Scratchaaminen cd-soittimilla

102 posts, 6 pages, 27,920 views

lilius

Posts: 719

#41 • • lilius

JussiS, 4.5.2005 18:59:

Kuten sanoin: "Foorumin luonteisesti". Kyllä varmaan joku voi johonkin perusdancesettiin vetää hillitöntä beat-jugglingia, mutta mä en kyllä oo ikinä kuullu kenenkään tekevän niin.



Jep,.. "foorumin luonteisesti". Itse olen kuullut joitakin keikkoja tuolta breiksi puolelta missä on ollut kyl aika hyvää kikkailua.. jotenkin sopii.
Illustrator

Posts: 3,171

#42 • • Illustrator

Progress, 4.5.2005 19:02:
en hyväksy...*nauru*
Eiku oikeesti, kyl scratchaamiseen ainoat oikeat välineet on vinyylit ja AIDOT levarit...
Sanoisin, että itsensä, että muiden kusettamista toi cd:illä "scrätsääminen"... *eiei*

Ketähän siinä kusetetaan?
Pitääkö setin alussa ilmottaa, että skräbät on vedetty cd:llä?
No ei, itsekkin arvostan vinyylillä raapimista paljon enemmän kuin cd:llä. Amatöörinä cd-skräbäilyssä säästyy vaan paljon neuloja, levyjä ja hermoja.
duvin

Posts: 582

#43 • • duvin Jay v/d Veen

Individual, 4.5.2005 18:29:
Tuottajat voivat halutessaan polttaa valmiit biisinsä cd:lle ja tyrkätä tiskijukkien kouraan keikoille ja sitten kun biisit vihdoin painetaan vinyylille ovat ne soineet jo aika monen dj:n seteissä ympäri maailmaa, luulen ma.



No mut Pentti Perusdeejii ei todellakaan mieti tota, kun tuottajat sohii sille harvemmin käteen mitään soitettavaa matskua. Eli tajuan kyllä että jossain genreissä ihan oikeesti tehdäänkin noin, mut kyl mun on sanottava et mul on tekno-house-trancelinjalla n. 80 kertaa enemmän vinyylipromoja kuin cd:itä.

Tai ehkä mä oon vaan liian vanha.
mofunk

Posts: 47

#44 • • mofunk Aeste
Jos raaputtelu oikeasti kiinnostaa, niin unohda ne ceedeet ja mp3:set.

--
Grow more hair between your eyebrows.

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#46 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

mofunk, 4.5.2005 20:18:
Jos raaputtelu oikeasti kiinnostaa, niin unohda ne ceedeet ja mp3:set.



Käyppäs joskus katsomassa miten esim. Dj Fine taiteilee pinohiiren 800 tai 1000 laitteella. Loppuu teidänkin luulot. Cd:llä pystyy kyllä skräbää aivan yhtä hyvin kun teknarilla. Se on pelkästä tottumuksesta ja säädöistä kiinni.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

snoxn

Posts: 350

#47 • • snoxn

Steven Hoaks, 5.5.2005 21:13:
---
mofunk, 4.5.2005 20:18:
Jos raaputtelu oikeasti kiinnostaa, niin unohda ne ceedeet ja mp3:set.

---


Käyppäs joskus katsomassa miten esim. Dj Fine taiteilee pinohiiren 800 tai 1000 laitteella. Loppuu teidänkin luulot. Cd:llä pystyy kyllä skräbää aivan yhtä hyvin kun teknarilla. Se on pelkästä tottumuksesta ja säädöistä kiinni.


No mutta ohan se ny vähän lapsellista kuitenki skrätsäillä digitaalisesti ;;)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#49 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

snoxn, 5.5.2005 21:21:
No mutta ohan se ny vähän lapsellista kuitenki skrätsäillä digitaalisesti ;;)



Jaa niin millä tavalla? Perustele.

Siinähän käytetään tasan samoja liikkeitä ja tekniikoita ja kaiken lisäksi se kuulostaa aivan samalta. Esim kitaran soitto koneella nappia painamalla olis lapsellista sen pointin ymmärtäisin mutta tässähän ne on niin identtisiä. Hyvin monet "isot" dj:t on siirtynyt käyttämään cd:tä ja esim Judge Jules on itse sanonut ettei näe vinyylille tulevaisuutta 5-10vuoden päästä.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

snoxn

Posts: 350

#50 • • snoxn

Steven Hoaks, 5.5.2005 21:27:
Jaa niin millä tavalla? Perustele.

Siinähän käytetään tasan samoja liikkeitä ja tekniikoita ja kaiken lisäksi se kuulostaa aivan samalta. Esim kitaran soitto koneella nappia painamalla olis lapsellista sen pointin ymmärtäisin mutta tässähän ne on niin identtisiä. Hyvin monet "isot" dj:t on siirtynyt käyttämään cd:tä ja esim Judge Jules on itse sanonut ettei näe vinyylille tulevaisuutta 5-10vuoden päästä.


Miksi pitää keksiä sama asia kahteen kertaan? Kylläkai "digitaalisessa dj-ympäristössä" voitaisiin tehdä paljon muutakin kuin mallintaa analogista levysoitinta. Olis aika mennä oikeasti eteenpäin eikä jämähtää digitaalisella tekniikalla analogi-aikaan. Itse näkisin että dj-cd soittaminen tulee tuollaisenaan tiensä päähän paljon ennen vinyyliä.

Makuasioitahan nämä on. Minusta asian pointti on hyvin pitkälti sama kuin tuossa kitara-jutussa.
placiq

Posts: 1,260

#51 • • placiq Jorkki
Sama se on skräbääkö cd-soittimella (esim. cdj-800/1000) vai levarilla, kunhan sen tekee hyvin.. Hyvänä suomalaisena esimerkkinä DJ Infekto, joka raapii levyä aivan yhtä hyvin niin "digitaalisesti" kun "analoogisesti".
polly

Posts: 1,259

#52 • • polly Herra

snoxn, 5.5.2005 21:44:

Miksi pitää keksiä sama asia kahteen kertaan? Kylläkai "digitaalisessa dj-ympäristössä" voitaisiin tehdä paljon muutakin kuin mallintaa analogista levysoitinta. Olis aika mennä oikeasti eteenpäin eikä jämähtää digitaalisella tekniikalla analogi-aikaan. Itse näkisin että dj-cd soittaminen tulee tuollaisenaan tiensä päähän paljon ennen vinyyliä.
.



jäbällä ei näköjään ole mitään käsitystä dj cd soittimista.

Sen lisäksi että ne simuloi vinyyliä niistä löytyy vaikka minkänököistä kivaa, on looppia efectejä hot cue pointtien tallenusta jotkut jopa soittaa levyltä raidan loppuun vaikka levy poistetaan.

cd soitin taitavan beat juglerin käsissä antaa miehelle aivan älyttömästi enemmän mahdollisuuksia
Techken

Posts: 101

#53 • • Techken
Menee todella mielenkiintoiseksi täytyy itse testata ja ostaa vaikka 1x stantonin 80 levari ja 1x numark axis 9 cd-soitin.


Kikkelis kokkelis ja suuta hepan kengälle.*hahjust*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#54 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

polly, 5.5.2005 22:24:
Sen lisäksi että ne simuloi vinyyliä niistä löytyy vaikka minkänököistä kivaa, on looppia efectejä hot cue pointtien tallenusta jotkut jopa soittaa levyltä raidan loppuun vaikka levy poistetaan.

cd soitin taitavan beat juglerin käsissä antaa miehelle aivan älyttömästi enemmän mahdollisuuksia



Aivan *aplodit*

Cd:t tulee kyllä elämään vielä pitkään, mutta kohtahan tulee jo yleistymään MidiDiscit ja muistipalikka soittimet *ding* Vajaan kymmenen vuoden päästä voit soittaa useamman tunnin setin pieneltä palikalta joka roikkuu kaulassasi. Oletan että siihen mennessä on keksitty tuplasti lisää erillaisia efektejä ja muita kikkoja. Viimeistään siinä vaiheessa vinyyli väistyy pois tieltä.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

snoxn

Posts: 350

#55 • • Edited snoxn

polly, 5.5.2005 22:24:
jäbällä ei näköjään ole mitään käsitystä dj cd soittimista.

Sen lisäksi että ne simuloi vinyyliä niistä löytyy vaikka minkänököistä kivaa, on looppia efectejä hot cue pointtien tallenusta jotkut jopa soittaa levyltä raidan loppuun vaikka levy poistetaan.

cd soitin taitavan beat juglerin käsissä antaa miehelle aivan älyttömästi enemmän mahdollisuuksia


Kadotit kyllä minun pointin aika täydellisesti. Onko nuissa jotain ratkaisevasti uutta? (tai yleensäkkään uutta). Voisihan nuo jutut tehdä jo puhtaasti softallakin.

En usko että dj-toiminnalla on nykyisellään (äijä seisoo kahden soittimen takana) kovin pitkä-ikäistä tulevaisuutta vinyylien jälkeen.
Rocca

Posts: 3,064

#56 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Steven Hoaks, 5.5.2005 23:20:
Viimeistään siinä vaiheessa vinyyli väistyy pois tieltä.



joo mutta tota saa odottaa KAAAUN et se lähtee.... imo mielipide on se ettei lähtis ollenkaan...

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

polly

Posts: 1,259

#57 • • polly Herra

snoxn, 5.5.2005 23:37:


Kadotit kyllä minun pointin aika täydellisesti. Onko nuissa jotain ratkaisevasti uutta? (tai yleensäkkään uutta). Voisihan nuo jutut tehdä jo puhtaasti softallakin.

En usko että dj-toiminnalla on nykyisellään (äijä seisoo kahden soittimen takana) kovin pitkä-ikäistä tulevaisuutta vinyylien jälkeen.



En löytänyt sitä pointtia vieläkään.
Olisin kiinostunut tietämään mitä muuta niihin soittimiin voisi lisätä?

miten eroaa dj kahden levarin takan siitä että dj seisoo kahden cd:n takana?

cd:llä soittaminen on aivan yhtälailla haastavaa/helppoa kuin vinyylien soittaminen siinä on samanlailla tuntumaa kuin vinyylissä, tuntuma on vaan erilainen vähän sama kuin ero ohjaustehostetun ja ohjaustehostamattoman auton välillä.

Olen soittanut lähes pelkästään cd:llä ja en saa minkään näköistä tuntumaa levareihin.

En tällä postauksella halua mitenkään mollata levareita, vaan lähinnä sanoa että se on nyt ihan sama tuleeko se musiikki vinyyliltä vai cd:ltä
Jinx

Posts: 2,615

#58 • • Jinx Superfeminine
Enpä usko että vinyylit väistyy/katoaa kokonaan kyllä se kuitenkin on paras ja kestävin musiikin tallenusmuoto mitä tähän mennessä on keksitty. On tietysti totta että digitaali tekniikka tuo kaikkia kivoja jippoja DJ:den käyttöön mutta uskon/toivon että vinyyli säilyy tän uudenkin tekniikan rinnalla.

--
Pyllykkä

Beliar

Posts: 1,361

#59 • • Beliar
Itse diggaan kyl soittaa enempikin vinyyliltä, mutta Technicsin SL-DZ1200 tuo kyl CD soittamisen niin lähelle vinyyliä, että suosittelen! *taputapu*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

:D

Posts: 3,707

#60 • • :D

DjBeliarTechnicsin SL-DZ1200 tuo kyl CD soittamisen niin lähelle vinyyliä



Mun mielestä kyseinen soitin vie vaan kauemmas vinyylista. Jopa
kaveri joka normaalisti soittaa cd:lta, soitti mielummin vinyylia
kuin koski kyseiseen soittimeen. :| Soittotuntuma kun on oikeasti
ihan kamala. :(