Suojaatko kuulosi bileissä?

386 posts, 20 pages, 139,011 views

ezzy

Posts: 8,060

#181 • • ezzy Droid-pappa

sOuphy, 19.7.2005 16:33:
En ole koskaan ainakaan suojannut. Suojaisin jos tuntuisi siltä. Miksi en suojais?



Kyllä se kuulovaurio tulee yleensä ihan huomaamatta...
Alimieli

Posts: 207

#182 • • Alimieli Älä oo tommonen, oo tämmönen.
Ne vaaleanpunaiset tulpat on ihan kivat juu. Olisihan semmoiset hifi-tulpat hienot, mutta kun niiden hinnalla pääsee jo aika moniin pileisiin ja saa vähän kaljaakin *nauru*
Diskantithan siinä vähän valitettavasti häviää, mutta kuulo on tärkeämpi. *super*
evvk

Posts: 1,918

#183 • • evvk
Ei ole tullut suojattua. Ei ole ollut ongelmia mutta ehkä silti olisi pitänyt. Vähintäänkin silloin vuonna miekka ja kypärä kun äänenpaineet oli kovempia. Hyvin huomas aina bileiden jälkeen, että oli vaikea kuulla mitään kunnolla. Tämä kesti aina muutaman tunnin bileiden jälkeen.
kilobitti

Posts: 2,419

#184 • • kilobitti 1-2-3 techno

Alimieli, 19.7.2005 19:00:
Ne vaaleanpunaiset tulpat on ihan kivat juu. Olisihan semmoiset hifi-tulpat hienot, mutta kun niiden hinnalla pääsee jo aika moniin pileisiin ja saa vähän kaljaakin *nauru*
Diskantithan siinä vähän valitettavasti häviää, mutta kuulo on tärkeämpi. *super*



Mulle bileet on yksinkertaisesti niin paljon parempia kunnon tulppien läpi kuunneltuina, että ne maksoi ittensä takas puolessa vuodessa tms.

Viime perjantaina toisesta Elacinista hävis filtteri. Sinänsä ei mikään hirveä ihme; ne on kulkenu lähes joka paikassa mukana n. 4 vuotta*hymy*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

leka

Posts: 373

#185 • • leka anteeksi olen eläin
Pyrin suojaamaan kun on jo vasemassa korvassa pikkupenskana saatu krooninen tinnitus.

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

chewie

Posts: 15

#186 • • chewie
Pyrin suojaamaan kuuloni. Itseasiassa nykyään kulkee tulpat aina mukana, joten tarvittaessa ne on helppo tökätä korviin. Tähän asti olen käyttänyt kuusitulppia, mutta Elacinit on tarkoitus hommata lähiaikoina. Kuullut niistä niin paljon hyvää, että pakko kokeilla itsekin. Toivottavasti ovat hintansa arvoiset *hihu*
Temazepam

Posts: 246

#187 • • Temazepam Forever N00B
Tuli ostettua Ilosaarirokista 5euron violetit/neonvihreet wannabekuuset/-tulpat, mutta kyllä ne ainakin vkonlopun pelittivät hyvin. Ensimmäistä kertaa musiikki kuulu sopivan vaimeelta, ettei musiikki särissy niinkuin ilman tulppia tähän asti... Eikä päässäkään surissu.
Opin senkin, että pehmohalpistulpat on ihan lelut, ne ei auta tai vievät koko kuulon (Ja yleensähän festareilla haluaa kuulla jotain muuta kun hengityksesä *piis*)

Eihän aina hinta tee laatua, tyytyväinen oisin jos 5euron kuuset kestäs ainakin pari pilereissua, ovat jo nimittäin maksaneet itsensä takaisin *sydän*

--
-Your Lordy Mistress-

remotion

Posts: 5,283

#188 • • remotion nostatus guru
tästä lähtien aina!
3päivän arvuuttelu jääkö tinnitys lopulliseksi vai ei riitti mulle... onneks vihellys loppu eilen. toinen korva tosin vieläkin ihan paskana.
Plaque

Posts: 269

#189 • • Plaque
Elacinit pitäis hommata..

"Sit syksymmällä." *lmao*

Hirveesti ei tuu kyl suojattua, kun normi eareilla äänenlaatu kärsii kuin tukka sädehoidosta. Ei kovinkaan nautinnollista kuunneltavaa. Elacinit on ainoa vaihtoehto, jota edes pystyn harkitsemaan. Vieläkun euroja joskus olis.
z

Posts: 1,146

#190 • • z
mulla on usein taskussa ylimääräisiä earseja. aina joku kaveri kuitenkin valittamassa, että on liian kovalla ja pakko mennä pois lattialta. ovat pelastaneet monta iltaa.
ezzy

Posts: 8,060

#191 • • Edited ezzy Droid-pappa

remotion, 21.7.2005 10:21:
tästä lähtien aina!
3päivän arvuuttelu jääkö tinnitys lopulliseksi vai ei riitti mulle... onneks vihellys loppu eilen. toinen korva tosin vieläkin ihan paskana.



Tuossa vaiheessa itsellekin iski pelko perseeseen.

plaque, 21.7.2005 13:51:

Elacinit on ainoa vaihtoehto, jota edes pystyn harkitsemaan. Vieläkun euroja joskus olis.



Oletko edes testannut apteekin tai musakaupan kuusitulppia?
Fezz

Posts: 24

#192 • • Fezz
Sisään mennessä olen ilman tulppia. Sitten kun olen hetken aikaa tampannut ja siinä määrin rentoutunut että voi tanssia vaikkei musa hetken aikaa niin potkisikaan (menee jonkun aikaa ennenkun tottuu tulppiin) niin laitan tulpat korviin.

Yleensä sen käytännössä huomaa että nyt on tainnut hieman volyymi nousta liikaa ja on aika laittaa/muistaa laittaa tulpat korviin. En tiedä sitten että nostetaanko volyymiä koko ajan vai väsyykö vain korvat.

--
Have Fun - Stay Young

z

Posts: 1,146

#193 • • z
lauantaina tuli yhteensä jotain 6 tuntia vietettyä 0-5 m päässä pienehköistä, 'normaalivoimakkuuksilla' soineista kaiuttimista. 15 db suojista huolimatta korvat soi vielä aamulla.

tarkkana saa olla tulppienkin kanssa.
nethr

Posts: 763

#194 • • nethr !!
Alan olla jo aika hysteerinen tän asian kanssa, mutta lauantaina ratailemassa ollessani huomasin että earit (vaihteeksi) jäi kotiin. No, ei muutaku taksi alle ja kotoota hakemaan. Eipä ollut kuin 20e reissu... Tyhmästä päästä kärsii koko budjetti.

--
xD

placiq

Posts: 1,260

#195 • • placiq Jorkki
Nyt sopis ruvata suojaan, kun tuli Elacin tulpat (ER-15) postissa..
Pikku Manna

Posts: 35

#196 • • Pikku Manna
en koska ne hemmetin keltaiset muotoilu patukat eivaan mee mun korviin..ponnahtaa saman tien ulos..pitäähän se koko tunnelma kuulla kuulevin korvin*eiei*.
tom_gore

Posts: 168

#197 • • tom_gore kiksujäärä
En suojaa. Kuulo meni jo 40 litraisen jyristessä ja 125 millisen paukkuessa. Ei tunnu pieni trancetus enää missään :D
ezzy

Posts: 8,060

#198 • • ezzy Droid-pappa

lady spencer, 7.8.2005 17:38:
en koska ne hemmetin keltaiset muotoilu patukat eivaan mee mun korviin..ponnahtaa saman tien ulos..pitäähän se koko tunnelma kuulla kuulevin korvin*eiei*.



Eikö kukaan oikeasti lue tätä threadia ennen vastaamistaan, koska saa kokoajan huomauttaa, että on muitakin tulppia kuin EARit eli ne keltaiset vahatulpat. Kysy vaikka apteekista kuusen muotoisia tulppia, niin pääset ihan eri sfääreihin suojaamisessa ja musanautinnossa eikä maksa kuin max 5e
Pikku Manna

Posts: 35

#199 • • Pikku Manna
pitäisi kyllä käydä ostamassa...luinkin kaikki vasta näin jälki viisaana ja nyt harkitsen kuusi suojaimia*hymy*kyllä se kuuloon oikeasti niin tärkeä asia*joo*
MaSari

Posts: 1,986

#200 • • MaSari space jammer
En pärjäis ilman Eareita. Tosin Elacinit olis kaikista parhaimmat, harmi vaan, ettei oo sellasia rahoja kun opiskelee *hmph*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*