Syöttekö mielestänne terveellisesti ja monipuolisesti? Kertokaa ruokavalionne!

417 posts, 21 pages, 181,763 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#21 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

ee102, 12.6.2005 04:19:
Oikeastaan syön ainakin yleisesti ottaen aika terveellisesti. Mutta se johtuu lähinnä siitä, ettei ole varaa karkkiin, sipsiin, ranskalaisiin tms. epäterveellisiin mässyihin.



Mä puolestani oon huomannu et kaikki terveellinen just maksaa paljon *ding* siispä rahatilannekin vähän verottaa tota terveellisesti syömistä..

Mä syön mielestäni aika terveellisesti, paljon liha- ja maitotuotteita *plur* tavoitteena ois saada proteiinia 2g/painokilo, mutta usein se jää vähän yhden päälle. Riippuu siitä kuinka paljon siihen kiinnittää huomiota. Aamuisin yleensä fitnessmuroja ja leipää, iltaisin taas yritän korvata murot rahkalla (ehrmann + valion rasvaton juugurtti). Parempi ois tietty olla syömättä tota leipää illalla, mut mul on niin hirvee nälkä aina ettei se onnistu. Kanaa tai tonnikalaa melkein joka päivä. Ja kevytjuustoihin oon ihan addiktoitunut! vaik ois kuinka huono rahatilanne, niin kyllä aina pitää leivän päälle juustoa saada *slurps* Kahvia menee aika paljon, ½-1½ litraa päivässä. Noh, nopeutuupahan aineenvaihdunta *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hansu

Posts: 481

#22 • • Edited Hansu

Hyzenthlay, 12.6.2005 11:40:
Mä puolestani oon huomannu et kaikki terveellinen just maksaa paljon *ding* siispä rahatilannekin vähän verottaa tota terveellisesti syömistä..


Totta. Talviaikaan tuoreet vihannekset on todella kalliita. Kevytjuustot (ja juustot ylipäänsä) on myös tyyriitä, samoin vähärasvaiset lihat kuten paistijauheliha. Opiskeluaikana tuli yleensä olosuhteiden pakosta valittua se halvin vaihtoehto, vaikka se olisikin tarkoittanut lauantaimakkaraa kalkkunaleikkeen sijasta.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#23 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Avernian, 12.6.2005 11:43:
Toisaalta monet "kevyt"tuotteet ovet täynnä sokeria, ja mainoksessa hehkutetaan sitten vain sitä rasvattomuutta..



Aika monissa kevyttuotteissa on muistaakseni saman verran sokeria kun normaaleissakin, mutta esim. rasvatonta jugurttia (pelkiltään) pitää syödä varmaan 3 kertaa enemmän ennen kuin täytyy *igor* Kannattaa katsoa niitä ravintoarvoja, esim. tossa valion rasvattomassa on muistaakseni 6.2g hiilaria/100g, kun monissa jugurteissa on jopa 17g/100g.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Karski

Posts: 6,049

#24 • • Edited Karski Pomon kätyri

Hyzenthlay, 12.6.2005 11:50:
---
Avernian, 12.6.2005 11:43:
Toisaalta monet "kevyt"tuotteet ovet täynnä sokeria, ja mainoksessa hehkutetaan sitten vain sitä rasvattomuutta..

---


Aika monissa kevyttuotteissa on muistaakseni saman verran sokeria kun normaaleissakin, mutta esim. rasvatonta jugurttia (pelkiltään) pitää syödä varmaan 3 kertaa enemmän ennen kuin täytyy *igor* Kannattaa katsoa niitä ravintoarvoja, esim. tossa valion rasvattomassa on muistaakseni 6.2g hiilaria/100g, kun monissa jugurteissa on jopa 17g/100g.



HOT TIP: Syöt marjoja tai vaikka mysliä sen
jugurtin kanssa. Ts. ainakin mulle jugurtti on
lähinnä kalsiumin lähde, ei hiilarin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#25 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
niin tai tosiaan tota rahkaa sekaan, täyttää paljon paremmin ja saa helposti proteiinia *joo*

yks mikä unohtui mainita on c-vitamiiniporetabletit *iloinen* tulee usein juotua mehun sijasta, vaikka ei noita kannata ottaa kuin 1 päivässä...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

OlliS

Posts: 3,999

#26 • • OlliS Further

Hyzenthlay, 12.6.2005 11:40:
---
Kahvia menee aika paljon, ½-1½ litraa päivässä. Noh, nopeutuupahan aineenvaihdunta *hih*

Ei se aineenvaihduntaa (aineenvaihdunta ei ole sama asia kuin noradrenaliinin määrän lisääntyminen plasmassa ;) valitettavasti nopeuta vaikka kuinka litkisi. Lämmöntuottoa lisää marginaalisesti ja sitä kautta energiankulutusta minimaalisesti. Kahvia on turha hörppiä laihdutusmielessä, vaikutus on luokkaa muutama kymmen grammaa viikossa.
poet

Posts: 52

#27 • • poet
Aivan ja lisäksi kahvi huonontaa pidemmällä aikavälillä insuliiniherkkyyttä, niinkuin muutkin stimulantit. Mitä parempi insuliiniherkkyys, sitä vähemmän kehon tarvitsee tuottaa insuliinia varastoidakseen syödyt ravinteet solujen sisään. Insuliiniherkkyden vastakohtana on siis insuliiniresistenssi jolloin keho joutuu tuottamaan erittäin suuren määrän insuliinia vaikuttaakseen insuliinireseptoreihin. Yleensä ihmiset joilla on korkea insuliiniresistenssi syövät koko ajan ja ovat nälkäisiä vähän väliä, kun insulii heittelee verensokeria ylös alas. voi tosin olla että kahvin merkitys insuliiniresistenssiin on aika marginaalinen. Enemmän huonoon suuntaan tilannetta ajaa yleensä jatkuva sokereiden tai lyhytketjuisten hiilihydraattien mättäminen.
W

Posts: 1,049

#28 • • W
Vaikka mä aina esitän olevani kauhea treenipelle, niin loppujen lopuksi ruokavalioni on kuiteskin aika yksinkertainen ja varmasti vitamiiniton. Meikäläisellä yleensä uppoo perus-safkana 400g jauhelihaa, makaronia pikku pussi ja puol pulloa ketsuppia *nauru*
Iltapalana mennyt jo puol vuotta litran jugurtti. *vink*
ezzy

Posts: 8,060

#29 • • ezzy Droid-pappa
Nykyään tulee syötyä jotain keittoa päivällä duunissa ja ehkä patonki tai riisipiirakoita muutama.
Himassa päivän jälkeen salaattia jossa on tomaattia, kurkkua, jäävuorisalaattia, fetaa (3% rasvaa), muutama viinirypäle ja lisäksi jonkin sortin kanaa.

Tuota salaattia syötyä ei ole ollenkaan raskas ja väsynyt olo, kuten yleensä ruokailun jälkeen tulee. Tuosta tulee ehkä jopa pirteämpi olo.
Tiedä sitten miten tuon ravintoarvot ovat kunnossa, mutta on se parempaa kuin safka jota tuli ennen vedettyä ja olokin on parempi.
lillikutti

Posts: 249

#30 • • lillikutti hyppivä jyvä

Pirpeli
No ding dong vaan itelles. Tossa kuvassa on ruokaa, ja tota loppuosaa ei varmaan tarvi selittää....



mietin vaan sitä miksi viittasit mun juttuun. minä en dissaa lihaaneja (en kuitenkaan halua elämänkumppanikseni lihansyöjää), mutta näyttää siltä että joidenkin sellaisten keskuudessa kasvissyöjät ärsyttää. lihaa syöviä, kuten myös kasvisruokavaliolla eläväviä tyyppejä on niin paljon, ettei tällaisten asioiden takia kannata pahoittaa mieltään.

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

Avatar
#31 • • Pirpeli Guest

lillikutti, 12.6.2005 12:48:
---
Pirpeli
No ding dong vaan itelles. Tossa kuvassa on ruokaa, ja tota loppuosaa ei varmaan tarvi selittää....

---


mietin vaan sitä miksi viittasit mun juttuun. minä en dissaa lihaaneja (en kuitenkaan halua elämänkumppanikseni lihansyöjää), mutta näyttää siltä että joidenkin sellaisten keskuudessa kasvissyöjät ärsyttää. lihaa syöviä, kuten myös kasvisruokavaliolla eläväviä tyyppejä on niin paljon, ettei tällaisten asioiden takia kannata pahoittaa mieltään.



Voi kyynel....niin, mä nyt tosiaankaan pahottanu sun kuvasta mieltäni xD Kunhan vaan viittasin siihen, että näen siinä ruokaa. Provokaatioksihan tuo oli kai tarkoitettukin......Ja toi elämänkumppanijuttu...Mitäs ihmettä, jos satut tulisesti rakastumaan ihmiseen, joka syökin lihaa? "Ai sori, oot ehkä maailman rakkain mulle, mutta jos syöt noita hellyyttävii, ruuaksi tarkoitettuja kanoja, niin sori, no bonus" Mä en jaksa sit tän jälkee tästä aiheesta jadata.Mulle on sama jos sulle ei liha maistu. Mä syön mielelläni hyvin tehdyn pihvin tai kanahampurilaisen. Sä saat syödä kans ihan mitä haluat. Piis aut.
(voi lål meidän pikku eläinystäviä......Sori oli pakko laittaa, vaikka rauhaa rakastava olenkin)
clupipeipe

Posts: 323

#32 • • Edited clupipeipe
Viitaten vegamismi vs. sekaruokavalio -keskusteluun (joo ehkä vähän off-topic..sorry):
Mä uskon siihen, että eri ihmisille sopii hieman erityyppinen ruokavalio. Jos joku voi rehellisesti sanoa, että kroppa kaipaa silloin tällöin pihviä ja siitä tulee hyvä olo, niin se heille suotakoon. Se ei tietenkään poista sitä, että tehomaatalous on paha asia, mutta myöskään siitä keskustelemista ei tarvitsisi viedä henkilökohtaiselle tasolle. Ja vastaavasti on aika väsyttävää joutua selittelemään omia syömisiään ja kuunnella "ai sä oot tollanen porkkanan purija" -juttuja over and over again. Miksi söisin lihaa, jos se aiheuttaa jo lautasella "jäk"-reaktion ja olen noin kymmenisen vuotta voinut loistavasti ilmankin?

Ruuasta keskusteleminen on ihan fantsua, mutta käännytys-syyllistämis -tyyppinen asenne aiheuttaa ainakin mussa haluttomuutta jatkaa keskustelua.

*piis*
lillikutti

Posts: 249

#33 • • lillikutti hyppivä jyvä

Pirpeli,
elämänkumppanijuttu...Mitäs ihmettä, jos satut tulisesti rakastumaan ihmiseen, joka syökin lihaa?



tuntuu siltä että maailmankatsomukseni on niin vahvalla pohjalla etten tule rakastumaan lihansyöjään kuten en myöskään esim. raiskaajaan tai pedofiiliin. maailmassa on monta komeaa ja kohteliasta lihaania, mutta en ole ainakaan vielä rakastunut yhteenkään niistä. ystävinä on montakin lihansyöjää ja arvostan heitä.

(sori quottaus)

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

AndyE

Posts: 129

#34 • • Edited AndyE
Monipuolisesta ruokavaliosta en tiedä kun ruokavalio on siirtynyt melkein kokonaan kala, kana, raejuusto linjalle. Vaaleaa leipää, riisiä ja perunaa välttelen kuin ruttoa.

Pakko se myös sanoa, että tuo ruokavalio yhdistettynä liikuntaan tekee jo puolessa vuodessa ihmeitä aikaa *hymy*

sinänsä en mikään fanaatikko ole. Ja jos äipän luo mennessä läpsäistään eteen lihamureketta perunamuussilla syön sen mukisematta ja hyvillä mielin. Ei tänne pallolle kuitenkaan itseään kiduttamaan tultu. Myös jäätelö on sellainen pahe josta en irti ole pääsemässä.

Kaiken ruuan pyrin maustamaan melko tulisesti. Eli chiliä kuluu ja paljon (niinkuin jotkut täälläkin tietävätkin)

--
It's not about the size of the dog in the
fight, it's about the size of the fight
in the dog.

Avatar
#35 • • Pirpeli Guest

lillikutti, 12.6.2005 13:17:
---
Pirpeli,
elämänkumppanijuttu...Mitäs ihmettä, jos satut tulisesti rakastumaan ihmiseen, joka syökin lihaa?

---


tuntuu siltä että maailmankatsomukseni on niin vahvalla pohjalla etten tule rakastumaan lihansyöjään kuten en myöskään esim. raiskaajaan tai pedofiiliin. maailmassa on monta komeaa ja kohteliasta lihaania, mutta en ole ainakaan vielä rakastunut yhteenkään niistä. ystävinä on montakin lihansyöjää ja arvostan heitä.

(sori quottaus)



ÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!ITKUITKUITKU! Sähä oot veikee tyttö. Oikein kaivat nenääs. Ja pakotat noilla uskomattomilla jutuillas vastaamaan, vaikka mieli tekis tulla tunkemaan sun postilaatikosta verinen eläin.Ai oikein arvostat lihansyöjiä?Mutta nehän on raiskaajia ja pedofiilejä? Sä vertaat lihansyöjiä pedofiileihin ja raiskaajiin?!?!?!?!?!??!?!?!!??! Onnea vaan elämässäsi, mä tulin just siihen tulokseen, että poistan oman profiilini tältä saitilta, jossa on myös hyviä ystäviäni. Kiitos kaikille, anqalle erityisesti. Olitte kivoi kaikki. Lapset, ekofasistit, paskanjauhajat ja muut...Jatkakaa samaan tapaan. OFFiksi meni, mutta eipähän tarvi enää täällä notkua.
ETJ

Posts: 1,229

#36 • • Edited ETJ Failed specimen
Aika monipuolisesti tulee syötyä, mutta terveellisyys välillä aika kaukana. Välillä 48tunnin sisällä syö yhden lihapiirakan tai nuudeleita, kun taas toisina päivinä syö pyramidin mukaan.

Ei paljoa nappaa kuinka kivan näkösiä possut, lehmät, kanat yms. ovat ku suihin ne menee kuitenkin.
Pumis

Posts: 816

#37 • • Pumis Kike / Fab4

Pirpeli, Mä syön mielelläni hyvin tehdyn pihvin tai kanahampurilaisen. Sä saat syödä kans ihan mitä haluat. Piis aut.
(voi lål meidän pikku eläinystäviä......Sori oli pakko laittaa, vaikka rauhaa rakastava olenkin)



Ei mikään voita kunnon lehmän sisäfilepihviä ! *lurps*
Juhgu

Posts: 7,921

#38 • • Juhgu Virnistelijä

Specimen, 12.6.2005 14:29:
Ei paljoa nappaa kuinka kivan näkösiä ja possut, lehmät, kanat yms. ovat ku suihin ne menee kuitenkin.



Mutta johan tiristettäisiin kyyneleitä jos ihmisiä alkaisi mennä pihveiksi.


Pirpeli, 12.6.2005 13:52:
---
Onnea vaan elämässäsi, mä tulin just siihen tulokseen, että poistan oman profiilini tältä saitilta, jossa on myös hyviä ystäviäni. Kiitos kaikille, anqalle erityisesti. Olitte kivoi kaikki. Lapset, ekofasistit, paskanjauhajat ja muut...Jatkakaa samaan tapaan. OFFiksi meni, mutta eipähän tarvi enää täällä notkua.



Aahahahahahlol *lmao*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Ozie

Posts: 1,389

#39 • • Ozie
Aamupalaksi menee yleensä pari sämpylää tai reissumiestä, johon päälle vähän voita, kinkkua ja kurkkua. Juomana on yleensä aamusin 5-7dl kaakaota. Aamusin tulee kans otettuu 500mg C-vitamiinia ja 1 multivita nappula.

Sillon kun on koulua niin tulee yleensä sitte syötyä joko ihan kouluruokaa tai sitte kaupasta jotain.

Jos on pitkä päivä niin yleensä sitte tulee viel vedettyä loppupäivästä 30g protskudrinkki, jos taas pääsen jo aikasin himaan ni yleensä tonnikala/jauheliha/kinkku-ananas-tomaatti-kurkku -mömmöä.
Joskus tulee laitettua myös vaikka tonnikalaa ja kinkkua. Proteiinejä tulee ainaki mukavasti (~50g).

Sitte illalla jos kulta pääsee töistä kohtuu aikasin ni yleensä teen vielä jotain ruokaa. Aika paljon käytetään kanaa. Yritän välttää myöhään illalla syömistä. Proteiinia yritän saada semmoset 2g/kg eli 160g tienoilla.

Nyt kun on raksalla töissä niin tulee yleensä päivällä ostettua 5 dl maitoa, hedelmää ja sitte jotain lihapasteijaa tai muuta vastaavaa. Tosin en nyt jaksa käydä salilla niin ei oo ihan niin tarkkaa proteiinit ja muut.
mekaanikko

Posts: 1,176

#40 • • mekaanikko don selecta
Ruokavalioni on lakto-ovo-vege + kotimainen järvikala, mahdollisimman paljon luomutuotteita. Söisin mielelläni monipuolisesti, mut harvemmin on aikaa/energiaa kokata kunnolla joten tulee sorruttua helppoihin ja nopeisiin ratkaisuihin (tyyliin pasta + pesto tai sit esim. päivälliseksikin vain jotain leipää tai salaattia) jotka ei välttämättä ole ravintoarvoiltaan ihan optimaalisia. Ulkona syödessä tulee kyl yleensä syötyä hyvinkin monipuolisesti erilaista (varsinainen pikaruoka esim. on jäänyt melkeinpä kokonaan pois) ja onneks on kavereita ja sukulaisia joiden luo tipahtelee säännölliseen tahtiin päivälliskutsuja. =)

Koko kevään jouduin olemaan terveydellisistä syistä vähärasvaisella ruokavaliolla joten nyt kun vaiva on parantunut, on tullut otettua vähän takaisin ja rasvaiset herkut ovat maistuneet. =) Normaalisti kyl syön kohtuullisen vähärasvaista ruokaa, voi ja margariini ovat jääneet melkein kokonaan pois ruokavaliosta ja itse ruokaa laittaessa tulee öljyäkin käytettyä aika säästeliäästi. Leipä on yleensä ruisleipää ja arkikäytössä kevytjuustot yms. ovat kova sana (mut sit jos kyl jos juustoa syö vaik hyvän aterian päälle jälkiruokana niin todella rasvaiset laatujuustot on maultaan jotain ihan muuta kuin noi 17% versiot). Suurin ongelma on ehkä liiallinen suolan käyttö, verenpaine on ollut snadisti koholla joten siihen täytynee yrittää kiinnittää huomiota.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia