Kohteena Aasia, linkkivinkit ostoksista, majoituksesta, lipuista jne.

162 posts, 9 pages, 87,171 views

Avatar
#41 • • Edited REivaaja Guest

Mark, 23.6.2008 18:09:
Ai, kerro se frendeille kenen katamaraani meinas sukeltaa pohjaan liiallisen merenkäynnin & sateen vuoksi ja joutu peruuttaa takas Samuille. Reittinä siis Samui-Koh Tao ja ajankohta muistaakseni loppusyksystä.

Eikä btw. ollut ainoa vastaavanlainen stoori mikä tullut eteen ihan travellaajilta.

-M

Sen vielä pystyn hyväksymaan että juhannuksena on hirveesti monsuuneja mut sokeripaattiin en usko!
Skenemursu

Posts: 1,568

#42 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
laitanpa tähän nyt muutaman jutun ennen kuin unohtuu... tästä tuli nyt vähän thaimaa topicci, mutta tämä lienee monen kaakkois-aasia reissaajan eka topicci anyway.

ehdottomasti paras foorumi infon hakemiseen: http://www.thaivisa.com/forum/ maailman suurin expatti foorumi. Olisko ollut 150.000 jäsentä.

Bangkok: helmi mesta tuli asuttua pari vuotta... ehdottamia paikkoja tsekata

- The Dome (Sirocco) : http://www.thedomebkk.com/
(ei syömään! pelkälle kalliille bisselle... ja ihaileen maisemia).
- Bed Supper Club, Sukhumvit Soi 11 http://www.bedsupperclub.com/
- Tunnel, Lang Suan Soi 5 (yleensä auki johonkin aamu 7 saakka, vetää ehkä 1000 henkeä).

- ChatuChak weekend market
- Pratunam (alue ostoksille oli sitten vaatteet tai elektroniikka)

Saaret:
ei ole kuin yksi oikea mihin mennä: http://www.koh-chang.com/island3.html#kokood
Koh Krut tai Kokood tai miten sitten haluaakin kirjoittaa länkkäriaakkosilla... Changista etelään.

Pohjoinen:
niin kuin mark aiemmin totes niin Chiang Mai (tervetuloa budjaan vierashuoneeseen), Pai, Mae Hong Song, Chiang Dao,

Issan:
ei reissua ilman Issania... aidointa meininkiä ja mukavinta seuraa... Sakonnakhon, Khon Kaen, Petchabun jne...

naapurimaat:
suosittelen: Laos, Burma
en suosittele: Kamputsea, Malesia

Laos: tosi jees ihmiset, halvat hinnat, chilliä meininkiä.
Burma: paljon nähtävää, mielenkiintoinen ei kovinkaan turistirikas maa, mutta safkaa ja lukuunottamatta pieksee Thaimaan melkein kaikilla saroilla! Varmaan seuraava muuton kohde kunhan poliittinen tilanne paranee (olen optimisti).

Kamputsea: kuumotusta, ihmiset nykii hihasta, "mini-intia", tylsää baanaa, ei juuri näkemistä paitsi Angkor Wat josta kiskotaan hullut pääsymaksut. Kaikin puolin tylsä ja kallis! Maan värikäs lähihistoria on tosin mielenkiintoinen ja jos kuitenkin päättää käydä niin Killing Fields leffa kandee katsoa ennen kuin menee... ja sitten Phon Phenissä nyt voi pari päivää viettää ja ihmetellä sekä pajautella =)

Malesia: kokemukset vähän tylsiä sekä muslimit nyt ei oikein diggaile kun valkonen maailman valloittaja menee sinne dokaan viinaa ja syömään possua... jeps maassa maan tavalla, mutta ei oikein jaksa lomalla ressata hirveesti koko ajan mitä voi tehdä ja mitä ei.

vielä viimeisin hot-tip! tsekkaamisen arvoinen saattaa olla myös kaiken maailman mielenosoitukset. Nyt on ollut yksi isompi käynnissä bangkokissa jossa parhaillaan 500.000 ihmistä vaatii hallituksen eroa. Nämä on huvittavia tilaisuuksia. Mielenosoittajat raahataan lähinnä Issanista riisipelloilta ja heille maksetaan 200-500 bahtia / pv palkkaa. Heitä ei yleensä kiinnosta minkä asian puolesta / vastaan osoitetaan mieltä kunhan massit tulee eli todella ammattilaisia jos näin voi sanoa. Yhdeksi päiväksi kannattaa lyöttäytyä mukaan ja koittaa selvittää mistä saa ne rahat sekä ilmaiset safkat ja juomat usein on tarjolla myös.

ja tosiaan jos on täällä päin liikenteessä (pohjoisessa Chiang Mai alueella) niin ottakaahan yhteyttä!
Skenemursu

Posts: 1,568

#43 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha


Ai, kerro se frendeille kenen katamaraani meinas sukeltaa pohjaan liiallisen merenkäynnin & sateen vuoksi ja joutu peruuttaa takas Samuille. Reittinä siis Samui-Koh Tao ja ajankohta muistaakseni loppusyksystä.

Eikä btw. ollut ainoa vastaavanlainen stoori mikä tullut eteen ihan travellaajilta.

-M


niin ja suomeen ei kannata tulla kesällä koska siellä voi hukkua kustessaan kännissä järveen soutuveneestä....

Islantiin ei voi mennä mihinkään vuoden aikaan sillä jääkarhut popsivat suihinsa.

niin ja täällähän on tsunameitakin harve se päivä.

sori nyt jos meni jo vittuilun puolelle, mutta imho nyt on vaan paras aika reissata täällä ja kaikki jotka ovat eri mieltä kanssani ovat vain väärässä =)

edit: voisin kuvitella tosin tälläisen keskustelun Phuketissa kun kysellään Phi Phi venereissuja.

- How much for a trip to Phi Phi?
- Now can not go, sea very very bad.
- aah, ok well no worries then.
- hey, if you want to go, i have special boat for you, can go
- aah ok well how much this special boat trip cost then?
- 1.000 baht : have to go now! after 1 hr can not go... storm coming!
- damn... I could take it but I cant leave before 2 hrs from now.
- Ok no problem.. you pay now and come here 2 hrs ok na!
Skenemursu

Posts: 1,568

#44 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
ai niin ja jos tonne saarille menee eli Koh Kruut ja Koh Maak mestoille niin ei välttis ole tyhmä ottaa oma teltta messiin (tai riippumatot, moskiittoverkot jne), vuokrata kanootit ja tetsata jollekkin asumattomalle saarella ja laittaa leiri pystyyn.... ei ihan laillista mutta tuskin tulee sanktioitakaan ja kiinni jäämisen mahkut on aika snadit.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#45 • • Lost-Soul los pallos

Skenemursu, 23.6.2008 18:28:
---

sori nyt jos meni jo vittuilun puolelle, mutta imho nyt on vaan paras aika reissata täällä ja kaikki jotka ovat eri mieltä kanssani ovat vain väärässä =)

edit: voisin kuvitella tosin tälläisen keskustelun Phuketissa kun kysellään Phi Phi venereissuja.


Itse pari kertaa käynny thaikuissa ja molemmilla kerroilla Elokuussa. Viimevuonna reissun aikana sato tasan kerran ja sekin kesti ~30min (oli pitkä sade) ja ekalla kertaa tais sataa jopa kahtena päivänä. Turisteja tuolloi ei ollu ku kourallinen liikenteessä vaikka tuli oltuu turistirysissä. Jatkossakin varmasti reissuajankohdaksi valitsen Elokuun jos tuonnepäin vielä lähden.

niin ja lämpötilat pahimmillaan/parhaimmillaan oli jossain päälle 40 asteen (ainakin siltä se tuntui ja mittariahan ei katsota).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Mark

Posts: 7,311

#47 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Skenemursu, 23.6.2008 18:28:
-klips-



Niin, frendini olivat liikenteessä joskus lokakuun lopulla tjsp. Samoin oman reissumme aikana Joulu-Tammikuussa Malesian kaikki Pohjoispuolen saaret olivat tavoittamattomissa sadekauden takia.

Point being: Joo, ei siel joka pvä oo paska sää sadekaudella, mut kyllä niitä pahojaki säitä saattaa esiintyy. Juututtiin mekin dösällä tulvaan E-Thaimaassa matkalla Malesiaan, vettä oli kaduilla n. metrin verran.. En mä missään välissä väittänyt että se on sellasta 24/7, did I?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

MiMoSa

Posts: 1,664

#48 • • MiMoSa
Nyt kun pisti tällainen keskustelu silmään, niin on pakko laittaa tänne linkki kaverini loistavaan blogiin. http://savolaisjuntti.blogspot.com/

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

UzU

Posts: 2,361

#49 • • UzU [33100]

Skenemursu, 23.6.2008 18:24:
naapurimaat:
suosittelen: Laos, Burma
en suosittele: Kamputsea, Malesia



Saanko olla eri mieltä? Lähinnä Malesiasta joka on kyl mun yks suosikkipaikkoja. Länsimaiset mukavuudet ja Aasialaiset hienoudet samassa maassa.

Mut tosiaan Kambodzasta pätee aika hyvin mitä Ozzi sanoi, samoin Laosista. Kambdodzaan kannattaa mennä ehdottomasta low seasonin lopulla jolloin Angkor Watiin edes mahtuu jotenkin. Itselleni parhaat palat maasta jäi jälleen motskarin selässä Kampotin lähellä eräitä luolia etsiessä. Lopputuloksetna mopo melkein rikki, eksyksissä riisipeltojen keskellä. Ja paikalliset oli heti auttamassa =)
Laosissa on jotain todella taianomaista.. Suosittelen etenkin ihan etelää (Four thousand islands & Bulevan plateaun alue) ja siellä motskarilla ympäriiinsä kiertelyä, sekä aivan pohjoista (Muang Si). ihmeellistä.. todella ihmeellistä.

Mutta ehdottomasti toinen todella fantastinen maa on Indonesia. Ystävällisiä ihmisiä ja ehkä uskomattomin luonto mitä olen nähnyt. Niin maan päällä kuin pinnan alla. Harmi että itse tuli nähtyä vain raapaisu, mutta suorilta voi sanoa että älä tee mitään päätelmiä Jakartan tai vielä vähemmän Balin perusteella. Balin eteläosan turistirannat on ihan hirveää paskaa muuhun maahan verrattuna. Vesikin on niin likaista että en kyllä enää toiste siellä uimaan ole menossa.

Itse tuli talven yli kierreltyä siellä ja tarinaa ja kuvat 6kk ajalta on osoitteessa kaukanakotoa.blogspot.com

Tuli tänne muutama vuosi postattua että kirjoista tärkein on lonelyplanet. Toki se suuren osaa reissua oli mukana tälläkin kertaa mutta sen lukutapa on muuttunut kovasti. Sieltä lähinnä katsoi alueita, ei niinkään tiettyjä majoituksia.. Sitä alkoi pitää enemmän yleisenä ohjenuorana eikä niinkään raamattuna.

Lisäksi koko ajan täydellisempi matkaopas löytyy osoitteesta www.wikitravel.org
Skenemursu

Posts: 1,568

#50 • • Skenemursu Vastarannan Kuha



Samoin oman reissumme aikana Joulu-Tammikuussa Malesian kaikki Pohjoispuolen saaret olivat tavoittamattomissa sadekauden takia.

-M


eli mikäs tää sun pointtis nyt olikaan?? en jaksa kaivaa mistään mm tilastoja mutta käsittääkseni joulu-tammikuu on vähä sateisin aika ainakin thaimaassa ja tuskin malesiassa on kovin erilainen ilmasto.... eli jos susta joulu-tammikuu on sadekautta ja saaret tavoittamattomissa niin sitten ne on salettina koko vuoden.

mutta tosin on siinä sellanen pointti mikä pätee ympäri vuoden: saaret = vettä = märkää
Skenemursu

Posts: 1,568

#51 • • Skenemursu Vastarannan Kuha


Itse pari kertaa käynny thaikuissa ja molemmilla kerroilla Elokuussa. Viimevuonna reissun aikana sato tasan kerran ja sekin kesti ~30min (oli pitkä sade) ja ekalla kertaa tais sataa jopa kahtena päivänä. Turisteja tuolloi ei ollu ku kourallinen liikenteessä vaikka tuli oltuu turistirysissä. Jatkossakin varmasti reissuajankohdaksi valitsen Elokuun jos tuonnepäin vielä lähden.

niin ja lämpötilat pahimmillaan/parhaimmillaan oli jossain päälle 40 asteen (ainakin siltä se tuntui ja mittariahan ei katsota).


juurikin näin: http://thailandforvisitors.com/general/getstart.html

There really isn't a bad time to visit Thailand. Traditionally, the high season is when the weather is generally at its coolest and driest, from October to April.

Tradition also has it that the worst time to visit is during the rainy season which starts in earnest in May or June and lasts until September or so. This particular piece of traditional wisdom is not entirely accurate. During the rainy season, it may rain for only an hour or less each day, usually in the late afternoon.

rains.png
Skenemursu

Posts: 1,568

#52 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha



Saanko olla eri mieltä? Lähinnä Malesiasta joka on kyl mun yks suosikkipaikkoja. Länsimaiset mukavuudet ja Aasialaiset hienoudet samassa maassa.


Tuli tänne muutama vuosi postattua että kirjoista tärkein on lonelyplanet. Toki se suuren osaa reissua oli mukana tälläkin kertaa mutta sen lukutapa on muuttunut kovasti. Sieltä lähinnä katsoi alueita, ei niinkään tiettyjä majoituksia.. Sitä alkoi pitää enemmän yleisenä ohjenuorana eikä niinkään raamattuna.


(olemalla eri mieltä teet tietoisen valinnan olla väärsässä)

no imho kuitenkin isoin ero Thaimaahan on muslimi-budha meininki mutta se vaikuttaa tosi paljon päivittäiseen elämään ja tästä syystä en voisi kuvitella asuvani Malesiassa.

en haluais olla uskontorasisti mutta olenpahan kuitenkin: ei ole koskaan ollut erityisen hauskaa muslimimaassa, Marocco, Turkki, UAE, Malesia, Intian pohjoisosat jne... olis varmaan yhtä nihkeetä liikkua kristittyjen uskovaisten seurassa.

Lonely Planet on edelleen kova juttu, mutta pientä nihkeyttä tuli vastaan kun kuulin, että kirja tekee isoa businesstä sillä että suosittelevat jotain paikkoja... heille maksetaan siitä :(
Mark

Posts: 7,311

#53 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Skenemursu, 24.6.2008 02:37:
eli mikäs tää sun pointtis nyt olikaan?? en jaksa kaivaa mistään mm tilastoja mutta käsittääkseni joulu-tammikuu on vähä sateisin aika ainakin thaimaassa ja tuskin malesiassa on kovin erilainen ilmasto.... eli jos susta joulu-tammikuu on sadekautta ja saaret tavoittamattomissa niin sitten ne on salettina koko vuoden.

mutta tosin on siinä sellanen pointti mikä pätee ympäri vuoden: saaret = vettä = märkää



Jos et osaa lukea ei mahda midist *piis*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#54 • • Edited REivaaja Guest

Mark, 24.6.2008 09:39:
---
Skenemursu, 24.6.2008 02:37:
eli mikäs tää sun pointtis nyt olikaan?? en jaksa kaivaa mistään mm tilastoja mutta käsittääkseni joulu-tammikuu on vähä sateisin aika ainakin thaimaassa ja tuskin malesiassa on kovin erilainen ilmasto.... eli jos susta joulu-tammikuu on sadekautta ja saaret tavoittamattomissa niin sitten ne on salettina koko vuoden.

mutta tosin on siinä sellanen pointti mikä pätee ympäri vuoden: saaret = vettä = märkää

---


Jos et osaa lukea ei mahda midist *piis*

-M


Hahaha! Nää on hauskoja nää ylimieliset kommentit.
Ei kerrota, vain puhtaasti dissataan. Hehehe! Taitaa johtua siitä seikasta että mitä enemmän puhuu, sitä suurempi todennäköisyys on puhua itsensä pussiin (tai puhdasta paskaa) kuten tälläkin kertaa. Se ei oo skenemursun vika :( Veikkaan että äijällä on puol klubbarii nores :D
Ylimielinen olen kyllä minäkin, mutta uskon että voin oppia jokaiselta jotain. Jos en suoraan viisauksia, niin edes typeryydestä. Niin tälläkin kertaa.
En kyl käsitä miten norettajat tulee toimeen oikeassa elämässä. (Ei, en ole näin räävitön oikeasti. Tosin yhtä suora. Itseasiassa olen hyvinkin kohtelias ja muut huomioon ottava ihminen, mutta turhaa mun on aukoa ja sitten selitellä :D joten se siitä.)
Kun ei kuunnella mitään mikä ei käy omaan logiikkaan. Aika typerä tapa lähestyä ongelmia. 'Jos en tiedä vastausta, sitä ei ole.' tai 'Jos et ymmärrä, olet tyhmä' Jospa arvoitettu -M selittäisi paremmin kun en minäkään ymmärtänyt. Tosin ei minulle.

Myönnä nyt saatana et olit hakoteillä. Et voi olla noin pieni? kaikki urpoilee, mutta idiootit ei ota opix.
Mark

Posts: 7,311

#55 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

REivaaja, 24.6.2008
-klips-



Oli pakko ottaa sut noresta ku halusin kuulla mitä aivopieruja nyt on tulossa. Menisitkö haistelemaan liimaa takas Vantaalle, jookosta? *pepsodent* Mä lopetan OT:n jauhamisen täs topikissa, spämmää minkä kerkiit hölmö.

edit: Ja niin, mä olen omakohtaisesti kokenut asiat mistä puhun, joten sä voit saivarrella tai väittää mitä ikinä neverneverlandissas haluat. Suosittelen lukemaan edelliset viestit jos jäi vielä epäselväks mitä tarkotin *piis*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#56 • • Edited REivaaja Guest

Mark, 24.6.2008 10:24:
Oli pakko ottaa sut noresta ku halusin kuulla mitä aivopieruja nyt on tulossa. Menisitkö haistelemaan liimaa takas Vantaalle, jookosta? *pepsodent* Mä lopetan OT:n jauhamisen täs topikissa, spämmää minkä kerkiit hölmö.

-M

LOL. Oho! Äijä vetää haist vittu vittuiluu :D Omaperäistä ja erittäin nokkelaa :D
Mä oon btw. 99% Espoolainen vaikka aika heikkoa sillä päteä :D Ekat viikkoni Helsinkiläinen.
Joten ilmeisen Westendiläisenä/Jedalaisena sul ei oo varaa...
Eikä mul oo enää syytä OT jos kerran oot hiljaa.

Oi että tää on kivaa :D Vähän ku ois Korkeasaaressa!

Re:/Edit: Niin ilmeisesti olet ollut elossa kun kaverisi kerto asiasta. Eikä mulle tarvii kertoo, kerro Skenemursulle. Ei sun tarvii dissaa sitä sen takia että tekstisi oli ristiriitaista.
Sixtus

Posts: 198

#57 • • Sixtus
Jengi dissaa Kambodzaa:O Omasta mielestä ehdottomasti Kaakkois-Aasian kingeintä tontii. Parasta jengiä, luontoa, historiaa niin lähi- kuin vähän kauempaa ja äärettömän rento hälläväliä meno, diggaan. Ymmärrän et osa noin köyhän valtion, jonka kansaa on riistetty AINA, ikävimmistä puolista kuten kaupustelu yms. saa osan jengistä vittuuntuneeks mut sen kun unohtaa niin avot! Silti Khmerit on kaikessa mielettömyydessään parasta jengii mitä mä oon tavannut.

Oli eka viesti tänne varmaa pariin vuoteen, mut oli pakko kommentoida, koska niin poikkeuksellisen paljon kritiikkiä tämä maa oli käytännössä jokaiselta kommentoijalta saanut. Ihan vaan ettei joku jättäis näiden tekstien takia käymättä.

Loppuun vielä kommenttia sadekaudesta, josta on varsin hilpeästi juteltu:) Eli Thaimaassahan kannattaa ottaa huomioon ennen kaikkea se, missäpäin liikkuu ja milloin. Pohjoisessa ja andamaanien puolella sadekausi alkaa aiemmin, tyylii touko-kesäkuussa. Etelässä ja Siaminlahden puolella myöhemmin ja epäsäännöllisemmin. Esim. 2006 ei kuulemma Taolla satanut koko vuonna juuri ollenkaan. Viime syyskuussa Phi Phillä sato joka päivä (viikon perioidi), Taolla ja Bangkokissa ei ollenkaan(2 viikkoa).
Skenemursu

Posts: 1,568

#58 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
tää topicci on herännyt hyvään eloon joten heitetään vettä myllyyn kun sitä ei taivaaltakaan tipu =)

Mä en tohon sadekauteen ota enää sen enempää kantaa kuin, että hyvä vaan jos moni jättää sen takia tulematta, onpahan sitten hauskempaa & halvempaa niillä jotka tulee.

Kamputsea: itse reissasin tuolla ekan kerran 2000... siitä muistona oikein mainioita hetkiä ja kaikin puolin hauska reissu. Viimeisin kerta taisi olla viime keväänä 2007. Olipahan muuttunut maa isosti - ja huonompaan suuntaan :/ ei tosiaan ollut enää yhtä letkeetä meininkiä. Eli isosti takapakkia samoin kuin esim Koh Samui Thaimaassa.

Sitten kun tapaa vielä monesti ihmisiä joillekka se on Lao tai Kamputsea, niin on kyllä helppo kehua että Lao ehdottamasti.

Yksi tietty hieman erilaine piirre normimatkailuun noissa omissa reissuissa on ollut se, että olen aina katsonut niitä paikkoja vähän sillä silmällä että voisko sinne muuttaa asuun. Kamputseaan en muuttais. Lao voi hyvinkin olla mahdollinen samoin kuin Burma. Täällä Thaimaassa on vain toistaiseksi niin helppo lojua, että eiköhän tässä mene vielä ainakin pari vuotta ennen kuin edes harkitsen nostavani kytkintä. Tämän hetken fiilis on, että vaihde on vapaalla, jalka pois kytkimeltä ja ehkäpä jopa käsijarru päällä =) niin vähän sataa Chiang Maissa ;)
Sixtus

Posts: 198

#59 • • Sixtus

Skenemursu, 24.6.2008 11:30:
Kamputsea: itse reissasin tuolla ekan kerran 2000... siitä muistona oikein mainioita hetkiä ja kaikin puolin hauska reissu. Viimeisin kerta taisi olla viime keväänä 2007. Olipahan muuttunut maa isosti - ja huonompaan suuntaan :/ ei tosiaan ollut enää yhtä letkeetä meininkiä. Eli isosti takapakkia samoin kuin esim Koh Samui Thaimaassa.

Sitten kun tapaa vielä monesti ihmisiä joillekka se on Lao tai Kamputsea, niin on kyllä helppo kehua että Lao ehdottamasti.

Yksi tietty hieman erilaine piirre normimatkailuun noissa omissa reissuissa on ollut se, että olen aina katsonut niitä paikkoja vähän sillä silmällä että voisko sinne muuttaa asuun. Kamputseaan en muuttais. Lao voi hyvinkin olla mahdollinen samoin kuin Burma.



Ite olin samaan aikaan ekan ja toistaseks vikan kerran kun viimeks siellä kävit ja aivan varmasti on muuttunut 2000-luvusta ja nimenomaan huonompaan suuntaan ja yhtä varmasti muuttunee jatkossakin. Silti toimi mulle ihan täysillä ja kyllä se hälläväliä asenne siellä vieläkin kytee. Laos toki kanssa erittäin lungi mesta mut ihan eri tavalla, siitäkin pidin kovasti. Ainoo miinus et ajoittainen biletystarve ei siel oikeen onnistu, iisailu sitäkin paremmin.

Itse siis sanoisoin näiden kahden väliltä että Kambodza ehdottomasti ja sinne olisin valmis muuttamaankin ja näin ainakin lyhytkestoisesti on tarkoitus ensi vuonna tehdäkin. Kokeilla ekaks et toimiiko joku 2kk ja jos toimii ni sit ehkä pidemmäksikin aikaa ja nimenomaan Phnom Penhiin.

P.S. Pieni nilitys loppuun. Mun mielestä ei ole kovin arvokasta käyttää maasta nimeä Kamputsea, koska se on kuitenkin nimenomaan Puna-Khmerien maalle antama nimi, jota ei olla käytetty sisällisodan loppumisen jälkeen ja hyvä niin.
Skenemursu

Posts: 1,568

#60 • • Skenemursu Vastarannan Kuha


Ite olin samaan aikaan ekan ja toistaseks vikan kerran kun viimeks siellä kävit ja aivan varmasti on muuttunut 2000-luvusta ja nimenomaan huonompaan suuntaan ja yhtä varmasti muuttunee jatkossakin. Silti toimi mulle ihan täysillä ja kyllä se hälläväliä asenne siellä vieläkin kytee. Laos toki kanssa erittäin lungi mesta mut ihan eri tavalla, siitäkin pidin kovasti. Ainoo miinus et ajoittainen biletystarve ei siel oikeen onnistu, iisailu sitäkin paremmin.

Itse siis sanoisoin näiden kahden väliltä että Kambodza ehdottomasti ja sinne olisin valmis muuttamaankin ja näin ainakin lyhytkestoisesti on tarkoitus ensi vuonna tehdäkin. Kokeilla ekaks et toimiiko joku 2kk ja jos toimii ni sit ehkä pidemmäksikin aikaa ja nimenomaan Phnom Penhiin.

P.S. Pieni nilitys loppuun. Mun mielestä ei ole kovin arvokasta käyttää maasta nimeä Kamputsea, koska se on kuitenkin nimenomaan Puna-Khmerien maalle antama nimi, jota ei olla käytetty sisällisodan loppumisen jälkeen ja hyvä niin.


no totta on kyllä tuo että cambodiasta (menikö nyt oikein?) löytyy enemmän menoa kuin laosista klubi puolella. ja kyllä se nyt parempi paikka on asua kuin esim. sohjola (suomi), mutta ei kyllä imho pärjää Laosille ja Thaimaalle.

Ensi kerran Cambodian reissu edessä syyskuussa ja Phom Pheniin Bar Camp meetinkiin.