283 posts, 15 pages, 137,951 views
[Nuclear]:
Mitäs vikaa Haagassa on? Mun mielestä erinomainen paikka budjailla.
[Nuclear]:
Ite arvostan enemmän kodin kuntoa/kokoa kuin sitä, että se on lähempänä keskustaa. Mielummin asun 5 minuuttia pidemmän matkan päässä ja 5 neliötä isommassa/parempikuntoisessa talossa kuin toisinpäin. Mut mä oonkin tällänen kotihiiri...
extramppa:
Asiaan liittyen, kertookaas turkulaiset, mikä mahtaa olla Turun pahinta aluetta? Varissuo-Lauste? Perno-Pansio? Vaiko jokin muu?
Itse en oo vielä hirveen monta vuotta Turussa asunut ja oon kuullut vaan huhupuheita.
Texx:
Sitten puoltoistvuotta sitten, me muutettiin kurkimäkeen, tai kontulaan, siinä rajoilla kuitenki.
Okei, en haluis asua siellä enään. Just sellanen paikka ku kaikki luuleekin. :)
Samu*:
Koko lähiössä ei ole ollut minkäänmoisia vuokra-asuntoja ennen tuota Träskendanportin rakentamista joskus 2001.
---
Ei vuokra-asunnoissa sinällään ole mitään huonoa, asukkaista se on kiinni. Sopivalla hinnoittelulla pystytään tohon asiaan vaikuttamaan, eikä kukaan ole koskaan tainnut valittaa esim westendin kaupungin vuokra-asunnoista.
innae:
Vanhemmat ihmiset Westendistä eivät pidä kerrostaloista, joita rakennetaan sinne. Mieheni mummi on asunut Westendissä vuodesta nakki ja kivi, ja ei pidä yhtään että sinne rakennetaan isoja kerrostaloja ja isoa koulurakennusta (melkein hänen tontin vierustastaan menee...). Onhan rakennusfirmat luvanneet jos jonkinlaista isompaa rahasummaa hänen talostaan ja tontistaan mutta hän ei myy, sillä siihen ollaan kaavailtu kerrostaloa (jonka hän ja miehensä ovat suunnitelleet ja rakennuttaneet, molemmat olivat arkkitehtejä).
Jostain kumman syystä monet keskusta-asujat on aika ehdottomia asuinpaikan suhteen: "tää on jees, ainoa järkevä paikka asua". Sitten kun löytyy se elämänkumppani, pitää ostaa kämppä ja pyöräyttää kersa, mielipiteet vaihtuu: "tää lähiö on tosi jees. Palvelut vieressä, 15min keskustaan, tosi rauhallinen, puisto vieressä ja täällä on kiva kasvattaa lapsia".
...Kai se menee niin, että asuinpaikka tarpeen mukaan jne, mutta silti on kieltämättä hieman hassua, että juuri keskusta-asujat hehkuttavat asuinpaikkansa ylivoimaisuutta juuri niiden vuosien aikana kun siellä keskustassa asuvat.
innae:
Vanhemmat ihmiset Westendistä eivät pidä kerrostaloista, joita rakennetaan sinne. Mieheni mummi on asunut Westendissä vuodesta nakki ja kivi, ja ei pidä yhtään että sinne rakennetaan isoja kerrostaloja ja isoa koulurakennusta (melkein hänen tontin vierustastaan menee...). Onhan rakennusfirmat luvanneet jos jonkinlaista isompaa rahasummaa hänen talostaan ja tontistaan mutta hän ei myy, sillä siihen ollaan kaavailtu kerrostaloa (jonka hän ja miehensä ovat suunnitelleet ja rakennuttaneet, molemmat olivat arkkitehtejä).
---
Nyt kyllä vetäsit vähän liian rankan yleistyksen.
Esim rannan tuntumaan (lähelle westend/haukilahti rajaa) on rakennettu niitä valkoisia kerrostaloja, joissa asuaa hyvin paljon vanhoja ihmisiä. Monet heistä ovat asuneet westendissä pitkään ja ovat muuttaneet "vanhoilla päivillään" omakotitalosta kerrostaloon, sillä omakotitalosta ei enää jakseta pitää huolta. Monet westendiläiset siis toivovat laadukasta asumista myös muussa kuin omakotitalomuodossa.
Mua henk koht ihmetyttää se koulun rakennus westendiin. Sillä tontilla on kokoa varmaan 5000 neliötä eli rahassa laskettuna arvo varmasti yli 2 miljoonaa euroa. Ton kokoisen tontin kun olisi kaavoittanut laadukkailla pientaloille, espoo olisi saanut uskomattoman kasan rahaa sekä maasta että veroista. Taitaa olla niin, että westendin uudet lapsiperheet on lobanneet kovasti ....
MIhin westendiin muuten rakennetaan kerrostaloja parhaillaan? Ei ainakaan kovin näkyvälle paikalle tai sitten oon tosi puusilmä.
Hansu:
---
Texx:
Sitten puoltoistvuotta sitten, me muutettiin kurkimäkeen, tai kontulaan, siinä rajoilla kuitenki.
Okei, en haluis asua siellä enään. Just sellanen paikka ku kaikki luuleekin. :)
---
Nyt täytyy kyllä olla hieman eri mieltä. Puolentoistavuoden asumisen aikana Kontula on osoittautunut mainettaan paremmaksi paikaksi ja välillä oikein ihmetyttää, että miltä vuosikymmeneltä ne kauhupuheet ovat oikein peräisin. Palvelut ovat aivan erinomaiset, samoin liikenneyhteydet, ja ostarilla vastaan tulee lähinnä "tavallisia" ihmisiä. Toki juoppoja näkee enemmän kuin varmasti esim. Ullanlinnassa, mutta itse olen saanut kulkea ihan rauhassa. Kannattaa myös muistaa, että Kontula on Suomen suurimpia lähiöitä (ellei peräti suurin), joten siihen valtavaan ihmismassaan mahtuu jos jonkinlaista menijää, myös niitä "kunnon kansalaisia". Luulenpa, että Kontulan arvostus asuinalueena on kasvanut huomattavasti menneistä ajoista, ainakin siitä päätellen, että asuntojen hinnat Kontulassa eivät ole enää alhaisia.
sakk303:
asuin Kemijärvellä 20 ekaa vuotta elämästäni.
Mutta mä viihdyin siellä. Täällä on hienoa kun kaikki on lähellä ja tekemistä riittää, töitä, koulutusta, jne.. mutta silti sydämeni palaa pohjois-suomelle, ja toivon mukaan joku päivä sinne vielä palaan, perheen tms. kanssa...
tärkeintä on rakastaa juuriansa.
Annakins:
Ennen kuin muutin Roihuvuoreen, asuin vuodesta '89 eteenpäin Kaitalahdessa, Laajasalossa. Jos kukaan on käynyt siellä, niin se on oikeasti ehkä Helsingin rauhallisinta ja kauneinta aluetta. Henrik Borgströmin puisto alkaa meidän takapihalta, rantaan on n. 100 metriä, venelaitureille n. 300. Koskaan ei ole käynyt murtovarkaita eikä denoja ole näkynyt sen jälkeen kun yksi talo paloi 15 vuotta sitten. Huonona puolena mainittakoon se, että 23:30 jälkeen joutuu kävelemään reilun kilsan lähimmälle bussipysäkille.
Texx:
Mä ite asuin 11vuotta itä-pasilassa, ja joo, kaikki sanoo aina et pasila on betonihelvettiä ja kauhea paikka asuu muutenki. Mut mä oon ehkä vähän outo, ja mä viihdyin kyllä siellä. Lähinnä tosin ehkä just sen takia et oli kasvanu siellä pikkusesta asti, ja tuns kaikki ihmiset ja mestat yms. + tietty ihan loistavat liikenneyhteydet <3