102 posts, 6 pages, 28,530 views
polly, 2.5.2005 10:28:
soittaa kyllä poltettuja, skratsaamiseen ei todellakaan sovellu.
On siinä semmonen skratch toiminto mutta esim. jog wheel pyöräytys 90 astetta ja takaisin ei palauta ääntä samaan kohtaan kuin mistä on lähetty.
niin kuin rocca sanoi, sopii back spinnien tekemiseen mutta muun kikkailun voi unohtaa
Fyraett, 1.5.2005 10:51:
jos haluut raaputella nii kannattais varmaan ostaa ne levarit ja unohtaa cd-soittimet :P
blender, 2.5.2005 15:04:
.. tykkää scrahtchata ja haluu soittaa uusia biisei (jotka luonnollisesti ovat paljon ennen cdllä kun vinyylinä) niin ei tarvii sen takia ostaa 12"sia tahi levareita sen harjoittamiseen...
(jotka luonnollisesti ovat paljon ennen cdllä kun vinyylinä)
duvin, 4.5.2005 18:26:
---
(jotka luonnollisesti ovat paljon ennen cdllä kun vinyylinä)
---
miten niin ovat?
Individual, 4.5.2005 18:29:
Tuottajat voivat halutessaan polttaa valmiit biisinsä cd:lle ja tyrkätä tiskijukkien kouraan keikoille ja sitten kun biisit vihdoin painetaan vinyylille ovat ne soineet jo aika monen dj:n seteissä ympäri maailmaa, luulen ma.
Jussi Lius, 4.5.2005 18:17:
Ja muutenkin cd:llä raaputtelua mielestäni kuvaa hyvin seuraava:
www.sss-street.com/dead_pioneer.avi
Tuottajat voivat halutessaan polttaa valmiit biisinsä cd:lle ja tyrkätä tiskijukkien kouraan keikoille ja sitten kun biisit vihdoin painetaan vinyylille ovat ne soineet jo aika monen dj:n seteissä ympäri maailmaa, luulen ma.
JussiS, 4.5.2005 18:41:
Tosin sinänsä suoranaisesti raaputteluun ton ei pitäis vaikuttaa, koska _yleensä_ skrätseissä käytetään tiettyjä skrätsilevyjä eikä siinä niinkään tarvita uutta matskua.
Jussi Lius, 4.5.2005 18:45:
Hmm.. sanoisin et se uus matskukin on kylläkin tarpeellista raaputtelussa.
JussiS, 4.5.2005 18:49:
Toki, mutta sinänsä siis sitä soivaa levyä ei yleensä skräbäilyssä veivata, vaan toisella levyllä on biitit ja toisella skrätsit. Riippuu tietty et mitä skrätsiä vetää, mut siis jos ajatellaan tän foorumin luonteisesti et skräbäilis ns. "biisin päälle".
Jussi Lius, 4.5.2005 18:54:
Ok,... mut aika kapeakatseinen näkemys raaputtelusta. ns. "biisin päälle" skräpäily on hyvä alku... mut tosiaan hieman huvittavaa et joku muutama vuosi sitten kukaan ei sulattanut kyseistä juttua.
No mulle koko "biisin päälle" skräpäily on sama, kuin liiallinen esim. flangerin käyttö ELI sopivassa suhteessa ihan yes,...
Jea./Jussi Lius, 4.5.2005 18:17:
Ja muutenkin cd:llä raaputtelua mielestäni kuvaa hyvin seuraava:
www.sss-street.com/dead_pioneer.avi