pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 367,369 views

LauriA

Posts: 109

#761 • • LauriA Creative

sare, 2.3.2007 15:27:
Toivottavasti opiskelen syksyllä helsingissä kauppiksessa.



Tsemppiä lukemisiin! Mäkin olen ens syksynä opastamassa teitä uusia lapsosia sit pahoille teille (tutorina). Paitsi jos kesän kuviot menee päälekkäin uusien opiskelijoiden orientaatioviikon kanssa (selviää huhtikuus).

-L

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

Nee-Chee

Posts: 244

#762 • • Nee-Chee
Tänä keväänä enää kaksi tenttiä jäljellä. *jiihaa*

--
Gather experience... Look at what you should not look at. A feeling of anxiety is the sure and certain evidence that you should do this. -Clive Barker

Kit^

Posts: 798

#763 • • Kit^ ihme höpöttäjä

Ni Shi, 1.4.2007 09:50:
---
sare, 2.3.2007 15:27:
Toivottavasti opiskelen syksyllä helsingissä kauppiksessa.

---


Tsemppiä lukemisiin! Mäkin olen ens syksynä opastamassa teitä uusia lapsosia sit pahoille teille (tutorina). Paitsi jos kesän kuviot menee päälekkäin uusien opiskelijoiden orientaatioviikon kanssa (selviää huhtikuus).

-L



Todella pahoille tavoille onki sitte.. *tirsk*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

alphamagic

Posts: 3,628

#764 • • alphamagic

rose, 30.3.2007 16:35:
Hihihii =) Taikin ennakkotehtävät viety kunnialla perille.



*aplodit*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Teknojta

Posts: 1,031

#765 • • Teknojta Shamancore Practitioner
Lähteny täysin käsistä pääsykokeisiin valmistautuminen...
Pistän paperit menee Ruotsiin kun siellä ei semmosia vittumaisuuksia ole. Malmöön aattelin jotain global studies juttua englanninkielellä.
Tietysti olis helppoa hakea jonnekkin pienelle paikkakunnalle minne pääsee helpommin sisään, mutta oon liian addiktoitunut kaupunkilaisen elämäntyyliin.
evvk

Posts: 1,918

#766 • • Edited evvk
Ei me kuitskaan mihinkään päästä. Ei kun...

Anyway, joskus 16-20 lukiolaiset vituili jotain amiksessa olosta.
sare

Posts: 100

#767 • • sare

Ni Shi, 1.4.2007 09:50:
---
sare, 2.3.2007 15:27:
Toivottavasti opiskelen syksyllä helsingissä kauppiksessa.

---


Tsemppiä lukemisiin! Mäkin olen ens syksynä opastamassa teitä uusia lapsosia sit pahoille teille (tutorina). Paitsi jos kesän kuviot menee päälekkäin uusien opiskelijoiden orientaatioviikon kanssa (selviää huhtikuus).

-L



aijaa:) mut joo on kyl tullu huomattuu noita pääsykoekirjoja lukies et ihan oikeelle alalle oon hakemassa:)

--
Mies seisoo rinnallasi kaikissa niissä vastoinkäymisissä,jotka olisit välttänyt, jos olisit pysynyt sinkkuna.

terraluna

Posts: 1,270

#768 • • Edited terraluna Agentti
Sovin itseni kanssa et tänä vuonna mun on mentävä vaan jonnekin opiskelemaan, en voi enää jatkaa pätkätöissä hengailua ja "mikä musta tulis isona"-pohdintoja. Sosionomilinjalle Stadiaan, koska ala saattais sopia ja arvosanat varmaan riittää sisäänpääsyyn. Ottaa päähän moinen pakkoratkaisu, mutta kun en ole muutakaan keksinyt. Varmaa on työllistymisen lisäksi nimittäin myös mieletön stressi ja paska palkka. :/

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

sensei

Posts: 125

#769 • • sensei Käyttäjä

Ni Shi, 1.4.2007 09:50:
---
sare, 2.3.2007 15:27:
Toivottavasti opiskelen syksyllä helsingissä kauppiksessa.

---


Tsemppiä lukemisiin! Mäkin olen ens syksynä opastamassa teitä uusia lapsosia sit pahoille teille (tutorina). Paitsi jos kesän kuviot menee päälekkäin uusien opiskelijoiden orientaatioviikon kanssa (selviää huhtikuus).

-L


joopa joo.. Toivottavasti opastelet myös meikäkäistä kujin, kuntisten ja sitsien ihmemaahan syvemmälle.. mm. kuntitseillä kaijaa bilettämässä olleena tarvitsen vahvaa isähahmoa joka johtaa valaistukseen pimeyden sijasta..*nauru*
esimaku hommasta on saatu toivottavasti syksyllä pääsen pääruokaa käsiksi..eli suuntana hse..*pepsodent*
Kit^

Posts: 798

#770 • • Kit^ ihme höpöttäjä

sensei, 1.4.2007 23:04:
---
Ni Shi, 1.4.2007 09:50:
---
sare, 2.3.2007 15:27:
Toivottavasti opiskelen syksyllä helsingissä kauppiksessa.

---


Tsemppiä lukemisiin! Mäkin olen ens syksynä opastamassa teitä uusia lapsosia sit pahoille teille (tutorina). Paitsi jos kesän kuviot menee päälekkäin uusien opiskelijoiden orientaatioviikon kanssa (selviää huhtikuus).

-L

---

joopa joo.. Toivottavasti opastelet myös meikäkäistä kujin, kuntisten ja sitsien ihmemaahan syvemmälle.. mm. kuntitseillä kaijaa bilettämässä olleena tarvitsen vahvaa isähahmoa joka johtaa valaistukseen pimeyden sijasta..*nauru*
esimaku hommasta on saatu toivottavasti syksyllä pääsen pääruokaa käsiksi..eli suuntana hse..*pepsodent*



hahaha. Laurin seurassa voi kyllä tulla äitä ikävä. *pepsodent* 45 tuoretta tutoria oottelee innoissaan uusia rutkuloita :)

Ja kuntits on aivan eri asia ku kuntis. Kuntikset on aivan huippuja!! ja ne jatkot jotka kestää aamuun asti.. Kunnon survival of the fittest *nauru*

Plus kannattaa muistaa jaostoista NESU ja tulla ihmettelee meiän ständille vappuna *tirsk*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

LauriA

Posts: 109

#771 • • LauriA Creative

Kit^, 1.4.2007 23:23:
hahaha. Laurin seurassa voi kyllä tulla äitä ikävä. *pepsodent* 45 tuoretta tutoria oottelee innoissaan uusia rutkuloita :)

Ja kuntits on aivan eri asia ku kuntis. Kuntikset on aivan huippuja!! ja ne jatkot jotka kestää aamuun asti.. Kunnon survival of the fittest *nauru*

Plus kannattaa muistaa jaostoista NESU ja tulla ihmettelee meiän ständille vappuna *tirsk*




Hei mähän oon ihan kiltti ja kaikki äiditkin pitää musta (tyttäristä en sit mee takuusee)!! Tänään sovittiin muuten jo aivan timantti "tutorkolmiokin"!

Niin ja kuntiTs on siis huomattavasti vähemmän sisäsiittonen tapahtuma ku kuntikset, sillä sinne saa tulla muitakin kuin ah-niin-ihania kauppislaisia. ;)

-L

ps. mä pyrin kyl yleensä panostamaan sen verran, ettei tuu tonne jatkoille selvittyä... mut ehkä se muuttuu, kun uus koti on ihan siinä vieressä. :P

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

sare

Posts: 100

#772 • • sare

Kit^, 1.4.2007 23:23:


hahaha. Laurin seurassa voi kyllä tulla äitä ikävä. *pepsodent* 45 tuoretta tutoria oottelee innoissaan uusia rutkuloita :)

Ja kuntits on aivan eri asia ku kuntis. Kuntikset on aivan huippuja!! ja ne jatkot jotka kestää aamuun asti.. Kunnon survival of the fittest *nauru*

Plus kannattaa muistaa jaostoista NESU ja tulla ihmettelee meiän ständille vappuna *tirsk*



tää kuulostaa vaan just sopivalta paikalta mulle*nauru*

--
Mies seisoo rinnallasi kaikissa niissä vastoinkäymisissä,jotka olisit välttänyt, jos olisit pysynyt sinkkuna.

Blues

Posts: 5,414

#773 • • Blues Koning van Afrika

Kit^, 1.4.2007 23:23:
45 tuoretta tutoria oottelee innoissaan uusia rutkuloita :)



Aika monta tutoria valittu reilulle 300:lle uudelle opiskelijalle. Me valittiin hakijoista 55 tutoria (plus 2 oikeustieteen tutoria HY:lta) n. 600:lle uudelle opiskelijalle. Koulutus alkaa jo huomenna näille ja poikkitieteellisissä merkeissä :) Pitäis vielä suunnitella ohjelma loppuun..

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

sensei

Posts: 125

#774 • • sensei Käyttäjä

Kit^, 1.4.2007 23:23:
---

...
Ja kuntits on aivan eri asia ku kuntis. Kuntikset on aivan huippuja!! ja ne jatkot jotka kestää aamuun asti.. Kunnon survival of the fittest *nauru*

Plus kannattaa muistaa jaostoista NESU ja tulla ihmettelee meiän ständille vappuna *tirsk*


jees, näin olin ymmärtänytkin..ajattelin vaan että on tullut otettua alku tuntumaa touhuun.. Ja tarinat kuntitiksista tai sillikseltä kuullut jutut vaikuttavat juuri siltä että äitiä voi tulla ikävä..*nauru*
Avatar
#775 • • REivaaja Guest

fosa, 23.3.2007 11:44:
---
REivaaja, 23.3.2007 10:48:
---

Hahahahahaha! Voi teitä lukiolaisia.... Hahahahahaa. oijoi...
Tiedätkö sä mitä susta tulee isona?

---


Jep.. Ja ammattikoulupohjasia töitä pystyy kyllä tekeen ilman amistaki, jos ei oo ihan käsi.. Ite metallialalla..

edit: quote uusiks..


Totta... Tuntu vaan jotenki taas ylimieliseltä lukiolukioblaablaablaa jutulta. Oon ite lukenu aineita ylipistotasolle ja ei se niin vaikeeta oo. En siis käy lukioo mut jotain sitä pitää paskalla lukee*vink*
pahoittelut päivän pilaamisesta;)
fosa

Posts: 382

#776 • • fosa

REivaaja, 3.4.2007 18:36:
---
Totta... Tuntu vaan jotenki taas ylimieliseltä lukiolukioblaablaablaa jutulta. Oon ite lukenu aineita ylipistotasolle ja ei se niin vaikeeta oo. En siis käy lukioo mut jotain sitä pitää paskalla lukee*vink*
pahoittelut päivän pilaamisesta;)



Se vaan on niin, että lukion kautta huomattavasti helpompaa päästä vaikkapa teknillisiin yliopistoihin.. Aika harva "amis" tietää esim. just mitä integrointi tarkoittaa ja pääsykokeissakin silti merkittävässä osassa helpoimmasta tehtävästä lähtien.. Puhumattakaan yksinkertaisten teorioiden soveltamisesta monimutkaisempiin, josta ammattikoulussa käsittääkseni ei paljoo puhuta.. Jotku haluaa nopeemmin työelämään ja se onnistuu amiksen kautta, mutta töitä ehtii tehä ja sitte voi alkaa tienaamaan kiinni niitä opiskelun takia menetettyjä ansioita..

Mutta silti joka alan jannuja tarvitaan! Niin niitä perus duunareita ku tutkijoitakin ja jonkuhan ne systeemitki pitää kehittää ja suunnitella, mitkä ne duunarit tekee!

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Kim123

Posts: 127

#777 • • Kim123 jokke123
Olen 3vuonna peräkkäin ilmoittautunut pääsykokeisiin mutta en ole mennyt..ei motivaatio taida riittää opiskelemiseen kun kerran siitä maksetaan niin huonosti*poks*

--
pioneer

Tupe-san

Posts: 447

#778 • • Tupe-san
Ite laitoin paperit Helsingin amk Tekniikan ja liikenteen alalle :o Jos ei onnista niin töitä töitä.

--
No Reality

Mönnä

Posts: 190

#779 • • Mönnä
En oo kyllä pitkään aikaan ollut mistään jutusta näin innossani ja motivoitunut kun nyt tulevista pääsykokeista. Tekis mieli vaan oppia lisää ja lisää ja saaha jutut kunnolla selkeiksi.

En haluis mennä töihinkään ollenkaan kun haluisin vaan lukee *nauru*

Toivotaan että tämä fiilis kantaa juhannukseen asti ja aina tietysti ois plussaa jos heinäkuussa postiluukusta kolahtais TEH paksukirje *vink*

--
Eniten ihminen katuu elämässään niitä hullutuksia, joita ei tehnyt, vaikka oli tilaisuus.

Avatar
#780 • • Edited kettu kiu Guest
Sain taas lähetettyä ennakkotehtävät kolmeen eri oppilaitokseen. *jiihaa*
Haluaisin opiskella kaikenlaista muotoiluun liittyvää, ajattelin vaihtaa vaatesuunnittelun sisustusarkkitehtuuriin.. *hihu* haaveena on ollut pitkään päästä TaiK:iin opiskelemaan.. Jos ei onnistu niin ensi vuodeksi töihin, Kuopioon en taida jäädä..