Neuvoja aloitteleville DJ:lle

853 posts, 43 pages, 434,771 views

Impezki

Posts: 229

#401 • • Impezki SESSIONS2
Nyt on pakko osallistua sen verran keskusteluun ja heittää tämä linkki koska en huomannut että sitä olisi aikaisemmin tässä ketjussa ollut.

&mode=related&search=
vanhahan tämä on mutta... *vink*
kilobitti

Posts: 2,419

#402 • • kilobitti 1-2-3 techno

Daniel Braun, 12.7.2007 22:33:
Btw: onhan tota "feikkaamista" tehnty iätajat, ennen oli dat nauhoja jne isoilla starboilla kun eivätten viitsineet tai kuosaamiseltaan kyenneet soittamaan jokaisissa kissanristiäisissä...



Muistaakseni esim. Infected Mushroom kertoi (silloin makasiinin keikan aikoihin) ihan nettisivuillaan käyttävänsä keikalla DAT-nauhaa, ja vääntävänsä päälle vaan jotain effuja synista.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

gerry

Posts: 979

#403 • • Edited gerry

Daniel Braun, 13.7.2007 00:36:
---
gerry, 13.7.2007 00:30:
Mut periaattees en kyl lähtis satsaamaan mihinkää mp3 ohjauskonsolihässäkkään... Jos tietokoneelta haluat soitta niin aikakoodilevyt ovat kyl must.

---


Aikakoodatut tosiaankin vaatii aina joko ne vinyylisoittimet+mikserin tai cd-pyörittimet.
Joista jälkimmäistä en siinäsuhteessa ymmärrä että onhan se aivan tolkuton vaiva polttaa cd-r:lle niitä biisejä... :p




Mikä meni taas yli ymmärryksen? Ei siin mitään polttamista, aikakoodilevyt vaan ceedesoittimiin ja mp3set pyörimään läppäriltä.

Mut jos siis VÄLTTÄMÄTTÄ haluat polttaa niin ei sekä nyt mikään tolkuton vaiva ole. Itunessiin vaan uusi soittolista ja raahat kaikki biisit mitä halaut sinne ja klikkaat "polta levy" painiketta;)


Himabileis viihdytetään väkeä itunessin bilelistalla;) Eipähä tarvii esittää tekevänsä mitään ja voi keskittyä vaikka chikseihin.

--
by B.C.S

Daniel Braun

Posts: 1,626

#404 • • Daniel Braun wednesday?

gerry, 13.7.2007 06:30:



Mikä meni taas yli ymmärryksen? Ei siin mitään polttamista, aikakoodilevyt vaan ceedesoittimiin ja mp3set pyörimään läppäriltä.

Mut jos siis VÄLTTÄMÄTTÄ haluat polttaa niin ei sekä nyt mikään tolkuton vaiva ole. Itunessiin vaan uusi soittolista ja raahat kaikki biisit mitä halaut sinne ja klikkaat "polta levy" painiketta;)


Himabileis viihdytetään väkeä itunessin bilelistalla;) Eipähä tarvii esittää tekevänsä mitään ja voi keskittyä vaikka chikseihin.


Mikä sulla meni ohi ymmärryksen.
Mä sanoin selkeästi että:
" tai cd-pyörittimet.
Joista jälkimmäistä en siinäsuhteessa ymmärrä että onhan se aivan tolkuton vaiva polttaa cd-r:lle niitä biisejä... :p"
Jonka lukemalla huomaat selvästi että esitän epäilevän suhtautumisen aikakoodattuihin cd-soittimiin, kun (sarkastisesti, huom) kuitenkin se cd-r:lle polttaminenkin niitä mp3:sia on niin hiton vaikeaa.

Haenko vielä rautalankaa, ratapalkkia tms?
gerry

Posts: 979

#405 • • gerry

Daniel Braun, 13.7.2007 08:46:


Mikä sulla meni ohi ymmärryksen.
Mä sanoin selkeästi että:
" tai cd-pyörittimet.
Joista jälkimmäistä en siinäsuhteessa ymmärrä että onhan se aivan tolkuton vaiva polttaa cd-r:lle niitä biisejä... :p"
Jonka lukemalla huomaat selvästi että esitän epäilevän suhtautumisen aikakoodattuihin cd-soittimiin, kun (sarkastisesti, huom) kuitenkin se cd-r:lle polttaminenkin niitä mp3:sia on niin hiton vaikeaa.

Haenko vielä rautalankaa, ratapalkkia tms?



Ei vittu, työnnä ne sarkastisuudet hanuuriin ja hyväksy se tosiasia et on olemassa MYÖS muita vaihtoehtoja kuin Ableton Live DJ setti.

Levyjen polttamiseen en ota kantaa, sillä itselläni se on VAIN napinpainalluksen takana jonka jälkeen levy valmistuu muutamassa minuutissa. Jollaki se on näköjään työn ja tuskan takana.... Ja muutenki kaikista ostetuista mp3mosista tulee poltettu cd levyjä ja sähköisistä kuiteista kopio USB tikulla. Tyhmäähän se olisi pitää ostettuja biisejä vain kovalevyllä, jos se sattuisi vaikka hajoamaan tms.

Mut joo, antaa olla.... sen verran kaukana liikutan keskustelun varsinaisesta aiheesta. Jos joku aloitteleva DJ tätä lukee hän ei edes aloita koko homma, sen verran epäselvää tekstiä tulee:D

--
by B.C.S

Daniel Braun

Posts: 1,626

#406 • • Daniel Braun wednesday?

gerry, 13.7.2007 16:40:


Ei vittu, työnnä ne sarkastisuudet hanuuriin ja hyväksy se tosiasia et on olemassa MYÖS muita vaihtoehtoja kuin Ableton Live DJ setti.


Mitähittoa?
Mä en nyt pysyn kärryillä sun juttujes kanssa.
Cd/vinyyli setti on ja aina tulee olemaan mulle(kin) se ainokainen pääsääntöinen dj-setti, Ableton ehkäpä siinä rinnalla.
Mutta, miten toi sun kommentti nyt liittyi edelellisiin viesteihini?


Levyjen polttamiseen en ota kantaa, sillä itselläni se on VAIN napinpainalluksen takana jonka jälkeen levy valmistuu muutamassa minuutissa. Jollaki se on näköjään työn ja tuskan takana.... Ja muutenki kaikista ostetuista mp3mosista tulee poltettu cd levyjä ja sähköisistä kuiteista kopio USB tikulla. Tyhmäähän se olisi pitää ostettuja biisejä vain kovalevyllä, jos se sattuisi vaikka hajoamaan tms.


Olenko mä väittäny että se on vaikeaa?
Päinvastoin.
Helppoa ja yksinkertaista kuin heinänteko...
Enemmänkin viittasin tapaan soittaa aikakoodatuilla cd-levyillä.
Sitä en ymmärrä.
Miksi ottaa se läppäri mukaan+serato/torq tms boxi + aikakoodatut CD levyt kun vaihtoehtona olis ne aikakoodin sisältävät vinyylit taikka sit ihan cd:lle ne biisit poltettuna joka IMO on paljon yksinkertaisempaa...


Mut joo, antaa olla.... sen verran kaukana liikutan keskustelun varsinaisesta aiheesta. Jos joku aloitteleva DJ tätä lukee hän ei edes aloita koko homma, sen verran epäselvää tekstiä tulee:D


Totta.
Gerry vs. Daniel = täysi kaaos foorumilla :D
gerry

Posts: 979

#407 • • gerry

Daniel Braun, 13.7.2007 19:21:

---

Olenko mä väittäny että se on vaikeaa?
Päinvastoin.
Helppoa ja yksinkertaista kuin heinänteko...
Enemmänkin viittasin tapaan soittaa aikakoodatuilla cd-levyillä.




Vitun apina, kato muutama postaus taakseppäin jossa kirjoitit "Joista jälkimmäistä en siinäsuhteessa ymmärrä että onhan se aivan tolkuton vaiva polttaa cd-r:lle niitä biisejä... :p"

Vittu jätkä sä oot kyl ihan sekas.... Sori mun 3 promille, mut sun jutuissa ei oo mitää tolkkua. Vika postaus tähän 4ever!

--
by B.C.S

m1kk3

Posts: 5,560

#408 • • m1kk3 no-life

gerry, 13.7.2007 20:07:
Vika postaus tähän 4ever!


Onks toi lupaus ?

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Juhgu

Posts: 7,921

#409 • • Juhgu Virnistelijä
:D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

djputte

Posts: 578

#410 • • djputte Techmu

Daniel Braun
Enemmänkin viittasin tapaan soittaa aikakoodatuilla cd-levyillä.
Sitä en ymmärrä.
Miksi ottaa se läppäri mukaan+serato/torq tms boxi + aikakoodatut CD levyt kun vaihtoehtona olis ne aikakoodin sisältävät vinyylit taikka sit ihan cd:lle ne biisit poltettuna joka IMO on paljon yksinkertaisempaa...



Ymmärrän kyllä sun pointin ja varmasti homma vähän yksinkertaisempaa olisikin, jos on tapana polttaa kaikki ostetut biisit CD:lle samantien. Toisaalta joutuu siinä melkoisen monta levyä polttamaan, ja kaikista kun polttaa vielä tuplat, niin varmaan sitä alkaa moni kelaamaan, että miksi näitä ei sitten soittaisi suoraan läppäriltä :)
:D

Posts: 3,707

#411 • • :D

Daniel Braun
Miksi ottaa se läppäri mukaan+serato/torq tms boxi + aikakoodatut CD levyt kun vaihtoehtona olis ne aikakoodin sisältävät vinyylit taikka sit ihan cd:lle ne biisit poltettuna joka IMO on paljon yksinkertaisempaa...



Kotkassa on näemmä yksinkertaisuudelle asetettu ihan omat näkemykset.
Onhan se varmaan paljon helpompi polttaa 100+ mp3-cdr levyä kuin kaksi
aikakoodi cdr-levyä. Onhan se varmasti kyllä niin. Kannattaisi ehkä joskus
ajatuksen kanssa kirjoitella - toki sekin voi olla hankalaa. Ymmärrän kyllä.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#412 • • Daniel Braun wednesday?

:D, 14.7.2007 11:08:
---
Daniel Braun
Miksi ottaa se läppäri mukaan+serato/torq tms boxi + aikakoodatut CD levyt kun vaihtoehtona olis ne aikakoodin sisältävät vinyylit taikka sit ihan cd:lle ne biisit poltettuna joka IMO on paljon yksinkertaisempaa...

---


Kotkassa on näemmä yksinkertaisuudelle asetettu ihan omat näkemykset.
Onhan se varmaan paljon helpompi polttaa 100+ mp3-cdr levyä kuin kaksi
aikakoodi cdr-levyä. Onhan se varmasti kyllä niin. Kannattaisi ehkä joskus
ajatuksen kanssa kirjoitella - toki sekin voi olla hankalaa. Ymmärrän kyllä.


Tähän taas voin todeta että Lahdessa näyttää olevan tapana nillittää turhasta, mennä foorumilla henkilokohtaisuuksiin (terveisiä Gerryllä, julkisen loukkauksen raja on melkoisen lähellä)...

Ajatus on kohtuudella mukana, kuten olen sanonut, mulla on yks ja sama mitä foorumeilla minusta sanotaan.
Jos joku ei diggaa, voi voi.
Ei o mun ongelma.

Mihin vittuun sä tarvit sen 100+n cd:levyä?
Mulle riittää (kuten varmaan monelle) se 10-15 cd-r + pakkiin vielä nippu vinyyleitä.
En mä koe tarvitsevani keikalle koko musiikkikirjastoani, mut hei en mä voi tietää mitä työ sielläpäin maailmaa teette...

Gerry, ennenkuin jatkat tuota spedeilyä sekä typerien heittojen heittämistä niin lueppas oikeesti ihan ajatuksella noi mun viestit.
Ehkäpä epäselvästi olen mielipiteeni tuonut esille ja tuo sun edelliseen postaukseesi poimima täysin irrallinen lause asiayhteudessään on hieman erimerkitysperäinen.
Jos kirjoitan siitä että en ymmärrä aikakoodatuilla cd:eillä soittamista kun cd:lle polttaminen on oikeesti melkoisen helppoa (nyt muotoilin sen niinkin että lukihäiriöinenkin ja sarkasmia ymmärtämätönkin sen sisäistää) niin vittu ei siitä tarvi ottaa jotain foorumisodan aihetta.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#413 • • Daniel Braun wednesday?
Lisäystä sen verta kun tosta helppudesta puhuttiin.
Kyllä mä sanoisin et keikalle sen cd-kansion+vinyylejen raahaminen on suhteessa paljon helpompaa/turvallisempaa kuin aikakoodatut levyt + poxi + läppäri.
Ainakin mulla se snadi humala keikoilla + läppäri laukussa...
Ei turvallista, ei todellakaan :D
:D

Posts: 3,707

#414 • • :D

Daniel Braun
Mihin vittuun sä tarvit sen 100+n cd:levyä?
Mulle riittää (kuten varmaan monelle) se 10-15 cd-r + pakkiin vielä nippu vinyyleitä.
En mä koe tarvitsevani keikalle koko musiikkikirjastoani, mut hei en mä voi tietää mitä työ sielläpäin maailmaa teette...



Tälläpäin on ns. dj-kulttuuri, johon oleellisena osana kuuluu ehkä makkari-dj:ta
laajempi levyvarasto. Uskon että se voi kuulostaa oudolta. Se et jolleki riittää
10 cdr:ää keikalle, kertoo ehkä jo jotain.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#415 • • Daniel Braun wednesday?

:D, 14.7.2007 12:50:
---
Daniel Braun
Mihin vittuun sä tarvit sen 100+n cd:levyä?
Mulle riittää (kuten varmaan monelle) se 10-15 cd-r + pakkiin vielä nippu vinyyleitä.
En mä koe tarvitsevani keikalle koko musiikkikirjastoani, mut hei en mä voi tietää mitä työ sielläpäin maailmaa teette...

---


Tälläpäin on ns. dj-kulttuuri, johon oleellisena osana kuuluu ehkä makkari-dj:ta
laajempi levyvarasto. Uskon että se voi kuulostaa oudolta. Se et jolleki riittää
10 cdr:ää keikalle, kertoo ehkä jo jotain.


Dissaile vaan...
Mä en näe tarvetta ottaa mukaan keikalle koko levykokoelmaa, poimin matkaan ne oleellisimmat.
Jos 10-15 cd:lle polttelen ostetut mp3 audiona tyyliin 5 biisiä per lätty, niin laskutaitoni mukaan saadaan 50-75 biisiä + se 10-20 vinyyliä...
Jos tuolla lähdetään dissailemaan makkaritason levyvarastoksi ni mikäs siinä.
Mun mielestä tärkeintä ottaa mukaan ne tärkeimmät biisit eikä roudata näön vuoksi koko hiton arkistoa.
Pitääkö mun tolla sun logiikalla tyhjentää koko 500+ vinyylihylly, cd:t jopa varastosta + läppäri mukaan vain siksi että messissä olis koko arsenaali enkä näyttäisi Lahtelaisen silmiin makkaridj:ltä ;)
Oliver Chase

Posts: 217

#416 • • Oliver Chase Fiilis
Hehe, tämäpä on varsin hupaisa ketju taas vaihteeksi. *iloinen*

Mielenkiintoista olisi tietää myös, miten Lahdessa määritellään makkari-dj:tä laajempi levyvarasto?
Eikö tällä mystisellä 'makkari-dj:llä' voi olla suuri levyvarasto?

Aika pitkälle Danielin kanssa samoilla linjoilla. Jos tiedän meneväni keikalle jossa soitetaan esim. jotain tietynlaista musaa ja saan itse päättää mitä soitan, niin en todellakaan kanna koko kirjastoani mukaan. Normi raflakeikat sitten erikseen, jonne ehkä kannattaakin raahata se puoli tuhatta levyä, että voidaan miellyttää yleisöä.

Ehkä se miljoonan levyn raahaaminen mukanaan kertoo enempi siitä, ettei kyseinen kaveri tiedä juuri mitään mitä aikoo soittaa illan aikana.
m1kk3

Posts: 5,560

#417 • • m1kk3 no-life

Oliver Chase, 14.7.2007 14:05:
Ehkä se miljoonan levyn raahaaminen mukanaan kertoo enempi siitä, ettei kyseinen kaveri tiedä juuri mitään mitä aikoo soittaa illan aikana.


Nii mutq sit jos ei oo tuhatta levyä mukana ni sit ei voi improvisoida ja pitää vaan soitella ne biisit mitkä himassa on päättäny jo kaks viikkoa etukäteen *nyyh**nyyh*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Oliver Chase

Posts: 217

#418 • • Edited Oliver Chase Fiilis

mikke, 14.7.2007 14:08:
Nii mutq sit jos ei oo tuhatta levyä mukana ni sit ei voi improvisoida ja pitää vaan soitella ne biisit mitkä himassa on päättäny jo kaks viikkoa etukäteen *nyyh**nyyh*



No sille 10:lle levylle mahtuu kyllä ihan pirusti varaa improvisaatiolle.
(Jos siis puhutaan jostain tunnin parin seteistä)
m1kk3

Posts: 5,560

#419 • • m1kk3 no-life

Oliver Chase, 14.7.2007 14:22:
---
mikke, 14.7.2007 14:08:
Nii mutq sit jos ei oo tuhatta levyä mukana ni sit ei voi improvisoida ja pitää vaan soitella ne biisit mitkä himassa on päättäny jo kaks viikkoa etukäteen *nyyh**nyyh*

---


No sille 10:lle levylle mahtuu kyllä ihan pirusti varaa improvisaatiolle.
(Jos siis puhutaan jostain tunnin parin seteistä)


heh, sulta tais mennä vähän mun (huono) sarkasmi ohite ;)

Pointti oli siis se että en tajua miks jengi itkee et joku sata biisiä ei oo tarpeeksi tunnin parin keikkaan. Onks se niin paha asia jos ees _vähän_ etukäteen miettii että minkätyylistä osastoa sitä soittelis ?

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti