Suojaatko kuulosi bileissä?

386 posts, 20 pages, 139,195 views

tuuls

Posts: 60

#201 • • tuuls
on tullut sentään vähän viisastuttua joidenkin asioiden suhteen ja joulukuuset korvissa sitä tulee nykyään tanssilattialla hytkyttyä. huomattavasti mukavampaa. Elacinit vois kyl jossain vaiheessa hankkia...
rec

Posts: 2,923

#202 • • rec
Ei oo enää mtn menetettävää.. kuulo on menny niin huonoks jo muutenkin, että pelkkä miksaaminen vaatii keskittymistä itse asiaan. Kiitos vain edelliselle työlleni ja HC-pohjaiselle musiikki maulleni! *justjoo*
Everes

Posts: 184

#203 • • Edited Everes
Eip oo juuri mitn ongelmia tullu. Käyn bileissä vaan kerran tai pari / kk. Tosin tää on yllättävän yksilöllinen juttu, tiedän muutamia sällejä ketkä käy koko ajan ilman nappeja eikä niilläkää kuulo mikskään mene (tai niin ne ainaki väittää) *hymy*

--
living in irresponsible selibacy

Sphyxia

Posts: 3,308

#204 • • Sphyxia Maracujá!
Suojaan aina. Sen verran priorisoin kuuloani.
kilobitti

Posts: 2,419

#205 • • kilobitti 1-2-3 techno

Charly RePanic, 13.8.2005 16:08:
Ei oo enää mtn menetettävää.. kuulo on menny niin huonoks jo muutenkin, että pelkkä miksaaminen vaatii keskittymistä itse asiaan. Kiitos vain edelliselle työlleni ja HC-pohjaiselle musiikki maulleni! *justjoo*



HC:ta voi kuunnella hiljempaakin, aika pitkälti tottumiskysymys.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

rec

Posts: 2,923

#206 • • rec

kilobitti, 14.8.2005 04:46:
---
Charly RePanic, 13.8.2005 16:08:
Ei oo enää mtn menetettävää.. kuulo on menny niin huonoks jo muutenkin, että pelkkä miksaaminen vaatii keskittymistä itse asiaan. Kiitos vain edelliselle työlleni ja HC-pohjaiselle musiikki maulleni! *justjoo*
---


HC:ta voi kuunnella hiljempaakin, aika pitkälti tottumiskysymys.



Nii _OIS_ voinu! *nauru*
ezzy

Posts: 8,060

#207 • • Edited ezzy Droid-pappa

MaSari, 7.8.2005 18:15:
En pärjäis ilman Eareita. Tosin Elacinit olis kaikista parhaimmat, harmi vaan, ettei oo sellasia rahoja kun opiskelee *hmph*



Miten ihmiset voi oikeasti käyttää eareita muuhun kuin MELUN suodattamiseen? Itse käytin kerran ja tajusin ettei ne päässä saa musasta mitään selvää ja ostin apteekin halvimmat kuusitulpat, jotka päässä tulikin kemutettua vuosia.
MaSari

Posts: 1,986

#208 • • MaSari space jammer

ezzy, 16.8.2005 02:30:
---
MaSari, 7.8.2005 18:15:
En pärjäis ilman Eareita. Tosin Elacinit olis kaikista parhaimmat, harmi vaan, ettei oo sellasia rahoja kun opiskelee *hmph*

---


Miten ihmiset voi oikeasti käyttää eareita muuhun kuin MELUN suodattamiseen? Itse käytin kerran ja tajusin ettei ne päässä saa musasta mitään selvää ja ostin apteekin halvimmat kuusitulpat, jotka päässä tulikin kemutettua vuosia.



Mä oon ainakin ihan tyytyväinen noihin, vois tietty jotakin parempaakin olla, mutten oo saanu itteeni niskasta kiinni että saisin ostettua ne apteekin suojaimet. Ehkä oon myös vähän ennakkoluuloinen. tuntuis ihan hassulta ajatukselta työntää kuuset korviin o___O

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

JR Ewing

Posts: 985

#209 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber
Elacinit on vuosisadan keksintö. Kantsii hankkia kimpassa ja käydä tekeen valokset lääkärillä. Käytän aina kun muistan *joo*
Imperial

Posts: 32

#210 • • Edited Imperial
Mulla on aina lompakossa pari ylimääräistä earia mukana sen varalta että jos vaikka päätyisi jonkun kanssa jonnekin kivaan paikkaan kuuntelemaan kovaäänistä musiikkia. *piis*

Metallica
kriba

Posts: 173

#211 • • kriba Enimmäkseen Harmiton
Siis ihan pakko olla tulpat bileissä. Intissä jo kuus vuotta sitte todettii kuulonalentuma eikä se kuulo varmasti ole ainakaa parantunu sen jälkee. Ja olis muutenki kiva kuulla jotai viel 50-60 :)
Ozie

Posts: 1,389

#213 • • Ozie
Nyt vajaan vuoden muistaakseni ollu Elacinit eikä voi ku kehua, ekat pari kertaa tuntu tietty vähän oudoilta, mut nykyään ei voi kyl lähtee mihinkään ilman niitä. Siitä hyvät vielä et pystyy pitää päässä koko bileet. Vaikka olis jossain reunalla juttelemas ni kuulee puheen selvästi.
Jupe

Posts: 571

#214 • • Jupe
Eilen kyllä olisi tarvinnut suojausta. Voi vttu sitä vinkumista kun pääsin kotia. *grr**eiei*

--
"Meidän päiviemme moduulikäsitteestä on kokonaan poistettu antiikin vaatimus suhdekauneudesta." -Aulis Blomstedt

Daverian

Posts: 491

#215 • • Daverian
Tästä lähin kyllä kun tuli hommattua Elacinit. On musa niin tärkeä asia mulle että pakko sitä on kuuloa suojata että voi sitten vanhempanakin vielä kuunnella järkevillä voimakkuuksilla musiikkia.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

Jago

Posts: 4,039

#216 • • Jago un-trained monkee
en koska sitten en kuulisi ihmisiä. Yleensä mamassa ei soiteta hirveen kovaa mutta jos on juuri kajarin kohalla tai tulee oikeen semmonen kimee örvellys sieltä niin sitten kyllä toivoisi tjotain protectionea

Birdiessä on todella surkeesti asetettu valot ja kajarit jotka pauhaa todella kovaa
Valot melkeeen sokaisee välillä ja kajarit on niin kovalla että mä oikeesti tunnen sisuskalujeni tärisevän bassosta kun kävelen tanssilattian vierestä

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

kilobitti

Posts: 2,419

#217 • • kilobitti 1-2-3 techno
Jo noin 100 000 suomalaisen korvat soivat
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980924542
Julkaistu 14:09

Helsinki. Noin 100 000 suomalaista kärsii vaikeasta korvien soimisesta eli tinnituksesta. Tinnituksesta kärsivien auttamiseksi Suomen tinnitusyhdistys on perustanut vertaistukiryhmiä, joita on tällä hetkellä jo 18 paikkakunnalla.

Tinnitus voi aiheuttaa siitä kärsivälle muun muassa unettomuutta, ahdistusta, keskittymisvaikeuksia tai masennusta. Parannuskeinoa sairauteen ei ole, mutta joskus se voi hävitä muutamassa viikossa tai kuukaudessa alkamisestaan tai ainakin vähentyä merkittävästi.

Tinnitusta aiheuttavat muun muassa melu, liikenneonnettomuudet tai voimakas isku päähän. Myös esimerkiksi verenpaineeseen tai niska- ja hartianseudun lihasjännityksiin voi liittyä tinnitusta. Lisäksi arvioidaan, että 80 prosentilla huonokuuloisista on tinnitus. Sitä pahentavat ainakin tilapäisesti stressi, väsymys, tupakointi ja alkoholi.

Hyvin vaikeaa, koko elämää haittaavaa tinnitusta potee yhdistyksen mukaan noin 1,5–2 prosenttia väestöstä. Yhdistyksen mukaan tinnitus on todennäköisesti lisääntymässä, koska yhteiskunta on muuttumassa koko ajan aikaisempaa meluisammaksi.

stt

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

littlebig

Posts: 753

#218 • • littlebig aaat-chi kung

jago, 11.9.2005 12:36:
en koska sitten en kuulisi ihmisiä. Yleensä mamassa ei soiteta hirveen kovaa mutta jos on juuri kajarin kohalla tai tulee oikeen semmonen kimee örvellys sieltä niin sitten kyllä toivoisi tjotain protectionea
*snip*



maman vieressä asuvana voin kertoa että viidenteen kerrokseen ei kuulu mitään
ainoastaa kylppäriin voi vesiputkia pitkin kuulla basson jytkeen loppuillasta
(joku musateknikko vois sit selventää et jos basson ääni selkenee putkia pitkin kuultaessa niin tarkoittaako se volumen nostoa vai putkien puhdistumista vai kenties alkanutta hissiremonttia vai mahdollisuutta xxx?)
ainoa selkeä ajankohta muutokselle on ritun poistuminen talon palveluksesta eli kun kissa on poissa niin hiiret laittaa volan kaakkoon?

Topiciin liittyen, suojaan kuuloni tulpilla, useinmiten ulkomailla koska suomessa bileissä käynti on enemmän tuttujen tapaamista kuin tanssilattialla fiilistelyä
ainoastaan 51:een en suostu enää menemään, siel on pakko olla joku kuuro äänimiehenä kun menee niin överiksi desibelien kaa

--
straight ______

gay ^______^

Keba

Posts: 194

#219 • • Keba

jago, 11.9.2005 12:36:
en koska sitten en kuulisi ihmisiä. Yleensä mamassa ei soiteta hirveen kovaa mutta jos on juuri kajarin kohalla tai tulee oikeen semmonen kimee örvellys sieltä niin sitten kyllä toivoisi tjotain protectionea

Birdiessä on todella surkeesti asetettu valot ja kajarit



Sellaisen ihmisen puhetta, joka ei ole koskaan koittanut tulppia. Elacineilla ainakin kuulee ihmiset melussa huomattavasti paremmin.

Birdie onkin Sedula, joten ei voi ihmetellä..
UzU

Posts: 2,361

#220 • • UzU [33100]

jago, 11.9.2005 12:36:
en koska sitten en kuulisi ihmisiä.



Elacinit päässä kuulet puheen jopa paremmin kuin ilman. Leikkaa kovaa melua taustalta pois.