Saako teitä kuvata bileissä?

90 posts, 5 pages, 36,912 views

ezzy

Posts: 8,060

#42 • • ezzy Droid-pappa

genki, 12.7.2005 22:00:

disclaimer: perusklubi-illoissa ei oo must mitään vikaa, mut ei jengi siellä samalla lailla syväluotaa kuin jossain toisissa bileissä.. siksi erottelu.



syväluotaa wtf?
genki

Posts: 872

#43 • • genki
hyzenthlay - tarkoitin perusklubi-illoilla lähinnä sellasia mis soitetaan jotain puolivillaista musiikkia ja ihmiset notkuvat seinillä tai jubailevat tanssilattialla. sanoin junkka tai psyke koska ne on abt ainoita bileitä joissa ite käyn joten en voi puhua muunlaisista bileistä. hyvä jos transebileissä transsahdellaan nykyäänkin, kiva kuulla!

ezzy - tarkoitan sellasta ku ihminen ei enää välitä mitä ympärillä olevat ajattelee hänen tyylistään tai tanssimanuuvereistaan tai ilmeistään ja antaa musan vaan viedä.

--
crop circles in the carpet

onni3mk

Posts: 3,973

#44 • • onni3mk Onni on.

AlexS, 13.7.2005 08:54:
Mun mielestä kuvaamisessa pitäisi painottua yleiskuviin. Ehkä osalle on mukava nähdä paljon tuttuja kuvissa (yleensä niissäkin vilisee samat ihmiset)...mutta mun mielestä mielenkiintoisampaa on nähdä kuvia joissa on taltioitu tapahtuman yleistä tunnelmaa, decoja, valoja jne. Kuten moni tietää niin niitä ns. tunnelmakuvia on mukava sitten jälkikäteen fiilistellä. Pelkät mr x ja ms y poseeraus-kuvat eivät sinänsä lämmitä. Varmasti mukava muisto kuitenkin kuvattaville.



Videokameralla kuvattaessa on todella tylsän näköistä, jos kaikki kuvat on yleiskuvaa. En ole perehtynyt valokuvaukseen, mutta luulisin, että näin on myös valokuvauksessa.

Ei kukaan jaksa katsoa edes 5min videopätkää bileistä, joissa suuri ihmismassa liikkuu ja välillä on pätkiä valoista. Ei niitä lähikuvia oteta vain sen takia, että siinä olisi joku tuttu, vaan siksi, että niillä lähikuvillakin luodaan sitä fiilistä. Niiden ihmisten fiilistä. Itse ainakin pyrin ottamaan kuvaa muistakin kuin kavereista.

Poseerauskuvista en minäkään pidä. Parempi kuvata niin, ettei toinen välttämättä edes huomaa olevansa kohteena. Silloin vain ongelmaksi tulee se, haluaako henkilö olla kuvattavana.
Taas pääsin takaisin alkuun *hih*

--
Onni on.

natazea

Posts: 14

#45 • • natazea katya
Tietenkin saa mutta kuvian pitäisi olla asiallisia

--
Katya

AlexS

Posts: 1,389

#46 • • AlexS kummasetä

onni3mk
Videokameralla kuvattaessa on todella tylsän näköistä, jos kaikki kuvat on yleiskuvaa. En ole perehtynyt valokuvaukseen, mutta luulisin, että näin on myös valokuvauksessa.

Ei kukaan jaksa katsoa edes 5min videopätkää bileistä, joissa suuri ihmismassa liikkuu ja välillä on pätkiä valoista. Ei niitä lähikuvia oteta vain sen takia, että siinä olisi joku tuttu, vaan siksi, että niillä lähikuvillakin luodaan sitä fiilistä. Niiden ihmisten fiilistä. Itse ainakin pyrin ottamaan kuvaa muistakin kuin kavereista.

Poseerauskuvista en minäkään pidä. Parempi kuvata niin, ettei toinen välttämättä edes huomaa olevansa kohteena. Silloin vain ongelmaksi tulee se, haluaako henkilö olla kuvattavana.
Taas pääsin takaisin alkuun *hih*



Jeps, mutta kuvien ja videon kuvaaminen onkin aivan eri asia, ainakin omasta mielestäni. Vedän tähän nyt taas tuon Hallmarkin spring'03 videon. Siinä on loistavasti koottu pätkä, sen kun näet niin tiedät mitä tarkoitan (yleiskuvaa,ihmisiä,djt,valot ym). Jos ei ole sitä nähnyt niin http://www.hallmark.ms ja katsomaan.

En missään vaiheessa sanonutkaan että vain yleiskuvia...sen takia viittasin muutamaan täälläkin vaikuttavaan kuvaajaan jotka ovat onnistuneet mainiosti kuvien ottamisessa ja valinnassa. Esimerkkinä tähän voisi ottaa klubituksen oman "kuvat-osion" jossa osasta bileistä on vain pärstä- ja poseerauskuvia. Tämän ymmärtää jos paikan päällä ei ole kovinkaan paljoa muuta mitä kuvata (pieni baaritila, liian pimeää tms.).

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

genki

Posts: 872

#47 • • genki

Hyzenthlay, 12.7.2005 22:33:
Hmm. Tää vertaus ei ole kovin reilu niitä kohtaan, jotka käyvät trancebileissä nimenomaan sen musiikin takia (vaikka onhan niitäkin, jotka käyvät siellä muista syistä). Itselläni ainakin tanssin päätavoite on just transsi *hymy* ei ne psyke ja junkkabileet ole tän yläpuolella sen enempää *hih*



joo siis vielä pitää tarkentaa aikaisemman selvennykseni lisäksi etten todellakaan pidä junkka/psykebileitä mitenkään 'korkeammalla' tai 'parempina' kuin esim. transe tai polkkabileitä. en harrasta minkäänlaista musarasismia ja ymmärrän tosiaankin sen että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.. jotkut jopa tyttären kavereista.

pointti oli - niinkuin jo yritin jotenkin selvittää - että kun ihmiset menevät _musiikin_ takia bileisiin tanssimaan just sen näkösinä ku sattuvat milläkin hetkellä olemaan ilman suurempia poseerausajatuksia, niin se voi vaikeuttaa heidän syventymistään itse tanssiin / musiikkiin jos takaraivossa tykyttää että joku voi ottaa musta ihan kohta kuvan.

sit tohon alexs:n IMHO erittäin hyvään pointtiin, yleiskuvat ja tunnelmoinnit ovat minunkin mielestäni kiinnostavampia bilekuvissa ku perus klubbarikuvat joissa on kuvattu just ne klubbarin vakkarityypit edestä takaa ylhäältä ja alhaalta jokaisista kemuista. tietenkin voi välittää tunnelmaa myös ihmisten lähikuvilla, mutta rajansa kaikella... ;]

--
crop circles in the carpet

Chainboy

Posts: 363

#48 • • Chainboy
kyllä mua saa kuvata enenmmän kuin mielellään..... jos olen ihan sekaisin niin voi voi, kyllä pitäis kaikkien osaa nauraa itselleen välillä jos ei osaa niin huhuh..... kuvat on muutenkin tosi kivoja muistoja kaikista iki-muistettavista bileistä ja ihanista kavereista ja dj:stä *plur* *sydän* *hali* *pus* Lisa Lashes *sydän*

--
I am gay, so what ? = makunsa kullakin, sanoi koira munia nuollessaan

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#49 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

genki, 13.7.2005 12:13:
pointti oli - niinkuin jo yritin jotenkin selvittää - että kun ihmiset menevät _musiikin_ takia bileisiin tanssimaan just sen näkösinä ku sattuvat milläkin hetkellä olemaan ilman suurempia poseerausajatuksia, niin se voi vaikeuttaa heidän syventymistään itse tanssiin / musiikkiin jos takaraivossa tykyttää että joku voi ottaa musta ihan kohta kuvan.



Pakko sanoa, etten ehkä vieläkään käsitä tätä ajattelutapaa *täh* Mitä ideaa on lähteä sen näköisenä bileisiin, että joutuu pakoilemaan kameraa? *hih* Kai tässä on joku hauskuus, mikä on multa vielä jäänyt huomaamatta...


sit tohon alexs:n IMHO erittäin hyvään pointtiin, yleiskuvat ja tunnelmoinnit ovat minunkin mielestäni kiinnostavampia bilekuvissa ku perus klubbarikuvat joissa on kuvattu just ne klubbarin vakkarityypit edestä takaa ylhäältä ja alhaalta jokaisista kemuista. tietenkin voi välittää tunnelmaa myös ihmisten lähikuvilla, mutta rajansa kaikella... ;]



Mun mielestä parasta on, kun kuvissa on tasainen kokoelma kaikkea: vähän yleiskuvaa ja dekoja, tilannekuvia, kuvia yksittäisistä ihmisistä, ryhmäkuvia... *hihu* Niin, että kuvia katsellessa saa hyvän kokonaiskäsityksen bileistä. Ja kuvia vois mielellään olla vaikkapa n. 20. En oikein käsitä kahden kuvan lisäämistä joistain bileistä *ding*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#50 • • MiSSy* Guest

Hyzenthlay, 13.7.2005 12:31:
En oikein käsitä kahden kuvan lisäämistä joistain bileistä *ding*



Periaatteessa kuvia pitäis lisätä vähintään 5 ja korkeintaan 40 kuvaa per tapahtuma... näin ainakin klubbarissa on kuvien lisäysohjeissa *hymy*
xl8r

Posts: 2,227

#51 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Mua saa ainakin kuvata ihan vapaasti *joo*

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Jone

Posts: 8,258

#52 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay, 13.7.2005 12:31:
---
genki, 13.7.2005 12:13:
pointti oli - niinkuin jo yritin jotenkin selvittää - että kun ihmiset menevät _musiikin_ takia bileisiin tanssimaan just sen näkösinä ku sattuvat milläkin hetkellä olemaan ilman suurempia poseerausajatuksia, niin se voi vaikeuttaa heidän syventymistään itse tanssiin / musiikkiin jos takaraivossa tykyttää että joku voi ottaa musta ihan kohta kuvan.

---


Pakko sanoa, etten ehkä vieläkään käsitä tätä ajattelutapaa *täh* Mitä ideaa on lähteä sen näköisenä bileisiin, että joutuu pakoilemaan kameraa? *hih* Kai tässä on joku hauskuus, mikä on multa vielä jäänyt huomaamatta...



Mä taas en käsitä (tai paremminkin kyllä käsitän, mutta koen ne silti vieraiksi ja omituisiksi) oikein kumpaakaan näistä näkemyksistä.

Jos nyt oikein ymmärsin, niin Genki on sitä mieltä että kameroiden läsnäolo voi aiheuttaa ihmisille sellaisen fiiliksen ettei voi pistää täysillä menemään kun joku saattaa vaikka saada kuvan (esim.) siitä kun tanssit täysin luonnottoman euforinen tai muuten erikoinen ilme kasvoillasi ja täysin hiestä märkänä. Uhups, et olekaan yhtä edustavan näköinen kun olisit studiossa kuvatussa kuvassa vasta meikistä tulleena.

...ja jos taas Hyzenthlayn kirjoitusta oikein tulkisin, niin toinen näkökulma asiaan on se, että bileiltana tulisikin olla alusta loppuun niin viimeisen päälle pyntätyn näköisenä että siitä kehtaa kuvia ottaa.

Genkin näkökulmasta ymmärrän kyllä sen, että jotain saattaa vaivata se ettei olekaan mahdollisesti otetussa kuvassa parhaimmillaan, joten vaivautuu kameroiden läsnäolosta eikä haluaisi itsestään kuvia otettavan. Mun mielestäni bilekuvissa ei vaan ole tarpeenkaan olla ihan viimeisen päälle loistavan näköisenä, koska (alunperin - loppu on pitkä juttu) itseäni on kiinnostanut bilekuvaamisessa nimenomaan tietyn alakulttuurin tapahtumien ja niissä käyvien yksilöiden emootioiden tallentaminen kameralla. Sama suomeksi; mun mielestä ei ole olennaista onko jonkun ihmisen meikit tai tukka nyt viimisen päälle hyvännäköinen kun siitä kuvaa menen ottamaan - ainakin lähtökohtaisesti koen paljon kiinnostavampana sen fiiliksen / tunnetilan, jonka näen ko. henkilöllä olevan päällä (olipa kyse sitten muikeasta ihkukiksutanssahtelusta, raivokkaasta kirkonpolttojunkkailusta tai whatever). Hyzenthlayn näkökulmaa taas vieroksun siksi, että bileet ei kuitenkaan IMO (edelleen ainakaan lähtökohtaisesti) ole mikään näyttäytymispaikka ja bileatmosfäärin dokumentoinnin kannalta jostain tietystä yksilöstä ei tee juurikaan kiintoisampaa kuvauskohdetta se kuuden tunnin meikki jos ko. henkilöstä esim. muuten henkii ulos vähän tällainen fiilis positiivisten vibojen sijaan. Jos henkilön prioriteetit ovat bileisiin tullessa siinä kuinka valokuvauksellisessa kunnossa pysyy ulkoisesti bileiden loppuun asti, niin voi kiesus, oon ihan tippunut kärryiltä.

Mut uummmjee, mun ei edes pitäis ottaa osaa näiden phototopicien keskusteluihin - oikeesti.
AlexS

Posts: 1,389

#53 • • Edited AlexS kummasetä

Hyzenthlay, 13.7.2005 12:31:
---
genki, 13.7.2005 12:13:
pointti oli - niinkuin jo yritin jotenkin selvittää - että kun ihmiset menevät _musiikin_ takia bileisiin tanssimaan just sen näkösinä ku sattuvat milläkin hetkellä olemaan ilman suurempia poseerausajatuksia, niin se voi vaikeuttaa heidän syventymistään itse tanssiin / musiikkiin jos takaraivossa tykyttää että joku voi ottaa musta ihan kohta kuvan.

---


Pakko sanoa, etten ehkä vieläkään käsitä tätä ajattelutapaa *täh* Mitä ideaa on lähteä sen näköisenä bileisiin, että joutuu pakoilemaan kameraa? *hih* Kai tässä on joku hauskuus, mikä on multa vielä jäänyt huomaamatta...


---

sit tohon alexs:n IMHO erittäin hyvään pointtiin, yleiskuvat ja tunnelmoinnit ovat minunkin mielestäni kiinnostavampia bilekuvissa ku perus klubbarikuvat joissa on kuvattu just ne klubbarin vakkarityypit edestä takaa ylhäältä ja alhaalta jokaisista kemuista. tietenkin voi välittää tunnelmaa myös ihmisten lähikuvilla, mutta rajansa kaikella... ;]

---


Mun mielestä parasta on, kun kuvissa on tasainen kokoelma kaikkea: vähän yleiskuvaa ja dekoja, tilannekuvia, kuvia yksittäisistä ihmisistä, ryhmäkuvia... *hihu* Niin, että kuvia katsellessa saa hyvän kokonaiskäsityksen bileistä. Ja kuvia vois mielellään olla vaikkapa n. 20. En oikein käsitä kahden kuvan lisäämistä joistain bileistä *ding*



Hyz, perimmäinen ideahan klubitapahtumissa, reiveissä tms. on ollut musiikin takia paikalle saapuminen...ja tietenkin tapaamaan tuttuja. Eli sinänsä tämä "kameravalvonta" on tullut vain kehityksen mukana, ei sen pitäisi mitenkään sitovasti liittyä tähän klubikulttuuriin. Ei sen pitäisi kontrolloida tapahtumissa käyviä ihmisiä. Kuten tuossa genki kirjoitti niin sen musiikin pitäisi olla pääasia jonka takia paikalle tullaan. Tietenkin itsekin katson kerran peiliin kun kotoa lähden...ja mulle on suht sama miten ihmiset bileissä pukeutuu. Mulle se musiikki on edelleen pääasia, oli sit trancea, breiksuja, junkkaa tai housea*hymy*

Mielelläänhän niitä kuvia katselisi vaikka loputtomasti esim. Pacifiquesta tms. tapahtumasta. Onneksi kuitenkin osalla kuvaajista on suht korkea rima julkaista kuvia...tällöin onnistuneita ja hyviä kuvia ei ehkä tule edes kahtakymmentä tai edes kymmentä. Tästä aika hyvin toimivasta karsinnastahan vastaa klubbarilla anqqa, kiitos myös sinne suuntaan (vaikka et kaikkia mun p*ska kuvia julkaissutkaan*hymy*).

edit: noni Jone ehti ensin *hih*

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#54 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Jone, 13.7.2005 13:03:
...ja jos taas Hyzenthlayn kirjoitusta oikein tulkisin, niin toinen näkökulma asiaan on se, että bileiltana tulisikin olla alusta loppuun niin viimeisen päälle pyntätyn näköisenä että siitä kehtaa kuvia ottaa.



No ei nyt ihan noinkaan. Lähinnä ihmettelin sitä, miksi kukaan haluaa lähteä suoraan sängystä repäistynä bileisiin, ja vittuuntua sitten siitä, että pelkää joutuvansa ei-edustavan näköisenä kuviin. En siis väitä, että bileissä pitäisi olla 100% pyntättynä ja hyvännäköisenä *nauru*

ja onko se niin vakavaa jos ei kuvassa näytäkään niin hyvältä? *ding* itse näytän monessa kuvassa aika kamalalta mut ihan sama, ketä kiinnostaa *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#55 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

AlexS, 13.7.2005 13:09:
Hyz, perimmäinen ideahan klubitapahtumissa, reiveissä tms. on ollut musiikin takia paikalle saapuminen...ja tietenkin tapaamaan tuttuja.



Nyt oikeesti tää jokotai -ajattelu roskikseen *igor* Tästä samasta aiheesta saa jauhaa ikuisuuden, kai saa panostaa pukeutumiseen ja näyttää hyvältä, vaikka pääsyynä onkin tulla paikalle tanssimaan ja kuuntelemaan musiikkia + tapaamaan tuttuja? *ding* häh? vai ei saa?

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jone

Posts: 8,258

#56 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay, 13.7.2005 13:20:
No ei nyt ihan noinkaan. Lähinnä ihmettelin sitä, miksi kukaan haluaa lähteä suoraan sängystä repäistynä bileisiin, ja vittuuntua sitten siitä, että pelkää joutuvansa ei-edustavan näköisenä kuviin. En siis väitä, että bileissä pitäisi olla 100% pyntättynä ja hyvännäköisenä *nauru*



No, jossain vaiheessa homma vaan meni ainakin omalla kohdallani siihen, että hyvä kun edes jaksan enää vaatteet laittaa päälle bileisiin lähtiessäni. Seuraavassa saattaa olla "too much info", mutta munasillani mä palloilen olohuoneessanikin ja monet bileet on nykyään ihan sen saman olohuoneen jatke mulle eikä mitään sen hienompaa tai erikoisempaa. Tietenkin aina poikkeuksia ja joihinkin teemabileisiin jaksaa jopa laittaa jotain erikoista.

Mitä taas tulee tohon kuvausaspektiin, niin munkaan mielestä siitä ei tosiaan kannattais hermoilla. Jos ei halua kuvatuksi, niin sen osoittaminen onnistuu jonkun mahdollisesti kameran kanssa lähestyessä helposti vaikka käsimerkillä (jonka ei ees tarvii olla teh finger). Luonnollisesti kameroiden kanssa liikkuvat ihmiset voisivat kyllä nykyistä paremmin pyrkiä aiheuttamaan mahdollisimman vähän häiriötä muille ihmisille ja näiden bilekokemukselle toiminnallaan. Tää on niitä kohtia, joissa yleensä tykkään sanoa et jos jostain tietystä kuvaajasta on kameroineen enemmän haittaa kuin hyötyä (häiritsee kohtuuttomasti, ei anna kuvillaan bileille vastaavaa lisäarvoa) niin seuraavan kerran sen kameran voisi neuvoa jättämään himaan.

Hyzenthlay, 13.7.2005 13:20:
ja onko se niin vakavaa jos ei kuvassa näytäkään niin hyvältä? *ding* itse näytän monessa kuvassa aika kamalalta mut ihan sama, ketä kiinnostaa *hih*



No nyt ollaan samoilla linjoilla. Musta itsestänikin on ties missä mitä tyhmemmän näköisiä kuvia, jotka eivät ole pääsääntöisesti elämääni juuri haitanneet. Suurimmalle osalle naureskelen mielelläni ja harvoinpa edes pyrin näyttämään mahdollisimman edustavalta kuvissa.
genki

Posts: 872

#57 • • genki

Hyzenthlay, 13.7.2005 12:31:
Pakko sanoa, etten ehkä vieläkään käsitä tätä ajattelutapaa *täh* Mitä ideaa on lähteä sen näköisenä bileisiin, että joutuu pakoilemaan kameraa? *hih* Kai tässä on joku hauskuus, mikä on multa vielä jäänyt huomaamatta...



umm...?

1. ei satu olemaan yleensäkään 'hyvännäköinen' tai omaa ns. tyylitajua

2. haluaa keskittyä bileissä musaan ja joraamiseen eikä näyttäytymiseen

3. pelkää kameraa (tällaisia ihmisiä on monia)

4. voisin keksiä näitä syitä lisääkin mutta tajuanet varmaan pointin jo nyt


ihmisiä on erilaisia, toiset eivät halua välittää siitä miltä näyttävät ja mun mielestä myös näiden ihmisten tulisi saada olla rennosti bileissä. voi olla että jotkut eivät enää edes uskalla tulla bileisiin koska heillä on huonoja kokemuksia kuvatuksi tulemisesta ja kyseenalaisen huomion saamisesta.

ihmisiä on todellakin erilaisia, kaikkia ei ole siunattu sopusuhtaisella vartalolla ja viimeisimmällä tyylitajulla, ja ulkonäkörasismi on yks haisevimpia puolia bileissä mitä tiedän. voihan sitä vaan ajatella omalla itsetunnolla ja oman ulkonäön puitteissa, mut mä ainakin koitan ajatella kaikenlaisia ihmisiä - niitäkin joilla ei ole sitä itsetuntoa ja ulkonäköä, mutta haluavat käydä kuitenkin bileissä tanssimassa.

/g out tää keskustelu on mennyt vähän hölmöx

--
crop circles in the carpet

genki

Posts: 872

#58 • • genki

Jone, 13.7.2005 13:33:
No nyt ollaan samoilla linjoilla. Musta itsestänikin on ties missä mitä tyhmemmän näköisiä kuvia, jotka eivät ole pääsääntöisesti elämääni juuri haitanneet. Suurimmalle osalle naureskelen mielelläni ja harvoinpa edes pyrin näyttämään mahdollisimman edustavalta kuvissa.



voitte sanoa näin koska teillä on itsestänne hyvä itsetunto ja olette hyvännäköisiä ihmisiä. snap out of it mates! ;]

--
crop circles in the carpet

Jone

Posts: 8,258

#59 • • Edited Jone Archibald Haddock

genki, 13.7.2005 13:34:
voitte sanoa näin koska teillä on itsestänne hyvä itsetunto ja olette hyvännäköisiä ihmisiä. snap out of it mates! ;]



Kiitti. Kohteliaisuus on aina kohteliaisuus, oli näkemys sitten realistinen tai ei. *hihu*

Pelastit just mun päiväni.

genki, 13.7.2005 13:34:
ihmisiä on erilaisia, toiset eivät halua välittää siitä miltä näyttävät ja mun mielestä myös näiden ihmisten tulisi saada olla rennosti bileissä. voi olla että jotkut eivät enää edes uskalla tulla bileisiin koska heillä on huonoja kokemuksia kuvatuksi tulemisesta ja kyseenalaisen huomion saamisesta.

ihmisiä on todellakin erilaisia, kaikkia ei ole siunattu sopusuhtaisella vartalolla ja viimeisimmällä tyylitajulla, ja ulkonäkörasismi on yks haisevimpia puolia bileissä mitä tiedän. voihan sitä vaan ajatella omalla itsetunnolla ja oman ulkonäön puitteissa, mut mä ainakin koitan ajatella kaikenlaisia ihmisiä - niitäkin joilla ei ole sitä itsetuntoa ja ulkonäköä, mutta haluavat käydä kuitenkin bileissä tanssimassa.



Oot kyl ihan oikeassa tässä ja ymmärrän mitä tarkoitat. Melkein asiassa kuin asiassa on aina downsidensä - bilekuvaamisessa se on just se, että vaikka suurimmalle osalle ihmisiä lopputuote on suurimman osan ajasta lisäarvollinen palvelu, niin minoriteetti voi kokea kameroiden läsnäolon, kuvaustapahtuman ja sen lopputuotteenkin ahdistavana, hyökkäävänä ja häiritsevänä. Ongelma onkin siinä, että mihin kohtaan pitäis vetää raja, jotta oltais tilanteessa joka olis mahdollisimman lähellä kaikkia tyydyttävää. Kuvaamisen täyskielto ei mun näkökulmastani (joka tietysti on varsin raskaasti värittynyt) palvele oikein ketään useimmissa tapahtumissa. Toisaalta täysi anarkia bileissä kuvaamisen suhteen (joka suurimmassa osassa niitä on valloillaan) ei ole monessa mielessä hyvä juttu sekään. Itse kannatan kuvaamisen rajoittamista bileissä, joka on helppo nähdä siten että mulla on oma lehmä ojassa (...ja siinä on osittain oikeassakin jos noin ajattelee). Musta olis kuitenkin ihan jees, jos tota salamavaloviidakkoa vähän harvennettaisiin useimmista bileistä haukkaamasta liikaa huomiota itse asialta ja aiheuttamasta suoranaista häiriötä.
AlexS

Posts: 1,389

#60 • • Edited AlexS kummasetä

Hyzenthlay, 13.7.2005 13:27:
---
AlexS, 13.7.2005 13:09:
Hyz, perimmäinen ideahan klubitapahtumissa, reiveissä tms. on ollut musiikin takia paikalle saapuminen...ja tietenkin tapaamaan tuttuja.

---


Nyt oikeesti tää jokotai -ajattelu roskikseen *igor* Tästä samasta aiheesta saa jauhaa ikuisuuden, kai saa panostaa pukeutumiseen ja näyttää hyvältä, vaikka pääsyynä onkin tulla paikalle tanssimaan ja kuuntelemaan musiikkia + tapaamaan tuttuja? *ding* häh? vai ei saa?



Jokotai-ajattelu? mikä?
En sanonut ettei saisi panostaa pukeutumiseen yms. Tietenkin itsekin jonkun verran mietin minkä näköisenä lähden ulos. Mutta missasit nyt sen pointin, se että paikalla on kameroita ei pitäisi mitenkään vaikuttaa siihen miten ihmiset pukeutuu...kuten sanoit "Mitä ideaa on lähteä sen näköisenä bileisiin, että joutuu pakoilemaan kameraa?" - ei niitä kameroita varten tarvitse pukeutua, ei ainakaan minun tarvitse.
*piis* & *sydän* sinne

edit: mielestäni "ihanne-tilanne" olisi se että paikalla olisi 1-2 pro-kuvaajaa eikä muita kameroita, silloin ujompi ja vaivautuneempi osa ihmisistä saisi olla suht rauhassa...ja saisi keskittyä pääasiaan *hymy* Mutta tosiaan ainahan niitä kuvia saa poistatettua, ainakin jos klubitukseen tulevat.

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.