Neuvoja aloitteleville DJ:lle

853 posts, 43 pages, 433,953 views

evvk

Posts: 1,918

#661 • • evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Riku, 4.8.2009 20:52:
Poistin viestini sattuneesta syystä.

Edit: ilmeisesti Klubituksn botti ei armahda, mutta sanottu mikä sanottu.



Jaa tästäkö syystä mun quote ei tullut perille ja mitään ei tapahtunut kun postasin?
Individual

Posts: 10,942

#663 • • Edited Individual HYPNO!
Hieman tuntuu hassulta tuo edellä oleva ajattelutapa, että jos sanot pyörittäväsi levyjä, niin sillä samalla sekunnilla nousisit johonkin ihmeellisen asemaan ihmisten silmissä. Mä taas väitän, että jengi jota ei klubimusiikki sen suuremmin kiinnosta muutenkaan, paskat nakkaa oletko deejii vai veejii, hifki vai pifki. Toki jos joku inhoaa teknoa ylipäätään, niin silloin voi jotain vittuilua esiintyä.

Aika lailla sitä joutuu tekee hommia, että ees se oman seutukunnan skene alkais kiinnostua, saatikka sitten jotkut muut. Siinä osassa kaveripiiriä, jotka eivät klubbaile oma harrasteeni sivutetaan yleensä ihan muutamalla lauseella lähinnä siten, että kysytään onko ollut keikkaa, miten joku reissu meni ja toivotetaan lopulta tsemppiä jatkoon. Sitten puhutaan jo jostain ihan muusta.
ezzy

Posts: 8,060

#664 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 4.8.2009 20:32:
Yksi neuvo aloiteleville DJ:lle mistä mulla on kokemusta on se että alussa kannattaa pitää matalaprofiili tietyissä piireissä kuten Armaijan ja Kuolun iskelmämusiikki kansa eli koulukaverit ja armeijakaverit, joka on peräisin köyhistä perheisä ja jne.. Jos ilmoitat että oot DJ ja ei ole paljon näytteitä menestyksestä niin nehän alkaa vittuilla ja kysellä asioita saadakseen aiheita vittuiluun ihan tahallaan koska niitä vituttaa oma luuserielämä ja se että joku uskaltaa edes yrittää. Mutta mulla on myös kokemusta piireistä jotka alkaa ilmeisesti vaateiden ja puheiden perusteella kysellä olenko DJ ja jos sanon että en ooo niin nehän pillastuu ja sanoo et valehtelen. Ja jotekin niille olen kingi vaikka olisin oikeesti ihan paska DJ.



yksi vinkki, lue mitä kirjoitat tai oikeesti ole jo hiljaa, pliiiiiiiis
Avatar
#665 • • astaroth Guest

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 4.8.2009 20:32:
Jos ilmoitat että oot DJ ja ei ole paljon näytteitä menestyksestä niin nehän alkaa vittuilla ja kysellä asioita saadakseen aiheita vittuiluun ihan tahallaan koska niitä vituttaa oma luuserielämä ja se että joku uskaltaa edes yrittää.


pitäisikö sellaisista spedeistä edes välittää ja hengata niiden kanssa?

Mutta mulla on myös kokemusta piireistä jotka alkaa ilmeisesti vaateiden ja puheiden perusteella kysellä olenko DJ ja jos sanon että en ooo niin nehän pillastuu ja sanoo et valehtelen.


edelleen, mitä sillä on väliä?

Ja jotekin niille olen kingi vaikka olisin oikeesti ihan paska DJ.


ai niille jotka vittuilee ja sanoo sua kusettajaksi?
Arsk4_

Posts: 833

#666 • • Edited Arsk4_ Lihis
täällä on kyllä jutut kohillaan *lmao*

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

tbo

Posts: 935

#667 • • tbo budhisattva
Sen verran mä voisin ihan topikin aiheesta sanoa et luultavasti se tärkein neuvo aloittelevalle deejiille on se et kun nöyränä kulkee niin ei lyö otsaa ovenkarmiin. Toisaalta, pätee niihin kokeneempiinkin kehäkettuihin.

Harva (=ei kukaan) meistä mitään superstaroja on, eikä niitä naisia ja rahaa ja champagnea ja huumeita ja backstagebileitä oikeesti oo näissä kuvioissa olemassa (no paukut voi joku lempeä sielu tarjota keikan jälkeen mut se onkin se keikkaliksa sit), mut en tiedä onko sillä niin väliä, meikä on päässy kuiteski kiertämään mualimaa ihan ulkomailla asti kiitollisen yleisön kannustusten siivittämänä.

Kuiteski, niitä ulkkarireissuja ja kiitollisia yleisöjäkin siistimpää on se et pääsee laittamaan ne Maailman Parhaat Biisit just oikeeseen järjestykseen niin et ne tekee siitä soittotilanteesta Täydellisen Hetken kuulla Just SE Biisi. Se on se pointti, eikä siinä vaiheessa se bändärien uupuminenkaan nii haittaa kun ei niillä kuitenkaan olis mitään tarjottavaa enää siinä vaiheessa - orgasmi meni jo :) Välillä (viimeks Liettuanreissulla tos kuukaus sit) mua oikein ihmetyttää et mikä ihme jengiä vaivaa, ne sais sielt himast ihan takuulla halvemmalla ja iisimmällä jonkun kotimaisen jampan painamaan cd-soittimen pleinamiskaa, mut sit taas, mä en voi kuin olla kiitollinen siitä tilaisuudesta. Ja loppuviimeks, mä diggaan omasta pakistani niin paljon et ihan sama vaikka koko yleisö nukkuis (näin on käyny useammankin kerran, ei siellä Liettuassakaan kovin virkeetä yleisöä ollu), mulla on silti hauskaa niitä levyjä soittaessa. Eikä sen enempää tarviikkaan, jos ei olis niin levyjenkin soitto olis turhaa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

$

Posts: 1,802

#668 • • $ Destination weekend!
Reilu 13 vuotta takana soittamista. Tässä omia näkemysiäni sivuten myös threadin viimeisiä sivuja:

Musiikki:

Se on on kohdallani vaihdellut aikalailla. Edelleen tykkään housesta eniten, mutta soitan välillä mieluummin yleisölle groove- ja funk-settejä. Muutama räkäläkeikka on tullut koettua. Niille kiitos ei. Sanoisin, että aika lailla kaikenkarvaiset bileet on tullut käytyä niin dj:nä kuin asiakkaanakin. "Taviksia" ei kannata yrittää opettaa kuuntelemaan kiksua tai muuta paikan linjasta poikkeavaa musiikkia. Fakta on, että yökerhoihin ja räkälöihin pääsee soittamaan varsin helposti, mutta on pidettävä mielessä, että silloin ollaan palveluammatissa. Diivailu ei silloin sovi kuvioon.

Kalusto:

Tänään myin pois viimeisimmän parini teknareita, vain ostaakseni järjestyksessä seitsemännen parin palattuani ulkomailta. Jokainen soittakoon sillä millä parhaimmakseen näkee. En kuitenkaan jaksa innostua hartiat kumarassa olevasta dj:stä läppärin ääressä. Teknologia on mennyt muutaman viimeisen vuoden aikana sitä vauhtia eteenpäin, ettei voi olla varma mistään muusta kuin siitä, että tällä hetkellä suosimani formaatti (CD) on ollut kuolemassa jo pitkään. Itselleni potikkamikseri (esim. Urei 1620) on vaan se juttu vaikka äänisignaali tulisikin suoraan pistorasiasta.

Terveys:

Varokaa kuuloa. Sain varsin inhan tinnituksen vasempaan korvaan eräällä roudauskeikalla. Se vaimeni 1,5 vuodessa ja enää sitä ei huomaa edes hiljaisessa saaressa. Monitorien kanssa kannattaa olla erityisen varovainen. Toisilla kuulo kestää, toisilla ei. Minulla on kestänyt "tyydyttävänä" yllättävän pitkään. Random-keikat eivät käy kunnon päälle, mutta kun yhdistää päivätyön, opiskelun ja satunnaisen keikkailun, soppa on valmis. Tosin eipä mene vuorokaudesta tunteja hukkaan.

Imago:

Kun olin 15-18v, eli teini, niin sai aina yrittää selitellä ikätovereille olevansa "oikea" dj. Ilmeisesti 90-luvun lopussa dj oli kukkoilijan harrastus. Toki lukiotoverit kyselivät myös mistä voisi ostaa huumeita, sillä dj:thän käyvät vapaa-aikanaan huumereiveissä. Dj oli tavallaan cool, mutta vain sellainen lihava, musta, räppilevyjä skrätsäävä blinbling-dj. Kalpea house-dj oli lähinnä sellainen wtf?.

Naiset:

Muutaman tosi kivan tytön olen tavannut suoranaisesti dj:nä olemisen kautta. Aika harmillisen tavallinen tapaus on pubiruusu, josta ei meinaa päästä eroon. Kuitenkin 3/4 keikasta joutuu (tai saa) heittää ilman minkäänlaista säpinää. Kaikista useimmiten minulle tulevat puhumaan valkoiset heteroseksuaaliset miehet, jotka joko kyselevät kappaleen nimeä tai kiittävät hyvästä setistä. Valittajat ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta joko tosi nuoria tai sitten vanhempia naisia.

Suhteet: On tärkeät.

Massit:

Käsite "artisti maksaa" on tullut tutuksi. Vaikka satunnaisesta keikasta saisikin ns. hyvän korvauksen, usein käteen jäävä määrä on varsin pieni. Kuitenkin, kun tässä vuosien varrella on pysynyt nöyränä, jaksanut kuunnella muita, tehnyt palveluksia ja osannut käyttäytyä, tämä harrastelijatoiminta on kohdallani kantanut hedelmää. En edelleenkään ole minkään skeneryhmittymän vakkarikalustoa, eikä mulla ole omaa fanittajajoukkoa. Kuitenkin saan tehdä musiikin saralla juuri sitä mitä tahdonkin, eli soittaa omaa (toisten säveltämää!) mielimusaa levyiltä ja saada siitä riittävän korvauksen.


T. Dj Aleksi A
evvk

Posts: 1,918

#669 • • Edited evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

astaroth, 4.8.2009 22:01:
---
mark hamilton, 4.8.2009 20:32:
Jos ilmoitat että oot DJ ja ei ole paljon näytteitä menestyksestä niin nehän alkaa vittuilla ja kysellä asioita saadakseen aiheita vittuiluun ihan tahallaan koska niitä vituttaa oma luuserielämä ja se että joku uskaltaa edes yrittää.

---

pitäisikö sellaisista spedeistä edes välittää ja hengata niiden kanssa?



Luokkakavereiden kanssa on pakko hengailla joka päivä ja väliä sillä on että koulunkäynti hankaloituu jos koulukaverit on vihamielisiä.. Sitä kun on mennyt amitsuun niin on pakko kestää koulukavereita. Mut tällaiset tyypit ei oikeesti ite tajua miten spedejä ne on ja ne nyt oikeesti 20-30-vuotiaana vittuilee asioista mikä kuuluu johonkin 10-16-vuotiaiden ikäluokkaan.


---
Mutta mulla on myös kokemusta piireistä jotka alkaa ilmeisesti vaateiden ja puheiden perusteella kysellä olenko DJ ja jos sanon että en ooo niin nehän pillastuu ja sanoo et valehtelen.

---

edelleen, mitä sillä on väliä?


---
Ja jotekin niille olen kingi vaikka olisin oikeesti ihan paska DJ.

---

ai niille jotka vittuilee ja sanoo sua kusettajaksi?



Ei.. Nää ei vittuile vaan pitää hienona sitä et on DJ. Mut silti on ärsyttävää et asioita udellaan ja jos en halua kertoa totuuttaa niin ei jätetä rahuaan ja uskota. Ja tuo koko DJ:ksi epäilijä porukka oli bluffia sillä olen vaan nähnyt yhden tyypiin opiskeluaikana joka jostain arvas jotain mun DJ jutuista ja alko niistä kyseleen ja koitin valehdella et en oo DJ mut se ei millään uskonut.
Avatar
#670 • • astaroth Guest

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 5.8.2009 02:19:
Luokkakavereiden kanssa on pakko hengailla joka päivä ja väliä sillä on että koulunkäynti hankaloituu jos koulukaverit on vihamielisiä.. Sitä kun on mennyt amitsuun niin on pakko kestää koulukavereita. Mut tällaiset tyypit ei oikeesti ite tajua miten spedejä ne on ja ne nyt oikeesti 20-30-vuotiaana vittuilee asioista mikä kuuluu johonkin 10-16-vuotiaiden ikäluokkaan.


sellainet ihmiset, jotka saa itselleen ottamaan eteen dissaamalla toisten harrastuksia, on mulle pelkkää ilmaa, oli koulukavereita tai ei. mä ihmettelen vaan, että miten oikeastaan ketään voi kiinnostaa maukkaperusjätkän musiikkiharrastukset ja miten he arvaisivat edes tehdä moista? ootko mahdollisesti menny paukuttelemaan alkuun henkseleitä tai kertonut kaunisteltuja totuuksia omista jutuistasi, josta jengi sitten kuittaa takaisin? tähänkin topikkiin on jo tultu oikomaan sun käsityksiä / tekstejä

niin makaa, kuin petaa, sano

Mut silti on ärsyttävää et asioita udellaan ja jos en halua kertoa totuuttaa niin ei jätetä rahuaan ja uskota.


luuletko, että tämä vähenisi, jos olisit soittamsella elävä starba, jolle tunkee pillua ovista ja viemäreistä?

Ja tuo koko DJ:ksi epäilijä porukka oli bluffia sillä olen vaan nähnyt yhden tyypiin opiskeluaikana joka jostain arvas jotain mun DJ jutuista ja alko niistä kyseleen ja koitin valehdella et en oo DJ mut se ei millään uskonut.


ota susta nyt sit selvää :D
evvk

Posts: 1,918

#671 • • Edited evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

astaroth, 5.8.2009 04:25:
---
mark hamilton, 5.8.2009 02:19:
Luokkakavereiden kanssa on pakko hengailla joka päivä ja väliä sillä on että koulunkäynti hankaloituu jos koulukaverit on vihamielisiä.. Sitä kun on mennyt amitsuun niin on pakko kestää koulukavereita. Mut tällaiset tyypit ei oikeesti ite tajua miten spedejä ne on ja ne nyt oikeesti 20-30-vuotiaana vittuilee asioista mikä kuuluu johonkin 10-16-vuotiaiden ikäluokkaan.

---

sellainet ihmiset, jotka saa itselleen ottamaan eteen dissaamalla toisten harrastuksia, on mulle pelkkää ilmaa, oli koulukavereita tai ei. mä ihmettelen vaan, että miten oikeastaan ketään voi kiinnostaa maukkaperusjätkän musiikkiharrastukset ja miten he arvaisivat edes tehdä moista? ootko mahdollisesti menny paukuttelemaan alkuun henkseleitä tai kertonut kaunisteltuja totuuksia omista jutuistasi, josta jengi sitten kuittaa takaisin? tähänkin topikkiin on jo tultu oikomaan sun käsityksiä / tekstejä



Jaa.. mä vaan kerroin asioista ja muistaakseni tein selväksi aina ettei mulla ole keikkoja. Myönnän kuitenkin että halu uskoa omaan tulevaan menestykseen ja halu uskoa omaan esiintymis- ja soittotaitoon oli vähän sellaista, että voidaan päätellä, että luulen vähän liikoja ja oli siinä sellasta Elvistelyn makua. Joten se jouhtui varmaan tästä. Minä nimittäin en halua uskoa olevani paska ja sitä en halua myöntää kellekään. Mutta voisin kuitenkin mainita sen, että ne oli henkilöitä joilla oli yleisenä tapana kiusata kaikkia ihan tahallaan ja väittäisin että vika ei ole pelkästään ihan siinä miten tuon asiat esille tai luulenko vaan olevani (ei kukaan näissä jutuissa täysin puhdas pulmunen ole ollut kellä ei olisi takaajatuksia ja en minäkään). Nykyään vastaavia tilanteita ei kouluissa ole ollut koska face-to-face tilanteissa ilmeisesti minusta näkee päälle että itsetunto on niin tappiinbustattu että mulle ei kannata tulla sanoon mitään kasvotusten ja muistan että vain kerran että jotkut yritti mulle jotain kuittailla kun mokasin yhen homman esityksessäni niin se kuittalu loppu lyhyeen koska mä en reakoi asiaan mitenkään ja alan heti puhella jostain muusta asiasta tai olen enemmän kiinostunut leikkimään vaikka kännykällä. Tiedän kyllä että osa ihmisistä datanomi-koulutuksessa vihasi minua ja osa vihaa nykyisessä tradenomi-koulutuksessa esim. just sen takia että mä Elvistelen niin paljon mun yrityksellä ja akressiivisesti markkinoin sitä mutta ne ei mulle mitään face-to-face uskalla tai vain viitsi sanoa. Mutta mä en niin Evil ole oikeesti mitä jotkut ajattelee ja näin voin päätellä että esim. ennen esityksen pitämistä luokalle minulta on henkilökohtaisesti pyydetty että sitten en ala vittuilla esityksen sisällöstä josta pitäjän mielestä tiedän 100 kertaa enemmän faktoja. Tästä olin vähän hämmentynyt koska ei mulla ole tapana arvostella ketään.

Sitten ihan tiedoksi vaan mä olen tullut tähän topikkiin puhumaan vaan paskaa välittämättä sen seurauksista. Mua ei paskaakan enää kiinnosta olla mikään DJ ja siitä asiasta kiinnostus on hävinnyt kokonaan sattuneista syistä ja kauan aikaa sitten. Mä yritin varmaan n. 10-vuotta ja mitään kovin erikoista menestystä ei koskaan tullut joten joten ei voisi vähempää kiinnostaa eikä jaksa miljardiavuotta nähdä vaivaa muutaman keikan takia.

Se miten tämä nyt liittyy tähän topikkiin niin, että se varmaan pitää paikkansa, että kaikkien DJ:n kannattaa muistaa se että missään vaiheessa ei kannata alkaa pitämään itseään "parempiarvoisena" ihmisenä kuin muut ihmiset kun on DJ tai muuten tulee ongelmia muiden ihmisten kanssa. Eikä kannata asialla kauheemin Elvistellä. Ja tästä asiasta minulle on maninnut muutama ihminen ihan face-to-face. Se mitä muuta tällä olen puhellut perustuu todellisuudessa epämääräisten ihmisten mielipiteiden perusteella tehtyihin analyyseihin ja mää nyt en tiedä miten luotettavia ne tiedot on.


ota susta nyt sit selvää :D



Jos et pysty päättelemään niin en mää jaksa tähän nyt skrivata analyysiä ja ehkä tehdä visualista helpoketta, että mitkä lauseet oli bluffausta ja miten. Ymärtänet että elämän aikana tavattu 1 ainoa tyyppi muutuu puheissa joukoksi ja sen lisäksi useaksi kokemuskerraksi ja vielä että asia olisi yleistä. Ja kun tarpeeksi pokerilla asiaa väittää niin ehkä kukaan ei oleta että koko juttu on ihan täyttä kusetusta. Kyllä mä tiiän ja luen mitä kirjoitan ja välillä huomaan että tämä nyt ei ehkä ole kovin ymmärettävä ja sitten koitan editoida mutta jätän sitten kesken ja ajattelen että antaa olla, koska ei se mua oikeesti kiinnosta onko viesti tarpeeksi ymmärettävä ja mä en sitä paremmaksi saa kun en osaa.

Alla olvasta kuvasta:

1. Mitä tarkoittaa punaisella ympäröity kohta? Minusta kun on täyttä potaskaa, että bileissä ei ole huumeita maksua vastaan saatavilla missään tapauksessa jodenkin hämärämiesten pöydistä. Ja kukaan DJ ei näitä antimia salaa hyödynnä koko maan DJ:stä.

2. Viereä alleviivaus: Eikö muka kaikasta saa minkään laista edes kohtuuttoman pientä rahallista korvausta? Tarkoitatko paukulla marihuona- tai hazis-paukkua vai viina ryyppyä?

3. Sitten juttu jatkuu "mut en tiedä onko sillä niin väliä": Miksi et tiedä onko sillä niin väliä? Minun korvaan ajatellen koko kirjoitusta tuo kuullosta siltä että siinä koitetaan seivata vaan jotain että kokonaisuus kuullostaa mahdollisimman korrektilta. Vai luuletko että joku on niin mulkku, että ajattelee että hommasta pitää olla rahallisesti hyötyä? Eikös tärkeintä kuitekin ole ne fiilikset mitkä saa kun pääsee keikalle?

Samallaisen voisin laittaa omista kirjoituksista, että esim. missä kohtaa tekstiä en todellisuudessa edes itse usko koko lausesseen ja sillä on yritetty vain hämätä tai koittaa jonkun kusetuksen läpimenemistä tai että kirjoitan sen lauseen siksi ettei kukaan luule minua ihan luupääksi. Minä myös arvostan sitä että kritiikissä osataan olla mahdollisimman vähän loukkaavia ja kohteliaita ja sitä täältä puuttuu aikas monelta.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#672 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 5.8.2009 04:42:
Se miten tämä nyt liittyy tähän topikkiin niin, että se varmaan pitää paikkansa, että kaikkien DJ:n kannattaa muistaa se että missään vaiheessa ei kannata alkaa pitämään itseään "parempiarvoisena" ihmisenä kuin muut ihmiset kun on DJ tai muuten tulee ongelmia muiden ihmisten kanssa.



Ensimmäinen ja ainoa järkevä lause sinulta tähän keskusteluun. Ihan uskomattoman paljon skeidaa piti ulostaa topiikkiin, josta monet käyvät hakemassa ihan oikeasti hyviä neuvoja uuden harrastuksen aloittamiseen (tai miksei myös vanhemman edistämiseen).

Jos tunnet tulleesi kiusatuksi, niin sitä varten on ihan omat foorumit. Jos on taas pakottava tarve jauhaa skeidaa, niin sitä varten täälläkin on tunkio.
genki

Posts: 872

#673 • • genki
dj toiminta on aika pitkälti kiinni intohimosta, joka sivuaa ainakin itsellä hyvin vahvasti addiktiota. vaikka mitä miettisin ja päättäisin tulevaisuudestani, aina sitä tulee kuitenkin seurattua uudet julkaisut ja hankittua ne uudet biisit jotka kolahtaa. sit kun joku taas soittaa tai laittaa viestiä, että olis keikkaa tarjolla niin huomaa raivaavansa jälleen kalenteriin tilaa vaikka olis jo viiteen kertaan päättänyt että se kyseinen kuukausi on jo aivan täynnä toimintaa.

miksi yleensäkään vaiheilla sitä että pitäiskö jonnekin keikalle mennä vai ei? no, lähinnä sen takia että jos elämässä haluaa tehdä muutakin kuin valvoa yönsä ja paukuttaa musaa niin että korvissa piippaa hulluna aina aamuisin, pitäis sitä kans yrittää nukkua ja ylläpitää kuntoaan yms tms mikä on vaikeaa kun on niin aikaavievä harrastus, sekä sitten lapsi ja työura. näiden kaikkien yhteensovittaminen on jumppa sinänsä, mut siihen kun vielä yrittäis päälle lykätä edes jonkinlaisen sosiaalisen elämän, alkaa yhtälö näyttää täysin mahdottomalta.

käytännössä dj:nä toimiminen Suomessa on - niinkuin sanottu - miltei täysin omakustanteista toimintaa. osan niistä rahoista mitä syytää jonnekin Junoon tai Beatportiin saa takaisin keikkaliksoista, mutta se aika jonka viettää kuunnellen uusia biisejä, järjestellen playlistejä, polttaen uusia cd:itä ja tutustuakseen uusiin ihmisiin jotka voi antaa lisää keikkoja, on täysin 'omaa aikaa' mistä kukaan ei korvaa mitään. eikä sillä niinkään väliä, jos vaan mieltää sen toiminnan harrastuksena eikä leipätyönä.

kaikki tämä säätö tosin on täysin toissijaista siinä kohtaa kun pääsee tiputtamaan sen ekan biisin setissä ja jengi lähtee mukaan soundiin.. jos ja kun pystyy tarjoamaan ihmisille kokemuksen, jossa he kuulevat jotain ennenkuulumatonta, tanssivat itsensä läkähdyksiin ja nauttivat illan kokonaisuudesta, on se täysin kaiken vertailun ulkopuolella. se adrenaliini ja energia minkä saa hyvästä setistä kantaa monta viikkoa, parhaimmillaan useiden vuosien ajan tulee fläsäreitä jostain hyvistä kemuista ja hymynkare etsiytyy huulille..

joten - neuvoja aloittelevalle dj:lle:

1. omistaudu täysin harrastuksellesi, jos meinaat joskus haluta keikkaakin
2. älä välitä siitä mitä muut sanovat dj:stä yleensä, tai genrestä mitä soitat yms..
3. älä osta biisejä sillä perusteella mikä on suosittua, vaan mikä iskee suhun itseesi
4. ole mukava muille, sitä kautta porukka haluaa tehdä sun kanssa yhteistyötä tulevaisuudessakin
5. älä odota rahaa, naisia, autoja yms. vaan ihan perus nörttielämää koneen/levyhyllyn ääressä
6. kun pääset sinne keikalle, älä yritä temppuilla yli teknisten taitojesi, ole realisti!

--
crop circles in the carpet

villelope

Posts: 2,846

#674 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

genki, 5.8.2009 13:09:
1. omistaudu täysin harrastuksellesi, jos meinaat joskus haluta keikkaakin
2. älä välitä siitä mitä muut sanovat dj:stä yleensä, tai genrestä mitä soitat yms..
3. älä osta biisejä sillä perusteella mikä on suosittua, vaan mikä iskee suhun itseesi
4. ole mukava muille, sitä kautta porukka haluaa tehdä sun kanssa yhteistyötä tulevaisuudessakin
5. älä odota rahaa, naisia, autoja yms. vaan ihan perus nörttielämää koneen/levyhyllyn ääressä
6. kun pääset sinne keikalle, älä yritä temppuilla yli teknisten taitojesi, ole realisti!


Aamen.
Riku

Posts: 3,187

#675 • • Riku The Little Prince

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Loopy, 5.8.2009 13:57:
---
genki, 5.8.2009 13:09:
1. omistaudu täysin harrastuksellesi, jos meinaat joskus haluta keikkaakin
2. älä välitä siitä mitä muut sanovat dj:stä yleensä, tai genrestä mitä soitat yms..
3. älä osta biisejä sillä perusteella mikä on suosittua, vaan mikä iskee suhun itseesi
4. ole mukava muille, sitä kautta porukka haluaa tehdä sun kanssa yhteistyötä tulevaisuudessakin
5. älä odota rahaa, naisia, autoja yms. vaan ihan perus nörttielämää koneen/levyhyllyn ääressä
6. kun pääset sinne keikalle, älä yritä temppuilla yli teknisten taitojesi, ole realisti!

---

Aamen.


X 2.

Pieni lisäys: kohtaan 3 lisäisin että tiettyyn rajaan asti vältä niitä liian tunnettuja biisejä. Hitti kestää kuukauden, loistava biisi ilman lista-arvoa kestää ikuisesti. Luopumatta omasta tyylistäsi, ole omaperäinen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

tbo

Posts: 935

#676 • • Edited tbo budhisattva

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 5.8.2009 04:42:
---

Alla olvasta kuvasta:

1. Mitä tarkoittaa punaisella ympäröity kohta? Minusta kun on täyttä potaskaa, että bileissä ei ole huumeita maksua vastaan saatavilla missään tapauksessa jodenkin hämärämiesten pöydistä. Ja kukaan DJ ei näitä antimia salaa hyödynnä koko maan DJ:stä.



Tässä viimeisen 18 vuoden aikana mitä on bileissä tullu ravattua ja muutamat bäkkärit nähtyä niin ei siellä missään oo ollu mitää Studio51-meininkiä missä imetään kokkelia alastoman tytön navasta kultasella pillillä, lähinnä siellä imetään keikasta väsyneenä toipumiskaljaa. Jos oot törmänny sellaseen menoon niin kerrotko mullekki, haluaisin joskus mukaan sillä epäilen pahasti et Mötley Cruen Dirt ja se leffa Studio51sestä on fiktiota.

Huumeita ja sekoilua ja laittomuuksia ja sodoman ja gomorran meininkiä joo, mut pääasiassa siellä bileissä yleensä eikä niinkään liittyen superstaradeejiiglamourlaifstailiin.


2. Viereä alleviivaus: Eikö muka kaikasta saa minkään laista edes kohtuuttoman pientä rahallista korvausta? Tarkoitatko paukulla marihuona- tai hazis-paukkua vai viina ryyppyä?



Se mitä paukku tarkottaa jää jokaisen ihan itsensä pääteltäväksi, ja se on sitä ylimäärästä mitä tosta jää käteen kun laskee omat kulunsa mahdollisesta palkkiosta pois. Jos matkaa 1500 kilsaa päästäkseen soittomestoille ja yhtäkkiä joku kertoo et "joo, tässä on noi sovitut matkakulut ja viiskybää keikkaliksaa" se on a) perkeleen siistiä mut b) ylimäärästä, mä selviäisin ilmankin mut on se kivaa et joku kokee mun panoksen niin arvokkaaks et haluaa antaa mulle ylipäätään yhtään mitään.


3. Sitten juttu jatkuu "mut en tiedä onko sillä niin väliä": Miksi et tiedä onko sillä niin väliä? Minun korvaan ajatellen koko kirjoitusta tuo kuullosta siltä että siinä koitetaan seivata vaan jotain että kokonaisuus kuullostaa mahdollisimman korrektilta. Vai luuletko että joku on niin mulkku, että ajattelee että hommasta pitää olla rahallisesti hyötyä? Eikös tärkeintä kuitekin ole ne fiilikset mitkä saa kun pääsee keikalle?



Sillä ei [ainakaan mulle] oo nii väliä koska meikä soittaa levyjä ihan muista syistä kuin niistä villeistä bäksteitsbakkanaaleista ja bändäreistä ja multimiljoonista. En oo sellasia ikinä nähny tai saanu, mut who gives a fuck, olen saanu sen mitä lähdin deejiiuraltani hakemaan ja vielä vähän päälle. Se meinaa et oon vähän nähny mualimaa, tavannu huikean hienoja ihmisiä, saanu älyttömän hyviä frendejä, ollu osallisena tilanteissa ja tapahtumissa jotka on mojovasti muuttanu ainakin mun omaa henkilökohtaista piskuista maailmaani ja ennen kaikkea oon voinu fiilistellä parasta musaa mitä tähän mennessä tällä planeetalla on tehty.

ihan hyvä diili mun mielestäni. niitä juttuja kun on aika vaikeeta tolla rahalla ostella.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Riku

Posts: 3,187

#677 • • Riku The Little Prince
Joo voi vittu. Siin vaihees kun keikan jälkeen imetään pillillä jotain, mä pistän ilmotuksen lehteen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Aarro

Posts: 134

#678 • • Aarro
En oikee tiiä mihin tälläsen kyssärin vois laittaa, ni laitanpa se sitten tänne;
Jos joku isompi nimi pyytää lähettämään sille omia biisejä ni voisko siitä olla mitään haittaa??
Meitsi varmaa vaa paranoidailee täällä iha omia mutta pitipähän kysyä: )
tbo

Posts: 935

#679 • • tbo budhisattva

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Aarro, 7.8.2009 23:25:
En oikee tiiä mihin tälläsen kyssärin vois laittaa, ni laitanpa se sitten tänne;
Jos joku isompi nimi pyytää lähettämään sille omia biisejä ni voisko siitä olla mitään haittaa??
Meitsi varmaa vaa paranoidailee täällä iha omia mutta pitipähän kysyä: )



miks ihmeessä olis? biisit jakoon, I say.

oon oppinu yhden asian täs matkan varrella: ne tyypit jotka viittii järkätä bileitä kasaan tai soittaa levyjä tai ylipäätään hengaa näissä kuvioissa, on ympäri maailmaa kutakuinkin samanoloisia janttereita. myös ne käy aamupaskalla, juo kaljaa ja fiilistelee musiikkia ihan niinkun säkin. Jos selvii tääl himas ihmisten parissa ja tietää miten niiden kanssa toimitaan, voi ihan huoletta adaptoida sen käytösmallin koskemaan ihan kaikkia.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

ezzy

Posts: 8,060

#680 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

tbo, 9.8.2009 12:07:
---
Aarro, 7.8.2009 23:25:
En oikee tiiä mihin tälläsen kyssärin vois laittaa, ni laitanpa se sitten tänne;
Jos joku isompi nimi pyytää lähettämään sille omia biisejä ni voisko siitä olla mitään haittaa??
Meitsi varmaa vaa paranoidailee täällä iha omia mutta pitipähän kysyä: )

---


miks ihmeessä olis? biisit jakoon, I say.

oon oppinu yhden asian täs matkan varrella: ne tyypit jotka viittii järkätä bileitä kasaan tai soittaa levyjä tai ylipäätään hengaa näissä kuvioissa, on ympäri maailmaa kutakuinkin samanoloisia janttereita. myös ne käy aamupaskalla, juo kaljaa ja fiilistelee musiikkia ihan niinkun säkin. Jos selvii tääl himas ihmisten parissa ja tietää miten niiden kanssa toimitaan, voi ihan huoletta adaptoida sen käytösmallin koskemaan ihan kaikkia.



Kunhan se ei ole Timbaland, joka pyytää...