Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,898,917 views

phanatic

Posts: 1,123

#1101 • • phanatic

niomic:
Lisäisin vielä tuohon anan kommenttiin, että lukemani mukaan putkakuolemat johtuvat pääosin elimistön huonosta kunnosta, eli denat saa sydäreitä tai vastaavia kohtauksia.



No eikö heidät silloin pitäisi viedä sairaalaan eikä putkaan? Jos epilepsiakohtauksen saanut heitettäisiin putkaan kuolemaan ja kuolinsyyksi kerrottaisiin "elimistön huono kunto" niin eiköhän asiasta nousisi meteli äkkiä.
Lucky-13th

Posts: 383

#1102 • • Edited Lucky-13th
Empä ihmettele jos jengi menee sekasin psykedeeleistä jos niitä päihdehakusesti vedetään. Kyllä luonto osaa opettaa itteään ihan kantapään kautta,joku pyyteli joitain linkkejä aiheeseen liittyen: http://www.psychedelic-library.org/child.htm ja http://www.netlife.fi/users/msiivola/omia/depersonalisaatio.html#Sisällysluettelo
googleen: einstein on acid
joku viisaampi vois nyt vähän valasta asiaa ku mulla on suomalaiset aivot ja englanti 7

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1103 • • Aziz Combat Fighter

Individual:

Edit: Ana ehtikin jo replytä, joten en sitten ollutkaan ihan perillä asioista.
Mutta miksi näitä putkakuolemia sitten koko ajan tapahtuu, eli onkohan edes suunnitteillä mitään muuta keinoa.



Olettaisin että se johtuu siitä, että nää ihmiset jotka noissa putkissa öitään viettävät on dokannu elimistönsä sellaiseen kuntoon, että yleensä ne ns. putkakuolemat ois tapahtunut missä oloissa tahansa. Ei siellä kukaan mihinkään repivään sairaskohtaukseen kuole, pääasiassa se taitaa olla sitä, että sydän pysähtyy. Putkia valvoo vartija monitoreista, ja jos joku nukkuvalta näyttävä dena vaan yksinkertaisesti lopettaa hengittämästä, ei asialle oikein voi tehdä mitään. Sairaalaan humalaansa pois nukkuva ei kuulukaan, ja olettaisin että poliisilla on kehittynyt jo aika hyvä silmä arvioimaan ihmisen pelikuntoa; kyllä ne sairaat viedään sairaalaan. Ne putkajussit tuppaa olemaan pääasiassa aina samoja naamoja, jotka viettävät siellä neljä-viis yötä viikosta. Ylipäänsä toi juopporalli tuhlaa hirveästi poliisin resursseja, ja silloin tällöin tietenkin joku sinne putkaan menehtyykin. "Mies kuoli putkaan"-lööppi tuskin kertoo koko kuvaa, tarkempaa olisi kirjoittaa "Viimeiset kolmekymmentävuotta korvikealkoholeja päivittäin nauttiva, kuusissakymmenissään oleva lähes liikuntakyvytön alkoholisti kuoli putkaan, kuolinsyynä sydänpysähdys." Siinä ei paljoa poliisi voi auttaa, kun noin käy. Lehdet vaan mielellään uutisoi tollasia OMG SKANDAALI!!-juttuja, ja jos niistä jotain jälkipyykkiä syntyy, kyllä sekin uutisoidaan. Se, miksi mediassa ei noista asioista paljoa kuoleman jälkeen puhuta, johtunee siitä, ettei ole oikein mitään sanottavaa.

Mielummin mä ainakin näkisin että noi juopot nukkuu yönsä putkissa kuin jo valmiiksi kuormitettua sairaalajärjestelmää rasittamassa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1104 • • Aziz Combat Fighter
Poliisit muutenkin työskentelee niin hirveissä olosuhteissa, ne on jatkuvasti tekemisissä yhteiskunnan hylkiöitten ja "pohjasakan" kanssa, joten on mun mielestä helvetin epäreilua sanoa, että putkakuolemiin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Mistä hemmetistä te muka niin tiedätte? Oletteko olleet seuraamassa sisäistä tutkintaa? Onko uutisoinnin puute automaattisesti välinpitämättömyyttä? Suomalaiset poliisit työskentelee koko elämän kirjon kanssa, siihen kuuluu sekä iloa että tuskaa ja välillä joku menettää henkensä. En usko hetkeäkään, että noihin putkakuolemiin suhtaudutaan vähätellen, tai että poliisin sisäinen kurinpito- ja tutkintajärjestelmä kohtauttaisi vaan kyllästyneenä olkiaan, kun ihminen kuolee poliisin hallussapidossa.

Mun mielestä tollanen asenne on ammattilaisten taitojen vähättelyä. Se, ettei arvon klubbaripostaaja TIEDÄ, mitä kulisseissa tapahtuu, ei anna oikeutta alkaa mollamaan noita jätkiä, jotka tekee helvetin tärkeää, alipalkattua, aliarvostettua työtä.
innae

Posts: 1,377

#1105 • • Edited innae PaskaJätkä

Ana:
Poliisit muutenkin työskentelee niin hirveissä olosuhteissa, ne on jatkuvasti tekemisissä yhteiskunnan hylkiöitten ja ”pohjasakan” kanssa, joten on mun mielestä helvetin epäreilua sanoa, että putkakuolemiin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Mistä hemmetistä te muka niin tiedätte? Oletteko olleet seuraamassa sisäistä tutkintaa? Onko uutisoinnin puute automaattisesti välinpitämättömyyttä? Suomalaiset poliisit työskentelee koko elämän kirjon kanssa, siihen kuuluu sekä iloa että tuskaa ja välillä joku menettää henkensä. En usko hetkeäkään, että noihin putkakuolemiin suhtaudutaan vähätellen, tai että poliisin sisäinen kurinpito- ja tutkintajärjestelmä kohtauttaisi vaan kyllästyneenä olkiaan, kun ihminen kuolee poliisin hallussapidossa.

Mun mielestä tollanen asenne on ammattilaisten taitojen vähättelyä. Se, ettei arvon klubbaripostaaja TIEDÄ, mitä kulisseissa tapahtuu, ei anna oikeutta alkaa mollamaan noita jätkiä, jotka tekee helvetin tärkeää, alipalkattua, aliarvostettua työtä.




Itse asiassa Kisiksellä on huutava pula vartijoista ja poliiseista. Ja kyllä jokainen kuolema tutkitaan ja jos jotain löytyy niin kyllä siitä sanktiota tulee.

edit. en osaa kirjloittaa

--
PaskaJätkä

sbanc

Posts: 255

#1106 • • sbanc
No siis nehän joutuu käyttää tommoset sammumis tapaukset että ambulanssin ensihoitaja tekee arvion viedäänkö putkaan vai sairaalaan ...valitettavasti ei nekään pysty kaikkea tietämään, juopuneilla ku voi olla jotain sisäisiä vammoja johtuen esim kaatumista ...
phanatic

Posts: 1,123

#1107 • • phanatic

Ana:
Mun mielestä tollanen asenne on ammattilaisten taitojen vähättelyä. Se, ettei arvon klubbaripostaaja TIEDÄ, mitä kulisseissa tapahtuu, ei anna oikeutta alkaa mollamaan noita jätkiä, jotka tekee helvetin tärkeää, alipalkattua, aliarvostettua työtä.



Mä arvostan todella paljon poliisin työtä ja kunnioitan niitä, jotka jaksaa mennä paskalla palkalla kattelemaan paskaa. Tämä ei silti tarkoita, etten voisi arvostella poliisin toimintaa kun siihen löytyy aihetta. Olen itse suhtautunut hyvin skeptisesti mm. väitteisiin poliisin väkivaltaisuudesta, mutta olen kuullut niin monelta taholta juttuja pahoinpitelyistä, heitteillejätöistä ym. etten enää oikein voi uskoa kaikkia väitteitä valheeksi. Ja sisäinen tutkinta todella harvoin johtaa sanktioihin poliisia kohtaan.

Totta kai mätämunia on joka ammatissa, etkö voi myöntää sitä?
Jone

Posts: 8,258

#1108 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana:
Mun mielestä tollanen asenne on ammattilaisten taitojen vähättelyä. Se, ettei arvon klubbaripostaaja TIEDÄ, mitä kulisseissa tapahtuu, ei anna oikeutta alkaa mollamaan noita jätkiä, jotka tekee helvetin tärkeää, alipalkattua, aliarvostettua työtä.



Täällä Keravalla taas pistää suorastaan vihaksi, että herra vartija noin sinisilmäisesti kirjoittelee siitä kuinka poliisit on vitun hyviä jätkiä, joille kaiken lisäksi maksetaan aivan liian vähän. Miksikö pistää? Ne sun hyvät jätkäsi (ai niin, te vartijat olette tehneet seuraavista ensimmäistä myös) ovat mm. piesseet mun frendejäni tunnustuksien saamiseksi asioista joita nämä eivät ole tehneet ja suhtautuneet täydellisen välinpitämättömästi näiden terveydentilaan kuukauden sellissä istuttamisen jälkeen (joka ylipäätään saatiin aikaiseksi sangen kyseenalaisin keinoin).

Et älä tule mulle silmät sameina puhumaan ylevistä poliiseistamme ja niiden pienistä palkoista.

Jos mun käsitykseni Suomen poliisin toiminnasta näiden ja muutaman muun tapahtuman jäljiltä onkin eittämättä liiallisen negatiivinen, niin toi sun ko. ammatin edustajia glorifioiva kirjoittelusi on vähintään yhtä vääristynyttä ja vieläpä huomattavasti vaarallisemmalla tavalla. Siitä, että mä kirjoitan "kyttien olevan natsisikoja" ei ole juuri mitään haittaa kenellekään, mutta sinivuokkojen nostaminen supermiehen ja Robin Hoodin risteytykseksi pitää yllä illuusiota että kaikki on hyvin ja hommat jatkukoon.
jUSSi

Posts: 1,377

#1109 • • jUSSi äkäinen vanhus

Jone:
Täällä Keravalla taas pistää suorastaan vihaksi, että herra vartija noin sinisilmäisesti kirjoittelee siitä kuinka poliisit on vitun hyviä jätkiä, joille kaiken lisäksi maksetaan aivan liian vähän. Miksikö pistää? Ne sun hyvät jätkäsi (ai niin, te vartijat olette tehneet seuraavista ensimmäistä myös) ovat mm. piesseet mun frendejäni tunnustuksien saamiseksi asioista joita nämä eivät ole tehneet ja suhtautuneet täydellisen välinpitämättömästi näiden terveydentilaan kuukauden sellissä istuttamisen jälkeen (joka ylipäätään saatiin aikaiseksi sangen kyseenalaisin keinoin).



Ja näistä tapauksista tehtiin asianmukaiset valitukset yms. ?? Tuliko näistä mitään seuraamuksia?

Jone:Et älä tule mulle silmät sameina puhumaan ylevistä poliiseistamme ja niiden pienistä palkoista.



Hmm, musta tällaiset tapahtumat ovat oire liian pienistä resursseista, jolloin yletön työmäärä saattaa vaikuttaa toimintaan.

Jone:Jos mun käsitykseni Suomen poliisin toiminnasta näiden ja muutaman muun tapahtuman jäljiltä onkin eittämättä liiallisen negatiivinen, niin toi sun ko. ammatin edustajia glorifioiva kirjoittelusi on vähintään yhtä vääristynyttä ja vieläpä huomattavasti vaarallisemmalla tavalla. Siitä, että mä kirjoitan ?kyttien olevan natsisikoja? ei ole juuri mitään haittaa kenellekään, mutta sinivuokkojen nostaminen supermiehen ja Robin Hoodin risteytykseksi pitää yllä illuusiota että kaikki on hyvin ja hommat jatkukoon.



Sinä kyllä vaikutat sen verran fiksulta mieheltä, että varmasti osaat ajatella poliisia ja heidän toimintaa myös objektivisesti, etkä vain näiden taoahtumien kautta (peinttaajien poliisionpahavartijapahempi-asenne on mullekkin aikas tuttu, mutta duuniaan ne kytätkin/vartijat loppujen lopuksi tekee.Ja ei, en tietenkään yritä puolustella poliisien/vartijoiden käytöstä em. tapahtumissa). Mietin vain, että ettet vain nyt syyllisty yleistämiseen? Ei muutama huono poliisi poliisilaitosta pilaa, tosin ne täytyis saada sieltä pois.
Jone

Posts: 8,258

#1110 • • Jone Archibald Haddock

jUSSi:
Ja näistä tapauksista tehtiin asianmukaiset valitukset yms. ?? Tuliko näistä mitään seuraamuksia?



Siistii olis jos väärinkäytöksistä valittaminen oikeasti auttaisi jotain, mutta ei tunnu auttavan. Itse olen yhden kantelun tehnyt poliisien toiminnasta eduskunnan oikeusasiamiehelle ja tilanteesta, jossa muhun käytiin virkavallan toimesta syyttä käsiksi ja lompakkoni luovutettiin tarkastettavaksi erään lafkan henkilökunnalle, siitä vastuussa olleet henkilöt saivat tasan nuhtelut. Muutaman muun (jotka eivät välttämättä osaa ilmaista itseään yhtä äänekkäästi kuin minä) valitukset on sivuutettu täysin joko heti kärkeen tai siinä vaiheessa kun "on käynyt ilmi", että väkivallan uhri onkin itseasiassa "kaatunut."

Eivät graffarit paljon valituksia kohtelustaan rustaa (tai rustanneet silloin kun piissejä kuvailin), koska ne ovat yhtä tyhjän kanssa.

jUSSi:
Hmm, musta tällaiset tapahtumat ovat oire liian pienistä resursseista, jolloin yletön työmäärä saattaa vaikuttaa toimintaan.



TBH en ole erityisen kiinnostunut mistä ne ovat oire, koska normaalien kansalaistenkin on turha selittää laista piittaamatonta toimintaansa oireiluna jostakin.

jUSSi:
Sinä kyllä vaikutat sen verran fiksulta mieheltä, että varmasti osaat ajatella poliisia ja heidän toimintaa myös objektivisesti, etkä vain näiden taoahtumien kautta (peinttaajien poliisionpahavartijapahempi-asenne on mullekkin aikas tuttu, mutta duuniaan ne kytätkin/vartijat loppujen lopuksi tekee.Ja ei, en tietenkään yritä puolustella poliisien/vartijoiden käytöstä em. tapahtumissa). Mietin vain, että ettet vain nyt syyllisty yleistämiseen? Ei muutama huono poliisi poliisilaitosta pilaa, tosin ne täytyis saada sieltä pois.



Teen oikeasti parhaani, että pystyisin vielä jossain vaiheessa suhtautumaan virkavaltaan neutraalisti. Asiaa ei kuitenkaan mitenkään auta se, että likipitäen aina kun jostain syystä joko hakeudun tai joudun poliisien kanssa tekemisiin, niin heidän asenteessaan ja tavoissa, joille he toimivat olisi vähintäänkin korjaamisen varaa. Viimeisin kohtaamiseni poliisipartion kanssa oli Aktia-salin ulkopuolella Rushien jälkeen kun olisin pari olutta juoneena halunnut puhalluttaa itseni tietääkseni annanko tyttöystäväni ajaa kotiin (johon oli varauduttu) vai voinko itse ajaa, koska hän oli väsynyt. Partion toinen konstaapeli kieltäytyi ykskantaan puhalluttamasta mua ja pyyntöön toisen poliisipartion sijainnin kertomisesta (jotta vois käydä vaikka siellä sit puhaltamassa) vastattiin myöskin kieltävästi ja lopuksi vittuiltiin päälle, että "pitäis aikuisen ihmisen tajuta ettei ota alkoholia jos meinaa ajaa."

Jos about kaikki kosketukset joita mulla on elämäni aikana ollut virkavaltaan on tällaisia sävyltään negatiivisia, niin mitenhän mun pitäisi kerta toisensa jälkeen uskotella itselleni, että kyse on vaan yksittäisistä tapauksista ja että mulla on vaan keskimääräistä paskempi tuuri?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1111 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
---
Ana:
Mun mielestä tollanen asenne on ammattilaisten taitojen vähättelyä. Se, ettei arvon klubbaripostaaja TIEDÄ, mitä kulisseissa tapahtuu, ei anna oikeutta alkaa mollamaan noita jätkiä, jotka tekee helvetin tärkeää, alipalkattua, aliarvostettua työtä.

---


Täällä Keravalla taas pistää suorastaan vihaksi, että herra vartija noin sinisilmäisesti kirjoittelee siitä kuinka poliisit on vitun hyviä jätkiä, joille kaiken lisäksi maksetaan aivan liian vähän. Miksikö pistää? Ne sun hyvät jätkäsi (ai niin, te vartijat olette tehneet seuraavista ensimmäistä myös) ovat mm. piesseet mun frendejäni tunnustuksien saamiseksi asioista joita nämä eivät ole tehneet ja suhtautuneet täydellisen välinpitämättömästi näiden terveydentilaan kuukauden sellissä istuttamisen jälkeen (joka ylipäätään saatiin aikaiseksi sangen kyseenalaisin keinoin).



Niin, me vartijat.. Mistä lähtien me vartijat ollaan ketään sellissä istutettu? Edelleen, mä tiedostan myös sen, että molemmissa ammattikunnissa sattuu väärinkäytöksiä ja aina porukkaan joutuu mukaan muutama mätä omena, mä en vaan usko että poliisin huono käytös ja lain laiminlyönti on niin systemaattista ja yleistä kun annat ymmärtää. Mun puheitteni leimaaminen on sitäpaitsi aika alentuvaa ja mun älykkyyteni aliarvioimista, ja varsinkin toi "you must be one of them"-mentaliteetti ei kyl jeesaa ollenkaan. En tosiaan kuvittele, että kaikki poliisit on jotain suojelusenkeleitä, sanon vaan, että suurin osa niistä hoitaa duuninsa niin hyvin kuin pystyy, vaikka palkkana onkin yleensä vaan halveksuntaa, kyräilyä ja vittuilua.

(Käytit muuten ihan samaa argumentointitekniikkaa millä ihmiset perustelee rasismiaan.. "Ei mul oo niistä n**kereistä kuin huonoja kokemuksia")

Jone:
Et älä tule mulle silmät sameina puhumaan ylevistä poliiseistamme ja niiden pienistä palkoista.



Miksi en? Jos poliisien työoloja ja palkkoja kohennettaisiin, työn stressaavuuden väheneminen varmaan vähentäisi myös väärinkäytöksiä.

Jone:
Jos mun käsitykseni Suomen poliisin toiminnasta näiden ja muutaman muun tapahtuman jäljiltä onkin eittämättä liiallisen negatiivinen, niin toi sun ko. ammatin edustajia glorifioiva kirjoittelusi on vähintään yhtä vääristynyttä ja vieläpä huomattavasti vaarallisemmalla tavalla. Siitä, että mä kirjoitan ”kyttien olevan natsisikoja” ei ole juuri mitään haittaa kenellekään, mutta sinivuokkojen nostaminen supermiehen ja Robin Hoodin risteytykseksi pitää yllä illuusiota että kaikki on hyvin ja hommat jatkukoon.



Mistäköhän meidän näkemyserot johtuu? Yksikään poliisi ei ole koskaan piessyt tunnustuksia yhdestäkään mun kaveristani, enkä ole koskaan kuullut edes niin tapahtuvan. Mua kohtaan ne on aina suhtautunu erittäin asiallisesti ja avuliaasti, ja mä perustan oman mielipiteeni ammattikunnasta tähän. Turha olettaa, että mä ammattini puolesta tuntisin tarpeelliseksi jotenkin vetää yhtä köyttä kissalan poikien kanssa.

Ja mitä helvettiä.. millä tavalla mun positiivinen mielikuvani on vaarallisempi kuin sun "kyttä on natsisika"-asenne? Älä jeesustele vaikka ootkin vastarannankiiski. Ja yritä lukea munkin kirjotuksen vähän objektiivisemmin, vaikka oonkin eri mieltä sun kanssas.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1112 • • Aziz Combat Fighter

kirsch:
---
Ana:
, ja olettaisin että poliisilla on kehittynyt jo aika hyvä silmä arvioimaan ihmisen pelikuntoa; kyllä ne sairaat viedään sairaalaan.
---


Kaveri hyppäs pari vuotta sitten n. viidennestä kerroksesta. Oli mahdollisesti jotain douppia ottanut (päässyt muutama kuukausi sitten hoidosta) mutta ei kuitenkaan ollut kännissä.
Joku ohikulkija oli sitten soittanut poliisit paikalle kun äijä makas maassa sammuneen näköisenä. Poliisit tuli paikalle, soitti ambulanssin tutkimaan asiaa. Kaveri oli vastaillut kysymyksiin epäselvästi, mutta kuitenkin tajuissaan. Mitään hyppäämisestä ei puhunut. Ambulanssimiehet sano että nilkka taitaa olla murtunut.
Poliisit vei putkaan ”selviämään”, ja kaveri kuoli siellä sisäisiin vammoihin.

En yleistä, mutta tälläisiä tapauksia löytynee muitakin..



Noi on todella surullisia tapauksia, mutta oliko toi sitten poliisin vai ambulanssimiehen moka?
kilobitti

Posts: 2,419

#1113 • • kilobitti 1-2-3 techno

kirsch:
Ambulanssimiehet sano että nilkka taitaa olla murtunut.
Poliisit vei putkaan ”selviämään”, ja kaveri kuoli siellä sisäisiin vammoihin.



Pitäisikö poliiseilla siis kaiken lisäksi olla myös lääkärin pätevyys?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

NegaPose

Posts: 151

#1114 • • Edited NegaPose Tonton

kirsch:
---
Ana:
, ja olettaisin että poliisilla on kehittynyt jo aika hyvä silmä arvioimaan ihmisen pelikuntoa; kyllä ne sairaat viedään sairaalaan.
---
Kaveri hyppäs pari vuotta sitten n. viidennestä kerroksesta.
---
Noi on todella surullisia tapauksia, mutta oliko toi sitten poliisin vai ambulanssimiehen moka?



Oma moka. Eikösoo päivänselvää että jos meinaa opetella lentämään, kannattaa koittaa ensin maan tasalta (<3 bill hicks) ;P
Jone

Posts: 8,258

#1115 • • Jone Archibald Haddock

Ana:
Niin, me vartijat.. Mistä lähtien me vartijat ollaan ketään sellissä istutettu? Edelleen, mä tiedostan myös sen, että molemmissa ammattikunnissa sattuu väärinkäytöksiä ja aina porukkaan joutuu mukaan muutama mätä omena, mä en vaan usko että poliisin huono käytös ja lain laiminlyönti on niin systemaattista ja yleistä kun annat ymmärtää. Mun puheitteni leimaaminen on sitäpaitsi aika alentuvaa ja mun älykkyyteni aliarvioimista, ja varsinkin toi ”you must be one of them”-mentaliteetti ei kyl jeesaa ollenkaan. En tosiaan kuvittele, että kaikki poliisit on jotain suojelusenkeleitä, sanon vaan, että suurin osa niistä hoitaa duuninsa niin hyvin kuin pystyy, vaikka palkkana onkin yleensä vaan halveksuntaa, kyräilyä ja vittuilua.



Ton "te"-sanan erityinen harkittu korostaminen perustuu siihen, että alan pikkuhiljaa uskomaan sun näkemystesi olevan sen värittämiä "kenen joukoissa seisot." Mielelläni en näin uskoisi, mutta kun kerta toisensa jälkeen puhut poliiseista ja vartijoista samaan sävyyn kuin eräät ihmiset puhuvat Jeesuksen toisesta tulemisesta vailla kriittisyyden häivääkään, niin mitä muuta tässä nyt sitten pitäisi ajatella? Väität tiedostavasi väärinkäytökset, mutta kuitenkin lähes samaan hengenvetoon vähättelet niitä ja katsot, että ne hoidetaan oikein.

Helvetin monissa ammateissa tässä maassa on palkka pieni ja bonareina just esim. halveksuntaa, kyräilyä ja vittuilua. Poliiseillakin asia saattaa näin olla, mutta mikä tekee heistä jotenkin spessutapauksen, joka ansaitsee erityisesti olkapään jota vasten itkeä ja lisää paalua?

Ana:
(Käytit muuten ihan samaa argumentointitekniikkaa millä ihmiset perustelee rasismiaan.. ”Ei mul oo niistä n**kereistä kuin huonoja kokemuksia”)



Väittäisin, että mun kokemukseni poliisien toiminnasta ovat vähintäänkin huomattavasti laajamittaisempia kuin keskimääräisen rasististen mielipiteiden viljelijän kokemukset toisen ihonvärin omaavista ihmisistä ovat. Koska saa yleistää? Pitääkö mun tavata kaikki tän maan kytät, että voin sanoa että ne jotka olen tavannut ovat pääsääntöisesti hoitaneet työtehtävänsä vallan toisin kuin olisi ollut suotavaa?

Ana:
Miksi en? Jos poliisien työoloja ja palkkoja kohennettaisiin, työn stressaavuuden väheneminen varmaan vähentäisi myös väärinkäytöksiä.



...ja mä olisin vähemmän vittumainen jos mulla olis vähemmän töitä ja isompi liksa. Edelleen, miksi poliisien pitäisi olla jossain erityisasemassa?

Ana:
Mistäköhän meidän näkemyserot johtuu? Yksikään poliisi ei ole koskaan piessyt tunnustuksia yhdestäkään mun kaveristani, enkä ole koskaan kuullut edes niin tapahtuvan. Mua kohtaan ne on aina suhtautunu erittäin asiallisesti ja avuliaasti, ja mä perustan oman mielipiteeni ammattikunnasta tähän.



Eli esität tässä nyt siis, että jos et tee mitään väärin, niin sulla ei ole mitään syytä pelätä? Mä olen tasan kerran elämässäni joutunut tekemisiin kyttien kanssa siitä, että olen tehnyt jotain lainvastaista. Silloin kyse oli siitä, että olin yksikseni hylätyssä purkutuomion alaisessa talossa keskellä päivää maalaamassa ja partio poimi mut siitä Malmille muutamaksi tunniksi istumaan, jossa multa koitettiin kiristää tunnustusta 700:sta piissistä, joiden kanssa mulla ei ollut minkään maailman tekemistä. Yhdessäkään muussa tilanteessa, joissa olen mm. kuulusteluissa joutunut ravaamaan, en ole tehnyt mitään laitonta. Kummasti mua on siitä huolimatta kohdeltu niinkuin asia ei näin olisi ja mä olen sentään päässyt vielä vähällä kun verrataan muihin tietämiini tapauksiin.

Mä perustan oman mielipiteeni ammattikunnasta vaikka nyt sitten mm. tähän.

Ana:
Turha olettaa, että mä ammattini puolesta tuntisin tarpeelliseksi jotenkin vetää yhtä köyttä kissalan poikien kanssa.



Siis jokuhan tohon täytyy olla syynä? Et kai sä nyt ihan oikeasti ole niin naiivi, että asiat on sulle maailmassa IHQ & PLUR kunhan sä et koe niiden tiimoilta vastoinkäymisiä?

Ana:
Ja mitä helvettiä.. millä tavalla mun positiivinen mielikuvani on vaarallisempi kuin sun ”kyttä on natsisika”-asenne? Älä jeesustele vaikka ootkin vastarannankiiski. Ja yritä lukea munkin kirjotuksen vähän objektiivisemmin, vaikka oonkin eri mieltä sun kanssas.



No onhan se nyt helvetin vaarallista viestittää ihmisille, että Suomen poliisi toimii oikeudenmukaisesti ja hyvin ellei näin ole? Jos ja kun väärinkäytöksiä tapahtuu, niin kyllä ne pitää nostaa esille eikä vaan hyssytellä ja tolkuttaa ihmisille, että kaikki toimii niin pitääkin. Poliisin tulisi olla lain noudattamista ja yleistä järjestystä valvova elin, jonka toimenkuvaan kuuluu yleisön palveleminen, eikö totta?

Jos sun kirjoituksesi eivät olisi yhtä lailla vahvalla asenteella värittyneitä kuin omani, niin niitä olisi helpompi lukea objektiivisesti. Mutta kun ne sitä ovat, niin niitä on vaikea siten lukea (kuten myös osittain ihan ymmärrettävästi säkään et pysty suhtautumaan objektiivisesti mun kirjoituksiini, kuten vastineesta ilmenee).
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1116 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
Ton ”te”-sanan erityinen harkittu korostaminen perustuu siihen, että alan pikkuhiljaa uskomaan sun näkemystesi olevan sen värittämiä ”kenen joukoissa seisot.” Mielelläni en näin uskoisi, mutta kun kerta toisensa jälkeen puhut poliiseista ja vartijoista samaan sävyyn kuin eräät ihmiset puhuvat Jeesuksen toisesta tulemisesta vailla kriittisyyden häivääkään, niin mitä muuta tässä nyt sitten pitäisi ajatella? Väität tiedostavasi väärinkäytökset, mutta kuitenkin lähes samaan hengenvetoon vähättelet niitä ja katsot, että ne hoidetaan oikein.



Mä en seiso poliisien joukossa. Mun vartijastatukseni on lähinnä muodollisuus, on respassa asiakaspalvelijana. Se ei tarkoita sitä, että oon itse kovasti kansalaisvapauksien rajottamista ja tunnustuksien pieksämistä tukemassa, päinvastoin. Mulla on ehkä hieman tarkempi ja lähempi katsomus mm. vartijoiden toimintaan kuin sulla, jolle ne on näemmä ne jätkät joita juostaan karkuun maalipurkit repussa. Aikasemmin piirissä ollessani voin kyllä allekirjottaa kaiken mitä oon tähänkin mennessä sanonut, kun voisin ihan rehdisti sanoa tietäväni, mitä vartiointi on ja miten sitä ainakin meidän firmassa hoidetaan. Toki meilläkin liikkuu huhuja noista ns. pahoista jätkistä, jotka hoitaa ammattiaan helvetin huonosti, mutta meillä ainakin ne pidetään sisäisen kurin avulla ojennuksessa, ja jos jonkunnäköistä asennevammaa ilmenee, lähtee kaveri yleensä kilometritehtaalle hyvinkin nopeasti. Muiden firmojen toiminnasta en osaa sanoa mitään, paitsi että olen kuullut niistäkin aika älyttömiä juttuja.

Jone:
Helvetin monissa ammateissa tässä maassa on palkka pieni ja bonareina just esim. halveksuntaa, kyräilyä ja vittuilua. Poliiseillakin asia saattaa näin olla, mutta mikä tekee heistä jotenkin spessutapauksen, joka ansaitsee erityisesti olkapään jota vasten itkeä ja lisää paalua?



Ehkäpä se, että ne on isossa vastuuasemassa ja just niinkuin mainitsit, toisin kuin muilla huonosti palkatuilla ammattikunnilla, ne on yhteiskunnan tärkeä tukipilari. Mikäli tää porukka voi pahoin, niin se oireilee väkisinkin mainitsemasi kaltaisena toimintana. Ootko oikeesti sitä mieltä, ettei poliisien työoloja tarvitse parantaa siksi, että ne ei ole mitenkään erityisasemassa?

Jone:

---
Ana:
(Käytit muuten ihan samaa argumentointitekniikkaa millä ihmiset perustelee rasismiaan.. ”Ei mul oo niistä n**kereistä kuin huonoja kokemuksia”)
---
Väittäisin, että mun kokemukseni poliisien toiminnasta ovat vähintäänkin huomattavasti laajamittaisempia kuin keskimääräisen rasististen mielipiteiden viljelijän kokemukset toisen ihonvärin omaavista ihmisistä ovat. Koska saa yleistää? Pitääkö mun tavata kaikki tän maan kytät, että voin sanoa että ne jotka olen tavannut ovat pääsääntöisesti hoitaneet työtehtävänsä vallan toisin kuin olisi ollut suotavaa?



Mäkin yritän välttää yleistämästä vaikka oonkin nähnyt pääasiassa hommansa hyvin hoitavia poliiseja. Mut hyvä et sul on laajamittaisia kokemuksia poliisin kanssa toimimisesta. Kannattaisiko kirjoittaa uudestaan sille oikeusasiamiehelle tai vaikkapa yleisönosastolle, jos nää väärinkäytökset ja tunnustuksien pieksemiset on niin yleisiä kuin annat ymmärtää? Ei tollasta pidä suvaita, ja jos tollasta tapahtuu, niin tee asialle jotain.

Jone:

---
Ana:
Miksi en? Jos poliisien työoloja ja palkkoja kohennettaisiin, työn stressaavuuden väheneminen varmaan vähentäisi myös väärinkäytöksiä.

---
...ja mä olisin vähemmän vittumainen jos mulla olis vähemmän töitä ja isompi liksa. Edelleen, miksi poliisien pitäisi olla jossain erityisasemassa?



Koska poliisi ammattinsa puolesta on erityisasemassa. Tarviiko mun selittää oikeesti miten poliisien hommat eroaa esim. multimediasisällöntuottajan hommista? Mieti nyt vähän.

Jone:
Eli esität tässä nyt siis, että jos et tee mitään väärin, niin sulla ei ole mitään syytä pelätä?



Ai, mistä sä ton repäsit? Mä vaan kerroin, mihin mun käsitykseni tästä porukasta perustuu.

Jone:
Mä olen tasan kerran elämässäni joutunut tekemisiin kyttien kanssa siitä, että olen tehnyt jotain lainvastaista. Silloin kyse oli siitä, että olin yksikseni hylätyssä purkutuomion alaisessa talossa keskellä päivää maalaamassa ja partio poimi mut siitä Malmille muutamaksi tunniksi istumaan, jossa multa koitettiin kiristää tunnustusta 700:sta piissistä, joiden kanssa mulla ei ollut minkään maailman tekemistä. Yhdessäkään muussa tilanteessa, joissa olen mm. kuulusteluissa joutunut ravaamaan, en ole tehnyt mitään laitonta. Kummasti mua on siitä huolimatta kohdeltu niinkuin asia ei näin olisi ja mä olen sentään päässyt vielä vähällä kun verrataan muihin tietämiini tapauksiin.

Mä perustan oman mielipiteeni ammattikunnasta vaikka nyt sitten mm. tähän.



Aika rohkeeta perustaa mielipide koko ammattikunnasta just tohon.


Jone:

Ana:
Turha olettaa, että mä ammattini puolesta tuntisin tarpeelliseksi jotenkin vetää yhtä köyttä kissalan poikien kanssa.

---


Siis jokuhan tohon täytyy olla syynä? Et kai sä nyt ihan oikeasti ole niin naiivi, että asiat on sulle maailmassa IHQ & PLUR kunhan sä et koe niiden tiimoilta vastoinkäymisiä?



En tietenkään mut sä luet tän jonku ihme filtterin läpi. Oon toistuvasti myöntänyt, että väärinkäytöksiä tapahtuu, ainoa mistä olen eri mieltä on se, kuinka usein ja systemaattisesti poliisit ylittävät valtuutensa ja käyttäytyvät huonosti. Et kai oikeasti ole niin naiivi, että kaikki kytät on pahoja ihmisiä ja sadistisia kusipäitä ihan vaan siksi, että sä olet kokenut niiden tiimoilta vastoinkäymisiä?

Jone:

---
Ana:
Ja mitä helvettiä.. millä tavalla mun positiivinen mielikuvani on vaarallisempi kuin sun ”kyttä on natsisika”-asenne? Älä jeesustele vaikka ootkin vastarannankiiski. Ja yritä lukea munkin kirjotuksen vähän objektiivisemmin, vaikka oonkin eri mieltä sun kanssas.

---

No onhan se nyt helvetin vaarallista viestittää ihmisille, että Suomen poliisi toimii oikeudenmukaisesti ja hyvin ellei näin ole? Jos ja kun väärinkäytöksiä tapahtuu, niin kyllä ne pitää nostaa esille eikä vaan hyssytellä ja tolkuttaa ihmisille, että kaikki toimii niin pitääkin. Poliisin tulisi olla lain noudattamista ja yleistä järjestystä valvova elin, jonka toimenkuvaan kuuluu yleisön palveleminen, eikö totta?



Totta, kyllähän niillekin pitää roti säilyttää. En vaan usko että "systeemi on niin mätä" kuin uskoisit.

Jone:
Jos sun kirjoituksesi eivät olisi yhtä lailla vahvalla asenteella värittyneitä kuin omani, niin niitä olisi helpompi lukea objektiivisesti. Mutta kun ne sitä ovat, niin niitä on vaikea siten lukea (kuten myös osittain ihan ymmärrettävästi säkään et pysty suhtautumaan objektiivisesti mun kirjoituksiini, kuten vastineesta ilmenee).



Näissä asioissa on hirveän vaikea olla objektiivinen, kun puhutaan ihmisten kanssa toimimisesta. Mitä itse ehdottaisit muuten poliisien asenteen ja toiminnan parantamiseksi, jos et näe tarpeelliseksi parantaa työoloja ja palkkausta?
kilobitti

Posts: 2,419

#1117 • • kilobitti 1-2-3 techno

kuilu:
Niitten ammattitaito kyllä on valkahtanu todella alas.

Mä mielelläni maksaisin kytille lisää liksaa, en niinkää lisäis niitten määrää.

Tulee vaa niitten joukkoihin sellasii wannabe-dirtyharryjä ja hasbeen stevareita.



Njaah, toi voi toimia toisinkin päin: Ehkä tän hetken poliiseja on juuri ne, jolla on hirveän vahva kutsumus siihen (wannabe-dirtyharryjä ja hasbeen stevareita*vink*), ja korkeammalla palkalla sinne saataisiin myös muita?

Mutu-pohjalta; kyttien määrää pitäisi nimenomaan nostaa, virkoja ei välttämättä. Tällä erää kun aika suuri osa viroista jää täyttämättä. Samat hommat pitää kuitenkin tehdä-> ylitöitä, työ-uupumusta ym-> vittumaista palvelua meille ”kuluttajille”*vink*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

JustinSan

Posts: 822

#1118 • • JustinSan Nullius in verba

kuilu:
---

Eli käypäs.



No ei?



Tunnet vaa nii nOOb psykedeeliseikkailijoita, et ne ylikorostaa omaa habitustaan sekixis, yleinen temppu vars just hapon kohdalla, posse ”näkee” kaikkee, vaikkei näekään...



Niin, tämä liittyy mitenkään mihinkään miten? Oma subjektiivinen kokemukseni psykeedelien käyttäjistä vs. Phazen?
Mä olen saanut sellaisen kuva, että psykedeelien käyttäjät voivat olla hyvinkin sekaisessa (fyysisessä) kunnossa. Anteex.


---
Mua edelleen kiinnostaa nää ”monet”.
Tähän mennessä oot saanut mainittua yhden. Pikaisilla googlaamisillakaan en löytänyt mitään huumeitakäyttävää neropattimassaa.

Mutta tosiaan, ihan mielenkiinnosta, jos sulla ois jotain linkkiä heittää tmv.


Ja sit ku saat linkin...



Avoimella mielellä olin ja olen edelleen liikenteessä, ei se mulla sinänsä mitenkään syö henkilön kredibiliteettiä, että se doussaa. Esim. suuresti ihailemani Bill Hicks kertoi ihan avoimesti vetäneensä psykedeelejä ja silti pidän häntä ja hänen ajatuksiaa fiksuina.
Eli en todellakaan ollut ennalta päättänyt kantaani, en koe sellaiseen tarvetta, kuten yrität esittää, listan uskottavuuden kyseenalaistaminen taasen johtuu siitä, että...


---
Muutenkin tuon listan uskottavuus vähän siinä ja siinä.
---

LOL! Eli olit jo päättänyt reaktiosi.



...lista jossa sanotaan Jeesuksen syöneen sieniä, on minun mielestäni kokemusteni ja historiantietämykseeni verrattuna vähintäänkin kyseenalaisessa valossa. Hyvä myös huomata, että en kumonnut listaa suoraan tai väittänyt sen olevan BS:ssää kokonaisuudessaan. Sanon vain, että jos ollaan noin vain valmiita heittämään mahdollisesti jopa mielikuvituksen tuotetta oleva heppu ilman sen kummempia perusteita listalle sieniensyöjäksi, vie se minun silmissäni listalta yleistä kredibiliteettiä. Ei siinä sen kummempaa.



Ai kannabiksen? Onks etanoli psykedeeli sun mielestä? (täs vaa kyselen, ettei tu väärinkäsityksiä)



Periaatteessa kyllä. PC-termi olisi varmaan "psykoaktiivinen"



Mut sähän lasket esim mut siihen kategoriaan, koska lasket kannikan psykedeelix?



Mistä tahansa voi vetää miten levottomia johtopäätöksiä tahansa jos tarpeeksi kärjistää ja yleistää. Mutta edelleen, periaatteessa kyllä.


Häh? Miksei?



Koska aivan yhtä monta/enemmän on tehty ilmankin?


No oli kyl, ei toi 20 v opiskelukaa susta sen enempää tiedemiestä tee ku lsd.



Ne fysiikan kaavat, kemialliset mooliarvot sun muut ei mitenkään automaattisesti daunloudaudu sun päähäs nappia painamalla(tai nielemällä).
Vähän vitun vaikee rakentaa siltaa jos ei tiedä mitä kivi tai puu on, eikä ole koskaan ollut vesistöjen kanssa tekemisissä.



Vittu että oli hyvä kommentti! Tupakka taas on tappanu monta ihmistä, ennen ku ne on ehtiny keksii mitää.



No jos nyt lähdettän oikein tuhdisti kärjistämään, niin voihan sitä alkaa kelaamaan siltä kannalta, että moniko idea olisi jäänyt syntymättä jos keksijä ei olisi juuri sille hetkellä sattunut olemaan nikotiininen rauhoittavan vaikutuksen alaisena?
Njoo. Toi nyt oli kuitenkin enemmän joku heitto kun vakavastiotettava argumentti. Anteex.

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Jone

Posts: 8,258

#1119 • • Jone Archibald Haddock
Ana,
Skippaatko ihan tarkoituksella mun viesteihini vastatessasi osan asioista ja vastaat vaan siihen, joka sulle natsaa? Jos näin on, niin esitä joku argumentti sen puolesta, että edelleen jatkaisin aikani tuhlaamista moiseen?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1120 • • Aziz Combat Fighter

kilobitti:
---
kuilu:
Niitten ammattitaito kyllä on valkahtanu todella alas.

Mä mielelläni maksaisin kytille lisää liksaa, en niinkää lisäis niitten määrää.

Tulee vaa niitten joukkoihin sellasii wannabe-dirtyharryjä ja hasbeen stevareita.
---


Njaah, toi voi toimia toisinkin päin: Ehkä tän hetken poliiseja on juuri ne, jolla on hirveän vahva kutsumus siihen (wannabe-dirtyharryjä ja hasbeen stevareita*vink*), ja korkeammalla palkalla sinne saataisiin myös muita?

Mutu-pohjalta; kyttien määrää pitäisi nimenomaan nostaa, virkoja ei välttämättä. Tällä erää kun aika suuri osa viroista jää täyttämättä. Samat hommat pitää kuitenkin tehdä-> ylitöitä, työ-uupumusta ym-> vittumaista palvelua meille ”kuluttajille”*vink*



Hum, mä en kyllä allekirjoita ajatusta siitä, että pitämällä poliisien palkat alhaisina, alalle saataisiin ainoastaan sellaisia joille se on "kutsumusammatti". Lähinnä ongelmana tällä hetkellä taitaa olla työvoiman puute, joka pakottaa olemassaolevat poliisit tekemään liian pitkiä vuoroja, josta seuraa väkisinkin työuupumusta, väsymystä ja vittumaisuutta. Kolme viikkoa 12h vuoroja pistää kyl asiakaspalvelijan luonnon koetukselle. Palkan nostaminen mahdollistaisi sen, että nekin ihmiset joilla on taipumusta alalle, eivät hylkäisi sitä automaattisesti siksi, että palkkaus on niin huono. Virkoja on jatkuvasti eri poliisipiireissä auki, eli työvoimalle on tarvetta, mutta tälläkin hetkellä poliiseja valmistuu suoraan kortistoon.

Tää kutsumusammattiajattelu on pikkasen omituista, koska nää kutsumustyypit taitaa olla niitä pahempia actionjacksoneja, jotka aiheuttaa niitä ongelmia. Liikaa jenkkileffoja etc.