Neuloista!

85 posts, 5 pages, 21,565 views

Avatar
#21 • • astaroth Guest
itsellä ollut käytössä noi perus-stantoneihin lueteltavat 505 sk II:t. alkavat kylläkin olla jo sen verran kuluneet, että vaihto on pakko tehdä jossain vaiheessa. suunnitelmissa on ollu noi ortofonit, joko jompikumpi noista optikin mainitsemista nightclubeista tai sitten nuo orfeuksen mainitsemat srcatchit. viimeksi mainittu kyllä varmaankin houkuttelee eniten *hymy*
mza

Posts: 2,954

#22 • • mza Erikoismies erikoistehtävässä

astaroth, 28.12.2005 18:52:
...
jompikumpi noista optikin mainitsemista nightclubeista tai sitten nuo orfeuksen mainitsemat srcatchit. viimeksi mainittu kyllä varmaankin houkuttelee eniten *hymy*



*pihkassa*ELEKTRO *pihkassa*

Olen ymmärtänyt että noi olis nightclubin ja scratchin välimuoto.
Ainakin itse olen ollut niihin v*tun tyytyväinen*joo*
hrdkvr

Posts: 3,929

#23 • • hrdkvr KURGO
mikä ero noil nightclubeil ja shätseil on enivei..

mul on tosiaan skrätsit ja ne toistaa bassot ainakin ihan samalla lailla kun shure44..(joka = toisessa soittimessa)
ei inakaan ole yksikään levy skippaillu uusien äänirasioiden myötä.. ei edes vaik olis kunnon pölypallot kiinni :D

--
-keep it hard-

CM

Posts: 1,507

#24 • • CM

hardikaveri, 29.12.2005 16:29:
mikä ero noil nightclubeil ja shätseil on enivei..

mul on tosiaan skrätsit ja ne toistaa bassot ainakin ihan samalla lailla kun shure44..(joka = toisessa soittimessa)
ei inakaan ole yksikään levy skippaillu uusien äänirasioiden myötä.. ei edes vaik olis kunnon pölypallot kiinni :D



Scratcheissä on kyllä mielestäni parempi soundi. En muista paljon Nightclubit vaatii painoo, mut scratcheissä sitä on sen verran, etten peruskuunteluun suosittelis.
hrdkvr

Posts: 3,929

#25 • • hrdkvr KURGO
mulla on skrätsit ihan minimi painoilla..eikä skippaa ollenkaan..taikka kuulu äänessä..
kai se on sit soittimesta kiinni..

--
-keep it hard-

Arctos

Posts: 634

#26 • • Arctos Vitun Insinööri!!
Caro² anto mulle kokeiltavaks Gradon DJ-200- ja DJ-200i-rasiat. En ole päässy/ehtiny tekemään mitään syväluotaavaa vertailua tai anlyysiä, mut seuraavassa käyttökokemuksia kotoa ja keikoilta. Referenssinä pääsääntöisesti Shuren M 35X palloneuloilla. Gradoissa neula on elliptinen.

Ensimmäisenä huomio kiinnittyy skippailuun cue pointtia hakiessa. Neulapainoksi suositellaan 2…5 g ja aloitin (tottakai) pienimmällä mahdollisella, vaikka jo Caro jo etukäteen varoittelikin. Neulapainon lisäys rauhoittaa hyppimistä vähän, mutta aski on tosissaan herkkä ja tarvitsee tukevan pöydän.
Raidan seurannassa ei ollut ongelmia. Molemmat askit suoriutuivat ongelmitta kierosta levystä, josta Shurella löytyi looppi..

Sitten se tärkein, eli ääni. Pidin Shurea hyvä-äänisenä askina ja pidän vieläkin, mutta Molemmat Gradot olivat ihan eri sarjassa. Nämä kaivoi levyiltä uusia nuotteja, jopa instrumentteja. Tarkkuus ja erottelu ovat selvästi parempia kuin Shurella, joka pieksee esim. Stanttonin 500 mkII:sen mennen tullen.

Hintaa askeilla on ihan riittävästi. DJ-200 maksaa muistaakseni noin 100 ja DJ-200i pari kymppiä enemmän. Jos et harrasta kummempaa kikkailua ja arvostat hyvää ääntä, eikä hinta pelota, Grado on tähän mennessä kuulemistani rasioista kirkkaasti paras.
Näihin tekis mieli tottua. Kunhan budjetti antaa myöten, tällaiset eksyy meille.


Ja support your Kruunuradio, josta noi askit on saatu koekäyttöön!!

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

hrdkvr

Posts: 3,929

#27 • • hrdkvr KURGO
HOI

mulla on neula vääntynyt ihan j muotoiseksi.. huomasin kun rupes pikkasen vinoon prässätyt lätyt skippaa kiitettävästi ja jopa pomppimaan..

eli voiko noita neuloja lähteä vääntelemään joillakin pihdeillä vai suosiolla uudet?

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#28 • • hrdkvr KURGO
ehkä mä suosiolla ostan uuden kun se maksaa vaan 29 eur

--
-keep it hard-

Avatar
#29 • • Annakins Guest
Osaisiko joku muuten kertoa mistä saisi mahdollisesti ostettua about 40 vuotta vanhaa Phillipsin levysoittimeen uuden neulan? Toi vanha on yllättäen vähän, noh, kulunut *pepsodent*
thomas

Posts: 5,618

#30 • • thomas

Veivi, 1.8.2005 18:48:

Ps. Paitsi stantonin viissatasesta en haluu kuulla mitään *nauru*



ovatpahan vaan parhaat rasiat hinta/laatu-suhteeltaan. ja ovat olleet käytössä niin kauan etteivät hevillä tai millään ole tästä maailmasta katoamassa. kestävät lähes mitä vaan ja silti seuraavat
uraa ilman ongelmia. painoa jotain 3-3,5 niin hyvä tulee :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#31 • • hrdkvr KURGO

Annakins, 8.3.2006 14:47:
Osaisiko joku muuten kertoa mistä saisi mahdollisesti ostettua about 40 vuotta vanhaa Phillipsin levysoittimeen uuden neulan? Toi vanha on yllättäen vähän, noh, kulunut *pepsodent*



soitas nyt aluks vaik kruunuradioon

--
-keep it hard-

oZq

Posts: 153

#32 • • oZq

hardikaveri, 8.3.2006 10:48:
mulla on neula vääntynyt ihan j muotoiseksi.. huomasin kun rupes pikkasen vinoon prässätyt lätyt skippaa kiitettävästi ja jopa pomppimaan..

eli voiko noita neuloja lähteä vääntelemään joillakin pihdeillä vai suosiolla uudet?



hardikaveri
ehkä mä suosiolla ostan uuden kun se maksaa vaan 29 eur



Hieman arveluttaisi lähteä pihdeillä oikomaan mutkalle kurmootettua neulaa. Voi olla, että epäonnistuneen vääntelyn jälkeen saat katsella kun vinyylin pinnasta nousee iloisesti sellaista mustaa serpentiiniä (ehkä nyt hieman liioitellen *justjoo*).

Kallistuisin tuohon uuden hankkimiseen, etenkin jos uuden vastaavan 29 jurolla saat.
hrdkvr

Posts: 3,929

#33 • • hrdkvr KURGO
mun nyt muutenkin vähän kuumottaa miten noin on voinut käydä..
ihan normi himakuuntelua ollu ja nelua on vääntynyt juuresta ja vielä kierteellä eli neulan kärki on nyt hivenen sivulla..

weird

en mä mielestäni siihe oo mitää tyriny.. ja mun levareissakin on suojat et jos vaik tiputtaiskin neulan niin ei se mihinkään kosahda..

ja menin viel tekee erääseen nimeltä mainitsettomaan lahtelaiseen suomipolkka kauppaan valituksen huonosti prässätystä levystä..

:X

käyn kyl huomen ostaa uudet stylukset

--
-keep it hard-

Veivi

Posts: 971

#34 • • Veivi Pablo

thomas, 8.3.2006 14:55:
---
Veivi, 1.8.2005 18:48:

Ps. Paitsi stantonin viissatasesta en haluu kuulla mitään *nauru*

---


ovatpahan vaan parhaat rasiat hinta/laatu-suhteeltaan. ja ovat olleet käytössä niin kauan etteivät hevillä tai millään ole tästä maailmasta katoamassa. kestävät lähes mitä vaan ja silti seuraavat
uraa ilman ongelmia. painoa jotain 3-3,5 niin hyvä tulee :)



Kyl mä noi sanat voisin shuren 44:stä sanoo mutten stantonista millään ilveellä. Ja se että joutuu ylittämään valmistajan antamat painosuositukset kertoo musta ihan tarpeeks. Painoa se stanton tosiaan vaatii toimiakseen, mielellään kolikon tai kaks... *justjoo*
Arctos

Posts: 634

#35 • • Edited Arctos Vitun Insinööri!!

hardikaveri, 8.3.2006 16:53:

weird

en mä mielestäni siihe oo mitää tyriny.. ja mun levareissakin on suojat et jos vaik tiputtaiskin neulan niin ei se mihinkään kosahda..



Millasilla painoilla soitat? Jos oot ylittäny neulapainosuositukset, saattaa lopputulos olla juurikin vääntunyt neularunko.

EDIT:

Shure varsinkin taitaa olla aika herkkä liialle painolle.

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

baty

Posts: 1,607

#36 • • Edited baty TranceConnection
ccpro.jpg

Jostain syystä itse en ole tykää Ortofonin Concorde prosta.. äänenlaatu on jotenkin kehno ja kerää pölyä urakalla.
Mutta kyllä noillakin soittelee... varaneulojakin on viel muutamat jäljellä, sit vasta pääsee ostamaan kokonaan uudet rasiat.
Ennen noita oli muistaakseni jotkut Stantonin 5xx goldit (tai vastaavat), itse tykkäsin niiden äänenlaadusta ja ne eivät keränneet pölyä.
Miika

Posts: 893

#37 • • Edited Miika
Ei liity aiheeseen mut löytyiskö hyviä neuloja kissapianoon?


In order to raise the spirits of an Italian prince burdened by the cares of his position, a musician created for him a cat piano. The musician selected cats whose natural voices were at different pitches and arranged them in cages side by side, so that when a key on the piano was depressed, a mechanism drove a sharp spike into the appropriate cat’s tail. The result was a melody of meows that became more vigorous as the cats became more desperate. Who could not help but laugh at such music? Thus was the prince raised from his melancholy.

edit: kuva on Athanasius Kircherin näkemys vuodelta 1650, esiintyy kirjassa Musurgia Universalis.
T-mu

Posts: 2,980

#38 • • Edited T-mu Läskimooses

Miika, 8.3.2006 23:50:
Ei liity aiheeseen mut löytyiskö hyviä neuloja kissapianoon?


In order to raise the spirits of an Italian prince burdened by the cares of his position, a musician created for him a cat piano. The musician selected cats whose natural voices were at different pitches and arranged them in cages side by side, so that when a key on the piano was depressed, a mechanism drove a sharp spike into the appropriate cat’s tail. The result was a melody of meows that became more vigorous as the cats became more desperate. Who could not help but laugh at such music? Thus was the prince raised from his melancholy.

edit: kuva on Athanasius Kircherin näkemys vuodelta 1650, esiintyy kirjassa Musurgia Universalis.



Mahtavaa työtä!

Ranskalainen kylähullu Denis Diderot (1713-1784)
joka oli tunnettu julmuudestaan ja älyttömyyksistään rakensi vastaavan, nk. "sikaurun" sianporsaista. *possu*

Internet ei tarjonnut laitteen rakennekuvaa joten ohessa muistinvarainen piirrokseni:


edit:
Kerrotaan vielä että Diderot sai elämänsä aikana ihan oikeastikin pari ihan hyvää ideaa
hrdkvr

Posts: 3,929

#39 • • hrdkvr KURGO

Arctos, 8.3.2006 20:25:
---
hardikaveri, 8.3.2006 16:53:

weird

en mä mielestäni siihe oo mitää tyriny.. ja mun levareissakin on suojat et jos vaik tiputtaiskin neulan niin ei se mihinkään kosahda..

---


Millasilla painoilla soitat? Jos oot ylittäny neulapainosuositukset, saattaa lopputulos olla juurikin vääntunyt neularunko.

EDIT:

Shure varsinkin taitaa olla aika herkkä liialle painolle.



itseasiassa liiankin kevyillä..
mulla on ruuvattu painot ihan kärkeen..

menee kokoajan vaan oudommaksi

--
-keep it hard-

DJ_laama

Posts: 123

#40 • • DJ_laama

baty,

Jostain syystä itse en ole tykää Ortofonin Concorde prosta.. äänenlaatu on jotenkin kehno ja kerää pölyä urakalla.
Mutta kyllä noillakin soittelee... varaneulojakin on viel muutamat jäljellä, sit vasta pääsee ostamaan kokonaan uudet rasiat.
Ennen noita oli muistaakseni jotkut Stantonin 5xx goldit (tai vastaavat), itse tykkäsin niiden äänenlaadusta ja ne eivät keränneet pölyä.



Sulla on paskasia levyjä joista ne ortofonit kaivaa sitä paskaa esiin... itelläni ei ortofonit kerää yhtään pölyä... tai sitten siellä on muuten vaan ryönästä missä soittelet niillä... kyllähän sitä paskaa kertyy jos sitä lentelee ilmassa sakeana huntuna ;D