Neuvoja aloitteleville DJ:lle

853 posts, 43 pages, 434,191 views

Apo

Posts: 1,574

#641 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 4.8.2009 15:56:
Eikä mulla ole aikaa rueta miettimään asioiden yksityskohtia sillain että sanomiset olis selkeempiä joillekin kun on nopeampaa käyttää mm. tunne- ja motiivivaistoa



Näin sivullisena tuntuu että käytät suuren määrän aikaa epäselvien asioiden selittämiseen monissa kymmenissä maileissa. Siihen nähden tuntuu aika pieneltä panostukselta se että ilmaisisit asiat kerralla ja selkeästi.

Esimerkki, työn määrän ilmaisu kaavalla:

yksi maili ja 100% aikaa sen hiomiseen: työmäärä 2 yksikköä
yksi maili ja 20 selitysmailia: työmäärä 21 yksikköä

Aika helposti nähtävissä kumpaa reittiä pääsee parempaan oman ajan käyttöön :)
Nomade

Posts: 182

#642 • • Nomade 1:100 000

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:


harvempi kaveri saa nauttia deejiinä sitä rokkistaran elämää, että bändärit on jonossa imemässä munaa keikan jälkeen. kyllä se on perusjampalla niin, että jos ei käy flaksi muutenkaan, niin ei se levareilla ainakaan parane :D



Hahhhah :D Tää threadi on viihdettä! *nauru*

--
There is no theory of evolution. Just a list of animals Chuck Norris allows to live.

Junkieman

Posts: 123

#643 • • Junkieman

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Caro², 3.8.2009 17:39:

Eikös se toimi niin, että painat rytmissä sitä nappia niin se hyppää suoraan siihen kohtaan ja jatkaa samassa biitissä :)



Periaatteessa joo, mutta meikä siis on rokkipuolen tyyppejä, niin vaikka osuiskin nappi biitilleen, niin aika kamalalta se yleensä kuulostaa. Kysymys kuuluukin, että onko tuo mahdollista mitä selitin vain täytyykö minun hyödyntää tuota "bugia", että pystyn aloittamaan biisin alusta niin, että siinä on looppi valmiis aktivoituna.

Mitä rokkipuolen tyyppi tekee sitten tällä foorumilla? No täällä on toistaseks olleet parhaat softa- ja rautakeskustelutkin suomenkielisistä foorumeista.

Veivi, 3.8.2009 18:30:
---

Mä ymmärsin niin, että ongelmana on se, että hän haluaisi loopin olevan ikäänkuin muistissa valmiina ja kun biisi saavuttaa sen kohdan mihin looppi on merkattu, se looppi alkaisi itsestään. Ongelmana on tällä hetkellä siis se ettei looppi alakkaan itsestään, vaan kun "call" nappia painaa, looppi käynnistyy vasta tai jo tällä hetkellä kun nappia painetaan. Vähän kuin loop outia voi painaa millon vaan ilman että soitin alkaa jotain perseilemään just sillä napin painohetkellä, looppi sitten ei vaan enään toistu kun merkit on ohitettu. Olen todennut monen soittimen kohdalla saman, ettei tätä voi tehdä "järkevästi".

Edit : Elikkäs napin painaminen täytyy tapahtua muutoin tasan sillä framella mihin merkit on pantu, muutoin laukkaa.



Swiddu. Miksihän näin? Jotenkin tuon luulisi olevan tosi simppeli homma koodata soittimeen ja kaveri ainakin väitti, että Pioneerin tupladekeillä (oisko ollut CX3000) homma onnistuis. Mä voin ainakin myöntää, ettei mun rytmitarkkuus vielä ole niin korkea, että meitsi onnistuis tossa joka kerta ilman, että laukkaa ja ravittaa. Tai että kiireessä ja häslingissä sitä aina muistaisi edes tarkkaa biittiä, johon on loopin tehnyt. Täytyy jatkaa tuolla "aktivoi looppi ja kelaa taaksepäin"-metodilla tai harjotella rytmitajua.

Ihmeellistä skene-keskustelua täällä foorumilla.
Avatar
#644 • • Reivaaja Guest

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Apo, 4.8.2009 16:31:
---
mark hamilton, 4.8.2009 15:56:
Eikä mulla ole aikaa rueta miettimään asioiden yksityskohtia sillain että sanomiset olis selkeempiä joillekin kun on nopeampaa käyttää mm. tunne- ja motiivivaistoa

---


Näin sivullisena tuntuu että käytät suuren määrän aikaa epäselvien asioiden selittämiseen monissa kymmenissä maileissa. Siihen nähden tuntuu aika pieneltä panostukselta se että ilmaisisit asiat kerralla ja selkeästi.

Esimerkki, työn määrän ilmaisu kaavalla:

yksi maili ja 100% aikaa sen hiomiseen: työmäärä 2 yksikköä
yksi maili ja 20 selitysmailia: työmäärä 21 yksikköä

Aika helposti nähtävissä kumpaa reittiä pääsee parempaan oman ajan käyttöön :)



Vähän kuin laittais rahaa pankkiin. -- Käyttötilille.
Riku

Posts: 3,187

#645 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Nomade, 4.8.2009 17:28:
---

harvempi kaveri saa nauttia deejiinä sitä rokkistaran elämää, että bändärit on jonossa imemässä munaa keikan jälkeen. kyllä se on perusjampalla niin, että jos ei käy flaksi muutenkaan, niin ei se levareilla ainakaan parane :D

---


Hahhhah :D Tää threadi on viihdettä! *nauru*

Joku sentään sisäisti pointin.

Henkkoht suurimmat "rokkistaran" kokemukset on olleet kun joku teini kiipesi lavalle suutelemaan sen enempää sanomatta (ei napannu), ja kun *sensuroitu sensuroitu sensuroitu*. Tuo sensuroitu ei kyllä sisällä mitään pervoa, seksiä eikä saappaan nuolemista, sori Tuomas. Mä väittäisin että että suurin osa tosta "rokkistaran elämästä" koostuu lähinnä pienistä ja nihkeistä bäkkäreistä lavan takana, ja satojen kilsojen matkaamisesta eestaas julkisilla jos ei satu olemaan sitä hyvää tuuria et saa kyydin autolla joltain kaverilta.

Nim. joskus esim istunut 13h junassa, päässyt kotiin laskemaan levyboksin alas ja mennyt siitä suoraan töihin, ja sen lisäksi vielä maksanut matkoineen satoja markkoja siitä ilosta että meni soittamaan.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Junkieman

Posts: 123

#646 • • Junkieman

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Riku, 3.8.2009 20:01:

Päästetään sut sit piinasta. Saatat tuntea mut myös pahamainesena Dj pHazena.



Tää: http://www.djphaze.com/ ?

mark hamilton, 4.8.2009 11:46:
---
Mulla on ollut naisia, jotka on sanonut mm. että tollasta mä oon just ettinyt kun oon sanonut et oon DJ tai sitten ihastunut just osittain sen DJ jutun takia kuten myös mun kuvan perusteella.



Onks ne tytöt ollut jotain animediggareita, kun kuvat on säväyttänyt?
Riku

Posts: 3,187

#649 • • Edited Riku The Little Prince

Juhgu, 4.8.2009 19:01:
Maine: Mark saavuttaa mainetta, muttei ehkä ihan toivottua sellaista. Rikulla puolestaan lähti vähän mopo kieli-poskessa-keulimaan DJ Phaze -nimen tullessa esiin, ikään kuin olisi kuuluisakin henkilö kyseessä, ja tämän maineen massiivisuudenhan voimme itse kukin todeta pysäyttämällä kadulla satunnaisen vastaantulijan ja tiedustelemalla onko hän kuullut eräästä maineikkaasta DJ Phazesta. Googlellakin löytyy vaan hassuja juttuja. :(

Ok, kritiikki on ansaittua ja sen myötä kai myös hyväksyttyä. Tosin, sun läpät antaa ilmi että mä olisin ratsastanut maineeni varjolla tästä Valhallaan. Jos sä vaivaudut lukemaan ne viestit uudestaan, kertaan pariin ilman kyrpää otsassa, sä havaitset että mä viimiseen asti vältin julkasemasta kuka mä oon.

Juhgu-kulta, jos sulta vietäis pois sun kyky loukata muita, susta jäis jäljelle vaan säälittävä pieni kasa. Sä hyökkäät, koska sä et muuhun pysty. Jos sä paljastaisit jotain itsestäs... Noh, sitä mun ei tarvi kuvailla.

Edit: Aijoo, ehkä mun ois pitäny kehittää sivupersoona, jolla keskustella täällä kerran totuus on ilmeisesti liian rankkaa sinulle. Mä oon puhunu faktoista, ja jopa tarkoituksellisesti jättänyt mainitsematta asioita, jotka voitaisiin käsittää pätemisenä.



Ahjoo, olin köyhän kengäntekijän poika ja Jeesus saatto olla mun lapsi.

Onks nyt kaikki hyvin?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#652 • • astaroth Guest
Axl Knight

Posts: 544

#653 • • Axl Knight Oldscool Dj
"otan osaa" kun käskettiin
diskoeno

Posts: 673

#654 • • diskoeno

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Mää nyt tunnen Bennin, Anvilin, Tremontin, DavaX:n ja muut.
---

Jaa no mä tiedän vaan että mä osaan soittaa ja sain noiden nimien arvostuksen 2002 jälkeen ja pääsin keikoille.



Pakko nyt sen verran huomauttaa, että mä en oo miksaustaitojasi pahemmin arvostanut joten turha sellasta täällä väittää. Biittimiksauksen ehkä hallitset ja pari hyvää levyä omistat, that's it...
Juhgu

Posts: 7,921

#656 • • Juhgu Virnistelijä

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Riku, 4.8.2009 19:13:
---
Juhgu-kulta, jos sulta vietäis pois sun kyky loukata muita, susta jäis jäljelle vaan säälittävä pieni kasa. Sä hyökkäät, koska sä et muuhun pysty. Jos sä paljastaisit jotain itsestäs... Noh, sitä mun ei tarvi kuvailla.



Olen eri mieltä. Musta jäisi ISO kasa! Niin iso ja haiseva et joutuis vähän katsomaan mihin astuu. Mut hali&pusi, ei mun ollu tarkotus hyökätä paljoa, tarkoitus oli hyökätä vähän siinä sivussa kun sanoin, että DJ:t ei suomessa pääse kovinkaan kuuluisiksi, eikä sellaiseen kannata pyrkiä. Tämän sitten todistin tässä ketjussa itseään DJ:nä esille tuoneiden tyyppien kuuluisuudella.

Onks nyt kaikki hyvin?


En tiiä. :/ Tuli kauheen epävarma olo!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

evvk

Posts: 1,918

#657 • • Edited evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

beni, 4.8.2009 19:36:
---
Mää nyt tunnen Bennin, Anvilin, Tremontin, DavaX:n ja muut.
---

Jaa no mä tiedän vaan että mä osaan soittaa ja sain noiden nimien arvostuksen 2002 jälkeen ja pääsin keikoille.

---


Pakko nyt sen verran huomauttaa, että mä en oo miksaustaitojasi pahemmin arvostanut joten turha sellasta täällä väittää. Biittimiksauksen ehkä hallitset ja pari hyvää levyä omistat, that's it...



Jaa no kyllä mä muistan et silloin sanoit et se mun uusin mixaus oli silloin 2002 ihan hyvä verrattuna aikaisemppiin. En tiedä tarkemmin mitä tarkoitit.. Mut joo ehkä mä silloin päätin kattella muita bisneksiä ja lopettaa homman. Ehkä musta ei niin DJ:ksi ole ja vaikka olisikin niin onko siitä niin kauheesti hyötyä.. sitäkun jossain tulevaisuudessa haluaa tehdä jotain muuta mistä esim. saa kunnolla rahaa ja DJ-jutut jää vähempään arvoon. Kuitekin koodarina olen tehnyt projekteja joista olen laskuttanut parhammillaan yhteensä 12000 EUR + ALV.. siis oikeesti saan 4 pv projektista niin paljon että nettopalkka on 750 EUR.. mut joo olisi se ihan kiva soitella kotonakin omaksi ilokseen..
Avatar
#658 • • Reivaaja Guest
Hehhehhehheeheee. Reivmaniaa.
evvk

Posts: 1,918

#659 • • Edited evvk
Yksi neuvo aloiteleville DJ:lle mistä mulla on kokemusta on se että alussa kannattaa pitää matalaprofiili tietyissä piireissä kuten Armaijan ja Kuolun iskelmämusiikki kansa eli koulukaverit ja armeijakaverit, joka on peräisin köyhistä perheisä ja jne.. Jos ilmoitat että oot DJ ja ei ole paljon näytteitä menestyksestä niin nehän alkaa vittuilla ja kysellä asioita saadakseen aiheita vittuiluun ihan tahallaan koska niitä vituttaa oma luuserielämä ja se että joku uskaltaa edes yrittää. Mutta mulla on myös kokemusta piireistä jotka alkaa ilmeisesti vaateiden ja puheiden perusteella kysellä olenko DJ ja jos sanon että en ooo niin nehän pillastuu ja sanoo et valehtelen. Ja jotekin niille olen kingi vaikka olisin oikeesti ihan paska DJ.
Riku

Posts: 3,187

#660 • • Edited Riku The Little Prince
Poistin viestini sattuneesta syystä.

Edit: ilmeisesti Klubituksn botti ei armahda, mutta sanottu mikä sanottu.

--
Kyseenalaista aina kaikki.