853 posts, 43 pages, 452,881 views
Aki Antila, 10.1.2008 18:33:
Kun on saanut biisin biittiin, niin miten sen saa pysymään siinä? itse olen jo oppinut biittimiksaamaan siihen pisteeseen. Onko mitään vinkkejä, vai pitääkö vain treenata ja treenta?
Kun on saanut biisin biittiin, niin miten sen saa pysymään siinä? itse olen jo oppinut biittimiksaamaan siihen pisteeseen. Onko mitään vinkkejä, vai pitääkö vain treenata ja treenta?
SASHA F, 10.1.2008 18:34:
---
---
ei ne ole biitis jos ne ei pysy siinä
serotonot, 10.1.2008 18:41:
jos soittaa vanhemmilla cd-soittimilla, joiden pitchin tarkkuus on vain 0,1% ni kaikkien bpm:ien musaa ei saa vaan taimattua täysin samaan, ku soitin vaan ei oo tarpeeks tarkka. Eli sit vaa pitää opetella rytminen jog wheelin pyöräyttely siten ettei biitti ehdi karata. nimim. liian monta vuotta cdj-100:illa soittanut.
Caro², 10.1.2008 23:34:
Biittejä joutuu aina korjaamaan (EDIT: Jos ei joudu, niin osta tarkemmat korvat). Parempi opetella se korjaaminen kuin se kellontarkka biittaus. Jos käykin joku emämämmäys tai yllättävä tilanne, niin ompahan kyvyt, kokemus ja taito korjata se biitinvierus ja vieläpä oikeaan suuntaan.
Saa sitä toki tarkkakin olla, mut sen varaan ei kannata liikaa laskea kuitenkaan :)
Heittäisin aivan lonkalta, että tommonen rahina voi johtua äänikorttisi ajureista.Tombba, 14.3.2008 17:47:
MITÄ VITTU TOI RAHINA ON??
Ei perkule auttanu rahisee ja pätkii ku vääntelee nappuloita.. on se ny prkl! Se on täs kirotun ohjelmas vika...pakko ku traktoril ei tee sellastIllustrator, 14.3.2008 18:21:
---
Tombba, 14.3.2008 17:47:
MITÄ VITTU TOI RAHINA ON??
---
Heittäisin aivan lonkalta, että tommonen rahina voi johtua äänikorttisi ajureista.
Itsellä joskus rahisi/särötti media player, mutta kun päivitti äänikortin ajurit niin loppui siihen.
Aki Antila, 18.5.2008 21:09:
minkälaista se on vinyylisoittimilla?
Loopy, 18.5.2008 21:33:
---
minkälaista se on vinyylisoittimilla?
---
a) 5-10x kalliimpaa
b) cuettaminen on hitaampaa (etenkin tottumattomalla)
c) levyjen hankinta/toimitusajat pitempiä, biisien saatavuus yleisesti heikompi.
Onhan niitä mukava soitella, mutta jos sinulla on jo CD-soittimet, neuvoisin pysyttelemään niissä. Jos taasen vinyylikärpänen puree pahasti, voi ottaa vaikkapa aikakoodilevyt käyttöön ja yhdistämään digitaalisen ja analogisen soittamisen parhaimmat puolet.
Minä olen oppinut biittimiksauksen cd:llä, mutta kauan on päässäni pyörinyt ajatus, että minkälaista se on vinyylisoittimilla? Mitä siinä pitää tehdä, kun ottaa käyttöön vinyylit?