Miten vanhempasi suhtautuvat teknokulttuuriin?

371 posts, 19 pages, 129,646 views

Avangion

Posts: 2,529

#321 • • Edited Avangion Punakardinaali
Melko hyvin suhtautuu.
Ei varmaan ymmärrä kovin paljoa, mutta suhtautuminen on ollut vähintään neutraalia.
Tuntuu luottavan mun harkintaan.

Alkuun ihmetteli melkoisesti kun bilekulttuuri alkoi vaikuttamaan pukautumiseen, mutta onpä tottuneet siihenkin.

Musiikista eivät välitä noin pääasiassa.
Äiti on tykännyt joistain rauhallisemmista ja melodisista kipaleista.



Temppu

EDIT: täydennys

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

xl8r

Posts: 2,227

#322 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Faijalla ei ole mielipidettä asiaan, mutsi suhtautuu kohtuullisen hyvin. Aluks oli tietysti aikoinaan että mutsi tuli suunnilleen herättään aamulla kun olin ollu yön bileissä ja kysymään "ookko käyttäny huumeita" jne. mut noikin jutut karisi pois siinä vaiheessa kun rupesin tekemään VJ-hommia.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

tanhutytto

Posts: 63

#323 • • tanhutytto
-Ai ne "Entropyt" on TKK:n "bileet"? No,loistavaa!! Tyttö-hyvä, minähän olen aina sanonut että kyllä niistä osakunnan illanvietoista löytyy mukavia ihmisiä!

äiti,äiti... *justjoo*
L4T3

Posts: 843

#324 • • L4T3 - VOEMA Psy King -

Caro², 17.3.2008 02:01:
---
L@t, 6.3.2008 12:23:
Aina vaan myönteisemmin ... odottavat vaan että "milloinkas sitä alkaa pojat saamaan ihan rahaakin niistä bileistä joita järkkäilette" *hih*

---

Toi on niiiin tuttua..

"saatko sie jotain rahaakin ku meet sinne kuvaamaan?"
"maksaaks ne jotain? Onks toi kuvaaminen nyt niin tärkeetä..?"



*nauru* *pahis*
Muikku

Posts: 427

#325 • • Muikku
Mun vanhemmat on klassisen musiikin ystäviä. Oli ja on. Ennen ne kuunteli paljon klassista, nykyään vähemmän. Isä on niin liberaali, että pyrkii kuuntelemaan uutta musiikkia. Eivät paljoa konemusiikista silti välitä.

Isän tutulta tuli joskus rohkaiseva kommentti:

Mitäs kuuntelet?
-Konemusiikkia
Mitä, musiikkia? Eihän se musiikkia ole!

joo.

Kavereita olen yritellyt vakuuttaa, että konemuusiikki on muutakin kuin jumputusta. Osa onkin saanut mm. chillistä ja ambientista oho -elämyksiä.
KritikaL

Posts: 207

#326 • • KritikaL Teiniprinsessa
Äippä tykkää Proteuksesta*nauru*
Mut hei, en valita.

--
...mutta on helpompaa yrittää ymmärtää se vähän myöhemmin, kun on ensin ymmärtänyt sen että mikään mitä on siihen saakka ymmärtänyt ei ole totta.

zanta

Posts: 131

#327 • • zanta Rovaniemen isäntä
Mutsi vissiin ihan jopa tykkää... joskus lainasin mutsin autoa ja olin laittanu jonkun miksauksen soittimeen niin muutaman kuukauden päästä käytin autoa huollossa ja käynnistäessäni autoa ihmettelin että jaa täällähän soi tuttu musa :D
Oli kuulemma vaan ollu niin hyvää musaa ettei tarvinu vaihtaa levyä :D

Isukki ei muistaakseni ole pahemmin kommentoinut, ei ole ainakaan sanonut jumputukseksi tai huonoksi musaksi...

Ja kulttuurista yleensä... molemmat on sanonu että lavatansseista ja iskelmästä on enemmän ongelmia ja sen huumebileen terminä voi unohtaa kättelyssä koska kuulemma jo 60-luvulla on jopa Rovaniemelläkin tansseissa jne menoissa viinan lisäksi tarjottu ostettavaksi kaikkea mahdollista huumausaineiksi luokiteltua.

--
hyvät bileet ei tunnu miltään jos ei välillä käy paskoissa bileissä

Tvaan

Posts: 13

#328 • • Tvaan Tvaan
Iha hyvi suhtautuvat mut niitä huumesaarnoja saa kuulla aina ku jotain on mediassa ja musaa ne pitää lähinnä perus jumputuksena eniten ihmettelevät ett mite pää kestää tätä menoa(''aina jossain'')*whaat*
mötzki

Posts: 186

#329 • • mötzki
eipä noi porukat musiikista tykkää mutta kyllä ne meikäläisen laserpoint reissun rahotti. ja kyllä mutsi ainaki ihmetelly et miten tälläst musaa voi kuunnalla mut sitku oon näyttäny jotai bilekuvii niin se on sit tokassu et "kai tua on ihan hyvä meininki". mut muutenki ymmärtää et välil hyvät biisit vaatii vähän enemmän volymee. mut kyl aina ilta kymmenen jälkee äijä huutaa et sitä bassoo pienemmälle.
soturi

Posts: 194

#330 • • soturi hypnotoad
Huumesaarnoja ei oo enää tullu vuosiin ja yleinen mielipide bileisiin on ihan myönteinen. Musiikki ei oikeen uppoo vielä mut sekin on työn alla. Kyl äiti viimeks suostu Orkidean Metaversee kuuntelemaan autossa ku hain sen töistä.*pepsodent* Ja kyl se kovin aina toteaa et onpa hienon näköset bileet ku näyttää kuvia tai videoita.
Ja kaiken huippuna kun viimeks puhuin et täytyy mennä Studiolle bileisiin kun siel on Above & Beyond ni se oli ihan pokkana et etkös sä oo jo kerran nähny ne Kaapelilla? Tarviiko sun muka uudestaan ne nähä? Olin aika ällikällä lyöty.*nauru*

--
ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!

glxblt

Posts: 109

#332 • • glxblt neuronörtti
Isä ja äiti ovat mitä luultavimmin todenneet, että eipä heillä ole aikuisen lapsensa tekemisiin juuri sanomista, kun kommentit ovat sen verran vähissä aina olleet. DJ-touhujen aloittamisen jälkeen tosin on aistittavissa jonkinlainen positiivinen viba, porukat on tyytyväisiä et mulla on jotain puuhaa.

Rankemman junkan ystävänä musa ei vähemmän yllättäen heille kolise, mut jos tiskiin heittää jotain vanhempaa Calibrea tai jotain kivaa jazz-atmosoundia niin kyllä ne sitä jo ihan ihmisten musiikkina pitää.

Tulipa yllättäen flashback jostain ala-yläasteajoilta kun soitin Chemical Brothersin "Block Rockin' Beats" -hittiä lujaa mankalla huoneessani, niin äiti tuli sanomaan että "tää on just sitä pelottavaa musiikkia", ja höpötti jotain saatanasta ja transsista. Totesin, että "Älä äiti kulta huoli, en minä mihinkään transsiin vaivu." Sen jälkeen kaaduin selälleni maahan suu vaahdoten. Noei.
PunainenJopo

Posts: 2

#333 • • PunainenJopo
Faija tykkää hyvästä trancesta ja/tai klubimusasta. Tosin pystyy kuuntelemaan ehkä puoli tuntia kerralla. Mutsille en ole pahemmin esitellyt.
Arsk4_

Posts: 833

#334 • • Arsk4_ Lihis
kyllä meillä vanhemmat ihan hyvin suhtautuu. joskus jopa äiskä kehunut joitakin biisejä hyväksi. *hymy*

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Decion

Posts: 1,569

#335 • • Decion Koneradio
faija ei käsitä vieläkään kun se haluais että harrastaisin samanlaista musaa mistä se tykkää josta mä taas en, mutsi sentään jo vakuuttunut kun veljet kehunu kuinka kivaa keikoil ja meidä järkkäämis bileis on ollu :)

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

Fakiiri

Posts: 462

#336 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
"Taasko se kuuntelee sitä dunkka dunkkaa"

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

Kriss G

Posts: 1,492

#337 • • Kriss G Wir brauchen bass
Mut ainaki on karkotettu suvusta, poistettu testamentista ja jos törmään kadulla sukulaisiin saan ympäri korvien. Autosta puhkotaan renkaat ja laitetaa ikkunat paskaks säännöllisin väliajoin. Jouluisin yleensä toimitetaan laatikollinen roadkillejä ja pernarutto kirjekuoressa.

--
DESTROY ALL HIPPIES

yaotzin

Posts: 133

#338 • • yaotzin
pari vuotta sitte mutsi tuli yleensä ja repi johdot seinästä ku valitus hävis jyskyttävään bassoon. nykyää lentäisin ulos asunnosta jos "musiikki" kuuluis rappukäytävää. :/ kuulokkeet kunniaa. naapurit vittuun.
Metz^^

Posts: 264

#339 • • Metz^^
äiti ei ota kantaa ja isä ei siedä mitään mitenkäänpäin :D tosin se nyt vihaa muutenkin kaikkea mahdollista :P

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

Rouman

Posts: 35

#340 • • Rouman Bileeeet!
Mutsi suhtautuu asiaan ihan hyvin ja jopa sponssaa ja pitää itse konemusiikista, enemmän tommosest progressiivisest mis on jonkinlaista laulua viel :). Sen kyllä tiedän että mutsil ei oo mtn tietoo bileitten "pimeästä" puolesta