on tullut suojattua sen jälkeen, aina. Tulevaisuudessa
tulee myös olemaan suojauksen alaisena.
386 posts, 20 pages, 142,741 views
pathi:
Mulla on myös sellaiset ~20 musaliiketulpat. Ovat kyllä hintansa väärti niin festareilla kuin bileissäkin, ja se tuli taas eilen todistettua reiv tourilla.
nebula:
Riippuu minun kohdallani aika pitkälle musiikin äänenvoimakkuudesta. Jos menee yli siedettävän rajan niin suojaan, muuten en.
Watlala:
mut toisaalta kuuleeko musiikin erillailla kuulo suojattuna kun jos ei ole suojattuna...??
UzU:
---
nebula:
Riippuu minun kohdallani aika pitkälle musiikin äänenvoimakkuudesta. Jos menee yli siedettävän rajan niin suojaan, muuten en.
---
Ongelma tässä on se, että koska korva mukautuu ääneen, niin kynnys jolloin vaurioita aiheutuu saattaa ylittyä huomaamatta. Ja vaikka huomaisit että nyt tarvii tulpat niin se voi olla jo liian myöhäistä.
UzU:
---
Ongelma tässä on se, että koska korva mukautuu ääneen, niin kynnys jolloin vaurioita aiheutuu saattaa ylittyä huomaamatta. Ja vaikka huomaisit että nyt tarvii tulpat niin se voi olla jo liian myöhäistä.
---
nebula:
---
UzU:
---
---
No siis yleensä tunnustelen heti bileisiin tullessa, että onko ääni liian kovalla ja sen mukaan sitten olen tehnyt päätökseni, että suojaanko vai enkö...
Niin, ja useimmiten suojaan.
UzU:
Riippuu tulpista. Vaahtomuovin palat päässä varmasti kuulet vain puuroutuneen äänen, mut tommoset apteekin hifi-tulpat on jo ok ja Elacinit päässä et eroa edes huomaa (muuta kuin volyymissa).
mureena:
20-25 egee maksaa korvissa mukavat kuusitulpat jotka filtteristä riippuen laskevat äänentasoa 15-25 db tasaisesti kautta taajuuskäyrän = vääristämättä musiikkia