hoopstar:
Kiinostikos mua toimiiko mun levarit 20 vuoden kuluttua? Aika moneen kertaan on pyörittimet tuohon mennessä vaihtunu varmaan :)
---
Nyt muut joutuvat kilpailemaan uskottelemalla ja lisäämällä kaikenlaisia turhia vimpaimia, joilla ei tämä keskusteluun osallistuva asiakaskunta oikeasti tee yhtään mitään.
---
Ei pidä paikkaansa. Itse ainakin teen niillä jotain ja olen keskusteluun osallistuvaa asiakaskuntaa.
Pitch bendit ei kutkuta mun kikkeliä. Ne on ihan hyvät olla. Ei niitä pakko ole käyttää, mutta moni tykkää. On ollut jopa yli 8% pitcheillekkin käyttöä. Master tempokaan ei ole kutitellu kasseja vielä. Käytinpä muuten reverseäkin yhden settini alkuintrossa. Pidän näitä erittäin hyvinä lisäominaisuuksina levareissa ja lasken niille mielihyvin lisäarvoa.
Mut sä ehkä vaihdatkin laitteita ku kalsareita, kuten moni täällä on jo maininnu ne haluaa sellasen laitteen jonka ne voi säilyttää niin kauan kun jaksavat levyjä soitella (ja aina toimii samalla tavalla jos ei kohtele kaltoin) ja sitten vaikka myydä, väitteenä että "se kesti mulla 8 vuotta, ja vielä toimii ku priima, varmaan kestää sullakin". Mut kuka helvetti haluu maksaa parista ylimääräsestä nappulasta joita "ei ole pakko käyttää"? Ja tästä pitchistä musta ei tartte ees keskutella se on ihan yhtä mielipide kun koko muukin keskustelu tähän mennessä, sun väittämät vaan on ollu aika ylimalkasia siitä että teknarilla ei ois mitään pohjaa pitää sitä hintatasoaan. (Pitcheistä sen verran et 4% muuttaa jo biisiä sen verran et sen jälkeen biisi muuttuu jo turhankin paljon. Yleensä pyrin pitämään siinä +-2% tienoolla soitellessani. Mut sillä nyt ei oo tän pointi kanssa OIKEESTI mitään tekemistä)
En mä väitä et muista soittimista ei oo mihinkään, mä väitän että Teknarin maine on jopa yllättävän kohtuullinen siihen nähden mitä niillä on myyntiväittäminä ja sen laitteen taustalla. Laatu, luotettavuus ja kestävyys on sellasia mitä tavallisen rahojaan ajattelevan kuluttajan (ja näiden teknarin puolustajien) on helppo tarttua. Paljon tästä on toki hyvän brandayksen ansiota, mutta muut merkit eivät edelleenkään pysty todistamaan että ne pystyy samaan.
hoopstar:
Mielummin ajelen Pajerolla
Kunnes se hyytyy sinne maastoon.
hoopstar:
Tätä asiaa voisi pyöritellä vaikka ikuisuudet.. toisaalta, mutta, eikun, eipäs, joopas...
Niin no tosiaan voi pyöritellä jos muutetaan lievät yleistykset takas tapauskohtasiks. Mä väitän että Teknari on varsin hyvä brandi, jolla on markkinoiden yleiseen hintatasoon nähden varsin hyvä hinta/laatu-suhde siinämäärin että se laatu on (joiltain osin ainakin) taattua ja että painotus tuppaa yleensä menemään sinne puolelle. Lisäks se on hyvin perustuote, jota ainakin tässä threadissa moni tuntuu arvostavan. Eikä ees siks et jengillä ois välttämättä jonkinasteinen teknarifetissi, vaan siks et on päässy toteemaan sen hyväks.
Ite oon päässy soittelee Numarkin TT-2:lla, ihan hyvät soittimet, on vaan hitusen kankeempi käsitellä, jos hidastaa ja nopeuttaa levylautasesta/nupista.
Stantonin STR-150:ä pääsin pikaseen hiplaamaan kanssa, ja niissäkin on vähän hassu tuntuma, mut sen saa aika helposti kiinni, mut se on kalliimpi enkä taho edes stantonin rasiaa ku tykkään esim. shureista enemmän.
Jotain Gemini-ruoskia oon käyny kaverilla soittelee kans, mut jos ne on vielä ehjät ni se on lähempänä ihmettä kun laatua.
Vestaxin PDX-2000:ssa on niin sairas vääntö et ihan yllättää, mut silti se kiihtymisnopeus ei oo mitenkään erikoinen, yllättävän hidas jopa. lisäks ne stroboskooppi-pisteet on ikävän teräviä, niistä voi jopa saada haavan :>
Kai sitä voi vaan sanoa et teknariin on päässy tottumaan niin hyvin et muut on aika rankassa altavastaajan asemassa, mut en kyllä epäile testata muunlaisiakaan soittimia. Ehkä sit ku saan hommattua seuraavat soittimet ni ei ne ookaan välttämättä teknarit, kuka tietää.