Monia hyviä näkökantoja on tullut jo esille tässä ketjussa. Itseänikin kiinnostaisi tuo bilekuvaus, ehkä juuri haastavan ympäristön ja haasteellisten kuvausolosuhteiden vuoksi. Bileisiin lähtiessä kamera kuitenkin useimmiten jää sinne kotiin. Tulee keskityttyä niin tanssimiseen (ja no ok, kavereiden kanssa pousailuunkin
), ettei kuvaamiselle juuri jää sijaa. Kuvaaminen olisi vain päätöntä räpsimistä ja siksipä suurin osa kuvistakin lentäisi kotona suoraan roskiin. Eipä niistä juuri iloa olisi itselle tai muille. Siispä keskityn mieluummin nauttimaan musiikista sekä tanssimisesta.
Samoilla linjoilla useiden kanssa olen tuosta jo esille tulleesta yleiskuvan taltioimisesta. On mukava katsoa taidokkaita kuvia, joista selviää mm. valot, decot, kemujen yleisilme, oliko kansaa paikalla tai esim. fiilikset ja ihmisten määrä tanssilattialla. IMO paljon hyödyllisempää sellaisia on julkaista kuin niitä kymmeniä mun frendi ja yks toinen kaveri kuvia. Nuo voisivat useimmiten aivan hyvin jäädä sinne henk.koht. arkistoihin.
Kamerat eivät sinänsä kai mitenkään alun perin ko. kulttuuriin olennaisesti kuuluneetkaan. Niiden määrä nyt vaan on huimasti kasvanut viime aikoina kaikkien ymmärtämistä syistä. Itselläni ei sinänsä ole mitään kuvaamista vastaan. Kuitenkin ne harvat mielestäni onnistuneet otokset itsestäni ovat aina olleet hieman kauempaa kuvattuja yleisotoksia, joissa fiilistelee väkijoukon mukana. Useimmiten näiden kuvien ottajat ovatkin olleet asiaa jo kauemmin harrastaneita.
Eli saa kuvata kunhan ei tule aivan naamaan kiinni työntämään sitä kameraa, sillä olen rujo ja tyylitajuton, ainakin joihinkin ihquilukekkereihin*vink* (enpä kyllä piittaa siitä pätkääkään
). Tuollainen voi sitä paitsi tosiaan onnistua irrottamaan siitä musiikin ja tanssin tuomasta hyvästä fiiliksestä.
IMHO videokuvauksessa toimii tyyli, jossa yleisilmeen taltioimisen lomassa videolle tallentuu väläyksiä fiilistelevistä bilettäjistä. Noiden lähiotosten ei kuitenkaan tarvitse olla kestoltaan mitenkään pitkiä. Tuollaista tyyliä on toisinaan nähnyt aivan onnistuneesti koostetuissa bilevideoissa.
Huh mikä postaus. No siinäpä kuitenkin mun muutamat sentit aiheesta ja vierestä.