Scratchaaminen cd-soittimilla

102 posts, 6 pages, 27,911 views

gerry

Posts: 979

#22 • • gerry

polly, 2.5.2005 10:28:
soittaa kyllä poltettuja, skratsaamiseen ei todellakaan sovellu.

On siinä semmonen skratch toiminto mutta esim. jog wheel pyöräytys 90 astetta ja takaisin ei palauta ääntä samaan kohtaan kuin mistä on lähetty.
niin kuin rocca sanoi, sopii back spinnien tekemiseen mutta muun kikkailun voi unohtaa



Dodiih... sitten nieletään hiukan sanoaja takas=) Ihmettelinkin et mikä DJ CD soitin se on jos ei poltettuja soita..? Koska paljonhan on matskua CD-R levyllä... (kuka nyt anttilan top ten osastolla valmiiki miksattuja levyjä soittais??)

Mutjuu, eipä se pioneerin pienin mallikaan hirveesti maksa... Jospa kallistuisi siihen...

--
by B.C.S

hiski

Posts: 287

#24 • • hiski Screen/Further

Fyraett, 1.5.2005 10:51:
jos haluut raaputella nii kannattais varmaan ostaa ne levarit ja unohtaa cd-soittimet :P


Njoo, hyvin tuo cd-soittimilla skrätsääminen dekkien lisäks ainakin DJ Shadowlla ja Coldcutilla tuntuu toimivan ;)
Fyrisch

Posts: 4,525

#25 • • Fyrisch

hiski, 2.5.2005 14:48:



Joo mut pointtina ei nyt kuiteskaan ollut se ettei pystyis cd-soittimilla raaputella, vaan se soittomukavuus joka on ainakin omast mielest paljon mukavempi levareiden kanssa
blender

Posts: 2,552

#26 • • blender Arcade | KAIKU
onhan se ihan hyvä vaihtoehto jos tykkää scrahtchata ja haluu soittaa uusia biisei (jotka luonnollisesti ovat paljon ennen cdllä kun vinyylinä) niin ei tarvii sen takia ostaa 12"sia tahi levareita sen harjoittamiseen... kyl se musta on sama mil se tehään kuhan kuulostaa hyvältä. en ole koskaan kokeillut cd-schratchei mut olen kuullut niistä ihan hyvää palautetta.. ja mitä joskus jälkeä kuullut niin ei arvaa jos osaa kyseinen heppu käyttää hyvin (riippuu tietenkin cdsoittimen mallista, mutta pioneerin jälkeä olen kuullut muistaakseni)
Techken

Posts: 101

#27 • • Edited Techken
Vaikka en nyt loppujenn lopuksi tiedä kun kuitenkin jos ostaa sen final scratch:n ja pari lättyä levariin voi scratchailla tietokone mediaa levareilta.
lilius

Posts: 719

#28 • • lilius

blender, 2.5.2005 15:04:
.. tykkää scrahtchata ja haluu soittaa uusia biisei (jotka luonnollisesti ovat paljon ennen cdllä kun vinyylinä) niin ei tarvii sen takia ostaa 12"sia tahi levareita sen harjoittamiseen...



Hmm.. ei taida pitää kuitenkaan paikkaansa.. esim. RAPpi puolen julkaisuissa. *joo*

Ja muutenkin cd:llä raaputtelua mielestäni kuvaa hyvin seuraava:

www.sss-street.com/dead_pioneer.avi
duvin

Posts: 582

#29 • • duvin Jay v/d Veen

blender, 2.5.2005 15:04:
(jotka luonnollisesti ovat paljon ennen cdllä kun vinyylinä)



miten niin ovat?
Individual

Posts: 10,942

#30 • • Individual HYPNO!

duvin, 4.5.2005 18:26:
---
blender, 2.5.2005 15:04:
(jotka luonnollisesti ovat paljon ennen cdllä kun vinyylinä)

---


miten niin ovat?



Tuottajat voivat halutessaan polttaa valmiit biisinsä cd:lle ja tyrkätä tiskijukkien kouraan keikoille ja sitten kun biisit vihdoin painetaan vinyylille ovat ne soineet jo aika monen dj:n seteissä ympäri maailmaa, luulen ma.
blender

Posts: 2,552

#31 • • blender Arcade | KAIKU

Individual, 4.5.2005 18:29:
Tuottajat voivat halutessaan polttaa valmiit biisinsä cd:lle ja tyrkätä tiskijukkien kouraan keikoille ja sitten kun biisit vihdoin painetaan vinyylille ovat ne soineet jo aika monen dj:n seteissä ympäri maailmaa, luulen ma.



juurikin noin.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#33 • • Jussi Soro choon!

Individual, 4.5.2005 18:29:
Tuottajat voivat halutessaan polttaa valmiit biisinsä cd:lle ja tyrkätä tiskijukkien kouraan keikoille ja sitten kun biisit vihdoin painetaan vinyylille ovat ne soineet jo aika monen dj:n seteissä ympäri maailmaa, luulen ma.


Tosin sinänsä suoranaisesti raaputteluun ton ei pitäis vaikuttaa, koska _yleensä_ skrätseissä käytetään tiettyjä skrätsilevyjä eikä siinä niinkään tarvita uutta matskua.
lilius

Posts: 719

#34 • • lilius

Individual, 4.5.2005 18:29:

Tuottajat voivat halutessaan polttaa valmiit biisinsä cd:lle ja tyrkätä tiskijukkien kouraan keikoille ja sitten kun biisit vihdoin painetaan vinyylille ovat ne soineet jo aika monen dj:n seteissä ympäri maailmaa, luulen ma.



Hmm.. omakohtainen kokemus ja käsitys on hieman eri, jos jätetään pois superstara ja trance/+muu huttu dj:t... Mut raaputtelussa on kylläkin toisin...siis uusien julkaisujen suhteen. *joo*
lilius

Posts: 719

#35 • • lilius

JussiS, 4.5.2005 18:41:

Tosin sinänsä suoranaisesti raaputteluun ton ei pitäis vaikuttaa, koska _yleensä_ skrätseissä käytetään tiettyjä skrätsilevyjä eikä siinä niinkään tarvita uutta matskua.



Hmm.. sanoisin et se uus matskukin on kylläkin tarpeellista raaputtelussa.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#36 • • Jussi Soro choon!

Jussi Lius, 4.5.2005 18:45:
Hmm.. sanoisin et se uus matskukin on kylläkin tarpeellista raaputtelussa.


Toki, mutta sinänsä siis sitä soivaa levyä ei yleensä skräbäilyssä veivata, vaan toisella levyllä on biitit ja toisella skrätsit. Riippuu tietty et mitä skrätsiä vetää, mut siis jos ajatellaan tän foorumin luonteisesti et skräbäilis ns. "biisin päälle".
lilius

Posts: 719

#37 • • lilius

JussiS, 4.5.2005 18:49:

Toki, mutta sinänsä siis sitä soivaa levyä ei yleensä skräbäilyssä veivata, vaan toisella levyllä on biitit ja toisella skrätsit. Riippuu tietty et mitä skrätsiä vetää, mut siis jos ajatellaan tän foorumin luonteisesti et skräbäilis ns. "biisin päälle".



Ok,... mut aika kapeakatseinen näkemys raaputtelusta. ns. "biisin päälle" skräpäily on hyvä alku... mut tosiaan hieman huvittavaa et joku muutama vuosi sitten kukaan ei sulattanut kyseistä juttua.

No mulle koko "biisin päälle" skräpäily on sama, kuin liiallinen esim. flangerin käyttö ELI sopivassa suhteessa ihan yes,...
Jussi Soro

Posts: 6,385

#38 • • Jussi Soro choon!

Jussi Lius, 4.5.2005 18:54:
Ok,... mut aika kapeakatseinen näkemys raaputtelusta. ns. "biisin päälle" skräpäily on hyvä alku... mut tosiaan hieman huvittavaa et joku muutama vuosi sitten kukaan ei sulattanut kyseistä juttua.

No mulle koko "biisin päälle" skräpäily on sama, kuin liiallinen esim. flangerin käyttö ELI sopivassa suhteessa ihan yes,...


Kuten sanoin: "Foorumin luonteisesti". Kyllä varmaan joku voi johonkin perusdancesettiin vetää hillitöntä beat-jugglingia, mutta mä en kyllä oo ikinä kuullu kenenkään tekevän niin.
Progress

Posts: 955

#40 • • Progress
en hyväksy...*nauru*
Eiku oikeesti, kyl scratchaamiseen ainoat oikeat välineet on vinyylit ja AIDOT levarit...
Sanoisin, että itsensä, että muiden kusettamista toi cd:illä "scrätsääminen"... *eiei*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*