Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:
Caro², 3.8.2009 17:39:
Eikös se toimi niin, että painat rytmissä sitä nappia niin se hyppää suoraan siihen kohtaan ja jatkaa samassa biitissä :)
Periaatteessa joo, mutta meikä siis on rokkipuolen tyyppejä, niin vaikka osuiskin nappi biitilleen, niin aika kamalalta se yleensä kuulostaa. Kysymys kuuluukin, että onko tuo mahdollista mitä selitin vain täytyykö minun hyödyntää tuota "bugia", että pystyn aloittamaan biisin alusta niin, että siinä on looppi valmiis aktivoituna.
Mitä rokkipuolen tyyppi tekee sitten tällä foorumilla? No täällä on toistaseks olleet parhaat softa- ja rautakeskustelutkin suomenkielisistä foorumeista.
Veivi, 3.8.2009 18:30:
---
Mä ymmärsin niin, että ongelmana on se, että hän haluaisi loopin olevan ikäänkuin muistissa valmiina ja kun biisi saavuttaa sen kohdan mihin looppi on merkattu, se looppi alkaisi itsestään. Ongelmana on tällä hetkellä siis se ettei looppi alakkaan itsestään, vaan kun "call" nappia painaa, looppi käynnistyy vasta tai jo tällä hetkellä kun nappia painetaan. Vähän kuin loop outia voi painaa millon vaan ilman että soitin alkaa jotain perseilemään just sillä napin painohetkellä, looppi sitten ei vaan enään toistu kun merkit on ohitettu. Olen todennut monen soittimen kohdalla saman, ettei tätä voi tehdä "järkevästi".
Edit : Elikkäs napin painaminen täytyy tapahtua muutoin tasan sillä framella mihin merkit on pantu, muutoin laukkaa.
Swiddu. Miksihän näin? Jotenkin tuon luulisi olevan tosi simppeli homma koodata soittimeen ja kaveri ainakin väitti, että Pioneerin tupladekeillä (oisko ollut CX3000) homma onnistuis. Mä voin ainakin myöntää, ettei mun rytmitarkkuus vielä ole niin korkea, että meitsi onnistuis tossa joka kerta ilman, että laukkaa ja ravittaa. Tai että kiireessä ja häslingissä sitä aina muistaisi edes tarkkaa biittiä, johon on loopin tehnyt. Täytyy jatkaa tuolla "aktivoi looppi ja kelaa taaksepäin"-metodilla tai harjotella rytmitajua.
Ihmeellistä skene-keskustelua täällä foorumilla.