Syöttekö mielestänne terveellisesti ja monipuolisesti? Kertokaa ruokavalionne!

417 posts, 21 pages, 181,957 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#381 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Taidanpa minäkin vastailla tähän. Oma ruokavalio on ihan ok nyt. Ei mistään terveellisemmästä päästä, mutta en todellakaan syö kauheasti roskaakaan. Viikonloppuisin tulee yleensä herkuteltua enemmän. Ja tuo kokki mies tekee meidän kaikki ruuat voihin ja kermaan (siis siihen oikeaan) ja valitettavasti käytän varmasti ihan liikaa suolaa (ruuassa, sipsejä ym. en syö juuri lainkaan) Olen aina tykännyt hyvin suolatusta ruuasta, isi opetti sen mulle pienenä. Tai ei opettanut, mutta otin mallia isin suolankäytöstä..*igor* Välillä mietityttää nuo sydän- ja verisuonitaudit, kun meidän suvussa se on lähes poikkeuksetta kuolinsyy..*uuh* Ja sit mä rakastan karkkia, tosin nyt iän myötä on sekin himo onneksi pienentynyt edes vähän..*joo* Pari vuotta sitten noudatin todella tiukkaa ja vähähiilarista ruokavaliota, mutta en palaa enää siihen, koska koen voivani nyt paremmin!

Ja nyt asiaan:

Aamulla: Kuppi teetä tai kahvia (kahvissa käytän maitoa ja makeutusainetta, teessä vain sokeria), rasvaton viili myslillä ja banaani

Lounas: Yleensä joku keitto (parsakeitto, lihakeitto tms..) 1 leipä ilman päällisiä ja rasvaton viili, tai joku jugurtti. Tänään tosin mulla on mukana makaroonilaatikkoa.

Välipala: Banaani ja kuppi kahvia

Jos käyn salilla, juon salin päätteeksi protskujuoman.

Illalla kotona: Yleensä 2-4 viipaletta ruikkaria ja päällä tonnikalaa! *kuolaa* Lasi maitoa

Iltapala jos jää vielä nälkä: Protsku smoothie; purkki ehrman rahkaa, desi maitoa, banaani, 3 lusikallista protskujauhetta (suklaa), ja reilu desi jäisiä marjoja (mustikat on parhaita!) Sit vaan blenderillä sileeksi! *kuolaa* Tästä tulee reilu 2 isoa lasillista! ( Kasper juo toisen lasin *nauru*)

Itseasiassa..Nyt kun katson tuota ruokamäärää, niin näyttää aika pieneltä..*ding* Mut tällä mun paino pysyy balanssissa! Ja lisäyksenä, kotona on yleensä hedelmiä, joita mussutan illan mittaan kotona! *joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

terraluna

Posts: 1,270

#382 • • terraluna Agentti

Super-Kerttu,
Iltapala jos jää vielä nälkä: Protsku smoothie; purkki ehrman rahkaa, desi maitoa, banaani, 3 lusikallista protskujauhetta (suklaa), ja reilu desi jäisiä marjoja (mustikat on parhaita!) Sit vaan blenderillä sileeksi! *kuolaa* Tästä tulee reilu 2 isoa lasillista! ( Kasper juo toisen lasin *nauru*)



Mä harrastan kans noita pirtelöitä. :) Mun lempparikombo on rasvatonta maitoa (tai miksei rasvallistakin, tässä muun seassa makueroa ei oikeestaan edes huomaa), banaani ja erilaisia marjoja ja jos marjat on tosi happamia, esim. puolukoita, ripaus vaniljasokeria. Sauvasekoittimella banaanipalat ja marjat soseeksi ja sit maito sekaan ja vielä surautetaan kuohkeaksi. Hyvää on! :)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

josbe

Posts: 1,982

#383 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Syön mielestäni suhteellisen terveellisesti, koska en pideä erityisemmin karkista, shipseistä, pullasta tmv., joten niitä tulee syötyä todella harvoin. Joskus kylläkin. Syön kuitenkin monipuolista ruokaa laidasta laitaan, aika paljonkin mielestäni. Eli en hirveästi mieti, mitä perusruoka pitää sisällään, enkä pitäydy missään dieetissä. Joskus perusruoka saattaa olla todella terveellistä ja toisinaan vähän vähemmän terveellistä.

Peruspäivä voisi olla tällainen:

Aamulla: A-jugurttia ja hedelmää tai marjoja.

Jos esimerkiksi rullaluistelen töihiin, syön vielä leipää kahvin kanssa.

Lounaaksi kunnon ateria ruokalassa: yleensä lihaa, toisinaan kasvisruokaa, leipää ja salaattia.

Päivälliseksi toinen lämmin ateria: perus kotiruokaa, joskus jotain erikoisempaa.

Illalla vielä pientä purtavaa, jos hiukoo.

Paino pysyy näin aika lailla samoissa, urheilin tai en. Saattaa tietty olla, että jos olisin kauemman aikaa urheilematta, paino lähtisi nousemaan. Tai ainakin kropan rasva-lihas-tasapaino muuttuisi.

Joidenkin mielestä syön paljon, enkä erityisemmin liho. Omasta mielestäni syön normaalisti. Pääsääntöisesti syön kuitenkin vain silloin, kun on nälkä. Teini-ikään saakka ruoka oli mulle vielä tärkeämpää, ja saatoin syödä usein ihan syömisen ilostakin, ja silloin olinkin pullukampi. :)
Mark

Posts: 7,311

#384 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Mä syön kyl ihan laidasta laitaan ja ihan mitä vaan, roskaruokaa, terveellistä, mitä vaan! *ding* Niin kauan ku jaksaa käydä ees sen pari krt / vko salilla ei kyl juurikaan maha ainakaan kasva.. Treenien jälkeen kyl yleensä protskupitosta safkaa ja / tai protskujuomaa. Mun aineenvaihdunta taitaa olla kohtalaisen vilkas ku hirveellä mässäilylläkään en saa itteeni turpoo mitenkään älyttömiin mittoihin.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Lenita

Posts: 1,423

#386 • • Lenita

La Petite, 9.8.2007 10:38:


AAMU: 2 munaa joko keitettynä tai paistettuna, muutama siivu kinkkua, muutama siivu metukkaa, pala juustoa, kurkkua, salaattia, ja maitokahvia johon on sekoitettu 1rkl kookosöljyä




Mun mielestä sun ruokavalio kuulostaa herkulliselta.

Mut miks laitat kahviin kookosöljyä? Onko siitä jotain hyötyä vai vaan makusyistä?

--
^_____________^

La Petite

Posts: 1,160

#387 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

Lenita, 22.9.2007 11:44:
---
La Petite, 9.8.2007 10:38:


---


Mun mielestä sun ruokavalio kuulostaa herkulliselta.

Mut miks laitat kahviin kookosöljyä? Onko siitä jotain hyötyä vai vaan makusyistä?



Joo, onhan se tosiaan hyvää, mutta tässä muutama syy miksi:
- stimuloi kilpirauhasta -> kiihdyttää aineenvaihduntaa
- antimikrobinen (antibakteerinen) vaikutus
- Tukee ja auttaa immuunijärjestelmän toimintaa
- Auttaa helpottamaan kroonisen väsymyksen oireita
- Toimii suojaavana antioksidanttina
- Pehmentää ihoa ja helpottaa kuivumista ja hilseilyä

ja on sillä paljon muitakin hyviä ominaisuuksia, mut mulle nuo on tärkeät.
lisää tietoa www.kookosravinto.com

P.S: en ole sidoksissa kyseiseen yritykseen, enkä rupea vääntämää tyydyttyneiden rasvojen muka haitallisuudesta *hihu*

--
Rem tene, verba seqventur

Lenita

Posts: 1,423

#388 • • Edited Lenita

La Petite, 22.9.2007 15:24:

-klip-



Ok, kuulostaapa hyvältä. Maistuuks se kookokselle?

Edit: ja sitä lähinnä tarkotin, että onko siinä jotain taikaa, että sen laittaa just kahviin. En vastusta tyydyttyneitä rasvoja tai sun ruokavalioo mitenkään *hihu*

--
^_____________^

Avatar
#389 • • Edited Equalizer Guest
En syö......perunoita ei oo ainakaa näkyny
La Petite

Posts: 1,160

#390 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

Lenita, 22.9.2007 20:59:
---
La Petite, 22.9.2007 15:24:

-klip-

---

Ok, kuulostaapa hyvältä. Maistuuks se kookokselle?

Edit: ja sitä lähinnä tarkotin, että onko siinä jotain taikaa, että sen laittaa just kahviin. En vastusta tyydyttyneitä rasvoja tai sun ruokavalioo mitenkään *hihu*



Maistuu silleen ihanan miedosti kookoselle, tosin mä laitan sitä joskus myös teehen ja käytän myös ruoanlaitossa ja ihonhoidossa. Eli ei oo mitään erityistä jippoa siinä kahvissa, paitsi et on hyvääääää *sydän* kookos *sydän*

--
Rem tene, verba seqventur

miGGi

Posts: 236

#392 • • miGGi ...same shit, different asshole...
nykyää tulee syötyy ihan sairaan paskaa ruokaa eikä mitää kunnon ruokaa*grr*!
ennen sitä sai kunnon ruokaa ja nykyää sitä EI todellakaa jaksa tehdä ku
jotain nopeaa uuni tavaraa!
*eiei*

--
*nuotti* ...mun päässä kekkerit käkkää,kaapissa kääpiöt ottavat häppää,ukkeleilla on vihtahousut ja kysy että kiinnostaisko...*nuotti*

*pelle*

Kolera

Posts: 4,256

#393 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
No en todellakaa. Pitäis kyl pyrkiä muuttamaan suht radikaalisti.
alkoholi,kytkinlevyjä, lihapullia ja kaikkee mihin sian jauhelihaa voi tunkee. Poikkeuksia ruokavaliooni tekevät vanhenemisen takia halvemmalla saatavat tuotteet jotka yleensä lykätään suoraan pakastimeen tai sit vaan vedetään samantien.
ja nytku suomalaisia rehuja ei taas saa kovin huokeeseen hintaan niin ainooks rehuks taitaa taas jäädä porkkana. vois joskus kokeilla kuinka helposti itsensä oranssiksi saisi.

niijoo ja puuroo yrittäny vetää aamuisin jos kerkee, kun tuo pakki on aina niin vitun sekasin kiitos alkoholin.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Mar6

Posts: 2,178

#394 • • Mar6 Team Apinaorkesteri
Yritän kyllä..
Hyvin harvoin syön kuorittua viljaa, 90 prosenttisesti ruista viljatuotteista.
Toki pyrin syömään vaan hyviä rasvoja eli enimmäkseen oliiviöljyä käytän ruoanvalmistukseen. Sitten lisäksi vielä kalaöljyä ravintolisänä ja riittävä määrä proteiinia per painokilo. Kasvista/salaattia riittävän suuri osa lautasesta. Leivän päälle kunnon lihaa tai kalkkunaa/kanaa eikä mitään makkaramössöä. Pullamössövehnän ja liian sokerin poistaminen ravinnosta on tehny kyllä ihmeitä vireystilalle ja terveydelle. Roskaruokaa tulee hyvin harvoin nautittua pelkästään siitä tulevan huonon olon vuoksi.
Tohon päälle tulee vedettyä urheilussa tarvittavat lisäravinne/ravintolisä valmisteet.
Kerran viikkoon voi sitten vetää sellasen offipäivän ettei mieti niin tarkkaan ja sallii vaikka pizzan ja sidun sekä ehkä jopa jotain karkkia *lmao*

--
-Where there is house there is a home-

noena

Posts: 3,138

#395 • • noena first breath after coma
Parin viime vuoden aikana tullut reippaasti lisäkiloja ihan vaan vääränlaisen ruokailun ja urheilun jättämisen takia, eli nyt syksyllä alkaa ruokaremontti! Katsotaan miten käy *hihu*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Avatar
#397 • • Norb Guest
Likaa nopeita hiilareita ja rasvaa, vaikka rasva on ns. hyvää rasvaa niin silti sitä on likaa päivän kokonaisenergiaan nähden. Noin keskimäärin siis *joo* Välillä jopa 40% vaikka suositus olisi noin 20% *nauru*
Mar6

Posts: 2,178

#398 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

LiiNa, 29.8.2008 09:40:
---
Mar6, 29.8.2008 09:07:
Toki pyrin syömään vaan hyviä rasvoja eli enimmäkseen oliiviöljyä käytän ruoanvalmistukseen.

---


Rypsiöljy on muuten terveellisempää, kuin oliiviöljy. Esim tossa juttu http://www.finfood.fi/finfood/finnfoo1.nsf/newsbyid/277C437602E64978C2256AB900360027?opendocument



Joo rypsäriäkin käytän.. Jotenkin diggaan enemmän oliiviöljystä, monissa ruoissa myös maun vuoksi. *hihu*

--
-Where there is house there is a home-

La Petite

Posts: 1,160

#399 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

Norb, 29.8.2008 09:45:
Likaa nopeita hiilareita ja rasvaa, vaikka rasva on ns. hyvää rasvaa niin silti sitä on likaa päivän kokonaisenergiaan nähden. Noin keskimäärin siis *joo* Välillä jopa 40% vaikka suositus olisi noin 20% *nauru*


Noi virallisterveelliset suositukset on auttamattomasti vanhentuneet. Ihan hyvällä mielellä voit jatkaa rasvan syömistä jos vaan vähennät niitä hiilareita. *joo*

--
Rem tene, verba seqventur

^Petunia

Posts: 888

#400 • • Edited ^Petunia iätön duracel-pupu
omasta mielestäni syön aika monipuolisesti vaikka moni kauhistelee mun lihan syöntiäni jota syön siis Paljon ja kesällä vielä enemmän *hih*
normi päivä menee näin:
aamiaiseksi 2 kuppia kahvia koska en ehdi muuta muun aamutoimien lisäksi ja näin olen tehnyt jo yli 10 vuotta.
töissä menen syömään viim. klo12, yleensä omat eväät, teen itse ruokani koska työpaikan valikoima on yleensä aika yök *poks*
yritän tehdä monipuolista ruokaa jossa tietenkin lihan lisäksi on myös vihanneksia. mausteista tykkään ja onneksi en ole millekkään allerginen niin saan heittää mitä tahansa sinne joukkoon *slurps*
kahvitauolla juon yleensä vain kahvin koska aika menee työkamujen kanssa jutteluun.
töiden jälkeen yleensä teen sitten seuraavan päivän ruoan joten tottakai sitä tulee sitten vähän syötyä siinä tehtäessä *hihu* muuten syön sitten illalla vain leipää ja rouskutan jonku porkkanan lisäksi. paitsi Rakastan sipsejä ylitse kaiken joten niitä eksyy suuhuni ainakin kerran viikossa telkkaria katsellessa *kuolaa*
painoni vaihtelee viikossa jopa 1-3 kiloa mutta tämän kokoinen olen ollut jo viimeiset 8vuotta mutta kaippa sitä vois alkaa taas salilla käymään kun tuo ikä alkaa keräämään vyötärölle hieman ylimääräistä *blush*
.. niin ja vettä juon todella paljon, töissä täytän 0,5l pullon 8h aikana väh. 2 kertaa ja kotona 0,5l tuoppi koko ajan koneen vieressä tai telkkua katsellessa.