Toinen puolikkaani pitää hyvää huolta siitä että minulla on tulpat korvissa, vaikka itse ei niitä pidä.
386 posts, 20 pages, 142,791 views
sapeli:
... Mut mulla on muutenkin niin huono kuulo tjsp etten mä saa ihmisten puheista selvää normaalistikaan, saati sitten tulpat korvissa
Exlex:
Voisin väittää että kovan metelin keskellä tulpat korvissa saa paremmin selvää puheesta kuin ilman tulppia.
Exlex:
Voisin väittää että kovan metelin keskellä tulpat korvissa saa paremmin selvää puheesta kuin ilman tulppia. Joskus sattuu kuulemaan muiden ihmisten dialogeja kun ne yrittävät viestiä toisilleen huutamalla.
Jone:
Lyhyesti: koska on kivaa, että kuulumisen lisäksi musiikki tuntuu. Jotta musiikki tuntuisi, se on usein korville jo aivan liian lujalla ja tästä ongelmasta pääsee niillä tulpilla.
sapeli:
Vikahan mulla ei sinänsä ole kuulossa vaan siinä kuullun ymmärtämisessä
Apo:
Kuullun ymmärtämiseen vaikuttaa se miten hyvin kuulet.
---
sapeli:
No aijaa.
En suojaa, mut pitäis kyllä... Nyt jo huomaa muutaman vuoden bilettämisen jälkeen (aloitin jossain 1999, pidin pari vuotta väliä) että tyhjässä huoneessa tinnittää vähän taustalla
Vikahan mulla ei sinänsä ole kuulossa vaan siinä kuullun ymmärtämisessä
Apo:
niin aika helposti tulee mielikuva että se "vika" minkä mainitset saattaisi kuitenki johtua kuulosta ja kuulo-ongelmista.
Shira:
never...
typerää mutta mua henk.koht. ärsyttää tunkea jotain tuppoja korviin varsinkin pikkiriikkiset korvani eivät millään jaksa pitää niitä siellä koko iltaa vaan jossain vaiheessa toinen katoaa biletyksen aikana korvatulppien taivaaseen*justjoo*
Shira
jos olen vanhempana kuuro niin aivan sama, saanpahan hiljaisen ja rauhallisen eläke-iän ilman turhaa mekkalaa.
(eli minusta tulee se rasittava naapurin mummo joka pitää tv:tä jumalattoman kovalla päivisin mutta joka ei myöskään koskaan valita nuoremmille liian kovasta musiikista kun ei kuitenkaan mitään kuule)
sapeli:
Okei, ihan hyvä pointti. Mutta mun pointtini on yhä se että olen kokeillut tulppia ja kuullun ymmärtäminen heikkenee vielä enemmän niitä käyttäessä. Saattaisi tietenkin olla että niiden käyttäminen estäisi kuulon heikkenemisen entisestään...
1ncarnation:
en suojaa enkä varmana aio jatkossakaan..
ihan turhaa se on mun mielestä.
Kuuntelen vielä mp3 soitinta aina täysillä ja viel kunnon Sonyn kuullokeilla ja eipä mulla mitään ongelmia ollu kuulon kanssa jo viimeiset 21v ^^ ja intissä sain myös sen todistettua terveys testeissä..Kaikki aivan kunnossa..
joten kunnes tulee hätää aion olla ilman noit keltaisii vekottimii..
toki ehkä jos on alla huono kuulo tai kuulo vaurio niin sitten ehkä kantsis käyttää ,mut muuten..menee vaan ilta pilalle..kaiken lisäksi monis bileis on viel niin huono äänentoisto että tulpat tekee vaan pahemmaksi..
mut pakko myöntää et bileiden jälkeen korvis soi ..jopa joskus koko seuraavan päivän..
ezzy:
ja muitakin suojia on kuin ne keltaiset vaahtomuovipaskat, joita bileissä joskus jaetaan, ne pilaavat bilekokemuksen kokonaan. Musiikista tulee vain kaukainen muisto. Kuusitulpat vaimentavat ääntä paljon tasaisemmin.
OSTAKAA APTEEKISTA PARIN EURON KUUSITULPPIA!
Apo:
3. DJ:llä ei ole kunnon monitoria. Hyvä monitori auttaa sekä miksauksessa että äänenvoimakkuuden säädössä. Jos DJ ei kuule ääntä samalla lailla kuin se soi tanssilattialla, oikean tason löytäminen on aika veikkausta ja yleensä mennään edellisen dj:n viritysten mukaan.