Kohteena Aasia, linkkivinkit ostoksista, majoituksesta, lipuista jne.

162 posts, 9 pages, 87,189 views

Lauruska

Posts: 821

#161 • • Lauruska nihkee

Replying to Kohteena Aasia, linkkivinkit ostoksista, majoituksesta, lipuista jne.:

Super-Kerttu, 4.6.2010 14:13:

---

Vinkkejä ei sen kummemmin ole, mutta kuulen mielelläni reissusi jälkeen vinkkejä ja kuulumisia. Me nimittäin olemme suuntaamassa elo-syyskuussa Malesiaan Kota Kinabaluun. Sen verran on reissua suunniteltu, että Sandakaniin lennemme yhdeksi yöksi orankeja katsomaan Sepilokiin! *hihu* Varmaan jotain sukellus- ja sademetsä retkiäkin voisi tehdä!

Lisäksi meidän reissuun sisältyy 3 päivää Hong Kongissa!

Can't wait!!!



Mä viivyin Kota Kinabalussa yhden päivän ja yhden yön, ja sekin oli liikaa. Sekava likainen sotkuinen kaupunki, missä ei oikein ollut mitään nähtävää. Onneksi mä sentään näin kauniin auringonlaskun merelle ja juttelin paikallisen tytön kanssa varmaan tunnin :)
Kota Kinabalusta tehdään kyllä paljon reissuja paikkoihin xyz kuten sademetsään ja mount Kinabaluun, mutta mulla ei ollut aikaa eikä rahaa tehdä moisia. (Tällaiset reissut lähtee hinnasta 300ringgittiä-> riippuen siitä onko matka päiväreissu vai esim 2 päivää 2 yötä tms). Toivottavasti teilllä on jotain suunnitelmia ajallenne KK:ssa.

Oletteko te jo ostaneet lentoliput kumpaankin suuntaan KK-Sandakan-KK? Suosittelisin ehdottomasti joko meno-tai paluumatkaa dösällä (hinta 30 ringgittiä vaikka onkin vähän haastava löytää kyseinen bussiasema KK:ssa). Vaikka se matka kestää 6h 30minuutin lennon sijaan, niin ne maisemat on ihan älyttömän upeat. Bussi matkaa läpi sademetsien, palmuöljyviljelmien, pikkukylien ja hedelmäkojujen kapeaa vuoristotietä, ja ne maisemat on aivan huikeat. Lisäksi se bussi ohittaa mount Kinabalun, joten jos ei ole aikaa kiivetä vuorelle niin ainakin sen karusta kauneudesta pääsee nauttimaan.

Mä viivyin Sandakanissa lopulta 3 yötä. Se oli aivan ihastuttava pieni kaupunki. Matka sieltä dösällä Sepilokkiin kestää 40minuuttia ja maksaa 4 ringgittiä (bussi no 14). Sepilokin orang-utan rehabilitation centerissä (30ringgittiä sisäänpääsy + 10ringgittiä kameramaksu) on ruokinta-ajat kello 10 ja 15, joten tähdätkää jompaan kumpaan tai olkaa koko päivä (muuten ette näe välttämättä yhtään apinaa/orankia). Siinä vieressä on Rainforest discovery center(sisäänpääsy 10ringgittiä) ja mä vietin jo pelkästään siellä yhden päivän ihastellen sademetsän kasveja ja kävellen sademetsässä. Kummassakin paikassa on omat polut pitkin sademetsää jos haluaa patikoida (suosittelen mukaan todella paljon juomaa ja suolasta, lähellä ei ole kioskeja, kauppoja, kahviloita). Kummatkin paikat oli todella ihania, suosittelen :)
UzU

Posts: 2,361

#162 • • UzU [33100]

Replying to Kohteena Aasia, linkkivinkit ostoksista, majoituksesta, lipuista jne.:

Sparkling, 4.6.2010 18:01:
Itellä maanantaina lennot Hki-Istanbul-Singapore-Jakarta. Eli suuntana seuraavalle vähän yli neljälle viikolle Indonesia. Lennot myös saapumisesta heti seuraavalle päivälle varattu Balia kohti, mihin ei ole tarkotus kovin pitkäks aikaa jäädä. Balista tarkotus siirtyä itäänpäin, esim. Lombok ja Gili-saaret kiinnostaa kovasti, samoin kuin Sumbawa ja mahdollisesti Komodo. Kannattaako sinne tehdä vain päiväretki? Oisko kellään tietoa/kokemusta. Upeet rannat ja luonto kiinnostaa yleisestikin (suosituksia!), mutta myös vinkkejä tartteis majotuksista ja "nähtävyyksistä" ja kaikesta muustakin! (surffaus ym. vesiaktiviteettijutut ei oo oikein mun juttuja, joten kaikesta muusta otetaan vastaan vinkkejä!)



Komodolla ei nyt rantoja oikein ole, mutta Kelimutu (3 ihan eri väristä kraateria vieri vieressä) on kyl ihan näkemisen arvoinen.

Mä en oikein tiedä mihin sä noita päiväretkiä ajattelit tehdä mut päivä on ihan sopiva aika yhteen suuntaan matkustamiseen tuolla ;) 3 päivää ehkä riittää just jos Balilta lähtee tekemään tripin esim Komodolle, jos lentää.