90 posts, 5 pages, 38,524 views
genki, 12.7.2005 22:00:
disclaimer: perusklubi-illoissa ei oo must mitään vikaa, mut ei jengi siellä samalla lailla syväluotaa kuin jossain toisissa bileissä.. siksi erottelu.
AlexS, 13.7.2005 08:54:
Mun mielestä kuvaamisessa pitäisi painottua yleiskuviin. Ehkä osalle on mukava nähdä paljon tuttuja kuvissa (yleensä niissäkin vilisee samat ihmiset)...mutta mun mielestä mielenkiintoisampaa on nähdä kuvia joissa on taltioitu tapahtuman yleistä tunnelmaa, decoja, valoja jne. Kuten moni tietää niin niitä ns. tunnelmakuvia on mukava sitten jälkikäteen fiilistellä. Pelkät mr x ja ms y poseeraus-kuvat eivät sinänsä lämmitä. Varmasti mukava muisto kuitenkin kuvattaville.
onni3mk
Videokameralla kuvattaessa on todella tylsän näköistä, jos kaikki kuvat on yleiskuvaa. En ole perehtynyt valokuvaukseen, mutta luulisin, että näin on myös valokuvauksessa.
Ei kukaan jaksa katsoa edes 5min videopätkää bileistä, joissa suuri ihmismassa liikkuu ja välillä on pätkiä valoista. Ei niitä lähikuvia oteta vain sen takia, että siinä olisi joku tuttu, vaan siksi, että niillä lähikuvillakin luodaan sitä fiilistä. Niiden ihmisten fiilistä. Itse ainakin pyrin ottamaan kuvaa muistakin kuin kavereista.
Poseerauskuvista en minäkään pidä. Parempi kuvata niin, ettei toinen välttämättä edes huomaa olevansa kohteena. Silloin vain ongelmaksi tulee se, haluaako henkilö olla kuvattavana.
Taas pääsin takaisin alkuun
Hyzenthlay, 12.7.2005 22:33:
Hmm. Tää vertaus ei ole kovin reilu niitä kohtaan, jotka käyvät trancebileissä nimenomaan sen musiikin takia (vaikka onhan niitäkin, jotka käyvät siellä muista syistä). Itselläni ainakin tanssin päätavoite on just transsi ei ne psyke ja junkkabileet ole tän yläpuolella sen enempää
genki, 13.7.2005 12:13:
pointti oli - niinkuin jo yritin jotenkin selvittää - että kun ihmiset menevät _musiikin_ takia bileisiin tanssimaan just sen näkösinä ku sattuvat milläkin hetkellä olemaan ilman suurempia poseerausajatuksia, niin se voi vaikeuttaa heidän syventymistään itse tanssiin / musiikkiin jos takaraivossa tykyttää että joku voi ottaa musta ihan kohta kuvan.
sit tohon alexs:n IMHO erittäin hyvään pointtiin, yleiskuvat ja tunnelmoinnit ovat minunkin mielestäni kiinnostavampia bilekuvissa ku perus klubbarikuvat joissa on kuvattu just ne klubbarin vakkarityypit edestä takaa ylhäältä ja alhaalta jokaisista kemuista. tietenkin voi välittää tunnelmaa myös ihmisten lähikuvilla, mutta rajansa kaikella... ;]
Hyzenthlay, 13.7.2005 12:31:
En oikein käsitä kahden kuvan lisäämistä joistain bileistä
---
pointti oli - niinkuin jo yritin jotenkin selvittää - että kun ihmiset menevät _musiikin_ takia bileisiin tanssimaan just sen näkösinä ku sattuvat milläkin hetkellä olemaan ilman suurempia poseerausajatuksia, niin se voi vaikeuttaa heidän syventymistään itse tanssiin / musiikkiin jos takaraivossa tykyttää että joku voi ottaa musta ihan kohta kuvan.
---
Pakko sanoa, etten ehkä vieläkään käsitä tätä ajattelutapaa Mitä ideaa on lähteä sen näköisenä bileisiin, että joutuu pakoilemaan kameraa? Kai tässä on joku hauskuus, mikä on multa vielä jäänyt huomaamatta...
---
---
Pakko sanoa, etten ehkä vieläkään käsitä tätä ajattelutapaa Mitä ideaa on lähteä sen näköisenä bileisiin, että joutuu pakoilemaan kameraa? Kai tässä on joku hauskuus, mikä on multa vielä jäänyt huomaamatta...
---
sit tohon alexs:n IMHO erittäin hyvään pointtiin, yleiskuvat ja tunnelmoinnit ovat minunkin mielestäni kiinnostavampia bilekuvissa ku perus klubbarikuvat joissa on kuvattu just ne klubbarin vakkarityypit edestä takaa ylhäältä ja alhaalta jokaisista kemuista. tietenkin voi välittää tunnelmaa myös ihmisten lähikuvilla, mutta rajansa kaikella... ;]
---
Mun mielestä parasta on, kun kuvissa on tasainen kokoelma kaikkea: vähän yleiskuvaa ja dekoja, tilannekuvia, kuvia yksittäisistä ihmisistä, ryhmäkuvia... Niin, että kuvia katsellessa saa hyvän kokonaiskäsityksen bileistä. Ja kuvia vois mielellään olla vaikkapa n. 20. En oikein käsitä kahden kuvan lisäämistä joistain bileistä
Jone, 13.7.2005 13:03:
...ja jos taas Hyzenthlayn kirjoitusta oikein tulkisin, niin toinen näkökulma asiaan on se, että bileiltana tulisikin olla alusta loppuun niin viimeisen päälle pyntätyn näköisenä että siitä kehtaa kuvia ottaa.
AlexS, 13.7.2005 13:09:
Hyz, perimmäinen ideahan klubitapahtumissa, reiveissä tms. on ollut musiikin takia paikalle saapuminen...ja tietenkin tapaamaan tuttuja.
Hyzenthlay, 13.7.2005 13:20:
No ei nyt ihan noinkaan. Lähinnä ihmettelin sitä, miksi kukaan haluaa lähteä suoraan sängystä repäistynä bileisiin, ja vittuuntua sitten siitä, että pelkää joutuvansa ei-edustavan näköisenä kuviin. En siis väitä, että bileissä pitäisi olla 100% pyntättynä ja hyvännäköisenä
Hyzenthlay, 13.7.2005 13:20:
ja onko se niin vakavaa jos ei kuvassa näytäkään niin hyvältä? itse näytän monessa kuvassa aika kamalalta mut ihan sama, ketä kiinnostaa
Jone, 13.7.2005 13:33:
No nyt ollaan samoilla linjoilla. Musta itsestänikin on ties missä mitä tyhmemmän näköisiä kuvia, jotka eivät ole pääsääntöisesti elämääni juuri haitanneet. Suurimmalle osalle naureskelen mielelläni ja harvoinpa edes pyrin näyttämään mahdollisimman edustavalta kuvissa.
genki, 13.7.2005 13:34:
voitte sanoa näin koska teillä on itsestänne hyvä itsetunto ja olette hyvännäköisiä ihmisiä. snap out of it mates! ;]
genki, 13.7.2005 13:34:
ihmisiä on erilaisia, toiset eivät halua välittää siitä miltä näyttävät ja mun mielestä myös näiden ihmisten tulisi saada olla rennosti bileissä. voi olla että jotkut eivät enää edes uskalla tulla bileisiin koska heillä on huonoja kokemuksia kuvatuksi tulemisesta ja kyseenalaisen huomion saamisesta.
ihmisiä on todellakin erilaisia, kaikkia ei ole siunattu sopusuhtaisella vartalolla ja viimeisimmällä tyylitajulla, ja ulkonäkörasismi on yks haisevimpia puolia bileissä mitä tiedän. voihan sitä vaan ajatella omalla itsetunnolla ja oman ulkonäön puitteissa, mut mä ainakin koitan ajatella kaikenlaisia ihmisiä - niitäkin joilla ei ole sitä itsetuntoa ja ulkonäköä, mutta haluavat käydä kuitenkin bileissä tanssimassa.
Hyzenthlay, 13.7.2005 13:27:
---
AlexS, 13.7.2005 13:09:
Hyz, perimmäinen ideahan klubitapahtumissa, reiveissä tms. on ollut musiikin takia paikalle saapuminen...ja tietenkin tapaamaan tuttuja.
---
Nyt oikeesti tää jokotai -ajattelu roskikseen Tästä samasta aiheesta saa jauhaa ikuisuuden, kai saa panostaa pukeutumiseen ja näyttää hyvältä, vaikka pääsyynä onkin tulla paikalle tanssimaan ja kuuntelemaan musiikkia + tapaamaan tuttuja? häh? vai ei saa?