3,602 posts, 181 pages, 1,914,453 views
leenuliinu:
Ai kui? Eiks koska se on kivaa toimi ihan hyvin vastauksena molempiin kysymyksiin?
kelly:
no joo..tohon uskonto puoleen mikä on tullut esille, ni oon itse sillä kannalla että usko on hyvä asia, mutta uskonto ei.. uskonnolla tms.kun ei välttämättä ei ole mitään tekemistä koko uskon kanssa.
hallucinogen:
---
leenuliinu:
Ai kui? Eiks koska se on kivaa toimi ihan hyvin vastauksena molempiin kysymyksiin?
---
Ei se oikeen silleen vastaa mihinkään? millä tavalla kivaa? rentouttaa? tekee puheliaaksi/sosiaaliseksi? laittaa sut tanssimaan? jne...
leenuliinu:
Android:
Ei taatusti toimi. Voin keksiä montakin eri tilannetta jossa aine x:n käyttömotiivi on joku muu kuin koska se on kivaa. (kannabista voi käyttää sen rauhoittavien vaikutusten ansiosta unilääkkeenä, piristeitä voi käyttää jotta esim jaksaa valvoa, opiaatteja voi käyttää kipulääkkeinä, hallusinogeenejä on käytetty psykoterapiassa jne). Otetaanpa esimerkki jossa masentunut ihminen päättää vetää perseet jotta unohtaisi omat ongelmansa. Tuota koska se on kivaa-väitettä ei todellakaan voi soveltaa kaikkiin tilanteisiin jossa käytetään
jotain päihdettä.
Android:
---
leenuliinu:
---
Ei taatusti toimi. Voin keksiä montakin eri tilannetta jossa aine x:n käyttömotiivi on joku muu kuin koska se on kivaa. (kannabista voi käyttää sen rauhoittavien vaikutusten ansiosta unilääkkeenä, piristeitä voi käyttää jotta esim jaksaa valvoa, opiaatteja voi käyttää kipulääkkeinä, hallusinogeenejä on käytetty psykoterapiassa jne). Otetaanpa esimerkki jossa masentunut ihminen päättää vetää perseet jotta unohtaisi omat ongelmansa. Tuota koska se on kivaa-väitettä ei todellakaan voi soveltaa kaikkiin tilanteisiin jossa käytetään
jotain päihdettä.
leenuliinu:
En missään vaiheessa väittänyt sen olevan AINOA vastaus tuohon kysymykseen, lähinnä vain varsin yleisesti bilekontekstissa paikkansapitävän. Mikä ylläolevassa selostuksessa tekee väitteestäni siis epätoden?
William-78:
Mieleeni tuollaisista huumeiden veto puheista ym...tulee väkisinkin 18 teini joka leikkii kovaa kavereiden silmissä kertomalla esso-kokeiluistaan. Ei luojan kiitos suurin osa todellakaan klubbareista (joihin törmää pippaloista) vastaa tätä kuvausta.
William-78:
Nyt, varsinaiseen asiaan: miksi jos hyvät klubbaajat haluatte edes joskus harmaassa tulevaisuudessa (ja jos haluatte) eroon tuosta huume leimasta (jota muilla vastaavilla musiikin aloilla ei ole yhtä vahvasti niskoillaan) ette voisi pikku hiljaa edes vähentää jatkuvaa keskustelua huumeista? mitä positiivista hyötyä voi moisesta olla?
kelly:
tarkotin tollasta lahkotoimintaa, joka usein sattuu vaan olemaan aika kaukana uskosta siihen asiaan mikä sen alkuperänen tarkoitus oli...
William-78:
Kun kysäisee klubituksesta täysin tietämättömältä ihmiseltä trance bileistä, suurella todennäköisyydellä nämä kertovat klubiskenen keskeytyvän suurelta osin huumekulttuuriin, kun taas samaa kysytään klubbarilta, nämä aina ovat varsin toista mieltä ja itse asiassa useat klubbarit (kuten minä) ovat jopa harmissaan tästä huume leimasta.
William-78:
eroon tuosta huume leimasta (jota muilla vastaavilla musiikin aloilla ei ole yhtä vahvasti niskoillaan)
Samaa mieltä. Ja jos katolinen papisto haluaa eroon pedofiilileimasta niin voisivat katoliset lopettaa pedofiliasta keskustelun. Mitä positiivista hyötyä voi moisesta olla?
Seuraavaksi voit aloittaa ajattelun ja huomata, että ongelma ei suinkaan ole siinä että aiheesta keskustellaan.
William-78:
Jep, totta, tämän tyyppinen keskustelu onkin mielestäni oikein hyvä juttu....kirjoitin tämän viestin tosin ehkä väärälle palstalle, mutta kun näin taas sanan HUUMEET tuolla, teki vihdoin mieleni kysäistä tuon tyyppistä juttua.
Tuon viestini innovaatio tuli lähinnä niistä viesteistä joita olen lukenut usein täältä klubbarista, eli kuinka vedin/vedetään ja mitä ihme kemikaali sekoituksia, ne on aika masentavaa luettavaa, jos keskustelussa löytyy kritiikkiä itse aineita eikä niiden tuomia fiiliksiä kohtaan, sillon puhutaan asiaa, eikä sellainen huumausaine keskustelu ole lainkaan pahasta, päinvastoin.
William-78:
Huumeiden, kuten myös sallittujen sellaisten haitoista (jotka näkyvät jopa paljaalla silmällä) tulisi mielestäni puhua enemmän. Ei siitä kuka vetää ja mitä, vaan miten mahtavaa on kun kukaan ei vetäisi yhtään mitään.
William-78:
Totta on että huumeongelma ei minnekkään lähde puhuttiin siitä tai ei, mutta ei nuoria sentään tarvi opastaa niiden maailmaan. Sinisilmäistä ehkä, mutta niin monta vuotta olen käynyt jo pippaloissa että olen kyllä tuhannet kerrat nähnyt kuinka 18v teineille markkinoidaan huumeita muka tosi hyvänä juttuna josta ei ole mitään haittaa....paskan marjat.
William-78:
Veikkaan vain että jos nuorille ei ihan niin paljon joka samperin mediassa tänäpäivänä tyrkytettäisi huumekeskusteluita/varoituksia/valistuksia, niin ehkä kiinnostus niitä kohtaan voisi edes hiukan vähentyä? Varsinkin jos keskustelun tyyli on huumeita suosiva.
William-78:
Nössö taidan olla, mutta sen sanon: Alas huumeet!
serotonot:
[...] Toisin sanoen huume on laillinen päihde, alkoholi, kahvi, tee ja tupakka laillisia päihteitä. Kaikki kuitenkin päihteitä. Se on yksi asia mikä mielestäni sinunlaisia mielipiteitä omaavilta unohtuu todella usein.