nippusidehässäkkää :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#58 • • hrdkvr KURGO
mikä on kun shure m44 7 taas vääntynyt neula?

concordesta ei ole ekakaan viel menny basaks??

mä pidän neulapainojakin kotikäytössä erittäin pienillä?

--
-keep it hard-

Beliar

Posts: 1,361

#60 • • Beliar

Skenemursu, 22.8.2006 09:47:
älä ikinä käytä samaa neulaa kahta kertaa!! neulat saa vaihdettua uusiin käyttämättömiin ilmaiseksi !!!



I.B.Y.B!!! *whaat*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!