Asuinalueista

283 posts, 15 pages, 137,468 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#81 • • [Nuclear] el aprendiz

sleek:
Asun keskustassa ja "haagaan" en suostuis enää muuttamaan *joo*


Mitäs vikaa Haagassa on? Mun mielestä erinomainen paikka budjailla.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

ville

Posts: 3,780

#82 • • ville olen oikeasti ujo

[Nuclear]:
Mitäs vikaa Haagassa on? Mun mielestä erinomainen paikka budjailla.



Se ei oo keskustaa ...

Jostain kumman syystä monet keskusta-asujat on aika ehdottomia asuinpaikan suhteen: "tää on jees, ainoa järkevä paikka asua". Sitten kun löytyy se elämänkumppani, pitää ostaa kämppä ja pyöräyttää kersa, mielipiteet vaihtuu: "tää lähiö on tosi jees. Palvelut vieressä, 15min keskustaan, tosi rauhallinen, puisto vieressä ja täällä on kiva kasvattaa lapsia".

Aika harvassa ovat ne, jotka ovat keskustassa kasvaneet ja eivät muuta sieltä koskaan pois (tosin mä olen espoolainen, joten mahdollisuudet tuntea 100% keskusta-asujia on pienet). Kai se menee niin, että asuinpaikka tarpeen mukaan jne, mutta silti on kieltämättä hieman hassua, että juuri keskusta-asujat hehkuttavat asuinpaikkansa ylivoimaisuutta juuri niiden vuosien aikana kun siellä keskustassa asuvat.

Mut jälleen, mä oon tosi espoolainen ja tyytyväinen siihen et keskustaan pääsee alle 15min, kaikki palvelut on kävelyetäisyydellä ja ikkunoista näkyy puita eikä seinää :)
sbanc

Posts: 255

#83 • • sbanc

mehukatti:
miinuksina ehkä lähinnä mannerheimintien osalta kova liikenne, jos asut sen varrella

.

Onneksi tota ongelmaa ei ole, koska kämppä on kuusitien päässä, joka on päättyvä katu.
dizzyli

Posts: 361

#84 • • dizzyli kotiseksieläin
Me ollaan asuttu Kartanonkoskella viime juhannuksesta asti ja kovasti tykätään. Oli mahtava muuttaa uuteen kämppään ja maisemakin on suoraan pellolle :) Bussiyhteydet ovat olleet meille ainakin ihan riittävät, lisäksi meitä asuu täällä sopivan kokoinen kaveriporukka joten taksimatka yhdessä ei tule kalliiksi *hih* Minä en ainakaan ole edes huomannut mitään lentomelua *ding* Suosittelen!

--
Kauneus on kauhua.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#85 • • [Nuclear] el aprendiz

ville:
(clip)


Jep, eihän se oo keskustaa, mun mielestä sopivalla etäisyydellä siitä ja hyvillä kulkuyhteyksillä varustettuna. Ite arvostan enemmän kodin kuntoa/kokoa kuin sitä, että se on lähempänä keskustaa. Mielummin asun 5 minuuttia pidemmän matkan päässä ja 5 neliötä isommassa/parempikuntoisessa talossa kuin toisinpäin. Mut mä oonkin tällänen kotihiiri...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Hansu

Posts: 481

#86 • • Hansu

[Nuclear]:
Ite arvostan enemmän kodin kuntoa/kokoa kuin sitä, että se on lähempänä keskustaa. Mielummin asun 5 minuuttia pidemmän matkan päässä ja 5 neliötä isommassa/parempikuntoisessa talossa kuin toisinpäin. Mut mä oonkin tällänen kotihiiri...


Samat sanat, paitsi että mä asun mieluummin 15-20 min päässä keskustasta ja 20 neliötä isommassa asunnossa *vink*

Jotenkin en kiinnostu yhtään keskusta-asumisesta (ellen sitten saisi kattohuoneistoa Katajanokalta...), viihdyn tosi hyvin täällä lähiössä 20 min metromatkan päässä rautatieasemalta. Tykkään siitä, että heti kodin vieressä on metsää, peltoa ja ulkoilureittejä ja ilma on raikasta. Myös palvelut ovat erinomaiset: bussilla 3 min isolle ostarille jolta löytyy erinomaisen hyvin varusteltu ruokakauppa ja monia muita palveluja, 10 min päässä puolestaan on Itäkeskus jossa nyt on tarjolla ihan kaikki, jopa Stockmann *vink* Olen itse muuttanut Helsinkiin maaseutumaisemmasta paikasta (en tosin varsinaiselta landelta), joten tällainen lähiöympäristö luontoineen kaikkineen tuntuu mukavan tutulta ja turvalliselta. Suurin plussa tässä lienee kuitenkin asuntojen suuri koko ja uudenaikaisuus suhteessa keskustaa huomattavasti edullisempiin vuokriin.
jeesboks

Posts: 4,064

#87 • • jeesboks p u p u

extramppa:
Asiaan liittyen, kertookaas turkulaiset, mikä mahtaa olla Turun pahinta aluetta? Varissuo-Lauste? Perno-Pansio? Vaiko jokin muu?
Itse en oo vielä hirveen monta vuotta Turussa asunut ja oon kuullut vaan huhupuheita.



Halinen... Mut oikeesti ainakin Lauste rupee olemaan huomattavasti rauhisempi jo kun aikasemmin. Ja muutenkin tietty kaupunginosassa joku tietty on pahempi kuin toinen. Esim lausteen reunalla on huomattavasti rauhallisempaa kuin ihan siinä "keskustassa"...

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Texx

Posts: 650

#88 • • Texx ^_^
Mä ite asuin 11vuotta itä-pasilassa, ja joo, kaikki sanoo aina et pasila on betonihelvettiä ja kauhea paikka asuu muutenki. Mut mä oon ehkä vähän outo, ja mä viihdyin kyllä siellä. Lähinnä tosin ehkä just sen takia et oli kasvanu siellä pikkusesta asti, ja tuns kaikki ihmiset ja mestat yms. + tietty ihan loistavat liikenneyhteydet <3

Sitten puoltoistvuotta sitten, me muutettiin kurkimäkeen, tai kontulaan, siinä rajoilla kuitenki.
Okei, en haluis asua siellä enään. *nauru* Just sellanen paikka ku kaikki luuleekin. :)

Nyt ollaan kohta asuttu vuos puotilassa, tälläsessä 4h+k+kodinhoitohuone (ja uuh kaks vessaa)
Lähellä on ranta, ja tossa on toi ostari ihan vieressä, ja metroasemalle kävelee viidessä minuutissa.
+ naapurit on tosi mukavia *sydän*

Ei oikeestaan oo mitään erityistä valittamista, paitsi tottakai ns. syrjänen sijainti.

Mieluiten asuisin varmaan keskusta-kallio-sörkkä-pasila akselilla, jostain syystä keskustaan pääseminen nopeesti on sellanen tärkee asia, kun miettii mihin sitä muuttais.

--
*piis*

Hansu

Posts: 481

#89 • • Edited Hansu

Texx:
Sitten puoltoistvuotta sitten, me muutettiin kurkimäkeen, tai kontulaan, siinä rajoilla kuitenki.
Okei, en haluis asua siellä enään. *nauru* Just sellanen paikka ku kaikki luuleekin. :)


Nyt täytyy kyllä olla hieman eri mieltä. Puolentoistavuoden asumisen aikana Kontula on osoittautunut mainettaan paremmaksi paikaksi ja välillä oikein ihmetyttää, että miltä vuosikymmeneltä ne kauhupuheet ovat oikein peräisin. Palvelut ovat aivan erinomaiset, samoin liikenneyhteydet, ja ostarilla vastaan tulee lähinnä "tavallisia" ihmisiä. Toki juoppoja näkee enemmän kuin varmasti esim. Ullanlinnassa, mutta itse olen saanut kulkea ihan rauhassa. Kannattaa myös muistaa, että Kontula on Suomen suurimpia lähiöitä (ellei peräti suurin), joten siihen valtavaan ihmismassaan mahtuu jos jonkinlaista menijää, myös niitä "kunnon kansalaisia". Luulenpa, että Kontulan arvostus asuinalueena on kasvanut huomattavasti menneistä ajoista, ainakin siitä päätellen, että asuntojen hinnat Kontulassa eivät ole enää alhaisia.
innae

Posts: 1,377

#90 • • innae PaskaJätkä

ville:
---
Samu*:
Koko lähiössä ei ole ollut minkäänmoisia vuokra-asuntoja ennen tuota Träskendanportin rakentamista joskus 2001.
---


Ei vuokra-asunnoissa sinällään ole mitään huonoa, asukkaista se on kiinni. Sopivalla hinnoittelulla pystytään tohon asiaan vaikuttamaan, eikä kukaan ole koskaan tainnut valittaa esim westendin kaupungin vuokra-asunnoista.



Vanhemmat ihmiset Westendistä eivät pidä kerrostaloista, joita rakennetaan sinne. Mieheni mummi on asunut Westendissä vuodesta nakki ja kivi, ja ei pidä yhtään että sinne rakennetaan isoja kerrostaloja ja isoa koulurakennusta (melkein hänen tontin vierustastaan menee...). Onhan rakennusfirmat luvanneet jos jonkinlaista isompaa rahasummaa hänen talostaan ja tontistaan mutta hän ei myy, sillä siihen ollaan kaavailtu kerrostaloa (jonka hän ja miehensä ovat suunnitelleet ja rakennuttaneet, molemmat olivat arkkitehtejä).

--
PaskaJätkä

ville

Posts: 3,780

#91 • • ville olen oikeasti ujo

innae:
Vanhemmat ihmiset Westendistä eivät pidä kerrostaloista, joita rakennetaan sinne. Mieheni mummi on asunut Westendissä vuodesta nakki ja kivi, ja ei pidä yhtään että sinne rakennetaan isoja kerrostaloja ja isoa koulurakennusta (melkein hänen tontin vierustastaan menee...). Onhan rakennusfirmat luvanneet jos jonkinlaista isompaa rahasummaa hänen talostaan ja tontistaan mutta hän ei myy, sillä siihen ollaan kaavailtu kerrostaloa (jonka hän ja miehensä ovat suunnitelleet ja rakennuttaneet, molemmat olivat arkkitehtejä).



Nyt kyllä vetäsit vähän liian rankan yleistyksen.

Esim rannan tuntumaan (lähelle westend/haukilahti rajaa) on rakennettu niitä valkoisia kerrostaloja, joissa asuaa hyvin paljon vanhoja ihmisiä. Monet heistä ovat asuneet westendissä pitkään ja ovat muuttaneet "vanhoilla päivillään" omakotitalosta kerrostaloon, sillä omakotitalosta ei enää jakseta pitää huolta. Monet westendiläiset siis toivovat laadukasta asumista myös muussa kuin omakotitalomuodossa.

Mua henk koht ihmetyttää se koulun rakennus westendiin. Sillä tontilla on kokoa varmaan 5000 neliötä eli rahassa laskettuna arvo varmasti yli 2 miljoonaa euroa. Ton kokoisen tontin kun olisi kaavoittanut laadukkailla pientaloille, espoo olisi saanut uskomattoman kasan rahaa sekä maasta että veroista. Taitaa olla niin, että westendin uudet lapsiperheet on lobanneet kovasti ....

MIhin westendiin muuten rakennetaan kerrostaloja parhaillaan? Ei ainakaan kovin näkyvälle paikalle tai sitten oon tosi puusilmä.
Samu

Posts: 517

#92 • • Samu Bodhisattva

ville:
Jostain kumman syystä monet keskusta-asujat on aika ehdottomia asuinpaikan suhteen: "tää on jees, ainoa järkevä paikka asua". Sitten kun löytyy se elämänkumppani, pitää ostaa kämppä ja pyöräyttää kersa, mielipiteet vaihtuu: "tää lähiö on tosi jees. Palvelut vieressä, 15min keskustaan, tosi rauhallinen, puisto vieressä ja täällä on kiva kasvattaa lapsia".

...Kai se menee niin, että asuinpaikka tarpeen mukaan jne, mutta silti on kieltämättä hieman hassua, että juuri keskusta-asujat hehkuttavat asuinpaikkansa ylivoimaisuutta juuri niiden vuosien aikana kun siellä keskustassa asuvat.



Eihän tässä pitäisi olla mitään väärää! Mä voin esimerkiksi sanoa, että "tää on ainoa järkevä paikka asua", mutta lisään siihen ehdottomasti, että "tällä hetkellä".
En tässä elämäntilanteessa halua asua kävelymatkaa kauempana Stockalta (huom. 20 vuotta Espoossa asumista pohjalla), mutta en koe itseäni takin kääntäjäksi, jos nyt esim Westendiin, Haukilahteen tai Lehtisaareen joskus päädynkin *vink*.
En myöskään aio nyt sinne muuttaa, ihan vaan siksi, että joskus tulevaisuudessa siellä viihtyisinkin paremmin. Ihmisen pitää asua siellä, missä se kulloinkin hyvältä tuntuu, aamen!

Tällä hetkellä etsin kämppää Bulevardin eteläpuolelta. Toistaiseksi Merimiehenkatu on tuntunut kotoisimmalta osoitteelta, joten Viiskulmaan vetäis veri.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Avatar
#93 • • Taika Guest
Näin neljän vuoden Töölössä asumisen jälkeen on hankala kuvitella asuvansa jossain muualla tai siis asiaa ei tule edes ajatelleeksi, siis mikäli ulkomaita ei lasketa mukaan. Nyt vain tuntuu olo kotoisalta.
Ehkäpä sitten voisin harkita muuttoa kunhan enin baarissa ja bileissä roikkuminen loppuu.
Nyt ei tarvi pelätä nukahtavansa yöbussiin vaan voi vähän huuruisemmankin illan jälkeen rauhassa tallustella kotiin alle tunnissa..*iloinen*
innae

Posts: 1,377

#94 • • Edited innae PaskaJätkä

ville:
---
innae:
Vanhemmat ihmiset Westendistä eivät pidä kerrostaloista, joita rakennetaan sinne. Mieheni mummi on asunut Westendissä vuodesta nakki ja kivi, ja ei pidä yhtään että sinne rakennetaan isoja kerrostaloja ja isoa koulurakennusta (melkein hänen tontin vierustastaan menee...). Onhan rakennusfirmat luvanneet jos jonkinlaista isompaa rahasummaa hänen talostaan ja tontistaan mutta hän ei myy, sillä siihen ollaan kaavailtu kerrostaloa (jonka hän ja miehensä ovat suunnitelleet ja rakennuttaneet, molemmat olivat arkkitehtejä).

---


Nyt kyllä vetäsit vähän liian rankan yleistyksen.

Esim rannan tuntumaan (lähelle westend/haukilahti rajaa) on rakennettu niitä valkoisia kerrostaloja, joissa asuaa hyvin paljon vanhoja ihmisiä. Monet heistä ovat asuneet westendissä pitkään ja ovat muuttaneet "vanhoilla päivillään" omakotitalosta kerrostaloon, sillä omakotitalosta ei enää jakseta pitää huolta. Monet westendiläiset siis toivovat laadukasta asumista myös muussa kuin omakotitalomuodossa.

Mua henk koht ihmetyttää se koulun rakennus westendiin. Sillä tontilla on kokoa varmaan 5000 neliötä eli rahassa laskettuna arvo varmasti yli 2 miljoonaa euroa. Ton kokoisen tontin kun olisi kaavoittanut laadukkailla pientaloille, espoo olisi saanut uskomattoman kasan rahaa sekä maasta että veroista. Taitaa olla niin, että westendin uudet lapsiperheet on lobanneet kovasti ....

MIhin westendiin muuten rakennetaan kerrostaloja parhaillaan? Ei ainakaan kovin näkyvälle paikalle tai sitten oon tosi puusilmä.



Tällä hetkellä ei kaiketi rakennetakkaan. Ja tarkoitin niitä Liinasaarentien vieressä olevan mäenlaella olevia hirveitä kerrostaloja.
Itse en pidä hirveästi myöskään niistä uusista rivitaloista ja ok-taloista joita on rakennettu vierekkäin (uskoakseni ikkunoista näkyy komeasti viereisen talon ikkunasta sisään).


Ja entisistä paikoista;
Urjala, Puolimatka 1984-2000
Pieni paikka, pienet puheet. Oli mukavaa viettää lapsuus pellon vieressä, metsän siimeksessä.
Mutta niin moni asia muuten olikin päin persettä Urjalassa. Sisäsiittoista väkeä, pieni paikkakunta pienet piirit. En kykenisi asumaan enään tuollaisessa paikassa, jossa et ole mitään jos et dokaa joka viikonloppu ja anna kylän kovimmille pojille. Parasta tuossa paikassa on maantie pois sieltä.
Helsinki, Malminkartano 2000-2001
Hoasin pieni solukämppä, 13 neliöö 5.kerroksessa. Hyvin siellä nukkui, jos kämppisten kikatukselta ja heidän poikaystävien vierailuilta sai nukuttua.
Helsinki, Länsi-Pakila 2001-2002
Rahallisista syistä muutin ukkoseni äidille alivuokralaiseksi. Rauhallista, ei kuulunut kehän äänet. Ainoana miinuksena tungettelevat naapurit (paritaloja), mutta eipä se liiemmin haitannut.
Helsinki, Käpylä 2002-
Oma asuinalue on ihan mukava, Puu-Käpylässä. Ruokakauppa löytyy melkein vierestä, kulkuyhteydet on hyvät (juna, spora ja dösät). Metsikköäkin löytyy Taivaskalliolta. Ainoa miinuspuoli on talvisin katujen kunnossapitotyöt (tai lähinnä niiden puute).
Oma pieni piha jossa voi kesäisin grillata ja ottaa bissee. Talvisin on mukava lämmittää kämppää kakluunilla. Homeisihan nämä kämpät tuppaa vähän olemaan, mutta peruskorjaus on tulossa kohta. Ja vuokrakaan ei ole paha, 48neliön känppä ja tolppapaikka autolle 323,41e/kk. Ihan jees, vaikkakin känppä on ehkä hitusen pieni 2hlö ja terhakkaalle koiralle.

--
PaskaJätkä

koitos

Posts: 96

#95 • • koitos ooOOoo

Hansu:
---
Texx:
Sitten puoltoistvuotta sitten, me muutettiin kurkimäkeen, tai kontulaan, siinä rajoilla kuitenki.
Okei, en haluis asua siellä enään. *nauru* Just sellanen paikka ku kaikki luuleekin. :)
---

Nyt täytyy kyllä olla hieman eri mieltä. Puolentoistavuoden asumisen aikana Kontula on osoittautunut mainettaan paremmaksi paikaksi ja välillä oikein ihmetyttää, että miltä vuosikymmeneltä ne kauhupuheet ovat oikein peräisin. Palvelut ovat aivan erinomaiset, samoin liikenneyhteydet, ja ostarilla vastaan tulee lähinnä "tavallisia" ihmisiä. Toki juoppoja näkee enemmän kuin varmasti esim. Ullanlinnassa, mutta itse olen saanut kulkea ihan rauhassa. Kannattaa myös muistaa, että Kontula on Suomen suurimpia lähiöitä (ellei peräti suurin), joten siihen valtavaan ihmismassaan mahtuu jos jonkinlaista menijää, myös niitä "kunnon kansalaisia". Luulenpa, että Kontulan arvostus asuinalueena on kasvanut huomattavasti menneistä ajoista, ainakin siitä päätellen, että asuntojen hinnat Kontulassa eivät ole enää alhaisia.



Näinpä! Usein ihmiset näkevät asuinalueesta sen minkä haluavatkin nähdä. Jos oikein etsimällä etsii ympäristöstä dokuja tai minkkiturkkeja, niin eiköhän ne sitten tulekin huomattua ja alue leimattua... Omasta mielestäni asuinpaikassa on tärkeätä hyvät kulkuyhteydet. Kellon ympäri. täytyy sitä yölläkin päästä helposti kotiin *känni* *nauru*
terrae

Posts: 454

#96 • • terrae

sakk303:
asuin Kemijärvellä 20 ekaa vuotta elämästäni.

Mutta mä viihdyin siellä. Täällä on hienoa kun kaikki on lähellä ja tekemistä riittää, töitä, koulutusta, jne.. mutta silti sydämeni palaa pohjois-suomelle, ja toivon mukaan joku päivä sinne vielä palaan, perheen tms. kanssa...

tärkeintä on rakastaa juuriansa.




Täälähän on muitaki kemppalaisia =)

Mulla on vähän sama vika: etelässä ois työtä, koulutusta ja vaikka mitä muuta, mutta silti tahtois muuttaa joku päivä takasin pohjoseen. Mieluiten Kemppaan. Asuin sielä ekat 19 vuotta elämästäni kunnes muutin koulun ja oman seikkailumielen perässä Lahteen. Nyt alkaa tuntua siltä, että oon jo nokko seikkaillu. Vois jo muuttaa takasin. =) Oon niin kotiseuturakas.
Avatar
#97 • • greenie Guest
Olen ihan tyytyväinen nykyiseen 00820 alueeseeni, eli Roihuvuoreen.

Täyttää kaikki kriteerit, joita mä olen paikalle asettanut (hinta, koko, palvelut). Mitä tulee asumiseen ylipäätänsä Helsingissä - missä olen asunut about kaikkialla elämäni aikana - ei mulle ole muodostunut erityisen nurkkapatrioottista asennetta. Voisin kuvitella asuvani täällä missä tahansa, kunhan asunto on kelvollinen. Kaikki muu on enemmänkin ekstraa, jonka arvon ymmärrän toki, mutta joka ei mulle merkitse erityisemmin mitään arjessa. Vähän samalla tavalla kuin ymmärrän yleisesti yleellisyystuotteiden arvon, mutta mitkä ei tuottein (tai palveluina) välttämättä erityisemmin puhuttele.

En ala moralisoimaan, mutta joidenkin ihmisten elämä saattaisi olla helpompaa, jos ne yrittäisi päästä eroon esim. asuinalueita kohtaan asettamistaan ennakkoluuloista. Saattaisi noin esimerkkinä helpottaa opiskelijankin kukkaroa, jos ei tarvitsisi todistella aitouttaan maksamalla itseään kipeäksi komeron kokoisesta asunnosta Kalliossa (miel. ilman suihkua vielä).
Avatar
#98 • • greenie Guest

Annakins:
Ennen kuin muutin Roihuvuoreen, asuin vuodesta '89 eteenpäin Kaitalahdessa, Laajasalossa. Jos kukaan on käynyt siellä, niin se on oikeasti ehkä Helsingin rauhallisinta ja kauneinta aluetta. Henrik Borgströmin puisto alkaa meidän takapihalta, rantaan on n. 100 metriä, venelaitureille n. 300. Koskaan ei ole käynyt murtovarkaita eikä denoja ole näkynyt sen jälkeen kun yksi talo paloi 15 vuotta sitten. Huonona puolena mainittakoon se, että 23:30 jälkeen joutuu kävelemään reilun kilsan lähimmälle bussipysäkille.



Oijoi, upeeta.

Kaitalahti ja Tullisaari on kyllä Helsingin ehdottomasti parasta aluetta. Itse olen asunut Laajasalossa about koko lapsuuteni, joten alue on tullut hyvinkin tutuksi. Kun kaverin kanssa mentiin Stanariin viime kesänä, uumoiltiin vaan, että mitäköhän tapahtuu kun Kruunuvuoren alue rakennetaan. Toivottavasti säilyttävät lahden ja sen lammen siellä ylhäällä, kun rakentavat - eittämättä - kovan luokan (lue rahan) asuntoja rannat täyteen.

Metroa tuskin näkyy lähivuosina. Sen suhteen on realistista olla pessimisti :)

T: nimim. "Olivat sitten purkaneet Tullisaaren pienen leikkimökin kaikkine kirjoituksineenkin"
Avatar
#99 • • greenie Guest

Texx:
Mä ite asuin 11vuotta itä-pasilassa, ja joo, kaikki sanoo aina et pasila on betonihelvettiä ja kauhea paikka asuu muutenki. Mut mä oon ehkä vähän outo, ja mä viihdyin kyllä siellä. Lähinnä tosin ehkä just sen takia et oli kasvanu siellä pikkusesta asti, ja tuns kaikki ihmiset ja mestat yms. + tietty ihan loistavat liikenneyhteydet <3



Mutsi asui siellä joskus. Siellähän on loistavat palvelut ja liikuntamahdollisuudet. Parantuneet vain vuosien varrella (esim. Mäkelänrinne).

Toi on yks niistä alueista, jota kohtaan on mielettömiä ennakkoluuloja, johtuen siitä betonista. Noh, mitä voisin sanoa - on syitä, miksi kaupunkeja ei ole rakennettu puusta vähään aikaan ;)

"ITÄ-Pasila.. en mä tiedä.. toi ITÄ pelottaa vähän.."
$

Posts: 1,802

#100 • • $ Destination weekend!
Omat asuinalueet kronologisessa järjestyksessä:

Hanko 1980-1984:

Oli ihan mukavaa lapsena. Aika hiljainen.

Järvenperä 1984-91:

Sama kuin edellinen. Hyvä olla lapsena rauhallisessa ja luonnonläheisessä ympäristössä.

Waterloo, Belgia 1991-1994:

Helkkarin mukavaa aluetta. Kaikki palvelut lähellä, Brysseli 30 min. junamatkan päässä. Kouluun kävelymatka. Erittäin turvallinen alue ylipäätään. Ei tosin metsiä.

Kööpenhamina, Österport, Tanska 1994:

Todella lähellä keskustaa ja sitä puistoa jossa on se pieni merenneito. Ei denoja, irstaita ihmisiä tosin tuli spotattua muutama. Onneksi eivät kiusanneet. Koulumatka 20 min lähijunalla (Hellerup).

Järvenperä 1994-1999:

Rupes kyrsimään koulumatkat ja julkinen liikenne kaupungin sykkeeseen. Harvat frendit jaksoivat vaivautua "perseeseen" kyläilemään. Etenkin vuosina 1997-1999 toivoi, että olisi auto. Siitä huolimatta ihan rauhallinen paikka asua. Yödösä rupes kulkee 1998 syksyllä ja siitäkin oli kävelyä 2,5 kilsaa kotiin. Lähin kauppa oli kolmen kilsan päässä. Ehkä ok-mesta kasvattaa kersoja mutta kyllä teinillä alkaa olemaan vaikeaa.

Tullipuomi 1999-2002:

Mitä nyt yksi dena asui alakerrassa, muuten todella rauhallista. Tullipuomin Shelli 24/h, Alko naapurissa kuten pankki ja apteekki, kioski ja kauppa. Stadiin 7 min dösällä, 8 min polkupyörällä. Manskusta huolimatta todella hiljaista.

Lincoln, UK 2002-2003:

Aivan kauhea läävä. Katkeroituneita naapureita, hyvät kaupat etäisyyksien päässä keskustasta, julkinen kusi täysillä, ei pyöräteitä, hirveä liikenne. Lisäksi tosi junttia porukkaa haastamassa riitaa. Riitti kun ei näyttänyt paikalliselta. *tietää miltä maahanmuuttajista tuntuu*

Tullipuomi 2003- :

Täällä on hyvä asua. Jos perheen perustaminen on joskus ajankohtaista niin joutuu kyllä melkein heittämään arpaa minne muuttaa. Kaikinpuolin loistavaa seutua mutta kämppien hinnat ovat todella korkealla kaikin puolin. Autolle ei edelleenkään ole muodostunut tarvetta.

My 3 cents.