Neuvoja aloitteleville DJ:lle

853 posts, 43 pages, 433,794 views

W_Gekko

Posts: 146

#441 • • Edited W_Gekko
laeski^:lle iso kiitos vastauksesta, tämäntyylistä infoa lähin hakemaan :)

edit: vastauksia toki viellä kaipaan, kohta joku laite tilaukseen mutta lisämielipiteet ei ole koskaan haitaksi.

--
O.o

Decion

Posts: 1,569

#442 • • Decion Koneradio
itse otin asiasta selvää mr-dj.orgin todella kattavasta dj oppaasta, sen jälkeen päätin harjoitella vaihtoja dj ohjelmalla ja kun siihen kyllästyin niin ostin & lainasin laitteet ja harjoittelin miksausta laitteilla ja pääsin nopeasti alkuun *hymy*

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

Aki Antila

Posts: 220

#443 • • Aki Antila
Kun on saanut biisin biittiin, niin miten sen saa pysymään siinä? itse olen jo oppinut biittimiksaamaan siihen pisteeseen. Onko mitään vinkkejä, vai pitääkö vain treenata ja treenta?
SASHA  F

Posts: 1,722

#444 • • SASHA F

Aki Antila, 10.1.2008 18:33:
Kun on saanut biisin biittiin, niin miten sen saa pysymään siinä? itse olen jo oppinut biittimiksaamaan siihen pisteeseen. Onko mitään vinkkejä, vai pitääkö vain treenata ja treenta?




ei ne ole biitis jos ne ei pysy siinä
JuBe-Q

Posts: 111

#445 • • JuBe-Q

Aki Antila, 10.1.2008 18:33:
Kun on saanut biisin biittiin, niin miten sen saa pysymään siinä? itse olen jo oppinut biittimiksaamaan siihen pisteeseen. Onko mitään vinkkejä, vai pitääkö vain treenata ja treenta?



Bendaat, ja sen jälkeen siirrät pitch-liukua bendaamasi suuntaan. Jos se tosiaankin lähtee vetämään ohi biitistä, niin se ei ole biitissä.
serotonot

Posts: 3,137

#446 • • serotonot Paul Easy

SASHA F, 10.1.2008 18:34:
---
Aki Antila, 10.1.2008 18:33:
Kun on saanut biisin biittiin, niin miten sen saa pysymään siinä? itse olen jo oppinut biittimiksaamaan siihen pisteeseen. Onko mitään vinkkejä, vai pitääkö vain treenata ja treenta?

---



ei ne ole biitis jos ne ei pysy siinä


jos soittaa vanhemmilla cd-soittimilla, joiden pitchin tarkkuus on vain 0,1% ni kaikkien bpm:ien musaa ei saa vaan taimattua täysin samaan, ku soitin vaan ei oo tarpeeks tarkka. Eli sit vaa pitää opetella rytminen jog wheelin pyöräyttely siten ettei biitti ehdi karata. nimim. liian monta vuotta cdj-100:illa soittanut.
checki

Posts: 683

#447 • • checki

serotonot, 10.1.2008 18:41:

jos soittaa vanhemmilla cd-soittimilla, joiden pitchin tarkkuus on vain 0,1% ni kaikkien bpm:ien musaa ei saa vaan taimattua täysin samaan, ku soitin vaan ei oo tarpeeks tarkka. Eli sit vaa pitää opetella rytminen jog wheelin pyöräyttely siten ettei biitti ehdi karata. nimim. liian monta vuotta cdj-100:illa soittanut.


Tosiaan, oon itekki monasti miettiny et oonko vaan niin huono miksaa noil satasil vai onko se pitchi liian epätarkka. Monasti minuutinkin biittimiksaus tuottaa tuskaa ja hikeä. Tämä seikka on hyvä huomioida!! =)

--
Ämpäriin ei huku.

Caro²

Posts: 5,301

#448 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Biittejä joutuu aina korjaamaan (EDIT: Jos ei joudu, niin osta tarkemmat korvat). Parempi opetella se korjaaminen kuin se kellontarkka biittaus. Jos käykin joku emämämmäys tai yllättävä tilanne, niin ompahan kyvyt, kokemus ja taito korjata se biitinvierus ja vieläpä oikeaan suuntaan.

Saa sitä toki tarkkakin olla, mut sen varaan ei kannata liikaa laskea kuitenkaan :)
serotonot

Posts: 3,137

#449 • • serotonot Paul Easy

Caro², 10.1.2008 23:34:
Biittejä joutuu aina korjaamaan (EDIT: Jos ei joudu, niin osta tarkemmat korvat). Parempi opetella se korjaaminen kuin se kellontarkka biittaus. Jos käykin joku emämämmäys tai yllättävä tilanne, niin ompahan kyvyt, kokemus ja taito korjata se biitinvierus ja vieläpä oikeaan suuntaan.

Saa sitä toki tarkkakin olla, mut sen varaan ei kannata liikaa laskea kuitenkaan :)



molempi parempi :)
kiksutus

Posts: 202

#451 • • kiksutus
mul menee aika hyvin toi miksaus korvakuulolla, silläkin pärjää aika pitkälle, rytmitajua pitää kuitenkin olla
Tommy Court

Posts: 851

#452 • • Edited Tommy Court FLARE / FACTION / CLUB 86 RECORDINGS
Ostin tommosen Numark Total controllin ja mukana tuli joku virtual dj:n näkönen (cue le) ohjelma ja traktor 3 (30pvä) kokeiluversio. Miks virtual dj ohjelmalla kaikki namiskat rahisee mut traktorilla ei?
Illustrator

Posts: 3,171

#454 • • Illustrator

Tombba, 14.3.2008 17:47:
MITÄ VITTU TOI RAHINA ON?? *grr*

Heittäisin aivan lonkalta, että tommonen rahina voi johtua äänikorttisi ajureista. *justjoo*

Itsellä joskus rahisi/särötti media player, mutta kun päivitti äänikortin ajurit niin loppui siihen.
Tommy Court

Posts: 851

#455 • • Edited Tommy Court FLARE / FACTION / CLUB 86 RECORDINGS

Illustrator, 14.3.2008 18:21:
---
Tombba, 14.3.2008 17:47:
MITÄ VITTU TOI RAHINA ON?? *grr*

---
Heittäisin aivan lonkalta, että tommonen rahina voi johtua äänikorttisi ajureista. *justjoo*

Itsellä joskus rahisi/särötti media player, mutta kun päivitti äänikortin ajurit niin loppui siihen.

Ei perkule auttanu *hmph* rahisee ja pätkii ku vääntelee nappuloita.. on se ny prkl! *ding* Se on täs kirotun ohjelmas vika...pakko ku traktoril ei tee sellast
Ironraver1

Posts: 1,158

#456 • • Ironraver1 Housemotion
Ei helevetti *nauru*...mun dj itseluottamus 6.n kertaistu jo tän forumin lukemisesta...kiitos *piis*
Aki Antila

Posts: 220

#457 • • Edited Aki Antila
Minä olen oppinut biittimiksauksen cd:llä, mutta kauan on päässäni pyörinyt ajatus, että minkälaista se on vinyylisoittimilla? Mitä siinä pitää tehdä, kun ottaa käyttöön vinyylit?
villelope

Posts: 2,846

#458 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Aki Antila, 18.5.2008 21:09:
minkälaista se on vinyylisoittimilla?


a) 5-10x kalliimpaa
b) cuettaminen on hitaampaa (etenkin tottumattomalla)
c) levyjen hankinta/toimitusajat pitempiä, biisien saatavuus yleisesti heikompi.

Onhan niitä mukava soitella, mutta jos sinulla on jo CD-soittimet, neuvoisin pysyttelemään niissä. Jos taasen vinyylikärpänen puree pahasti, voi ottaa vaikkapa aikakoodilevyt käyttöön ja yhdistämään digitaalisen ja analogisen soittamisen parhaimmat puolet.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#459 • • Daniel Braun wednesday?

Loopy, 18.5.2008 21:33:
---
Aki Antila, 18.5.2008 21:09:
minkälaista se on vinyylisoittimilla?
---

a) 5-10x kalliimpaa
b) cuettaminen on hitaampaa (etenkin tottumattomalla)
c) levyjen hankinta/toimitusajat pitempiä, biisien saatavuus yleisesti heikompi.

Onhan niitä mukava soitella, mutta jos sinulla on jo CD-soittimet, neuvoisin pysyttelemään niissä. Jos taasen vinyylikärpänen puree pahasti, voi ottaa vaikkapa aikakoodilevyt käyttöön ja yhdistämään digitaalisen ja analogisen soittamisen parhaimmat puolet.



a) totta
b) IMO ei pidä paikkaansa
c) totta, mutta vinyyli säilyy hyllyssä ja niitä vanhojakin ralleja tulee soiteltua toisin kuin cd/mp3

Mun soitosta nykyisin 80% on digifomaatissa, mutta himassa ei cd-soittimia ole eikä näillänäkymin tule.
Kuten olen tutuille sanonut, vinyylin soitto on hemmetin kivaa, mutta cd on työkalu.
Ei vaan vois enää kuvitella roudaavan keikalle 40-80+ vinyylilättyä kun helpommallakin pääsee.
Cd:llä pääsee paremmin toteuttamaan meikäläisen soittotyyliä, mallia sopiva sekoitus monia eri tyylejä.

Toi aikakoodatut levyt on vähän kakspiippuinen juttu, tällähetkellä väittäisin että digipuoli tulee vielä tovin hakemaan sitä yhtenäistä juttua.
Aikakoodatuissa etunsa, midikontrolleissa omansa, cd-soittimissa tulee vakioitumaan usb porit muistitikuille.
Aikakoodin ymmärrän vinyylissä, aikakoodattu cd on vähän tarpeeton...
checki

Posts: 683

#460 • • checki

Aki Antila, 18.5.2008 21:09:
Minä olen oppinut biittimiksauksen cd:llä, mutta kauan on päässäni pyörinyt ajatus, että minkälaista se on vinyylisoittimilla? Mitä siinä pitää tehdä, kun ottaa käyttöön vinyylit?


Sanotaan ny, että ite oppi yllättävän äkkiä soittamaan vinyyleillä CDen jälkeen. Miinukseksi voidaan lukea: levyjen kuluminen, neulojen kuluminen sekä tuo cuettaminen. Omassa genressäni (hardstyle) taasen suurin osa julkaisuista tulee juuri vinyyleillä jotenka vinyyleihin siirtyminen oli välttämättömyys. Enkä ole katunut päätöstäni, sillä vinyyleillä soittaminen on paljon kivempää ja haastavampaa.

Tosiaan eniten harmittaa noi neulat tällä hetkellä. Ne kun tuppaavat pudota vähän välii tohon levylautasen reunaan ja uudet maksaa sen kolmisen kymppiä kappaleelta :D

--
Ämpäriin ei huku.