SoundChilds GOOGLE ja YAHOO uutisissa

331 posts, 17 pages, 174,282 views

MfLI

Posts: 502

#201 • • MfLI www.SoundChilds.net

Ana-5000 http://www.movestore.fi/



Kysymykseesi blogiteemasta - Itse asiassa kyllä oletan. Miksi joku haluaisi tehdä siitä tarkoitushakuisesti vastenmielisen tai vähemmän vakavasti otettavan? No... Onhan täälläkin jengillä paljonkin kieliposkella tehtyjä vääntöjä ja ne on todellakin helppo jättä omaan arvoonsa. Kyseisellä sivulla ei mielestäni ollut mitään sellaista. Kirjoittaja oli nähdäkseni kirjoittanut sinne runon melko vakavassa mielessä.

Mitä tulee refernssiisi kauppapaikasta ymmärrän nyt paremmin omaa kantaasi. Se on ehkä selkeä, muttei omasta mielestäni kovin kutsuva. Anyway - Kiitos kuitenkin vaivannäöstäsi.

-Mika
Dementation

Posts: 2,892

#202 • • Dementation wednesday?

MfLI, 21.8.2005 19:01:
Kysymykseesi blogiteemasta - Itse asiassa kyllä oletan. Miksi joku haluaisi tehdä siitä tarkoitushakuisesti vastenmielisen tai vähemmän vakavasti otettavan?



No siis tuolla on tietty määrä perusteemoja joista voi valita... Ja toi nyt näytti niistä parhaalta silloin kun ton blogin aloitin... Ja mitä taas tulee CSS:ään joka mulla on klubituksessa, niin se on vain yksi kokeilu... Se nyt on vaan jäänyt käyttöön, koska sopii tälle sivustolle ihan hyvin.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

evvk

Posts: 1,918

#203 • • evvk
Niin harvemmin kritisoijat viitti saanoo muuta kun että ne ihan paskat.
MfLI

Posts: 502

#204 • • MfLI www.SoundChilds.net

Ana-5000,
Se valkosiniharmaa on yleinen juttu ihan aiheesta. Ota vaikka tosta hieman mallia: http://www.movestore.fi/



Sinänsähän MOVEn tekniikka on näköjään aika lähellä omaani:
Nettikaupan ja palveluiden yhdistämisessä ei sinänsä ole mitään uutta ja mullistavaa. MOVE:n tuoma lisäarvo tähän onkin internetin tuomien mahdollisuuksien yhdistäminen henkilökohtaiseen suositteluun . Aina kun joku ostaa tuotteen tai palvelun MOVE:n kautta, hyötyy suosittelija tästä rahallisesti provision muodossa.

MOVE:n tutkimusten mukaan yksi tehokkaimpia markkinoinnin muotoja on nimenomaan henkilökohtainen suosittelu. Suosittelemmehan luonnollisesti päivittäin toisillemme monia hyviksi kokemiamme asioita. Ostin tuolta hienot kengät, katsoin eilen hyvän elokuvan, tuosta pankista saa edullista lainaa, tällä puhelinoperaattorilla on miellyttävä asiakaspalvelu, siinä ravintolassa on kaupungin paras olutvalikoima, tämä auto on ollut luotettava kulkupeli jne. Tästä jokapäiväisestä suosittelusta voi nyt hyötyä myös rahallisesti. Jokainen ostaja ostaa suosittelijansa ID-numeroa käyttäen, jolloin järjestelmä osaa automaattisesti laskea kenelle ja paljonko maksetaan suositteluprovisiota. Provisio maksetaan viikoittain. Oma ID-numero leviää tutuille ja tuntemattomille helposti esim. käyntikortissa tai esitteessä.

Moven Franchise-edustaja voi lisäksi rakentaa itselleen edustajaorganisaation, jonka tuottamasta liikevaihdosta on mahdollisuus saada jatkuvia tuloja pidemmälle tulevaisuuteen. Ajantasaiseen provisiojärjestelmään voit tutustua oheisen taulukon avulla.


Ongelmia joita heidän mallissaan kuitenkin näen ovat ensisilmäyksen jälkeen seuraavat: Mikäli verkosto on staattinen sen kehityspotentiaali loppuu jossain vaiheessa - väistämättä. Lisäksi kasvu rajoittuu ymmärtääkseni toistaiseksi vain Suomeen.

Moven tutoevalikoima on lisäksi keskusorganisaation määräämä. Toisin sanoen siellä ei kykene myymään omia tuotteitaan. linkki, joten aika erilaisesta palvelusta on kuitenkin kyse.

Itse asiassa vaikuttaa täysin tavalliseslta verkostomarkkinoinnilta, jota en todellakaan suosittele kenellekään - ainakaan mikäli verkostoon muiden tuotteiden promottoriksi liittyminen ilman muuta maksaa.

No, se siitä...

-Mika
Turan Palloseura

Posts: 562

#205 • • Edited Turan Palloseura LU
mä en tajua miks mä jaksan enää edes kommentoida tähän mitään, mutta pakko kai se on. senkin tietäen, ettet arvosta mun mielipiteitä ollenkaan, mun postaillessa tänne "nimimerkin takaa" omalla nimelläni ilman kunnollisia parannusehdotuksia. varsinkaan kun mulla ei ole satamalla kohta viis vuotta työskennelleenä mitään tietotaitoa kyseisestä alasta.

mua, kuten näköjään kaikkia muitakin, ihmetyttää edelleen sun asennoituminen kritiikkiin. se, että sun saitin leiska ja käytettävyys on aivan käsittämätöntä sekamelskaa ei o mikään mielipidekysymys. se on vaan yksinkertasesti sekava ja ruma. ja ei mulla ei todellakaan edelleenkään ole mitään konkreettisia ehdotuksia kuten "toi punanen teksti tuolla nurkassa vois olla sininen", joita sä näytät niin kovasti odottavan, vaan mun mielestä koko saitin rakenne ja ulkonäkö kannattais miettiä uusiksi. ja kyllä kuten niin moni täällä on sanonut, käytä jotain ammattilaista sen tekemiseen. vialla ei siis tosiaan ole pelkästään joku oranssi taustakuva tai muu yksittäinen elementti. itse asiassa mulla ei ole mitään oranssia tai mitään muutakaan väriä vastaan, kaiken voi edelleen tehä tyylillä. myös pääväriltään oranssin saitin.

sun perusargumenttis saittis ulkoasun puolustelemiseen on, että jonkun sun graafikkokaveris mielestä saitti on hyvännäköinen. jos näin on, kehottaisin kaverias vaihtamaan alaa. tossa ei o minkäännäköistä graafista suunnittelua eikä toi ole minkään taiteen sääntöjen mukaan hyvä leiska. sulla on tapana myöskin kritisoida ihmisten pätevyyttä kommentoimaan sun saittias. ihan kuin ihmisten pätevyydellä olis kauheesti merkitystä, jos kukaan ei meinaa tajua koko saitista mitään. sitä paitsi eikö tommosen saitin pitäis olla just nimenomaan niin helppokäyttönen, että vähän epäpätevämmätkin webin käyttäjät osais sitä käyttää? sä et vissiin tainnut saada yhtäkään beta-testaajaa edes saitilles, vai sanoitko niidenkin parannus/korjausehdotuksille, ettei ole aikaa tai resursseja korjata mitään?

ideasta mä en mene sanomaan mitään, se kuulostaa vielä siltä, että vois ehkä toimiakin, mutta ei kyllä ikinä tolla käyttöliittymällä ja ulkonäöllä. ilman sun selityksiäs täällä klubituksessa, mä en oikeastaan edes tajuisi mistä sun saitissas on kyse. sattumalta törmäsin eilen saittiin, jossa lienee vähän samankaltainen idea kuin soundchildsissa, mutta sillä erolla, että tästä oikeasti tajuaa heti mistä on kyse.

http://www.levyvirasto.fi
Jussi Soro

Posts: 6,385

#206 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 21.8.2005 19:23:

Sinänsähän MOVEn tekniikka on näköjään aika lähellä omaani...



Anan pointti tais olla siinä, että MOVE:n sivuilta mä ainakin sain n. sekunnissa selville, et se on nettikauppa, josta voi ostaa erilaisia tuotteita. Klikkailin minuutin ympäriinsä, ja sain näkyviin mm. polkupyöriä ja plasmatelevisiota. Krapulasta huolimatta ei alkanut pyörryttämään, sivuston yleisilme ja navigaatio oli erittäin yksinkertainen.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#207 • • Aziz Combat Fighter

MfLI, 21.8.2005 19:23:
Itse asiassa vaikuttaa täysin tavalliseslta verkostomarkkinoinnilta, jota en todellakaan suosittele kenellekään - ainakaan mikäli verkostoon muiden tuotteiden promottoriksi liittyminen ilman muuta maksaa.



Itse asiassa toi näyttäis olevan prikulleen sama idea kuin sulla, paitsi että movestore valitsee itse myytävät tuotteensa, mutta käyttää promootiokanavana suosittelua. Suosittelu ei maksa mitään suosittelijalle, eikä myöskään suosittelun kautta ostoksen tehnyt ihminen joudu investoimaan mitään ylimääräistä - hän vain ostaa tuotteen, ja kertoo kuka tuotetta hänelle suositteli.

Toi ei ole verkostomarkkinointia, sillä tuossa ei tarvitse itse ostaa tavaraa ja myydä sitä eteenpäin muille. Tarkkaan ottaen sun liikeideas on lähempänä perinteistä verkostomarkkinointia kuin movestore. En nyt puutu heidän liikeideaansa, vaan lähinnä annoin ton referenssinä selkeästi ja helppokäyttöisesti suunnitellusta verkkokaupasta, joka sattumalta käyttää samaa suosittelijaideaa kuin sinun palvelusi. Ero on siinä, että movestore selittää heti kättelyssä selkeästi, mistä on kyse, ja toimii itsekin vastuullisena kaupantekijänä eli tuotteissa on takuut, etc.
MfLI

Posts: 502

#208 • • MfLI www.SoundChilds.net

turan, 21.8.2005 19:27:
http://www.levyvirasto.fi



Ok. Kiitos referenssistäsi.

Levyvirastosta lyhyesti: Kyseessä on nettikauppa jossa taas toisin kuin MOVEn kohdalla kuka tahansa voi myydä levyään. Joskaan ei käsittääkseni yksittäisiä kappaleita eikä digitaalisesti jaettuna. Levyvirasto käsittääkseni lupaa hoitaa artistien promootion. He eivät kuitenkaan lupaa mahdollisille promoottoreille mitään - eli käyttävät perinteisiä markkinoinnin kanavia. Levyvirastoon levyn myymiseksi asettaminen maksaa USD 10 (se ei selvinnyt itselleni onko kyse per levy vai yleensä myyntioikeudesta). Konseptihan on jotakuinkin sama kuin jenkkifirmalla nimeltä CD Baby.

SoundChilds on monella tapaa näiden kahden: MOVEn ja Levyviraston hybridi, tarjoten lisäksi välittömän mahdollisuuden ainakin
-myydä 50 maahan,
-myydä yksittäisiä kappaleita myyjän itsensä määräämällä hinnalla (min USD 0.5)
-online seurannan myyjille sekä promoottoreille
-huomattavasti laajemman tuotteistamisvalikoiman kuin kummallakaan

-Mika
Jussi Soro

Posts: 6,385

#209 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 21.8.2005 20:05:
Levyvirastosta lyhyesti...


Edelleen, epäilisin että Turanin tarkoituksena ei ollut vertailla levyviraston ja soundchildsin eroja, vaan osoittaa miltä näyttää yksinkertainen layout, jonka sisäistää samalla sekunnilla kun saitille astuu.
Turan Palloseura

Posts: 562

#210 • • Turan Palloseura LU
just. hyvä että pointti meni täysin huti sekä mun, että anan postauksesta..
MfLI

Posts: 502

#211 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Ana-5000, 21.8.2005 20:00:
Toi ei ole verkostomarkkinointia, sillä tuossa ei tarvitse itse ostaa tavaraa ja myydä sitä eteenpäin muille. Tarkkaan ottaen sun liikeideas on lähempänä perinteistä verkostomarkkinointia kuin movestore. En nyt puutu heidän liikeideaansa, vaan lähinnä annoin ton referenssinä selkeästi ja helppokäyttöisesti suunnitellusta verkkokaupasta, joka sattumalta käyttää samaa suosittelijaideaa kuin sinun palvelusi. Ero on siinä, että movestore selittää heti kättelyssä selkeästi, mistä on kyse, ja toimii itsekin vastuullisena kaupantekijänä eli tuotteissa on takuut, etc.



Et näköjään ole käsittänyt ideaani ja se on tietty huono juttu se.

Mitä haluat sanoa tällä? "Tarkkaan ottaen..." Voin vakuuttaa toisille lukijoille, että kirjoituksessasi ei ole mitään perää.

Omassa mallissani EI edellytetä minkään ostamista niinkuin selvästi haluat antaa ymmärtää.

Mitä tulee SoundChilds:iin, Keskuskauppakamarin juristit ovat tarkastaneet sivut, ja todenneet sopimukset kaikkien osapuolten kannalta kattaviksi. Portaalin jokaiselta sivulta on linkki lakiteksteihin. En löytänyt sellaisia MOVEn sivuilta. Ainoastaan erittäin suurpiirteisen viitteen toimitusehtoihin. Mahdollisista promottorien toimintaehdoista ei puhuta mitään.

Mitä tulee esittelyyn... Jos sinä olet sitä mieltä, että tällä sivulla esimerkiksi http://www.movestore.fi selitetään koko perusajatus selkeämmin kuin tällä http://www.soundchilds.net niin se on sinun mielipiteesi. En tosin jaa näkemystäsi sitä ainakaan tekstisisällön puolesta.

-Mika
MfLI

Posts: 502

#212 • • MfLI www.SoundChilds.net

turan,
sun perusargumenttis saittis ulkoasun puolustelemiseen on, että jonkun sun graafikkokaveris mielestä saitti on hyvännäköinen. jos näin on, kehottaisin kaverias vaihtamaan alaa.



Selvä. Lupaan välittä viestin...

-Mika
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#213 • • Aziz Combat Fighter

MfLI, 21.8.2005 20:20:
Mitä tulee esittelyyn... Jos sinä olet sitä mieltä, että tällä sivulla esimerkiksi http://www.movestore.fi selitetään koko perusajatus selkeämmin kuin tällä http://www.soundchilds.net niin se on sinun mielipiteesi. En tosin jaa näkemystäsi sitä ainakaan tekstisisällön puolesta.



No jos sun mielestä viis kiloa lyijyä painaa vähemmän ku kilo höyheniä, niin kai sekin on sit sun mielipitees.
MfLI

Posts: 502

#214 • • MfLI www.SoundChilds.net

Ana-5000,
No jos sun mielestä viis kiloa lyijyä painaa vähemmän ku kilo höyheniä, niin kai sekin on sit sun mielipitees.



Olet oikeassa - eivät paina. Mutta sisällöttömät, pikkunäppärät vertauskuvat painavat vähemmän kuin asia.

-Mika
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#215 • • Aziz Combat Fighter

MfLI, 21.8.2005 20:29:
---
Ana-5000,
No jos sun mielestä viis kiloa lyijyä painaa vähemmän ku kilo höyheniä, niin kai sekin on sit sun mielipitees.

---


Olet oikeassa - eivät paina. Mutta sisällöttömät, pikkunäppärät vertauskuvat painavat vähemmän kuin asia.

-Mika



No, asiaa mä oon tähän nyt kirjottanut aivan saatanasti enemmän ku ois näemmä kannattanu.

Onnea proggiksen kanssa! Toivottavasti tekesin tukirahoja ei tarvitse maksaa takaisin.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#216 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 21.8.2005 20:29:
Olet oikeassa - eivät paina. Mutta sisällöttömät, pikkunäppärät vertauskuvat painavat vähemmän kuin asia.

-Mika


Mun mielestä sulle on nyt viimisen kahden sivun aikana tullut runsaasti perusteltua asiaa, mm. Analta, Turanilta ja Dementationilta?
MfLI

Posts: 502

#217 • • MfLI www.SoundChilds.net

Ana-5000,
No, asiaa mä oon tähän nyt kirjottanut aivan saatanasti enemmän ku ois näemmä kannattanu.

Onnea proggiksen kanssa! Toivottavasti tekesin tukirahoja ei tarvitse maksaa takaisin.



Yksi pidempi kommenttisi oli todella ok. Muu huttusi onkin sitten ollut sen kertaluokan säveltämistä, että oksat pois.

Kalliiksi on tullut - sen myönnän ilman muuta.

-Mika
evvk

Posts: 1,918

#218 • • evvk

JussiS, 21.8.2005 20:37:
---
MfLI, 21.8.2005 20:29:
Olet oikeassa - eivät paina. Mutta sisällöttömät, pikkunäppärät vertauskuvat painavat vähemmän kuin asia.

-Mika

---

Mun mielestä sulle on nyt viimisen kahden sivun aikana tullut runsaasti perusteltua asiaa, mm. Analta, Turanilta ja Dementationilta?



Niin on tullut
Dementation

Posts: 2,892

#219 • • Dementation wednesday?

MfLI, 21.8.2005 20:38:
Kalliiksi on tullut - sen myönnän ilman muuta.



Anan kanssa olen pitkälti samaa mieltä.

En jaksa enää vääntää asiasta, jossa yritän olla avuksi ja sinä vain tuomitset ja morkkaat, etkä ota mitään kuuleviin korviisi. Jos olisin halunnut vaan morkata sivujasi, olisin sanonut 10 sivua sitten että "Ihan paska idea ja saitti", mutta ei, yritin (ja niin uskon muidenkin yrittäneen) vain auttaa...

No jos sivuston ulkoasu ja käytettävyys joskus paranee tai käyttäjämäärä kasvaa suureksi, ilmoittele ihmeessä. Näen sen ihmeen mielelläni. Kiitos mielenkiinnostanne ja kuten Ana sanoi, toivottavasti Tekes ei vaadi rahojaan takas.

-Jan-[pieni]Pistin oikean nimen, jottei ole valittamista nikistä[/pieni]

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

MfLI

Posts: 502

#220 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

JussiS,
Mun mielestä sulle on nyt viimisen kahden sivun aikana tullut runsaasti perusteltua asiaa, mm. Analta, Turanilta ja Dementationilta?



Niinkuin kirjoitan yllä yksi kommentti Analta oli asiaa. Mikään muu ei... Ana:n vertaukset perinteiseen verkostomarkkinointiin ovat pelkkä roskaa vailla minkäänlaista käsitystä siitä, mistä kaveri kirjoittaa.

Kun ruvetaan taiittamaan peistä asiasta kaveri menee vertauskuviin...

Turan yrittää vääntää joptain katkeraa kommenttia viiden vuoden satama kokemuksellaan, joten se siittä...

Asiallisinta kommentia todellakin tuli Dementationilta, johon Anan sitten pitikin tulla väliin hämmentämään...


-Mika