Kohteena Aasia, linkkivinkit ostoksista, majoituksesta, lipuista jne.

162 posts, 9 pages, 87,168 views

dj upi

Posts: 1,835

#101 • • dj upi

UzU, 13.10.2008 22:12:
---
dj upi, 13.10.2008 18:15:
Hola amigos!

1.11 Lähtee kone kohti Mumbaita, josta pitäis sitten Goan ja Keralan kautta suunnata Bangkokiin, Kambodzhan läpi Ko Changille ja lopulta Hong Kongiin ja sen lähialueille. Paluu on tammikuun alkupuolella

---


Aika erikoinen reittivalinta jos olet menossa BKK- Kambodza - Ko Chang - HK. Vai onks sulla jotain lentoja ostettuna etukäteen että noin kannattaa edestakaisin kierrellä?



Lennän BKK:sta Siem Reapiin ja tuun sit botskilla ja bussilla pitkin Kamboodiaa alas Changille, josta botskin ja bussin avulla takas BKK, josta jo Royal Jordanian lentolippu taskussa kohti HK:ta. Jätin mainitsematta tuota reittiä kun lähinnä kiinnostaa noiden mestojen tilanne, eikä niinkään se matkustaminen.. Hyvä huomio kuiteinkin ;)
UzU

Posts: 2,361

#102 • • Edited UzU [33100]

dj upi, 14.10.2008 13:39:
---
UzU, 13.10.2008 22:12:
---
dj upi, 13.10.2008 18:15:
Hola amigos!

1.11 Lähtee kone kohti Mumbaita, josta pitäis sitten Goan ja Keralan kautta suunnata Bangkokiin, Kambodzhan läpi Ko Changille ja lopulta Hong Kongiin ja sen lähialueille. Paluu on tammikuun alkupuolella

---


Aika erikoinen reittivalinta jos olet menossa BKK- Kambodza - Ko Chang - HK. Vai onks sulla jotain lentoja ostettuna etukäteen että noin kannattaa edestakaisin kierrellä?

---


Lennän BKK:sta Siem Reapiin ja tuun sit botskilla ja bussilla pitkin Kamboodiaa alas Changille, josta botskin ja bussin avulla takas BKK, josta jo Royal Jordanian lentolippu taskussa kohti HK:ta. Jätin mainitsematta tuota reittiä kun lähinnä kiinnostaa noiden mestojen tilanne, eikä niinkään se matkustaminen.. Hyvä huomio kuiteinkin ;)



ok.

Sitten ihan FYI. Siem Reapista kun haluat Trattiin (josta menee laiva Changille) niin jos et mene suoraan takas Thaimaaseen (rajan yli Poipetista) niin seuraava paikka ylittää raja on Koh Kongin vieressä. Ja sinne päästäksesi on melkeimpä mentävä Phnom Penhiin. Sieltä on melkein suora tie Koh Kongiin joka on joidenkin lähteiden mukaan auki. Niin oli viime talvenakin mutta sillat puuttuivat. Tästä johtuen ei isoilla busseilla voi väliä ajella, koska useat joet ylitetään turvallisen oloisilla lautoilla.. tsek kuva.
Vaikka uusi tie oliskin auki kestänee matka ainakin 6h.

Alkupätkä Siem Reap - Phnom Penh bussi kestää 5-6h, ylibuukattu rämisevä pikavene paskalätäkössä monta tuntia enemmän ja maksaa 4-5 kertaa enemmän.

Kun olet selvinnyt Koh Kongiin niin joudut hankkimaan kyydin/taksin rajalle (n. 10km). Kävellen rajan yli ja sit taas sama show eli kyyti kaupunkiin (matkaan menee 2-3h). Tratista sitten taas uusi kyyti satamaan josta lautta Changille.

Luvassa on siis paljon istumista jos liikut maa/vesiteitse Kambodzassa. Usko mua..
nimimerkki n. 50 tuntia erinäisissä kulkuneuvoissa Kambodzassa viettänyt.

Ainiin ja en tiedä pääseekö Changilta mitenkään paatilla kohti Bangkokia, mutta suora Trat-BKK bussi ei maksa ihmeitä, on ilmastoitu ja kestää yleensä alle 6h. Olen pari kertaa testannut. Bussi tulee BKK:ssa itäiselle eli Ekkamain bussiterminaalille.
Jna

Posts: 613

#103 • • Jna

Skenemursu, 13.10.2008 19:33:
Huomenna Krabille... Ao Nang beachille tarkemmin ja siellä La Playa Krabi hotelliin. onko kokemuksia paikasta? lähinnä siis koko krabista.. mihin siellä kannattaa / ei kannata mennä??



Ao Nang on biitsinä aika huono. Joka päivä vaan veneellä sitte lähisaarille ja snorkkeli mukaan. Ao Nangin alue on muutenki paikkana aika Teneriffa. Kaikki tuntuu olevan tehty vaan turisteja varten.. Railay Beach on ihan ok, jos tykkää kiipeilystä. Olin tuolla pari vuotta sitten joten ei voi tietää miten paikat muuttuneet.
Mark

Posts: 7,311

#104 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Hola ppl,

kukaan käynyt Filippiineillä? Suuntana ois joulukuussa Palawanin saari ja siellä ainakin Sabang, Port Barton ja El nido. Kaipailis kaikkee mahollista vinkkii jos joltain löytyy; suosituksii majotukseen, liikkumiseen jne. Cheers *piis*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

UzU

Posts: 2,361

#105 • • Edited UzU [33100]

Mark, 14.10.2008 18:22:
Hola ppl,

kukaan käynyt Filippiineillä? Suuntana ois joulukuussa Palawanin saari ja siellä ainakin Sabang, Port Barton ja El nido. Kaipailis kaikkee mahollista vinkkii jos joltain löytyy; suosituksii majotukseen, liikkumiseen jne. Cheers *piis*

-M



o/

Aasian ainoa kristitty maa ja sen kyllä huomaa. Huoria on joka sormelle ja viina virtaa :D Ruoka ehkä paskempaa kuin missään muualla ja aasialaista tulisuutta ei ollenkaan. Valmistaudu karjanlanpaistiin riisillä.

Erikoisuutena: vaikea saada huonetta kahdella sängyllä. Ainakin edullisimmissa majoituksissa oli yleensä vain yhden sängyn huoneita.. Johtuu ihan oikeasti siitä että enemmän ja vähemmän maksullisia tyttöjä on tarjolla vähän joka nurkalla, ainakin jos paikassa käy muitakin turisteja. Toinen ongelma mikä tuli vastaan mm. Angelesissa on se että huoneita saa vain tuntihinnalla :D

Ihmiset ovat _äärettömän_ mukavia, ystävällisiä ja palvelualttiita.

Itse kuljin akselilla Manila - Mindoro - Panaya - Negros - Bohol - Cebu. Valitettavasti aika eri riittänyt Palawanille, mutta se on kuulemma se kaikkein kaunein osa Filippiineistä. Sano että sä olet menossa sinne sukeltamaan? niistä lisää tuolla laitesukeltaminen topikissa. Itse kyllä ajattelin Palawanin käydä vielä joskus tsekkaamassa.

Liikkumisen erikoisuus Jeepnyt. Ymmärrät kun näet. Pitkälle ihmiselle epämukavia. Kulkee jokapaikkaan, yleensä luotettavia. Hinta kannattaa kysyä muilta matkustajilta. He kyllä kertovat.. Kuskilta jos kysyy niin saattaa saada eri hinnan :D Jeepnyjä voi myös käyttää esim bensan kuljettamiseen -> tsek kuva.

Suuremmilla teillä kulkee myös isoja busseja. Ne ovat yleensä suht tuoreita ja varustelttu telkkarein yms. Suosittelen ehdottomasti jos on vain tarjolla.

Englantia puhutaan yleisesti ihan ok. Amerikan ihannointi älytöntä. Filippiiniläisen suurin haave on päästä amerikkaan töihin tai naimisiin. duh..

Kuinka olet menossa Palawanille? Suorat lennot jostain? Itse olen pari kertaa lentänyt Cebu Pacificin lennoilla ja ovat olleet kaikin puolin ok. Lautalle sinne pääsee Mindoron saaren San Josesta ainakin pari kertaa viikossa - ehkä. Filippiininen lauttaliikenne on yleisesti kai ihan turvallista, ainakin lyhemmillä väleillä, mutta pidempää matkaa hitaasti kulkevat paatit on kai aika pahasti välillä (edelleen) ylibuukattu. Maailman pahin laivaonnettomuushan ei ole Titanic vaan MV Doña Paz (virallisesti kuoli n. 1500, oikea arvio n. 4300).. Viimisin suuronnettomuus tän vuoden kesäkuussa.

Itse en kohdannut onnettomuuksia, väkivaltaa, ryöstöjä tai mitään muutakaan ikävää. Ihan viihtyisää siellä on, mutta todella erilainen maa kuin muut kaakkois-Aasian maat.

Itselleni parhaina jäi mieleen pieni Siquijorin saari. Kaunis pieni ja rauhallinen mesta. Lisäks helmi oli sukellusreissu Apo Islandille (eri kuin Apo reef). Paikan nimistä vielä sen verran että saman nimisiä kaupunkeja voi olla useita. Kantsii aina tsekata minkä saaren kaupungista puhutaan.
Hey Joe huutelu tulee sit tutuksi :)
Mark

Posts: 7,311

#106 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

UzU, 22.10.2008 14:34:
Aasian ainoa kristitty maa ja sen kyllä huomaa. Huoria on joka sormelle ja viina virtaa :D Ruoka ehkä paskempaa kuin missään muualla ja aasialaista tulisuutta ei ollenkaan. Valmistaudu karjanlanpaistiin riisillä.



No helvetti :D Täytyy siis henkisesti orientoitua siihen että kulinaarisia elämyksiä ei ole tarjolla..

Itse kuljin akselilla Manila - Mindoro - Panaya - Negros - Bohol - Cebu. Valitettavasti aika eri riittänyt Palawanille, mutta se on kuulemma se kaikkein kaunein osa Filippiineistä. Sano että sä olet menossa sinne sukeltamaan? niistä lisää tuolla laitesukeltaminen topikissa. Itse kyllä ajattelin Palawanin käydä vielä joskus tsekkaamassa.



Mullahan ei vielä sukelluskokemusta ole, mutta jos vaan rahat riittää, ois tarkotus aloittaa harrastus tuolla Palawanilla. Paljon on hehkutettu sukellusta siellä *kuolaa*

Liikkumisen erikoisuus Jeepnyt. Ymmärrät kun näet. Pitkälle ihmiselle epämukavia. Kulkee jokapaikkaan, yleensä luotettavia. Hinta kannattaa kysyä muilta matkustajilta. He kyllä kertovat.. Kuskilta jos kysyy niin saattaa saada eri hinnan :D Jeepnyjä voi myös käyttää esim bensan kuljettamiseen -> tsek kuva.



Joo näistä luin thorthree forumilta. Mites mopot / prätkät? Paljon on average kustanne per pvä, vuokrasitko mistään? Ja miten muuten yleisesti hintataso, vaikkapa versus Thaimaa tai Malesia?

Kuinka olet menossa Palawanille? Suorat lennot jostain? Itse olen pari kertaa lentänyt Cebu Pacificin lennoilla ja ovat olleet kaikin puolin ok. Lautalle sinne pääsee Mindoron saaren San Josesta ainakin pari kertaa viikossa - ehkä. Filippiininen lauttaliikenne on yleisesti kai ihan turvallista, ainakin lyhemmillä väleillä, mutta pidempää matkaa hitaasti kulkevat paatit on kai aika pahasti välillä (edelleen) ylibuukattu. Maailman pahin laivaonnettomuushan ei ole Titanic vaan MV Doña Paz (virallisesti kuoli n. 1500, oikea arvio n. 4300).. Viimisin suuronnettomuus tän vuoden kesäkuussa.



Heh joo ei olla lähdössä testaa noita lauttoja :D Joko Island transvoyager Manilasta suoraan El Nidoon 19 paikkasella Dornierilla tai sitten Cebulla Puerto Princesaan *joo* Ainoo vaan et noi Cebun lippusäädöt alkaa mennä jo aika legendaarisen mauttomaks *hmph*

Mut kiitokset infosta, tässä tulikin hyvää tietoa :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Marjo

Posts: 1,796

#107 • • Marjo pupuTupuna

UzU, 22.10.2008 14:34:
Valitettavasti aika eri riittänyt Palawanille, mutta se on kuulemma se kaikkein kaunein osa Filippiineistä. Sano että sä olet menossa sinne sukeltamaan?



Mä oon. *hihu*
Hitto, kun ei jaksa venaa!
UzU

Posts: 2,361

#108 • • Edited UzU [33100]

Mark, 22.10.2008 16:20


Joo näistä luin thorthree forumilta. Mites mopot / prätkät? Paljon on average kustanne per pvä, vuokrasitko mistään? Ja miten muuten yleisesti hintataso, vaikkapa versus Thaimaa tai Malesia?



Mun hintatasotiedot on sitten ihan perus reppumatkailijatietoa. En osaa sanoa 4-tähden hotelleista yms. Mut majoitus yleisesti ottean skidisti kalliimpi kuin Thaimaa tai Malesia. Vois sanoa että ainakin sen mitä noissa maksaa dollareissa maksaa Filippiineillä euroissa. Etenkin majoitus tuntui olevan useasti melko tyyristä laatuun nähden. Julkisilla liikkuminen ei ole mitenkään erityisen kallista ja yhteydet on mun mielestä melko hyvät. Mopoja/skoottereita (125kuutiota) tuli vuokrailtua jonkun verran. En nyt muista tarkkoja hintoja mut varmaan jonnekin ~5 euron päivä hintaan tais asettua + bensat. Mopoilu on kyllä kivaa puuhaa mut kyllä siinä perse puutuu jos kuvittelee satakin kilsaa ajelevansa :)


Heh joo ei olla lähdössä testaa noita lauttoja :D Joko Island transvoyager Manilasta suoraan El Nidoon 19 paikkasella Dornierilla tai sitten Cebulla Puerto Princesaan *joo* Ainoo vaan et noi Cebun lippusäädöt alkaa mennä jo aika legendaarisen mauttomaks *hmph*



Mitä säätöä Sebun lipuissa? Mulla ei o mitään valittamista, kaikki toimi kuten piti ja nettisivuilta sai hoidettua kaiken.
SyndroDome

Posts: 1,103

#109 • • Edited SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

UzU, 22.10.2008 17:12:
---
Mark, 22.10.2008 16:20


Joo näistä luin thorthree forumilta. Mites mopot / prätkät? Paljon on average kustanne per pvä, vuokrasitko mistään? Ja miten muuten yleisesti hintataso, vaikkapa versus Thaimaa tai Malesia?

---


Mun hintatasotiedot on sitten ihan perus reppumatkailijatietoa. En osaa sanoa 4-tähden hotelleista yms. Mut majoitus yleisesti ottean skidisti kalliimpi kuin Thaimaa tai Malesia. Vois sanoa että ainakin sen mitä noissa maksaa dollareissa maksaa Filippiineillä euroissa. Etenkin majoitus tuntui olevan useasti melko tyyristä laatuun nähden. Julkisilla liikkuminen ei ole mitenkään erityisen kallista ja yhteydet on mun mielestä melko hyvät. Mopoja/skoottereita (125kuutiota) tuli vuokrailtua jonkun verran. En nyt muista tarkkoja hintoja mut varmaan jonnekin ~5 euron päivä hintaan tais asettua + bensat. Mopoilu on kyllä kivaa puuhaa mut kyllä siinä perse puutuu jos kuvittelee satakin kilsaa ajelevansa :)


---

Heh joo ei olla lähdössä testaa noita lauttoja :D Joko Island transvoyager Manilasta suoraan El Nidoon 19 paikkasella Dornierilla tai sitten Cebulla Puerto Princesaan *joo* Ainoo vaan et noi Cebun lippusäädöt alkaa mennä jo aika legendaarisen mauttomaks *hmph*

---


Mitä säätöä Sebun lipuissa? Mulla ei o mitään valittamista, kaikki toimi kuten piti ja nettisivuilta sai hoidettua kaiken.



Mielenkiintoisia juttuja filppareista. Ite siellä suunnalla joskus helmikuun aikohin. Hieman ihmetyttää toi "väite" et filpparit olis "kallis". Itse kuullut ja lukenut ihan muuta. Noh itsehän sen näkee sit *joo* tai kai tässä vaiheessa vois jo sanoa, että kohta *plur*

Tietty riippuu aina paljon siitä mitä duunaa ja missä ja kenen kanssa jne :) Mut majoituksen hinta/laatusuhde ilmeisesti sun mukaan on aika kehno? Noh ei kai siinä. Kunhan patja (/hammock) on missä makoilla ja reppu pään alla niin no prob, tuskin montaa dolsua/pesoa kustantaa *hih*

--
Life is full of choises.

UzU

Posts: 2,361

#110 • • UzU [33100]

SyndroDome, 24.10.2008 11:24:
Mielenkiintoisia juttuja filppareista. Ite siellä suunnalla joskus helmikuun aikohin. Hieman ihmetyttää toi "väite" et filpparit olis "kallis". Itse kuullut ja lukenut ihan muuta. Noh itsehän sen näkee sit *joo* tai kai tässä vaiheessa vois jo sanoa, että kohta *plur*

Tietty riippuu aina paljon siitä mitä duunaa ja missä ja kenen kanssa jne :) Mut majoituksen hinta/laatusuhde ilmeisesti sun mukaan on aika kehno? Noh ei kai siinä. Kunhan patja (/hammock) on missä makoilla ja reppu pään alla niin no prob, tuskin montaa dolsua/pesoa kustantaa *hih*



Tokihan Filippiinit on edullinen vrs. eurooppalainen hintataso mutta jos vertaa sitä muihin kaakkois-Aasian maihin niin kyllä se kalliimpi on. Esim Saigonista tai Hanoista sai laadukkaan huoneen 10 dollarilla kun Manilasta saa huonokuntoisen hotlan 20 eurolla. Oma asiansa on Laosin 1 dollarin bungalowit tai Kambodzan 3 dollarin siistit huoneet omalla suihkulla. Mut mua pyydettiin vertailemaan Thaimaahan/Malesiaan ja niihin nähden ero on about sama kuin dollarin ja euron suhteen ero.

Tietysti eroja on myös sen suhteen puhutaanko ruuasta, majoituksesta, liikkumisesta vai mistä. Edellinen koski etenkin majoistusta.

Kaikki on niin kovin suhteellista.

Itse olin frendin kans siellä about kuukauden verran ja päiväbudjetti oli tuossa 30e hujakoilla. Se riittää kyllä semmoisen peruselämiseen ja vähän muuhunkin. Juhlimisiset ja kalliit harrastamiset sitten erikseen.
Anselmi

Posts: 2,578

#111 • • Edited Anselmi And sell me
Filippiinien asumisen hinnasta sanoivat täkäläiset laskuvarjohyppääjät seuraavaa: "fully furnished house cost around US$150-US$250 per month" tämä siis Cebussa.
Eli 4-7 euroa päivä. Jos noin on niin ei paha. Ja tosiaan, ainahan on hammock:)

Ja joo itse myös menossa Trans-Siberian ja Kiinan kautta noille seutuville, eli Indonesia/Malesia/Filippiinit. Lähtö about 12.1 tai jotain. Takaisin varmaan kesän kieppeillä.

--
sen pituinen se

SyndroDome

Posts: 1,103

#112 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

UzU, 24.10.2008 11:37:
---
SyndroDome, 24.10.2008 11:24:
Mielenkiintoisia juttuja filppareista. Ite siellä suunnalla joskus helmikuun aikohin. Hieman ihmetyttää toi "väite" et filpparit olis "kallis". Itse kuullut ja lukenut ihan muuta. Noh itsehän sen näkee sit *joo* tai kai tässä vaiheessa vois jo sanoa, että kohta *plur*

Tietty riippuu aina paljon siitä mitä duunaa ja missä ja kenen kanssa jne :) Mut majoituksen hinta/laatusuhde ilmeisesti sun mukaan on aika kehno? Noh ei kai siinä. Kunhan patja (/hammock) on missä makoilla ja reppu pään alla niin no prob, tuskin montaa dolsua/pesoa kustantaa *hih*

---


Tokihan Filippiinit on edullinen vrs. eurooppalainen hintataso mutta jos vertaa sitä muihin kaakkois-Aasian maihin niin kyllä se kalliimpi on. Esim Saigonista tai Hanoista sai laadukkaan huoneen 10 dollarilla kun Manilasta saa huonokuntoisen hotlan 20 eurolla. Oma asiansa on Laosin 1 dollarin bungalowit tai Kambodzan 3 dollarin siistit huoneet omalla suihkulla. Mut mua pyydettiin vertailemaan Thaimaahan/Malesiaan ja niihin nähden ero on about sama kuin dollarin ja euron suhteen ero.

Tietysti eroja on myös sen suhteen puhutaanko ruuasta, majoituksesta, liikkumisesta vai mistä. Edellinen koski etenkin majoistusta.

Kaikki on niin kovin suhteellista.

Itse olin frendin kans siellä about kuukauden verran ja päiväbudjetti oli tuossa 30e hujakoilla. Se riittää kyllä semmoisen peruselämiseen ja vähän muuhunkin. Juhlimisiset ja kalliit harrastamiset sitten erikseen.



Kaikki on nimenomaan suhteellista. 30e päiväbudjetti kuulostaa aika hurjalta (näin reppu reissaajan kannalta) Ite just painettiin kuukaus euroopassa menemään samalla massilla, eikä edes pahemmin sniiduiltu. Tosin transportaatio tähän ei kuulunut. Mutta jooh, nää budjetti keskustelut on aina niin ikuisuus kysymyksiä / keskusteluja. Kukin tyylillään ja riippuu tosiaan täysin siitä mitä duunaa *joo* Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Oma route olis näillä näkymin tämä:

Joskus vuoden vaihteen jälkeen menoks. Thaimaa,laos,filippiinit,vietnam,kiina *hymy* Tosin nää "suunnitelmat" nyt muuttuu aina matkan varrella. Mut toi olis alustava ja thaikkuihin näillä näkymin anyway lennän ja kiinasta sitten keväällä himaan.

--
Life is full of choises.

UzU

Posts: 2,361

#113 • • UzU [33100]

SyndroDome, 24.10.2008 12:21:
Kaikki on nimenomaan suhteellista. 30e päiväbudjetti kuulostaa aika hurjalta (näin reppu reissaajan kannalta) Ite just painettiin kuukaus euroopassa menemään samalla massilla, eikä edes pahemmin sniiduiltu. Tosin transportaatio tähän ei kuulunut. Mutta jooh, nää budjetti keskustelut on aina niin ikuisuus kysymyksiä / keskusteluja. Kukin tyylillään ja riippuu tosiaan täysin siitä mitä duunaa *joo* Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Oma route olis näillä näkymin tämä:

Joskus vuoden vaihteen jälkeen menoks. Thaimaa,laos,filippiinit,vietnam,kiina *hymy* Tosin nää "suunnitelmat" nyt muuttuu aina matkan varrella. Mut toi olis alustava ja thaikkuihin näillä näkymin anyway lennän ja kiinasta sitten keväällä himaan.



Liikkuminen oli meil tosiaan laskettu tohon rahaan ja sehän vie kyllä ihan kohtuu siivun budjetista. Paikallaan pysyminen on aina säästämistä :) Eikä tuota rahaa mennyt oikeastaan muualla kuin Filippiineillä ja Kiinassa (kaakkois-Kiinan kaupunkeja) tuon verran. Muualla päästiin varmaan n. 20e päiväsummaan. Mä olen ollut joskus 2kk Thaikuis reilun 10e päiväbudjetilla ja kyllä silläkin elää. Tosin kyllä siitä elämästä nauttii vähän enemmän jos ei tarvii aina ottaa sitä halvinta.

Jos sattuu Filippiineil mihinkään vähän suurempiin kaupunkeihin niin kantii käydä leffassa. Uudemmat teatterit ihan meidän tasoa, hinnat parin euron tienoilla ja ei dubattu/tekstitetty.

Itsekin lensin BKK, sieltä suoraan Kambodzaan -> Laos -> Vietnam -> Singapore -> Malesia/borneo -> Filippiinit -> Indonesia -> Macao/Kiina/Hong Kong josta Lontoon kautta kotia. Yhteensä 188vrk.
SyndroDome

Posts: 1,103

#114 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

UzU, 24.10.2008 14:03:
---
SyndroDome, 24.10.2008 12:21:
Kaikki on nimenomaan suhteellista. 30e päiväbudjetti kuulostaa aika hurjalta (näin reppu reissaajan kannalta) Ite just painettiin kuukaus euroopassa menemään samalla massilla, eikä edes pahemmin sniiduiltu. Tosin transportaatio tähän ei kuulunut. Mutta jooh, nää budjetti keskustelut on aina niin ikuisuus kysymyksiä / keskusteluja. Kukin tyylillään ja riippuu tosiaan täysin siitä mitä duunaa *joo* Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Oma route olis näillä näkymin tämä:

Joskus vuoden vaihteen jälkeen menoks. Thaimaa,laos,filippiinit,vietnam,kiina *hymy* Tosin nää "suunnitelmat" nyt muuttuu aina matkan varrella. Mut toi olis alustava ja thaikkuihin näillä näkymin anyway lennän ja kiinasta sitten keväällä himaan.

---


Liikkuminen oli meil tosiaan laskettu tohon rahaan ja sehän vie kyllä ihan kohtuu siivun budjetista. Paikallaan pysyminen on aina säästämistä :) Eikä tuota rahaa mennyt oikeastaan muualla kuin Filippiineillä ja Kiinassa (kaakkois-Kiinan kaupunkeja) tuon verran. Muualla päästiin varmaan n. 20e päiväsummaan. Mä olen ollut joskus 2kk Thaikuis reilun 10e päiväbudjetilla ja kyllä silläkin elää. Tosin kyllä siitä elämästä nauttii vähän enemmän jos ei tarvii aina ottaa sitä halvinta.

Jos sattuu Filippiineil mihinkään vähän suurempiin kaupunkeihin niin kantii käydä leffassa. Uudemmat teatterit ihan meidän tasoa, hinnat parin euron tienoilla ja ei dubattu/tekstitetty.

Itsekin lensin BKK, sieltä suoraan Kambodzaan -> Laos -> Vietnam -> Singapore -> Malesia/borneo -> Filippiinit -> Indonesia -> Macao/Kiina/Hong Kong josta Lontoon kautta kotia. Yhteensä 188vrk.



Jatketaas nyt sit viel tätä budjetti keskustelua :) No ite vedin viime talvena kiinassa (incl hong kong, jos sitä nyt voi kiinaks laskea. Ite en laske) 1,5 kuukautta 20e päiväbudjetilla ihan helposti. Siis transportaatio mukaan lukien. Ja liikuin kuitenkin yhteensä joku 3500 kilsaa dösällä / stogella. Et kyl kiinassakin pääsee helposti alle 20e:llä jos haluu.

Ja niinku tossa sanoit niin jos tyyliin 10e/päivä kitkuttelee pitkään, niin ehkä pidemmän päälle se voi alkaa rassaamaan. Vaikka kyllähän silläkin tosiaan osassa kaakkois aasiaa pärjää *joo* Ja paikallaan pysyminen on tosiaan aina säästöä :)

Toi leffa tippi täytyy pitää mielessä. Jos niitä kerta ei oo dupattu. Yleensä se leffaan meno on aina just kaatunut siihen duppaukseen. Kiinnostaa vitusti ziigaa jotain jenkki pätkää mandariini kiinaks dupattuna :D

Kivan reissun heitit sit tosiaan =) On tää vaan niin hieno laji!! *hihu*

--
Life is full of choises.

Tyranoid

Posts: 1,552

#115 • • Edited Tyranoid FINRG
Tammikuu ois tarkotus pyöriä alueella Ho Chi Minh City - Phu Quoc - Ha Tien - Mekong Delta. Mahdollisesti käväisy jossain näistä: Nha Trang, Phnom Penh tai Laosin 4000 saaren alue. Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan. :)
UzU

Posts: 2,361

#117 • • UzU [33100]

SyndroDome, 24.10.2008 23:02:

Et kyl kiinassakin pääsee helposti alle 20e:llä jos haluu.



Etenkin pienemmissä kaupungeissa kyl. Ja se tosiaan mitä tohon "elämiseen" laskee on aina oma juttunsa. Ruoka, majoitus, liikkuminen siihen menee. Sit pari euroo leffaan, nettikahvilaan, bisseen yms.. niin niistä sitä extraa sitten aina kertyy.


Toi leffa tippi täytyy pitää mielessä. Jos niitä kerta ei oo dupattu. Yleensä se leffaan meno on aina just kaatunut siihen duppaukseen. Kiinnostaa vitusti ziigaa jotain jenkki pätkää mandariini kiinaks dupattuna :D


Filippiineillä kun ei oikein tahdo olla yhteistä kieltä niin ei ne voi oikein dupata millekkään :D Eivätkä siten edes tekstitä. Joka suunnalla puhutaan vähän omaa mongerrusta. Hauskaa kun kuuntelet paikallisia niin ne saattaa puhua muuten sitä omaa kieltään mut numerot tulee sekaan englanniksi.


Kivan reissun heitit sit tosiaan =) On tää vaan niin hieno laji!! *hihu*



on :)




Tyranoid, 24.10.2008 23:55:
Tammikuu ois tarkotus pyöriä alueella Ho Chi Minh City - Phu Quoc - Ha Tien - Mekong Delta. Mahdollisesti käväisy jossain näistä: Nha Trang, Phnom Penh tai Laosin 4000 saaren alue. Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan. :)



4000 saaren alue on ehkä rauhallisin ja halvin mesta missä olen ikinä ollut, kun puhutaan kuitenkin turistimestasta! Eihän siellä oikeasti mitään sen kummempaa tekemistä, että harva siellä kovin montaa viikkoa viihtyy. Bungalowi kahdelle oli 1 dollarin/yö ja sitä rataa :) Riippumatossa makoilua, syömistä ja ympäriinsä kävelemistä. Mekong ei ole oikein niitä jorpakoita missä tahtoo uida, tosin tuli sitäkin kokeiltua.

Ho Chi Minh on ruuhkainen suurkaupunki. Ei mitenkään maailman erikoisin mesta, ne muutavat "pakolliset nähtävyydet": War Remnants Museum, Reunification Palace sekä Cu Chin-tunnelit 70km päässä Saigonista. Noi on ihan käymisen arvoisia, muuta mainittavia ei jäänyt mieleen.

Phonm Penh on vähän samaa kuin edellä mainittu mut ehkä vähän miellyttävämpi. Tosin ei ne liikenneruuhkat koskaan ole miellyttäviä :D Sielläkin on paljon näitä "pakollisia" nähtävyyksiä joista ehkä killing fields on turhinta ajan ja rahan tuhlausta. Ihan hyvin voit mennä Suomessa pellon reunalle seisomaan ja miettimään että siinä on joskus teloitettu jengiä. Kantsii ottaa joku tuktuk minkä kans sopii summan x ja se kierrättää sit sovitut paikat. Me maksettiin muistaakseni 15 dollaria kun jamppa kuskas mua ja frendiä ympäriinsä oikeastaan koko päivän. Oli ihan symppis tyyppi muutenkin. Ja älä vain maksa etukäteen, muuten voi kaveri kadota.

Nha Trangissa olen saanut ehkä parhaiten ikinä vastinetta rahoille majoituksessa. 8 dollaria, iso huone, 2 isoa sänkyä, ilmastointi, kaapeli tv-, amme, lämmin vesi.. parin vuoden ikäinen rakennus jossa oli hissi(!) ja ilmainen internet aulassa. Lisäksi siellä on todella edullista sukeltaa. Maisemat eivät ole kovin ihmeellisiä ja kauden ulkopuolella on pääsy vain osalle saiteista. Kyllä se joka tapauksessa kotoiset maiset hakkaa. Suosittelen Angel Dive nimistä firmaa :) Safkakin oli ihan hyvää ja muutenkin kaupungista jäi positiiviset fiilikset. Rantakin on ihan fine.
tomii

Posts: 3,594

#118 • • tomii kallion herttua

UzU, 26.10.2008 15:09:
---

Phonm Penh on vähän samaa kuin edellä mainittu mut ehkä vähän miellyttävämpi. Tosin ei ne liikenneruuhkat koskaan ole miellyttäviä :D Sielläkin on paljon näitä "pakollisia" nähtävyyksiä joista ehkä killing fields on turhinta ajan ja rahan tuhlausta. Ihan hyvin voit mennä Suomessa pellon reunalle seisomaan ja miettimään että siinä on joskus teloitettu jengiä. Kantsii ottaa joku tuktuk minkä kans sopii summan x ja se kierrättää sit sovitut paikat. Me maksettiin muistaakseni 15 dollaria kun jamppa kuskas mua ja frendiä ympäriinsä oikeastaan koko päivän. Oli ihan symppis tyyppi muutenkin. Ja älä vain maksa etukäteen, muuten voi kaveri kadota.



Joo me skipattiin ihan suosiolla toi Killing Fields, käytiin Tuol Slengissä, jossa sai kyl jo tarpeeksi "hyvän" kuvan siitä mitä se touhu on ollut (mun mielestä siis, joku voi olla eri mieltä Killing Fieldsistä). Mut just oltiin kuultu siitä, että se nyt näin karkeasti sanottuna tosiaan on "vain" pelto ja vitusti pääkalloja jne. Ne tuk-tuk-föraajat kyl koittivat joka ikinen päivä pluggaa tota Killing Fieldsiä, joka ikisessä paikassa tuolla Phnom Pehnissä. :) Ite kyl sanoisin, että jos Kambodzaan menee, niin Ankor Wat Siem Reapin kupeessa on SE näkemisen arvoinen mesta, joskin kuvien perusteella high seasonin aikaan ihan todella tukossa näinä päivinä (oltiin off seasonin aikaan siellä ja silloin oli kyl miellyttävästi jengiä, eli pystyi jopa ottamaan kuvia, joissa ei ole sitä 300 korealaista samassa framissa :). Just toi Ankor räjäytti kyl meikäläisen tajunnan.

--
reivaan kunnes kuolen

UzU

Posts: 2,361

#119 • • UzU [33100]

tomii, 26.10.2008 15:20:

Joo me skipattiin ihan suosiolla toi Killing Fields, käytiin Tuol Slengissä, jossa sai kyl jo tarpeeksi "hyvän" kuvan siitä mitä se touhu on ollut (mun mielestä siis, joku voi olla eri mieltä Killing Fieldsistä). Mut just oltiin kuultu siitä, että se nyt näin karkeasti sanottuna tosiaan on "vain" pelto ja vitusti pääkalloja jne. Ne tuk-tuk-föraajat kyl koittivat joka ikinen päivä pluggaa tota Killing Fieldsiä, joka ikisessä paikassa tuolla Phnom Pehnissä. :) Ite kyl sanoisin, että jos Kambodzaan menee, niin Ankor Wat Siem Reapin kupeessa on SE näkemisen arvoinen mesta, joskin kuvien perusteella high seasonin aikaan ihan todella tukossa näinä päivinä (oltiin off seasonin aikaan siellä ja silloin oli kyl miellyttävästi jengiä, eli pystyi jopa ottamaan kuvia, joissa ei ole sitä 300 korealaista samassa framissa :). Just toi Ankor räjäytti kyl meikäläisen tajunnan.



Jep, voin allekirjoittaa samat mielipiteet ja kokemukset täysin. Itse olin lokakuussa Angkorin ihmeitä katselemassa ja osalla pienemmistä temppeleistä sai olla lähes itsekseen, osalla taas oli kyllä ihan riittävästi jengiä mun makuun.