Miten vanhempasi suhtautuvat teknokulttuuriin?

371 posts, 19 pages, 129,448 views

Yediah

Posts: 1,090

#141 • • Yediah FINRG, Spacehouse
äitini kysyy et mitä on tekno?.. hömppä ei tiedä vaik hänellä on itellää sitä hyllyt täynä :D

joskus tuntuu et ketää ei ees kiinosta mitä mä oikee teen :/ :D
Temazepam

Posts: 246

#142 • • Temazepam Forever N00B
Äiti:
"Ei tollasta musaa kuuntele kukaan... Ja tanssiivatkin ihan kun ois paskat housussa!"
"Sie juot aika paljon kun käyt siellä juhlimassa... Ootko harkinnu AA:ta?"

Isi:
"Muista suojata kuuloa... Eläkä juo ihan mitä sattuu! Vaikka maksaa enemmän niin osta omat juomat. Se on ihan hyvä kun käyt siellä ja tanssit niin kuntos kasvaa (*iloinen*) btw, ootko huomannu että juot aika paljon? Siulla kun on suvussakin ollu sitä ongelmaa, mutta parempi se kun käytät huumeita..."

Eli vastaukset on ollu kummaltakin puolelta juueiehkäharkinnanmukaanpitääktosamuttakun... -tasoa *igor*

--
-Your Lordy Mistress-

juGis

Posts: 563

#143 • • Edited juGis
(mukaillen)

Äiti: "Ootkos tehny taas uutta matskua lähiaikoina ja onkos tulossa keikkaa? Muista sitten bileissä, ettet vedä ihan mitä sattuu, vaan pidät järjen kädessä! Hyvää seuraavaa keikkaa!"

Isä: "Hmph, ihan kiva että löytyy harrastuksia, mutta muista nyt kumminkin se, että huumeet tappaa!"

*nauru*

Taustaa: äiti on joutunut kuuntelemaan mun sävellyksiä (tai sillon aikanaan aivan hirveetä gabberia) jostain vuodesta 1991 lähtien, että se on päässyt hieman lähemmäks mun sielunelämää tällä elämän osa-alueella. Isä taas uskoo porttiteoriaan päihteissä ja yhdistää elektronisen-musiikin suoraan huumeisiin ja edesvastuuttomaan elämään. Onneksi sentään olen pystynyt hieman hänenkin näkemystä muuttamaan.

Äiti myös arvostaa paljon järjestötoimintaa, jossa oon myös ollu mukana jo vuosia "tekno-kulttuurin" saralla.
Caro²

Posts: 5,301

#144 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Broidi: Tuolla olis myytävänä sitä ja tätä dj-rompetta, ookko huomannu?

Mutsi: Mie maksan siulle valetut tulpat. Mutta tu ajoissa nukkumaan. Kauhee savun haju siellä ravintoloissa aina.

Faija: Pidät meit aina hereille ku tuut yöllä kotii.. ajoissa nukkumaan111! Eiks siulla olis nyt tärkeempääkin tekemistä?

Täti: Millon oot missä keikalla, tuun kuuntelemaan!

Ps: Toivottavasti ei tule.. on se niin kova hölöttämään..

*muhaha*
nethr

Posts: 763

#145 • • nethr !!
No, empä tiedä miten nykyään varsinaisesti suhtautuvat kun läksin kotoa 99 menee, mutta joskus 95 Maydayhyn mentäessä kysyivät (Aeiti) että "onks ne ne huumebileet"... *ding*

Myöhemmin olen "rääkännyt" heitä nykyään ihan progehtavalla ja kiksuhtavalla (Armin *sydän*) meiningillä joillain automatkoillla ja esim Hollanti-Belgia-Luxemburg -reissulla ehdin heitä kouluttaa aika hyvin. Jossain vaiheessa perheenpäältä tuli kommenttia "kuka tällaista musaa tekee?" kyssäreitä *nauru* Nojoo. Ovat varmaan tottuneet siihen kun vuodesta "miekka, kivi ja burgerking suomessa" ovat saaneet kuunnella kakaroiden erilaisia musajuttuja

"laittakaa lisää volaa", "kelatkaa eteenpäin", "kääntäkää kassua" *iihhih*

Isovanhemmilta tuli joskus rakentavaa kommenttia "Dinstance to Goa 1" pätkästä kun köröteltiin mökillepäin;

Isoäiti: "aika paljon tota bassoa tässä musiikissa"

Isoisä: "Ai mitä? Onks tää jotain musiikkia"

*jiihaa**blush* *nauru*

Eipä jaksanut paljoa päteä silloin, kun oli lukiobileet takana ja aivan helvetinmoinen jysäri päällä...

Nojoo. Vanhemmat ovat onneksi varmaankin ajatelleet että tiedän mitä teen ja missä ja kenen kanssa niin aivan samahan se heille on - luottamus on se A ja O. Ja onhan sitä täysikäinen jolloin saa tehdä perjaatteessa mitä lystää - vai?

Prodigyn Jilted Generationia luukutettaessani (siis kotona asuessani) tuli kommenttia "eiks sitä ny vi**u saa hiljemmalle" tms. No, ei ollut mun rakentama talo niin hajotkoon siihen. Myöhemmin sitte naapurit hajos *dissaa**iihhih*

--
xD

juGis

Posts: 563

#146 • • juGis

nethr, 25.7.2005 23:06:
Isovanhemmilta tuli joskus rakentavaa kommenttia "Dinstance to Goa 1" pätkästä kun köröteltiin mökillepäin;

Isoäiti: "aika paljon tota bassoa tässä musiikissa"

Isoisä: "Ai mitä? Onks tää jotain musiikkia"

*jiihaa**blush* *nauru*



Haha, toi isoisän kommentti oli joo se *nauru*
nethr

Posts: 763

#147 • • nethr !!

juGis, 25.7.2005 23:08:
---
nethr, 25.7.2005 23:06:
Isovanhemmilta tuli joskus rakentavaa kommenttia "Dinstance to Goa 1" pätkästä kun köröteltiin mökillepäin;

Isoäiti: "aika paljon tota bassoa tässä musiikissa"

Isoisä: "Ai mitä? Onks tää jotain musiikkia"

*jiihaa**blush* *nauru*


---


Haha, toi isoisän kommentti oli joo se *nauru*


Jep. Ja se siis oikeasti oli kommentti että "mitä helv**iä tää on" eikä siis minkää amorpissi tms hevarin kommentti. Pappa oli vaan vähän hukasssa kun tuli gooaa ja psykee ja kunnon diudau-melodiaa *nauru**nauru*

--
xD

iam

Posts: 3,085

#148 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Mä en ole koskaan edes yrittänyt saada niitä ymmärtämään, luulen että ne tajuaisivat kyllä jos oikein selittäisin, mutten viitsi ottaa riskiä. Silloin ne aina kyselevät jotain kun on menossa suomen ulkopuolelle soittamaan. Kun olin turkissa faija oli googlella löytänyt tiedon että soittoaika on 03-05 ja oli huolissaan että miten jaksan valvoa niin myöhään *hymy* Mitään saarnoja tai huumejuttuja ei ole tarvinu koskaan kuunnella. Onneksi tiedän että ne ovat ainakin onnellisia siitä etten kuuntele tai tee heviä enkä räppiä *hihu*
juGis

Posts: 563

#149 • • juGis

mkuisma, 25.7.2005 23:21:
<clip>Onneksi tiedän että ne ovat ainakin onnellisia siitä etten kuuntele tai tee heviä enkä räppiä *hihu*</clip>



Hihi *hihu*
Mar6

Posts: 2,178

#150 • • Mar6 Team Apinaorkesteri
Ei ne kummatkaan edes tiedä missä käyn :D eikä kiinnosta, kuittaa ehkä että oliko kiva ilta mutta siinä kaikki...
Mutsi nyt on joskus mielenkiinnolla tarjonnu apua kun duunaan releitä.. Ikinä en oo nuorempanakaan rääkänny niitä klubimusiikilla koska huoneeni oli silloin kiveenlouhittuna kellarissa..Siitä on tosin aikaan, Eroticin ajoista moni on muuttunut, varmaan kusisivat sukkiinsa nykyisten Hardnrg hittejen aikaan :D
Parhaita kommentteja on "Onks siellä erikseen tyttöjen ja poikien haku" ja "Miten sitä tanssitaan, osaaks sä ees tanssii" :D :D Tipahdin huolella tossa vaiheessa..Samoin kun lähdin kerran bileisiin PVC topissa ja aika mielenkiintosissa byysissä niin mutsi kysy että "Etkai sä saatana lähde ulos noin"

Mutta ei niiden tarviikaan tajuta, pidetään me kivaa omalla ikäkaudellamme :D Saletisti meidän monien kuuskytlukulaiset vanhemmat on vetäny rojua ja kossua ränniin ja tanssinu kiksu, siis ööh oravankarvoissa kannut paljaana maitolaitureilla naapurin ossin soittaessa harmonikkaa ja kanteletta! :D Eli bilekulttuuria oli varmasti niidenkin nuoruudessa, erilaista mutta oli kumminkin (Joidenkin meidän vanhempien aikana oli jopa elossa teknomusiikin kuningas ja jumala, Jean Michelle Jarre)

--
-Where there is house there is a home-

Tiah

Posts: 322

#151 • • Tiah
Kyllä ne aikalailla luulee että vaan narkkeja siellä pyörii,ja epäilevät että itsekkin käytän jos biletän parina päivänä vkl :D

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

Grizzley

Posts: 2,893

#152 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti
Biisiä en nyt tähän hätään muista, mut kerran kun porukat oli käymässä ja laitoin jonkun vinyylin soimaan niin kuulin muuta häslätessäni perheemme kaikkitietävän vanhemman miespuolisen jäsenen supatusta että "tää on nyt sitä ekstaasimusiikkia" *nauru*

Toivuttuani lievää reippaammasta repeilykohtauksesta jostain lattianrajan tienoolta jouduin sen verran korjaamaan, että itseasiassa kyseinen ura muovinkappaleessa edusti genreä jota yleisemmin kutsutaan progressiiviseksi houseksi, ja että jostain täysin käsittämättömästä syystä en myöskään oo toistaseks onnistunu löytämään yhestäkään levykaupasta osastoa "ekstaasimusiikki". *hih*

--
Signature summarily executed for treason

terho

Posts: 117

#153 • • terho
Tsekkien tapauksen jälkeen, kaikki konemusiikin kuuntelijat ovat sekopäisiä hulluja jotka hajottavat ja hakkaavat ihmisiä, mun porukat eivät kyllä lainkaa tykänny siitä et lähen sveitsiin riehumaa ja pahoinpitelemään ihmisiä... noh kaikilla on omat käsityksensä... en jaksa alkaa selittää mitää ajatelkoon mitä tykkäävät.
Supersonicways

Posts: 86

#154 • • Supersonicways
Kun vanhemmilla on ammatteina poliisi ja sairaanhoitaja, niin jonkin asteista huolestuneisuutta oli havaittavissa, kun ensimmäisiä kertoja kävi bileissä...

Isä: "Mä en sit halua kuulla meidän huume-ryhmältä et sä oot sotkeutunu johonkin huume-paskaan...onko selvä?" *yessir* *nauru*

Äiti: "Muistat sit että en halua nähdä sua teho-osastolla minkään bilereissun jälkeen..."


Nykyään kyllä ymmärtävät suht hyvin tätäkin harrastusta. Musiikista eivät oo oppinu vielä pitämään. Äiti tosin diggaili kerran jotain Thrillseekersin raitaa*hihu*

--
There are reasons for things that a casual observer might not understand.

Avatar
#155 • • seagt Guest
Itseasias mun mude oli se joka opetti mua digailee soulist ja funkist oppiessani ensiaskeleet.
Joitain muistoja ja flashbacksej on siitä et mude tanssii mun edessä ja et ite tanssin keittiönpöydäl.
Sillä oli vinyyleil ja c-kaseteil disco/soul/syntikkabiisej: Tout PetitLa Planète, Magic Fly, jarree ja paljon Donna Summerii.

"Tout PetitLa Planète" oli SE biisi jota aina pyysin mudee soittamaan sen sijaan et oisin kuunnellu jotain röllipeikkoo tai mitä niit nyt olikaan ruotsissa Fablernas värld-simma lungt del 1, "laita äiskä se robottibiisi taas".
Nykyään mude digailee latinomusast kyl eniten, ja innoissaan selitti mulle et sil oli mp3sena Mylo vs. Gloria Estefan - doctor pressure biisi *taputapu*.

+60 vuotias Faija kuuntelee vaan iskelmämusaa ja countryy, Vikingarna + Dolly Parton etc. Tosin kun oon soitellu meidän talos taloo niin se tulee usein huoneeseen "sheikkaa äässii" , mut huomaan et se tekee sen nolatakseen mut mun frendien edes *hikoil*.

Bileisiin niil kummallakaan ei o mitään sanomist, oletan et ne peittelevät kummiskii omia rajuimpia bilekokemuksia 70 luvulta.*heiii*
z

Posts: 1,146

#156 • • z
aika harvoin käyvät bileissä tms tapahtumissa. mutsi joskus.
Howdy

Posts: 7,955

#157 • • Edited Howdy Oldie
Aikansa kun olivat uutisia katselleet niin pitivät kai nitkuna, enää kun alkaa olla itsekkin keski-iän kynnyksellä niin ei jaksa enään edes mainita että tulee joskus käytyä *nauru*
Musiikkia pitävät ilmeisesti paholaisen keksintönä *iloinen*

--
Käpy vailla vertaa

Kon-tiki

Posts: 1,936

#158 • • Kon-tiki The Unsinkable

modmod, 4.8.2005 12:39:
Itseasias mun mude oli se joka opetti mua digailee soulist ja funkist oppiessani ensiaskeleet.



Hienoa mutta ei kovin ihmeellistä, kun olet profiilisi mukaan syntynyt vuonna -97 *hymy*
-P

Posts: 4,972

#159 • • -P

Kon-tiki, 4.8.2005 13:38:
---
modmod, 4.8.2005 12:39:
Itseasias mun mude oli se joka opetti mua digailee soulist ja funkist oppiessani ensiaskeleet.
---


Hienoa mutta ei kovin ihmeellistä, kun olet profiilisi mukaan syntynyt vuonna -97 *hymy*



8v klubbarin voohrumillahan se rules eniten *hymy*

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

clupipeipe

Posts: 323

#160 • • clupipeipe
Kerran jossain käävät kahvipöydässä -tilanteessa mutsi analysoi, että nää meidän lapset käy tuolla pileissä vaan niinku urheilun takia kun siellä tanssitaan tosi paljon..*nauru* Oikeessahan äippä tavallaan oli enkä nähny tarpeelliseks monipuolistaa mielikuvaa *hymy*