Eiranranta,
kuva
vaikkakin on vasta tossa mun naapurissa, mut mielenkiintoisempi tommosena rakenteilla olevana kun tämä oma Munkkisaari - narkkareiden piikityspaikka.
Elikä merenrantatontille otetaan 2,4 hehtaarin kokoinen puhdistamotontti asuinkäyttöön, 11 kpl 6-7krs "kovanrahan" asuntoja, ja yht 5 eri puistoaluetta(7.38 ha).
Ettiskelin alueen tonttijaon ja virkistysalueista informatiivisen
.pdf-kuvan
Ja toinen löydös oli Kaupungin antamat tonttien luovutusperiaatteet
tekstitiedostona
jonka voin tässä lyhentääkin:
Asuintila: 28 395m2
liiketila: 1 020m2
[li]Rakennettavien asuntojen yleisen laatutason varmistamiseksi edellytetään lisäksi, että asuntojen keskimääräinen huoneistokoko on vähintään 100 huoneisto-m2[/li]
[li]Kullekin tontille on lisäksi nimettävä oma arkkitehtisuunnittelija. Tällä menettelyllä voidaan turvata alueelle yksilöllinen ja riittävän korkeatasoinen toteutus ja kaupunkikuvallinen ilme.[/li]
[li]Kaupungille ja sen laitoksille aiheutuu Eiranarannan asemakaava-alueen rakentamisesta kaikkiaan noin 20 000 000 euron suuruiset kustannukset[/li]
[li]Rakennusten ullakkotason ja ylimmän kerroksen tulee olla osin sisäänvedetty. Ylimpiin kerroksiin liittyville edellisen kerroksen katonosille on rakennettava terasseja, joille saa rakentaa pergoloita ja katoksia.[/li]
[li]Rakennusten julkisivujen on oltava paikalla muurattuja ja sävyltään vaaleita. Puistoon ja katuun rajautuvissa rakennuksissa ensimmäisen kerroksen ja Eiranrannan puolella myös toisen kerroksen julkisivujen materiaalin on oltava luonnonkiveä. Parvekkeet saavat olla vain osittain rakennusrungon ulkopuolella. Korttelissa 20033 Eiranrannan ja Hylkeenpyytäjänkadun puoleiset parvekkeet on lasitettava.[/li]
[li]Samalla lautakunta päättänee todeta etteivät Kuntien Eläkevakuutuk-sen, Suomen Rakennusinsinöörien Liitto r.y:n., Ecorum Oy:n, Advokat Veikko Palotien ja Lemcon Oy:n hakemukset, jotka kohdistuvat tarjous-kilpalulla myytäviin Eiranrannan/Munkkisaaren tontteihin tässä vaiheessa anna aihetta enempiin toimenpiteisiin.[/li]
Jotain osviittaa voi alueesta saada Helsingin Kaupungin Suunnittelu viraston
projektisivuilta, mutta mielikuvitukselle löytyy vielä tilaa. Suuntaa antavia pikemminkin.
Kyllä sinne yks nähtävyys / erikoisuus rakennetaan, nimittäin uusi puistoalue, jonka keskeisinä elementteinä ovat merivesiallas(1-3m syvä), nurmikukkula sekä merenrantakasvillisuutta kasvava dyynipuutarha.
Sitä mä en vaan tajua miks toi Helsingin Energian savupiippu piti tonne jättää
Maalaispa ne sen ees karamelliväreillä!
Mut mikään ei tule ilmaseks! Kaupungille ja sen laitoksille aiheutuu Eiranarannan asemakaava-alueen rakentamisesta kaikkiaan noin 20 000 000 euron suuruiset kustannukset.
Mä en rakennuttajana kehtais kyllä rakennuttaa ees mitään halpoja betonihirvityksiä.. toivotaan parasta!
edit: ratikka 1A vedetään tänne asti sitten joskus, näin kertoi mulle
KSV