pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 366,951 views

Kuukunen

Posts: 244

#481 • • Kuukunen Avaruusdiskokissa!
Yliopiston hakumenettelyt tuntuu ihan järjettömiltä.
Luin reilut kaksi kuukautta täysipäiväisesti biologiaa, ja kävin valmennuskurssin. Biologiassa on yhteishaku, ja hain ensisijaisesti Turun yliopistoon. Hain varuiksi Diplomi-insinöörien yhteishaussa, ensisijaisesti Turkuun.
Pääsin opisklelemaan tietotekniikan DI-koulutukseen Turunyliopistoon, pelkillä papereilla. Biologiaa taas pääsin opiskelemaan Joensuun yliopistoon, joka oli mun viimeinen vaihtoehto yhteishaussa. Noh, päätin ottaa Turun paikan vastaan (en pystyis asuu J-suussa), vaikka motivaatiota tietotekniikkaan ei ole läheskään niin paljoa kuin biologianopintoihin. Jotenkin hassua, kun pitäisi valmistua äkkiä, mutta minkäs teet kun ei pääse lukemaan sitä mitä haluaa...

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.

Keba

Posts: 194

#482 • • Keba

Lost-Soul, 7.8.2005 22:19:
---
Keba, 7.8.2005 21:19:
Tervetuloa vaan Lepuskin Laureaan. Täs vaihees alan jo teitä sitten potkia, että liittykäähän sitten jaostoon, jotta saataisiin Laureallekin vähän parempia bileitä.

---

Jaostoon?? Yhden lukuvuoden olin Laureassa, enkä koskaan kuullutkaan jaostosta...



Indeed, sitähän tässä ollaan nostamassa ihmisten tietoisuuteen. Jaosto siis järkkää kaikkea opiskelijoiden hyväks, bileitä, reissuja, etuja...
Troll

Posts: 84

#483 • • Troll ---Troll You´r Life---
Vaikka yks koulutus takana, viikon päästä Perhoon, ravintolakokiksi.

--
---18.04---

zara

Posts: 157

#484 • • zara bassotyttö

Kuukunen, 8.8.2005 12:49:
Yliopiston hakumenettelyt tuntuu ihan järjettömiltä.
Luin reilut kaksi kuukautta täysipäiväisesti biologiaa, ja kävin valmennuskurssin. Biologiassa on yhteishaku, ja hain ensisijaisesti Turun yliopistoon. Hain varuiksi Diplomi-insinöörien yhteishaussa, ensisijaisesti Turkuun.
Pääsin opisklelemaan tietotekniikan DI-koulutukseen Turunyliopistoon, pelkillä papereilla. Biologiaa taas pääsin opiskelemaan Joensuun yliopistoon, joka oli mun viimeinen vaihtoehto yhteishaussa. Noh, päätin ottaa Turun paikan vastaan (en pystyis asuu J-suussa), vaikka motivaatiota tietotekniikkaan ei ole läheskään niin paljoa kuin biologianopintoihin. Jotenkin hassua, kun pitäisi valmistua äkkiä, mutta minkäs teet kun ei pääse lukemaan sitä mitä haluaa...



varmaan ongelmana se että samoja paikkoja havittelee mont muutakin jotka ovat lukeneet kuukausia ja käyneet kurssit...Tuurista, älystä ja motivaatiosta se on kiinni. Ehkä onni ei ollut matkassa tällä kertaa..ja ensi vuonnahan voi aina yrittää uudestaan :)
MaSari

Posts: 1,986

#485 • • MaSari space jammer

pia^^, 19.7.2005 19:50:
---
Ozie, 19.7.2005 19:42:

Opintotuen (259,01e/kk) saat vaikka sun ukkos tienais 999 999 e/v. (Suurempaa ei kelan laskuri anna laittaa *niisk*)


PS. Opintotuki nyt ei välttämättä oo just toi 259,01 e/kk. Esim vanhempien luona asuttaessa jne.

---


Nyt alkaaa kuulostaa jo hyvältä, tossa just täyttelin noit ilmottautumis lomakkeita *nauru* . Jo sitä koulunpenkkii on kerreny kaipaamaa *iihhih*



Pia, nou hätä. Mäkin oon pärjänny niin sitten pärjäät säkin *hymy* Opintotuesta jää käteen joka kuukausi 233 (muistaakseni) verojen jälkeen. Sitten ei tarviikkaan kun joku 10-15 h tehdä töitä. Ite oon ollu kaupassa duunissa, ja itseasiassa oonkin tienannu jo sen verran, että jouduin peruuttamaan yhden opintotukeni, koska tulot ylittyy muuten. Eli "ehkä" säkin pärjäät ;)

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

evvk

Posts: 1,918

#486 • • evvk
Joku moralisoi opiskelijoita erällä työttömien palstalla. Eli ne jotka opiskelee paljon tuhlaa vaan veronmaksajien rahoja turhuuteeen.
Avatar
#487 • • x Guest
ma oon aloittamassa amsterdamin yliopistossa syyskuussa hollannin kielen intensiivi-opinnot, joiden loputtua kielitaidon on oltava yliopistoikaisen natiivin hollannin puhujan tasolla jos meinaa paasta loppukokeesta lapi. tsemppii vaan kaikille opinnoissa =)
lostgone

Posts: 2,493

#488 • • lostgone

Mark Hamilton, 15.8.2005 17:23:
Joku moralisoi opiskelijoita erällä työttömien palstalla. Eli ne jotka opiskelee paljon tuhlaa vaan veronmaksajien rahoja turhuuteeen.


Kuulostaa minun suunnitelmalta. *nauru*Vältellä työelämää mahd. kauan ja ryhtyä sit sairaseläkkeelle.*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

evvk

Posts: 1,918

#489 • • evvk
Mitäköhän opiskeluista mahtaa tulla kun aloitin taas vaiheeks työt uudessa paikassa. Jouduin peruttamaan yhden työhönottohaastattelun ettei tuu liikaa työpaikkoja. Tulevaisuudessa pitäs ehkä hankkia korkeamman asteen tutkinto, mutta en tiedä onko se niin vältämätöntä.
evvk

Posts: 1,918

#490 • • evvk

lostgone,
---

Kuulostaa minun suunnitelmalta. *nauru*Vältellä työelämää mahd. kauan ja ryhtyä sit sairaseläkkeelle.*justjoo*



IT-alalla pääsee nopeesti työkyvyttömyyseläkeelle. Ei ne HEALTH WARNING kilvet näppiksen pohjassa mitään paksaa ole.

Nimimerkillä muistaa kuinka paljon sattui niskaan ja selkään kun ne paukahti viikoksi päätetyön takia. Nytkin on niska kipee.. pitäs kai mennä ostaan sellanen surfaustuoli mitä uutisissa kerran esiteltiin.
KT

Posts: 51

#491 • • KT
15.8.2005 19:29:
---

lostgone,
---

Kuulostaa minun suunnitelmalta. *nauru*Vältellä työelämää mahd. kauan ja ryhtyä sit sairaseläkkeelle.*justjoo*




Samoilla linjoilla. Rupeen vaan pakon edessä hiljalleen valmistumaan, nii ei auta kuin toinen tutkinto perään.



Mark Hamilton,

IT-alalla pääsee nopeesti työkyvyttömyyseläkeelle. Ei ne HEALTH WARNING kilvet näppiksen pohjassa mitään paksaa ole.

Nimimerkillä muistaa kuinka paljon sattui niskaan ja selkään kun ne paukahti viikoksi päätetyön takia. Nytkin on niska kipee.. pitäs kai mennä ostaan sellanen surfaustuoli mitä uutisissa kerran esiteltiin.



Pihi firma, jos ei sponssaa hierojaa.
Verottaja

Posts: 1,174

#492 • • Verottaja no-life / luuviulu
Ens maanantaina alkais opinnot über-amiksessa.
Pikkusen jänskättää *hihu*

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

Nacu

Posts: 1,293

#493 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Ens viikolla jatkuu kolmas vuosi päskantärkeetä opiskelua.

Mä olen niin lopen kyllästynyt tekeen rahaa muille. Toivottavasti hommat menee putkeen ja loihdin koulun jälkeen sellasen ammatin jossa tunnen tekeväni jotain järkevää ja antoisaa. Itseäni ajatellen. *igor*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Avatar
#494 • • pia^^ Guest
Hamkkii pääsin ja nyt istutaa koulunpenkillä, tälläkin hetkellä... Musta tulee nörtti *nauru* jokainen pääätelköön itse sen oikeen nimen *hymy*
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#495 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
kuten varmaan olenkin tässä threadissa aiemmin maininnut,
niin olen lukemassa kasvatustieteen pääsykokeisiin... mutta
aion myös hakea turkuun ja/tai hämeenlinnaan okl:ään.

ajattelinkin vain kysyä, että opiskeleeko kukaan klubituslainen
ko. kaupunkien okl:ssä ja että millaista opiskelu siellä on?
myös olisi mukava tietää, että kuinka helppoa/vaikeeta on
päästä noihin sisään.

kiitos! :)

--
dasinoaisnvs

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#496 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Ääks *pökr* Nyt on sitten farmasian pääsykoekirja kädessä. Jännittää se, olenko omaksunut kaiken tarvittavan tiedon toukokuun loppuun mennessä ja saanko kasvatettua itselleni sen "minähän menen sisäään, perkele!"-asenteen *hikoil**nauru*

Onkos klubbarissa muita farmasiaan pyrkiviä/siellä opiskelevia? *hymy*

vielä: jos teitä löytyy täältä, niin antakaa jotain vinkkejä tohon sisäänpääsyyn *iloinen*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Mick Elsa

Posts: 375

#497 • • Mick Elsa Macarize Records

k1mm0, 20.2.2006 11:24:
kuten varmaan olenkin tässä threadissa aiemmin maininnut,
niin olen lukemassa kasvatustieteen pääsykokeisiin... mutta
aion myös hakea turkuun ja/tai hämeenlinnaan okl:ään.

ajattelinkin vain kysyä, että opiskeleeko kukaan klubituslainen
ko. kaupunkien okl:ssä ja että millaista opiskelu siellä on?
myös olisi mukava tietää, että kuinka helppoa/vaikeeta on
päästä noihin sisään.

kiitos! :)


Jeh täällä Turun Okl:ssä opiskellaan. Lähdetääs vaikka tosta hakemisesta liikkeelle. Viime vuonna hakijoita oli 1300, joista alkupisteiden perusteella valittiin 300 pääsykokeisiin. Se miten alkupisteet kerääntyvät löytyy hakuoppaista ja okl:en kotisivuilta. Turun pääsykokeissa oli neljä osiota: Kirjatentti, psykologinen koe, matemaattis-luonnontieteellinen koe ja ryhmätehtävä. Kirja kannattaa tottakai lukea hyvin ja matikkaa, fysiikkaa & kemiaa voi halutessaan kertailla. Matikan kokeen tehtävät mittaavat kyllä enemmän päättelykykyä ja arkijärkeä. Muuten kokeisiin on aika hankala valmistautua. Kokeiden perusteella sitten 85 otetaan sisään. Määrä voi tuntua pieneltä, mut kaikkia tonttuja mahtuu silti hyvin mukaan, niinku mäkin se hyvin todistan. *joo*

Opiskelu täällä on sitten todella mukavaa. Välillä tulee miettineeksi, et onks tässä todella yliopistossa, kun leikkii jänishippaa liikunnassa tai kattoo satuvideoita äikän demolla. Tottakai täälläkin joutuu kirjoja pänttäämään paljonkin yms., mut tollaset kevennykset tuo mukavaa vaihtelua arkeen. Opiskelijat ovat tosi ulospäin suuntautuneita ja sosiaalisia, eli hyviä frendejä pyörii ympärillä vuosikurssiin katsomatta. Se että sukupuoli jakaumasta n. 85% on naisia, on mun mielestä miehenä myös ihan jees! Kannattaa siis ehdottomasti hakea, jos opettajanura tai opiskelu Okl:ssa tuntuu kiinnostavalta. *hymy*
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#498 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

Mick, 13.3.2006 11:25:
---
[klips]



kiitti infosta... hakupaperit on jo tos valmiina täytettynä
ja odottamassa lähettämistä :)

ainoo mikä tossa vähän mua psyykkaa on toi matemaattis-
luonnontieteellisyys, joka kyl on mun kohdalla aika huonoissa
kantimissa. lukiossakin pääsin lyhyestä matematiikasta läpi
vaan opettajan hyväntahtoisuuden ja/tai kyllästymisen takia
(keskiarvo ehkä just joku vitonen) o__O.

mut eihän yrittänyttä laiteta... ehkä sinne viel yks tonttu mahtuu :P

--
dasinoaisnvs

Jna

Posts: 613

#499 • • Jna

Hyzenthlay, 12.3.2006 20:28:


Onkos klubbarissa muita farmasiaan pyrkiviä/siellä opiskelevia? *hymy*

vielä: jos teitä löytyy täältä, niin antakaa jotain vinkkejä tohon sisäänpääsyyn *iloinen*



Joo täältä löytyy o/.. Itse pääsin lääketeknikko-kiintiössä joten en voi neuvoa sisäänpääsyssä. Nykyäänhän ne laitto myös sen kemian pääsykokeeseen, joten tuskin edes pääsisin sisään sillä pääsykokeella.. Kemia tökkii edelleen.. Toinen joka on klubbarista siellä ni ainakin Christah ja se pääsi pääsykokeella sisään.. Kannattaa kysyä siltä.*hihu*
Mikcore

Posts: 914

#500 • • Mikcore Eternity has passed
Kauppakorkea on tähtäimessä *joo*
ja tää on 4.kerta kun luen *igor*