Asuinalueista

283 posts, 15 pages, 137,431 views

Lost-Soul

Posts: 3,107

#21 • • Lost-Soul los pallos

ville:
---


Nykysin oon kyllä siinä uskossa, että olari on nykysin _tosi_ rauhallinen paikka. Tota rauhattomuutta toi nimenomaan nuoriso, jota olarissa riitti, sillä koko lähiö asutettiin parissa vuodessa -> paljon perheita -> paljon nuoria -> paljon ongelmanuoria. Nykysin nää nuoret on just tällaisia reilut 20v ja siten rauhoittuneet ja muuttaaneet pois. Mä uskon täysin vilpittömästi, et leppävaarassa ja muilla uusilla asuinaluiella tää vaihe on osittain vasta edessä, sillä leppävaarassa on paljon nuoria pareja, jotka on vasta hankkimassa niitä penskoja, joista sitten tulee ongelmanuoria. Ja asiaan tietysti vaikuttaa jonkinverran sosiaalinen asuntotuotanto, jota löytyi olarista kohtuullisesti (ja myös uudesta leppävaarasta)


Ja Olaristahan kukaan ei koskaan tule muuttamaan pois -> sinne kukaan ei pääse muuttamaan tilalle -> ei tule yhtään lapsiperhettä sinne -> loistava vanhusten alue. Näinhän asia tietenkin menee. Alueella ei oikeastaan tarvitse olla kuin yksi kauhukakara, niin poliisit saadaan alueelle kutsua melkein joka viikonloppu. Itsellä ei ole mitään sanottavaa Olarista, koska en ole käynnyt koko paikassa viimeaikoina.
Jotenkin tuntuu, että Ville on vain ajanut nopeasti leppävaaran läpi ja tuomitsee paikkaa sen perusteella. Tietenkään jokainen talo ei ole optimaalisessa paikassa ja "teh paras" (tarkoituksella kirjoitettu noin) titteliä voittamassa, mutta uudellapuolella on monia kohtia joihin haluaisin muuttaa heti. Kehä 1:n busipysäkki leppävaaran kohdalla on paljon rauhallisempi, kuin esim Tapiolaa muutama pysäkki ennen olevat. Ja siihen kammottavaan tunneliin on tulossa parannus Sellon tokan vaiheen valmistumisen myötä. Ei siitä mikään huippu tule, mutta kyllä monet asematunnelissakin viihtyy ihan hyvin.




Ja siis en mä sano et leppävaara on ihan kauhea, mut oon sitä mieltä että siitä olisi voinut tulla myös paljon parempi.


Kyl se vähän kuulostaa siltä, että haukut lepuskin täysin kaatopaikaksi ;)
Monet paikat (ellei jopa jokaisen paikan) olisi voinut aina suunitella paremmin ja monet paikat vuosien jälkeen onnistutaan pilaamaan aika hyvin lisäämällä kerrostaloja alueelle yms.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

ville

Posts: 3,780

#22 • • ville olen oikeasti ujo

Lost-Soul:
Ja Olaristahan kukaan ei koskaan tule muuttamaan pois -> sinne kukaan ei pääse muuttamaan tilalle -> ei tule yhtään lapsiperhettä sinne -> loistava vanhusten alue. Näinhän asia tietenkin menee. Alueella ei oikeastaan tarvitse olla kuin yksi kauhukakara, niin poliisit saadaan alueelle kutsua melkein joka viikonloppu. Itsellä ei ole mitään sanottavaa Olarista, koska en ole käynnyt koko paikassa viimeaikoina.



Jeps, tää on paha ongelma ja näkyy esim. palveluiden vähenemisenä: eläkeläiset ei kuluta ja palvelut poistuu. Olarin ostari alkaa kyl olla aika kuollut.


Jotenkin tuntuu, että Ville on vain ajanut nopeasti leppävaaran läpi ja tuomitsee paikkaa sen perusteella. Tietenkään jokainen talo ei ole optimaalisessa paikassa ja "teh paras" (tarkoituksella kirjoitettu noin) titteliä voittamassa, mutta uudellapuolella on monia kohtia joihin haluaisin muuttaa heti. Kehä 1:n busipysäkki leppävaaran kohdalla on paljon rauhallisempi, kuin esim Tapiolaa muutama pysäkki ennen olevat. Ja siihen kammottavaan tunneliin on tulossa parannus Sellon tokan vaiheen valmistumisen myötä. Ei siitä mikään huippu tule, mutta kyllä monet asematunnelissakin viihtyy ihan hyvin.



Olen käynyt viimeisen 23 vuoden aikana leppävaarassa tasaiseen tahtiin. En ihan joka kk, mutta kuitenkin sen verran, että tunnen sekä uutta että vanhaa puolta. Mulle toi uusi leppävaara vaan ei toimi ja huomattavasti mielummin asuisin siellä vanhalla puolella, joka on paikoitellen erittäin viihtyisää.

Mä en lähtisi vertaamaan asematunnelia ja leppävaaran alikulkutunnelia. Toinen on maanalle kaivettua liiketilaa, toinen betoniseinäinen ja pimeä alikulkutunneli.

Kyllä mä uskon, että leppävaara tulee paranemaan siitä mitä se on nyt, koska onhan se vielä pahasti kesken. Ja kyllä mä voisin suoraan muuttaa moniin leppävaaran asuntoihin, keskimäärin ne kuitenkin on suomen mittakaavassa aika loistavia ja palvelut & yhteydet on käytännössä parasta mitä suomessa voi toivoa :)


Monet paikat (ellei jopa jokaisen paikan) olisi voinut aina suunitella paremmin ja monet paikat vuosien jälkeen onnistutaan pilaamaan aika hyvin lisäämällä kerrostaloja alueelle yms.



Mut leppävaarassa on alusta asti ollut tiedossa, että alue kaavoitetaan 100%. Sääli on, että kaikki pitää rakentaa kerralla.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#23 • • Aziz Combat Fighter

Jinx:
Olari tai Matinkylä ei oo mitään slummeja varrattuna esim Tallinnan Lasnamäkeen eikä sekään nyt ees oo pahin mahdollinen slummi tänäpäivänä.



o rly?

Mä kun luulin et pahimmat slummit löytyy nimenomaan Suomesta :(
jansq

Posts: 197

#24 • • jansq Team Emmätajuu

ville:
Eroa vaan taitaa olla se, että aluetta ei ole rakennettu aivan yhtä umpeen kuin leppävaarassa ja alueellista kerrostumista on huomattavasti enemmän (eli uuden vieressä on vähän vanhempaa, löytyy myös paljon omakotitaloa ja rivaria). Matinkylän suurin ongelma ne muutamat kerrostalot keskellä, mutta toisaalta näitä kerrostaloja on ehkä 1/10 siitä määrästä mitä rakennettiin leppävaaraan neljässä vuodessa. Mielestäni onkin asiallista kysyä miltä leppävaara näyttää kymmenen vuoden päästä kun maalatut betonielementit alkavat rapistua? Matinkylän muutaman kerrostalon rapistuminen on vielä lepuskiin verrattuna pientä ....

Ootkos muuten koskaan huomannut, että niitä spugeja on leppävaarassa huomattavasti enemmän kun matinkylässä tai olarissa?

Vielä pari vuotta sitten kun leppävaaraa alettiin rakentamaan, pidin sitä aluetta tosi kivana ja mahdollisesti tulevana asuinpaikkana. Sitä mukaa kun alueelle nousi lisää taloja, innostus alueesta laski. Mielestäni leppävaaran suunnittelu epäonnistui pahasti ja tähän syynä ovat nimenomaan korkealla kulkevat suojamattomat autotiet, pimeä ja ghettomainen juna-asemen tunneli, 100% elementeistä tehdyt talot ja täysin näkyvät parkkipaikat. Mielestäni nämä ovat kaikki lähiöiden "pahimpia" piireitä ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä pahemmilta ne näyttävät (jos joku pitää 10v vanhaa pientä metroasemaa hirveänä, kannattaa yrittää kuvitella jättimäistä leppävaaran juna-asemaa hieman rapistuneena)



Pari lepuskilaisen näkökulmaa näihin...

Leppävaarassa alueellista kerrostumista edustaa lukuisat vanhat puuhuvilat ja pari kartanoa sekä Ruusutorpan juoksuhaudat. Itse asuinrakennuskanta on kokolailla nuorta kyllä mutta pohjoispuolella rataa sitäkin löytyy vanhempana versiona.

Leppävaaran umpeenrakentamiseen on parikin hyvää syytä - alue on rakennettu Helsingin ja Espoon yhteisillä maankäyttösoppareilla joiden tarkoitus oli ja on luoda korkeatasoinen urbaani keskusta-alue joka tukeutuu voimakkaasti joukkoliikenteeseen (hence the tiiviys :)) Toisaalta taasen jotta alue olisi urbaani, ei tönöjä voi sijoitella ihan tavalliseen lähiötyyliin sinne sun tänne maaston mukaisesti. Tällä on toki puolensa ja puolensa.

Rapistumisesta on vaikea sanoa, eiköhän kaikki viimeisen 40 vuoden aikana rakennetut elementtitalot rapistu pikkuhiljaa huomattavasti, näin ainakin Tapiolassa on käynyt ja nykyään rakennetaan edelleen mahdollisimman halvalla, vaikkakin Leppävaarassa on ainakin kaupungin tasolta annettu tiukahkot laatuvaatimukset. Aika näyttää.

Spugeja Lepuskissa liikkuu aivan tarpeeksi, ja tosiaan selvästi enemmän kuin mitä olen Olarissa huomannut. En tiedä mistä johtuu, oisko osittain lähijunien, osittain alueella olevien sosiaalipalveluiden ja osittain satunnaisten tekijöiden summa mutta näin se kyllä on.

Itse muutin lepuskiin Espoon keskuksesta reilu pari vuotta sitten ja juuri sen takia kun alue oli ja on urbaani, hyvien yhteyksien päässä ja viihtyisä (mielestäni) On kuin asuisi keskikokoisen suomalaiskaupungin ydinkeskustassa ja kaikki tarpeellinen on lähellä sekä aivan riittävästi myös puistoa ja metikköä. Ite tykkään kovasti, mutta makuasioitahan nämä tietty...ja täytyy muistaa että alue on vielä keskeneräinen.

Noihin epäkohtiin vielä:
-suunnittelun epäonnistuminen... noh aina on varaa parantaa, itsellä ei hirveästi ole epäkohtia mielessä... Sello-kompleksin olisi voinut toteuttaa vähemmän automarket tyylisenä ja enemmän kaupunkikeskustana. Samoin Monikonpuron "viemäriratkaisu" Leppävaarankadun varressa ei ole kovinkaan esteettinen ;) to say at least...

-isot tiet ovat ongelma, toivon että Kehä Isen tunnelointi toteutuu pian myös Lepuskin kohdalla mutta valtion rahapussista se on kiinni viime kädessä. Turuntienkin voisi tunkea tunneliin keskustan kohdalta mutta rahaahan ei ole.

-asematunneli on ankeahko, mutta ei mielestäni lähellekään niin ghettomainen kuin espoon keskuksen asemasilta

-elementtitalot...no niiltä ei vaan voi välttyä nykypäivänä, mikään rakennusyhtiö ei ala rakentamaan noin suurta keskusta paikalla muuraamalla. kestäisi liian kauan, maksaisi liian paljon ja asuntojen hinnat nousisi pilviin. Lepuskin uudet asuintalot on yleisesti ottaen kohtuunättejä verrattuna esim. Suvelan vastaaviin. Parantamisen varaa kyllä on se on totta.

näkyvät parkkipaikat? en oikein ymmärrä tätä, Leppävaaran alueella (puhun nyt pääasiassa etelä-Leppävaarasta kun siellä itse asun) pääosa parkkipaikoista on isossa parkkiluolassa ja parissa parkkihallissa, kadunvarsipysäköintiä on jonkin verran, kuten kaupungissa on pakko olla mutta isoja parkkialueita ei ole kuin parilla taloyhtiöllä. Asukaspysäköinti on hyvin keskitetty tuohon jättimäiseen parkkiluolaan joka on itse asiassa kätevä juttu kun talvella saa aina auton lämpimään ja lumelta ja jäältä piiloon.

Että semmosta :)
-

--
loud music is good for you

helena

Posts: 118

#25 • • helena

ville:
---
Ana-5000:
Kyl leppävaara on ihan jees, mut Olarissa varttuneena voin kyl ymmärtää et miks sitä pidetään slummina; kyl osa olarista, varsinkin kuittarin puoli, on aika kauhiaa seutua. Leppävaara on paljon siistimpää aluetta. Olarissa aikoinaan joka perjantai- ja lauantai-ilta kuuli omaan huoneeseen kuinka poliisit ajo pillit päällä ostarille...

---


Joop, taisin olla aika onnellinen kun asuin olarissa 12 vuotta ja _kertaakaan_ en nähnyt poliisiautoa perjantaina tai lauantaina. Tosin mä taisin asua just sillä parammalla puolella ja ostari ei paljoa kiinnostanut :)



Mulla on kyllä jäänyt yhtä ruusuinen kuva Olarista kuin Villelläkin. Sireenien ääni ei todellakaan ole ensimmäinen asia, mikä Olarista tulee mieleen. Näköhaivaintojakin kytistä tuolla seuduilla tuli vain silloin, kun ostariposse päätti tulla kuokkimaan kaverin himabileisiin. Huvittavaa silti, että näkemykset ko. paikasta on Anan kanssa niin erilaiset, asuttiin sentään saman kadun varrella koko lapsuus.
A-E

Posts: 528

#26 • • Edited A-E Detroit Techno Militia
Hei pitää olla ylpeä siitä, missä asuu.

Nykysin oon kyllä siinä uskossa, että olari on nykysin _tosi_ rauhallinen paikka. Tota rauhattomuutta toi nimenomaan nuoriso, jota olarissa riitti, sillä koko lähiö asutettiin parissa vuodessa -> paljon perheita -> paljon nuoria -> paljon ongelmanuoria. Nykysin nää nuoret on just tällaisia reilut 20v ja siten rauhoittuneet ja muuttaaneet pois. Mä uskon täysin vilpittömästi, et leppävaarassa ja muilla uusilla asuinaluiella tää vaihe on osittain vasta edessä, sillä leppävaarassa on paljon nuoria pareja, jotka on vasta hankkimassa niitä penskoja, joista sitten tulee ongelmanuoria. Ja asiaan tietysti vaikuttaa jonkinverran sosiaalinen asuntotuotanto, jota löytyi olarista kohtuullisesti (ja myös uudesta leppävaarasta)



Voi olla, että tämä tulee pitämään paikkaansa. Itselläni ei ole kuitenkaan tarkoitusta asua Leppävaaran betoni lähiössä niin pitkään, että joutuisin noita ongelmanuoria katselemaan. Itse haen tällä hetkellä mukavaa vaihtelua kerrostalo asumisesta vilkaassa Leppävaarassa kuoleman hiljaiselle Lintuvaaran omakotitalo alueelle. Oma unelma on hankkia omakotitalo Lintuvaarasta (mielestäni yksi Espoon mukavimmista paikoista asua) sitten kuin on omaperhe ja varaa ostaa se omakotitalo.

Ja toduuden nimissä Espoo on ehdottomasti paikka jossa tykkään ja haluan asua myös tulevaisuudessa on se sitten kerrostalo asunnossa Leppävaarassa, rivarissa Tapiolassa tai öky omakotitalossa Westendissä.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

ville

Posts: 3,780

#27 • • ville olen oikeasti ujo
Hirveä määrä lepuskin puolustajia ... olisi varmaan pitänyt haukkua westendiä niin kukaan ei olisi sanonut mitään :D

jansq:
-elementtitalot...no niiltä ei vaan voi välttyä nykypäivänä, mikään rakennusyhtiö ei ala rakentamaan noin suurta keskusta paikalla muuraamalla. kestäisi liian kauan, maksaisi liian paljon ja asuntojen hinnat nousisi pilviin. Lepuskin uudet asuintalot on yleisesti ottaen kohtuunättejä verrattuna esim. Suvelan vastaaviin. Parantamisen varaa kyllä on se on totta.



Nää menee tietysti ihan makuasoiden puolelle, mutta mä pidän huomattavasti enemmän esim ruoholahden taloista kuin leppävaaran taloista. Molemmissa on käytetty elementtejä, ruoholahdessa vaan vähän kekseliäämmällä tavalla.

Toisaalta mikäs mä olen sanomaan kun asunnon toinen julkisivu on aaltopeltiä. Se on oikeesti ihan hirveen näköistä :D
Lost-Soul

Posts: 3,107

#28 • • Lost-Soul los pallos
Mitä tulee hienoimpiin alueisiin, niin ehdottomasti upein kerrostaloalue mitä oon nähny on Herttoniemen ranta. Saman tyyppistä oli nousemassa Aurinkolahteen sekä Jumbon läheisyyteen (mikähän sen alueen nimi taas olikaan).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Kon-tiki

Posts: 1,936

#29 • • Kon-tiki The Unsinkable

Lost-Soul:
Mitä tulee hienoimpiin alueisiin, niin ehdottomasti upein kerrostaloalue mitä oon nähny on Herttoniemen ranta.



Näin on ainakin stadin mittakaavassa, mutta niin on ikävä kyllä hinnatkin. Onneksi Hertsikanrannan lisääntyvä palvelutarjonta hyödyttää myös vanhan Hertsikan alueella asuvia. Meinitsemastasi Aurinkolahdesta pidän muuten ehkä vielä enemmän kuin Hertsikanrannasta, mutta sieltä on paljon pitempi matka metrolle ja metromatka keskustaan kestää pidempään.

En tiä onko kukaan huomannu lehdissä ilmotuksia tyyliin "Westendissä Burberry on aina in, Eastendissä tyyli on vapaa". Myös toi Eastend rakennetaan Hertsikanrantaan. Alueesta tulee aika tiheä, mutta niinhän Helsingin kuuluu ollakin.
OCS

Posts: 1,828

#30 • • OCS

Timce:
32m2 :)
Nyt vaan ootellaan...



Ihan hyvä veto muuttaa siitä kämpästä pois. Ihan hienoa aluetta tuo Ruoholahti, mitä hiukan sitä on katsellut.
mehukatti

Posts: 335

#31 • • mehukatti dude
mä asun takatöölössä ja pidän alueesta. lyhyen kävelymatkan päästä löytyy melkeen kaikki palvelut ja safkaa saa huoltarilta ja mäkistä 24h. liikenneyhteydet ei vois olla paremmat ja sit lyhyen matkan päässä on vanha jäähalli, stadikka, keskuspuisto, lintsi, jne. eikä hietsuunkaan oo paha matka. stadistakin jaksaa kävellä himaan bileiden jälkeen, jos haluu vähän raitista ilmaa.
Timce

Posts: 5,381

#32 • • Timce

OCS:
---
Timce:
32m2 :)
Nyt vaan ootellaan...

---


Ihan hyvä veto muuttaa siitä kämpästä pois. Ihan hienoa aluetta tuo Ruoholahti, mitä hiukan sitä on katsellut.



Ei nyt vielä juhlita. Toi kämppä on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin asumiskuntoinen/meikäläisen. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

extramppa

Posts: 217

#33 • • extramppa hengailija
Jokaisessa kaupungissa taitaa olla omat ghetto-alueensa. Niissä on yleensä halpoja (monesti kaupungin omistuksessa olevia) vuokra-asuntoja, jonka takia pienempi tuloisemmat asuu siellä. En toki tarkoita, että kaikki vähätuloiset on gangstereita, mutta monellako narkkarilla/spuggella on varaa asua jossain "paremmalla" alueella?
Asiaan liittyen, kertookaas turkulaiset, mikä mahtaa olla Turun pahinta aluetta? Varissuo-Lauste? Perno-Pansio? Vaiko jokin muu?
Itse en oo vielä hirveen monta vuotta Turussa asunut ja oon kuullut vaan huhupuheita.
Hansu

Posts: 481

#34 • • Hansu

Lost-Soul:
...Jumbon läheisyyteen (mikähän sen alueen nimi taas olikaan).


Kartanonkoski. Jep, toi on kyllä kivan näköistä seutua, persoonallisia ja värikkäitä kerrostaloja, joita ei edes oikein miellä kerrostaloiksi sanan perinteisessä merkityksessä. Oon ihaillut tuota aluetta usein työmatkalla, mutta muuten se Kartanonkosken seutu ei ole mitään kovin mieltä ylentävää, ellei sitten satu pitämään lentomelusta ja valtavasta Bauhausista yms. jättikaupoista.

extramppa:
Asiaan liittyen, kertookaas turkulaiset, mikä mahtaa olla Turun pahinta aluetta?


Itse asuin Turussa vain vuoden, mutta jo sinä aikana ehdin mieltää Varissuon ja Lausteen jonkinlaisiksi Turun "getoiksi" kuulopuheiden perusteella. Tod.näk. todellisuus on kuitenkin hieman toinen kuin huhujen perusteella olettaisi. YO-kylä ei kyllä todellakaan ollut mikään viehättävä asuinpaikka: harmaita betoni-aaltopelti-elementtitaloja labyrinttimaisen sokkeloisesti sijoitettuna, maisemana lähinnä pusikot ja läheisen työmaan nostokurjet. Never again.
Lucky-13th

Posts: 383

#35 • • Edited Lucky-13th
"Jää hetkekski sörkän metrikselle bostaa, ni mannet käy taskuille ja nipat haluis kamaa ostaa,
ja sit helsinginkatuu kohti brakuu, sä et tajuu kuinka monta nistii tai spurguu voi sataan metriin mahtuu, siin on peräperää asekauppa,apteekki ja alko, mikä kertoo menostaki jo kohtalaisen paljo" *nauru*
-"Petos-kallio"

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

z

Posts: 1,146

#36 • • z
Mä haluaisin muuttaa vähän lämpimämmälle ja vähemmän tuuliselle asuinalueelle.

valivali..
toni

Posts: 912

#37 • • toni

ville:
btw just tossa vähän aikaa sitten mietin, et oon asunut espoossa n. 5km säteellä lähes koko elämäni (syntynyt syvällä savossa ja muutin tänne 3v). Kaikenkaikkiaan aikaa on tullut vietettyä neljässä kaunpunginosassa ja jokaiseen oon ollut tosi tyytyväinen :)

Eiköhän täällä espoossa tule viihdyttyä vielä aika monta vuotta lisää :)



Minä olen asunut viidessä paikassa Espoossa sen jälkeen kun muutin kuusivuotiaana Etelä-Karjalasta. Aikajärjestyksessä paikat oli Viherlaakso, Haukilahti, Westend, Tapiola ja Leppävaara (siinä Sellon takana). Tällä kokemuksella minä en ainakaan lukeudu Leppävaaran puolustajiin. Liikenneyhteydet eivät mielestäni pelittäneet ainakaan yhtä hyvin kuin Tapiolassa.

Itse asiassa Leppävaaran jälkeen ilmeisesti Espoo-mitta tuli täyteen ja muutin Lauttasaareen, mikä oli selkeästi askel luksuksempaan :) Nälkä kasvaa syödessä ja tällä hetkellä asustan aivan keskustan ytimessä Kampissa. Jotenkin täällä asuminen on vain aika hienoa - kaikki on tässä ihan vieressä.

Ikävää vain, että loppuelämää täällä tuskin voi viettää, vaan muutto halvemmille maille lienee väistämätön. Sitten kun aika koittaa, niin Tapiolan keskusta olisi kyllä kirkkaasti ykkösvaihtoehto.
dixoff

Posts: 199

#38 • • dixoff hmm Terve

Hansu:
Kartanonkoski. Jep, toi on kyllä kivan näköistä seutua, persoonallisia ja värikkäitä kerrostaloja, joita ei edes oikein miellä kerrostaloiksi sanan perinteisessä merkityksessä. Oon ihaillut tuota aluetta usein työmatkalla, mutta muuten se Kartanonkosken seutu ei ole mitään kovin mieltä ylentävää, ellei sitten satu pitämään lentomelusta ja valtavasta Bauhausista yms. jättikaupoista.



Itse olen myös bongannut alueen kivan näköiset talot, ja niiden puolesta alue voisikin olla ihan harkitsemisen arvoinen. Alueessa kuitenkin häiritsee sellainen keskellä ei mitään -fiilis, joka syntyy siitä, että asuintalot näyttävän olevan ikäänkuin saareke keskellä peltoa. Mielestäni ne vain eivät sovi maisemaan, ja tuollaisesta asuinalueiden sijoittelusta tulee vanhat itäblokin lähiöt mieleen, vaikka talot ovatkin tyyliltään jotain ihan muuta. Jotain maisemointia pitäisi harrastaa tuolla alueella, nin olisi paljon parempi.

Vähän sama ilmiö häiritsee myös Leppävaaran uusien kerrostalojen kohdalla, kun katsoo aluetta lännestä päin: Kilosta päin tultaessa metsän jälkeen alkaa pelto, jonka keskellä varoittamatta nousee hirmuinen kerrostalomuuri. Se ei vaan näytä oikein kivalta.
ezzy

Posts: 8,060

#39 • • Edited ezzy Droid-pappa
Olen kyvytön ja haluton muuttamaan taas hetken aikaa, lisäksi jopa viihdyn Haukilahdessa. Kämppä on työsuhdekämppä, joten vuokra on suht inhimillinen. Alue on rauhallista, mukavan vihreätä ja meri on lähes naapurissa ja parkkiruudut pihassa tarpeeksi kookkaita (tosi olennaista). Kauppoja on alle kilsan etäisyydellä 3, pizzerioita ainakin 3, pari parturia, apteekki jne. palvelut on lähellä.

Kämppä nyt tie ole kooltaan, pohjakaavaltaan, varustukseltaa tai sisustukseltaa ihan optimi, mutta ihan mukava se on. Sijainti on optimaalinen, koska käyn Lauttasaaressa duunissa ja parhaimmillaan pyrähdyksen ajaa alle 10minuutissa.

Lähiympäristöstäkään ei ole pahaa sanottavaa, mitään negatiivista ei tule mieleen näin vuoden asumisen jälkeen. Vastapäätä kämppää rakennetaan jotain paritalokompleksia, mutta rakennusmetelin vähyys on lyönyt itseni ällikällä. Eipä ole häirinnyt pätkääkään vielä.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#40 • • Lost-Soul los pallos

dixoff:
Itse olen myös bongannut alueen kivan näköiset talot, ja niiden puolesta alue voisikin olla ihan harkitsemisen arvoinen. Alueessa kuitenkin häiritsee sellainen keskellä ei mitään -fiilis, joka syntyy siitä, että asuintalot näyttävän olevan ikäänkuin saareke keskellä peltoa. Mielestäni ne vain eivät sovi maisemaan, ja tuollaisesta asuinalueiden sijoittelusta tulee vanhat itäblokin lähiöt mieleen, vaikka talot ovatkin tyyliltään jotain ihan muuta. Jotain maisemointia pitäisi harrastaa tuolla alueella, nin olisi paljon parempi.


Tuohan alue on täysin keskeneräinen. Alueelle on taidettu kaavoittaa toinen samanlainen (ja kokoinen) "kerrostalo" rykelmä. Lentokoneiden äänistä en paljoa tiedä. Itse oon asunut varistossa jonka yli lentokoneet menivät ja ääniin tottu niin hyvin, ettei niitä edes kuullut ellei joku muu huomauttanut. Mutta kyllä tuo Kartanonkoski näyttää nyt vähän siltä, kuin se ei kuuluisi siihen kohtaan yhtään.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis