Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,915,360 views

Fakiiri

#3301 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

Anselmi, 20.12.2008 11:15:
Kerro ihmeessä lisää että mikä "huume" eli päihde on terveellistä?

Kannabishan oli käytetyin lääkeaine 1900 luvulla, kunnes yhdysvallat päätti tehdä siitä laitonta.
Käytettiin vähä jokaiseen vaivaan (öljynä lähinnä). Vieläkin käytetään ihottuman ja ihosyövän hoidossa, mutta kumma kyllä asiasta ei paljoa keskustella. Olishan se kauheaa jos lääketehtailta vietäisiin rahat pois.
Ja esim tupakoitsija hyötyy cannan limaa irrottasta vaikutuksesta.
Alentaa myös verenpainetta jne...

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

Anselmi

#3302 • • Anselmi And sell me

Riku, 20.12.2008 12:51:
---
Anselmi, 20.12.2008 11:15:
Kerro ihmeessä lisää että mikä "huume" eli päihde on terveellistä?
---
Jos ruvetaan nussimaan pilkkuja ja yleistämään hieman, niin sekä ekstaasi että psykedeelit ovat toimivia vaihtoehtoja psykoterapiassa. Parhaimmillaan toki koulutettujen ammattilaisten käytössä, mutta uskaltaisin väittää että niistä voi olla hyötyä myös ilman ihan frendiporukallakin. Tosin rajansa kaikessa ja riippuu miten niitä käyttää jne.

Joo toki tiedän noita päihteiden lääkevaikutuksia. Mutta itse käsittäisin niin että terveellisyys tarkoittaa sitä että kyseinen
tuote parantaa terveyttä, eikä niinkään poista sairauksia koska sairauksia poistavat aineet on taasen lääkkeitä.

--
sen pituinen se

kupo

#3303 • • kupo

Kimbou, 20.12.2008 11:20:
---
[ Käsittääkseni myydään myös jotain testereitä millä voi tarkistaa mitä nami sisältää. Kait se on jotain mitä kaadetaan namin päälle ja väristä sitten näkee jonkun taulukon avulla mahdolliset myrkyt yms..yms...

Joskus 2000luvun alussa yksi tuttu kiikutti tuollaisen Suomeen. (Muistaakseni Damista) Silloin sillä ei nähnyt juurikaan muuta, kun että onko pillerissä kuinka paljon MDMA:ta ja vauhtia. Varmasti nykyään ne kertovat tarkemmin mitä namista löytyy. Ja tuskin siitä ainakaan on haittaa, jos tietää mitä syömistään pillereistä löytyy!

--
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Riku

#3304 • • Riku The Little Prince

Fakiiri, 20.12.2008 13:05:
Kannabishan oli käytetyin lääkeaine 1900 luvulla, kunnes yhdysvallat päätti tehdä siitä laitonta.
Käytettiin vähä jokaiseen vaivaan (öljynä lähinnä). Vieläkin käytetään ihottuman ja ihosyövän hoidossa, mutta kumma kyllä asiasta ei paljoa keskustella. Olishan se kauheaa jos lääketehtailta vietäisiin rahat pois.
Ja esim tupakoitsija hyötyy cannan limaa irrottasta vaikutuksesta.
Alentaa myös verenpainetta jne...

Jesus healed using cannabis :P http://www.guardian.co.uk/world/2003/jan/06/science.religion

Have a coke and a smoke.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Kimbou

#3305 • • Kimbou

kupo, 20.12.2008 13:09:
---
---
[ Käsittääkseni myydään myös jotain testereitä millä voi tarkistaa mitä nami sisältää. Kait se on jotain mitä kaadetaan namin päälle ja väristä sitten näkee jonkun taulukon avulla mahdolliset myrkyt yms..yms...

---

Joskus 2000luvun alussa yksi tuttu kiikutti tuollaisen Suomeen. (Muistaakseni Damista) Silloin sillä ei nähnyt juurikaan muuta, kun että onko pillerissä kuinka paljon MDMA:ta ja vauhtia. Varmasti nykyään ne kertovat tarkemmin mitä namista löytyy. Ja tuskin siitä ainakaan on haittaa, jos tietää mitä syömistään pillereistä löytyy!

Mun käsityksen mukaan niitä on erilaisia, toiset näyttää vain tietyn aineen ja toisen usempia, jotkut esim vain mdma:n tai jonkun tietyn #vaarallisen" myrkyn.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

kupo

#3307 • • Edited kupo

Kimbou, 20.12.2008 18:15:
---
kupo, 20.12.2008 13:09:
---
---

---

---

Mun käsityksen mukaan niitä on erilaisia, toiset näyttää vain tietyn aineen ja toisen usempia, jotkut esim vain mdma:n tai jonkun tietyn #vaarallisen" myrkyn.

Asia on varmasti juurikin näin. Luultavasti ton testin tarkotus oli todistaa naksujen MDMA pitoisuus.
Uskoisin myös, että testit on parantunu 8 vuoden aikana

--
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Riku

#3308 • • Edited Riku The Little Prince
Tulipa tälläinen pätkä vastaan Talouselämän harmaata taloutta koskevasta artikkelista:
"Huumeita (131 milj. euroa) ja prostituoitujen palveluja (89 milj. euroa) suomalaiset ostavat vuosittain 220 miljoonalla eurolla, noin 600,000 eurolla päivässä. Savukkeiden ja alkoholin salakuljetus on parinkymmenen miljoonan euron laitonta liiketoimintaa.

Nämä summat kalpenevat jo yksittäisten pörssiyhtiöiden liikevaihtojen rinnalla, mutta pari sataa miljoonaa on summa, jonka suomalaiset vuosittain käyttävät esimerkiksi lastensa leluihin."

Tax, tax, tax... Save, save, save...

http://www.talouselama.fi/uutiset/article201385.ece?s=r&wtm=talouselama/-30122008

--

makes

#3309 • • makes
Kätevä sivusto josta voi tilata mm. huumetestejä himaan, jotta ei tarvitse sit jännittää esim. työpaikan testeissä, et mitä vielä näkyy.. http://www.testerit.fi
Riku

#3310 • • Edited Riku The Little Prince
Liian monta.

Steen1 - Sinisiä Rappuja Ja Punaisia Hintalappuja

"Nii hei, Liukas, ku sun ei kannata ryhtyä farmaseutiks.Ihan oikeesti
Jos sä saat ostettuu jonkun hyvän dvd:n tai töllön tai videon tai jotain
Se on ihan jees, mut ei kannata ruveta heittää tietsä semmost settii
Et sä oisit aina valmis ostaa niit
Kato ku muuten se menee siihen et sulle soitetaan vittu koko aika
Keskel vitun yötä ja sä et saa hetken rauhaa
Ja sulle tullaan myymään kaikkee vitun skeidaa
Loppupeleis se homma menee siihen tietsä
Et vittu et sä et saa nukkuu hetkeekään
Ja sul on kämppä täynnä pöllittyi mountain bikejä..."

Jos sulla on huumeongelma, sä asut Kontulassa
Jos sä oot somalialainen, niin silloin Meri-Rastilassa
Samaan aikaan ku mä pistän tätä paskaa purkkiin
Hallitus tunkee kaikki syrjäytyneet nurkkiin

Halvat stadin kämpät idäs, ei voi sanoo sattumaksi
Avohoitopotilaita pyörii täällä riesaks asti
Jengi douppaa, eikä kukaan haluu puuttuu
Voitsä pysyy kuivilla, ku naapuri pitää huumeluukkuu?

Douppikin on nykyään niin vitun vaarallista ja kallista
Mut ryssämafia pitää virkamiehii vittu palleista
Pienet jää tulliin, isot pääsee sisään
Ruskee minigrippipussi taas matkal kohti itää

Eikä ketään kiinnosta, kuka vittu sitä käyttää
Parhaat frenditkin on nistejä, ketä mä voin syyttää?
Jengi metskailee idäs punasii hintalappuja
Kuin sieniä sateel syntyy sinisiä vitun rappuja

Muistoksi niille, joita kukaan ei ees muista
Niille, joiden numerot mä kännykästä poistan
Muistoksi numeroille huumetilastoissa
Jos sä oot seuraava, niin vittu lisää ittes listaan
Muistoksi niille, joita kukaan ei ees muista
Niille, joiden numerot mä kännykästä poistan
Muistoksi numeroille huumetilastoissa
Jos sä oot vittu seuraava, niin lisää ittes listaan

Hagaki, joka aina hengas Tallinnanaukiolla
Mä kuulin, et se delas viime viikolla
Jätkälle tuli noutaja 21 vitun vuotiaana
Se kerrostalon rapusta löydettiin kuolleena

Hagan ja monet muut on vieny heroiini
Mitään se ei anna, mut siihen tahtoo jäädä kiinni
Loppuaikoina Haga alkoi näyttää aika pahalta
Luut paisto läpi, liha alkoi näyttää nahalta

Viime kesänä Haga vihjas mulle siihen suuntaan
Et jos doupinveto jatkuu, se joutuu vaihtaa hiippakuntaa
Katkolle ja takaisin, heroiini voitti
Huumeet vei loppuun sen, minkä ne aloitti

Mä sen takaan, ettei itä unohda Hagaa
Mut huumeet voi tappaa myös toisellakin tapaa
Silloin et voi paeta tai apuun pyytää lakia
Sendiki pantiin kylmäks vitun douppivelan takia

Jos tuut kyttii puolustelee, voit pitää suus kii
Kytät tappaa ihmisiä siinä missä muutki
Petskunki ne ampu tielle Ala-Vesalaan
Mut eihän kytät saa syytettä, eihän kytät joudu vankilaan

Hengitä ulos, hengitä sisään
Jengii on kuollu ja delaa koko ajan lisää
Se on vittu sitä, kun on päässy tähän ikään
Eikä vittu auta mikää ku oot syntyny itää

Miksei kaikkia huumeita vois suoraan laillistaa?
Miksei niitä voi reseptil apteekista poistaa?
Järjestäytynyt rikollisuus kasvaa ja kukoistaa
ja epäpuhtaat huumeet siivoo narkkarit jaloista

Nyt huumemassit käärii taskuun joku vitun Hassan
Kun nekin massit vois pistää oman valtion kassaan
Hinnat pysyy korkeella, itämafia diggaa
Ja samalla jengi huumerikollisuudesta vittu valittaa

Eikä kukaan ota selvää, mistä kenkä puristaa
Ville Itälä pitäis ampuu, puukottaa ja kuristaa
Mä en syytä kohtaloo, jumalaa, edes sallimusta
Mä syytän Suomen valtioo ja vitun hallitusta ."

--

mayah

#3311 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

makes, 9.1.2009 16:49:
Kätevä sivusto josta voi tilata mm. huumetestejä himaan, jotta ei tarvitse sit jännittää esim. työpaikan testeissä, et mitä vielä näkyy.. http://www.testerit.fi

:D

Yks kätevä keino minkä kans olen huomannut, mikä auttaa tohon jännitykseen, on OLLA KÄYTTÄMÄTTÄ NIITÄ V*TUN HUUMEITA.

Hohhoh..

--
Being happy is what I do best ^_^

Damien

#3312 • • Edited Damien [tr3ox]

mayah, 23.1.2009 07:20:
---

---

Yks kätevä keino minkä kans olen huomannut, mikä auttaa tohon jännitykseen, on OLLA KÄYTTÄMÄTTÄ NIITÄ V*TUN HUUMEITA.

Hohhoh..

Hyvä Maija, v*tun fiksua ja kypsää käytöstä, sekä ammentavaa dialogia minkä avulla keskustelu etenee.

ps.

...helppoahan se on siideri-ihmisen muita kritisoida...
mayah

#3313 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

Damien, 23.1.2009 07:52:
---
---

---

Hohhoh..

---

Hyvä Maija, v*tun fiksua ja kypsää käytöstä, sekä ammentavaa dialogia minkä avulla keskustelu etenee.

ps.

...helppoahan se on siideri-ihmisen muita kritisoida...

Hyvä Mikko, Pekka tai Kalle, tai mikä nyt oikealta etunimeltäsi oletkin, pahoitteluni siitä, että ilmaisin spontaanin repeämiseni täällä ääneen. Pahoitteluni siitä, että siideri-ihmisen (koska sitähän minä nautin nykyään päivin ja öin, vuosikulutus hipoo keskimäärin kymmentä pulloa :D) ei tarvitse pissata purkkiin ja jos tarvitsisikin, ei tarvitse jännittää mitä sieltä löytyy.

Jatkakaa. Ja minä jatkan täällä linkkivinkeille nauramista.

--
Being happy is what I do best ^_^

Damien

#3315 • • Edited Damien [tr3ox]

mayah,
Hyvä Mikko, Pekka tai Kalle, tai mikä nyt oikealta etunimeltäsi oletkin, pahoitteluni siitä, että ilmaisin spontaanin repeämiseni täällä ääneen. Pahoitteluni siitä, että siideri-ihmisen (koska sitähän minä nautin nykyään päivin ja öin, vuosikulutus hipoo keskimäärin kymmentä pulloa :D) ei tarvitse pissata purkkiin ja jos tarvitsisikin, ei tarvitse jännittää mitä sieltä löytyy.

Jatkakaa. Ja minä jatkan täällä linkkivinkeille nauramista.

Kyll sä tiedät mitä tarkoitan, kun vähän asiaa kelailet. Nuo testit ovat erittäin hyödyllisiä ja auttavat ihmisiä taistelemaan niitä epäoikeudenmukaisuuksia vastaan, joita modernissa yhteiskunnassa vielä esiintyy - mitä tulee yksilön itsemääräämisoikeuden piiriin kuuluvien asioiden rajoittamiseen.

Hienona esimerkkinä tästä kaksinaismoralismistä ja noitavainosta on kannabiksen pitkäaikainen näkyminen verenkuvassa, mikä perustuu THC:n metaboliittien havainnoimiseen. Asiallahan ei sinällään ole mitään merkitystä henkilön työtehokkuuden tai työturvallisuuden kannalta, koska pilvi ei vaikuta pitkäaikaisesti. Silti esimerkiksi nollatoleranssi politiikan ansiosta, mikäli näitä metaboliitteja (ei vaikuttavia ainesosia) löytyy verestäsi esim. liikenneonnettomuuden yhteydessä, olet yhteiskunnan ja poliisin mielestä automaattisesti syyllinen. Missä järki? Missä logiikka ja miten helvetissä primitiiviset tunnereaktiot voivat kontrolloida yhteiskuntamme suuntaa - ohi loogisen ajattelun, vaikka elämme jo vuotta 2009? Moderni inkvisitio, non sequitur -kuten aina. *nauru*

Ajattele vaikka täysin laillista skenaariota, missä olet käynyt dj-keikalla, bilettämässä tai muuten vaan ihannoimassa Hollannin mainioita kulttuurimaisemia. Flaamilaiseen sivistyneiseen yhteiskuntaan yleisen vapaasti kuuluva kannabis voi myös olla osa tätä hienoa reissuasi alankomaihin. Siinä sitten viikon verran tupruteltuasi ja kotimaahan palatessasi saat työpaikaltasi ilmoituksen yleisistä huume-testeistä. Tässä kohtaa saattaa hälytyskellosi kilistä, koska fiksuna ihmisenä tiedät että THC:n metaboliitit näkyvät kehossasi parhaassa tapauksessa vielä yli neljä viikkoa.

Miten tästä eteenpäin? Onko työnantajalla todellisuudessa mitään oikeutta rajoittaa reissujasi pitkin maailmaa? Voivatko he edustaa tässä ylintä auktoriteettiä oman harkintakykysi, sekä itsemäärämisoikeutesi ylitse? Sillä onhan esimerkissä kyseessä täysin laillinen kulttuurielämys reissu - missä ei pitäisi sinällään olla mitään väärää.

Ongelmavyyhtiä lisää yleisesti tiedossa oleva fakta siitä, että tarkastuksissa käytettävät testerit ovat liian epätarkkoja. Syöppä neljä - viisi (minun tapauksessani helposti kuusikin) unikonsiemen sämpylää lounastauolla, kunnon kinkkusiivujen kera ja vot : "NARKKARi!". Peseppä sitä leimaa otsastasi työpaikallasi, kun labrasta tuleekin kolmen viikon päästä varmistus, jotta eipä löytynyt tarkempia jäämiä kusesta. Parhaassa tapauksessa taasen, olet leimattu työpaikallasi loppuelämäksesi narkkariksi, kun te rakkaat myötäeläjät olette muutenkin niin vitullisen ymmärtäväisiä kanssaihmisiänne kohtaan *vink*

edit: kirke'gaard'otus'virke lisäedit: vitun tunnereaktiot saavat mut sekoilemaan kirjain-yhdistelmien kanssa...
Damien

#3316 • • Edited Damien [tr3ox]

T-mu, 23.1.2009 09:14:
Mä oon kuullu et ku juo omaa kustaan ni mikään ei näy testeissä? Onx kokemucxii?

Aijaa no mä oon kuullu, et sinä päivänä ku sä astelit Carboneiden riveihin, rupesit sanelemaan miten matskua siitä eteenpäin tuotetaan, mikä sinällään selittäisi - mun näkökulmasta - aika helvetin paljon kaikkea maan ja taivaan väliltä,saundeista itse tuottamiseen.

Onneks nää on vaan lahtelaisilta kerättyjä kuulopuheita ja kuulopuheisiin ei pahemmin oo luottaminen, vähän niinku mitä tohon kusen juontiin tulee. Eiks jeh? *pepsodent*

edit:
...tällä ei sinällään ole mitään tekemistä itse aiheen kanssa, muuten kuin epäsuorasti siten - että itse aineet saattaisivat tässä tilanteessa olla avuksi...

sry, OT - keharit kaipaa ohjausta.
T-mu

#3317 • • T-mu Läskimooses

Damien, 23.1.2009 10:34:
Aijaa no mä oon kuullu, et sinä päivänä ku sä astelit Carboneiden riveihin, rupesit sanelemaan miten matskua siitä eteenpäin tuotetaan, mikä sinällään selittäisi - mun näkökulmasta - aika helvetin paljon kaikkea maan ja taivaan väliltä,saundeista itse tuottamiseen.

Joo niin se meni. Hyvä että sait kaipaamas selityksen.
Damien

#3318 • • Damien [tr3ox]

T-mu,
Joo niin se meni. Hyvä että sait kaipaamas selityksen.

Kuulopuheita rakas Teemu, oltiin pilvessä ja pilvessä ihmiset juttelee mitä sylki suuhun tuo. Ei mulla todellisuudessa oo henk. koht. mitään sua tai bändiänne vastaan, kuhan vittuilin vastalauseena tolle sun lapselliselle kusi-läpälle.

Toi teidän levy-yhtiö on se mistä mä jopa ihailen teitä, näin toveri musantekijänä. Se on aina hieno juttu jos voi saada elantonsa tai edes osan siitä - sellaisesta jutusta mitä rakastaa tehdä.
anis

#3319 • • anis

Nuo pikatestit eivät ole luotettavia koska antavat yleensä negatiivisen vastauksen vaikka ainetta olisikin virtsassa. Yleensä kun työhöntulotarkastuksen testit lähetetään labraan jolloin saadaan varmempi tulos. Meilläkin kävi yks jäppinen antamassa positiivisen näytteen vaikka oli tehnyt pikatestin kotona joka oli näyttänyt negatiivista.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Riku

#3320 • • Riku The Little Prince

Hohhoh..

Vittu toi oli mauttomasti sanottu. Se on ihan vitun sama mitä sä vedät, jos sä koet tarvetta jotain vetää. Huumeita, tupakkaa, alkoholia. Jotkut tappaa nopeemmin, jotkut hitaammin, ja joillain käy vahinkoja toisia helpommin. Sori, mul on nyt vähän tunteet pinnassa, mut vittu have some fuckin' respect.

--