Mihin suuntaan klubitus on mielestäsi kallistumassa?

81 posts, 5 pages, 30,980 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#21 • • [Nuclear] el aprendiz

sts:
Eipä sitä paskaa oo pakko lukea, ja voihan nuo häröilyssä jne olevat uudet postaukset suodattaa pois tuosta uudet listasta.


Ongelma on vaan se, että sitten jää kaikki häröilyn topikit pois. Asiaahan helpottais se, että vois laittaa yksittäisiä topikkeja piiloon iteltään ja se ois aika bueno.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

ezzy

Posts: 8,060

#22 • • ezzy Droid-pappa

sts:
...voihan nuo häröilyssä jne olevat uudet postaukset suodattaa pois tuosta uudet listasta.



Huomasin tämän juuri ja elämäni kirkastui!
typ0

Posts: 1,892

#23 • • typ0 syntax error

sts:
Eipä sitä paskaa oo pakko lukea, ja voihan nuo häröilyssä jne olevat uudet postaukset suodattaa pois tuosta uudet listasta.



ja tästä nyt sit päästään taas siihen plusmiinusnolla tilanteeseen kaikki voi jättää kaiken huomioimatta älä tuu tänne jos et haluu älä kirjota mitään jos et haluaa älä lue jos et haluu oot harvinaisen oikeessa ei oo mitää pakko tehä jos ei haluu...

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

JustinSan

Posts: 822

#24 • • JustinSan Nullius in verba
Miten ylöspäin voi kallistua?* Mä oon aina luullut, että kallistuminen on painovoimaan liittyvä ilmiö. Ylöspäin kallistumiseen vaadittaisiin antigravitaatiokenttä, mutta olisiko se silloin kohoamista vai epäpainovoimaa? *ding*

*lmao*

Klubitus on ihan hyvä, mitä tahansa aihealueita voi laittaa ignoreen "uudet"-boksista, eikä kukaan pakota lukemaan threadejä jotka ei miellytä.
Täällä tuntuu muutenkin koko ajan unohtuvan yksi internet-maailman tärkeimmistä kehoituksista: "Don't feed the troll"

Mielestään paskaan keskusteluun ei tarvitse vastata paskalla, paska tuottaa vaan lisää paskaa. Antaa separeiden mellestää keskenään *vink*

Klubbarissa on paljon hyviäkin aiheita ja fiksuja ihmisiä, olen mielestäni oppinut paljon uusia asioita ja ajattelumalleja pelkästään klubbaria lukemalla *piis*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

sapeli

Posts: 11,768

#25 • • sapeli jokukukamikä?

JustinSan:
Täällä tuntuu muutenkin koko ajan unohtuvan yksi internet-maailman tärkeimmistä kehoituksista: "Don't feed the troll"



Erittäin hyvä pointti, on päässyt unohtumaan *joo*

Katotaan nyt vähän aikaa miten tää tilanne kehittyy, mutta mun mielestä jonkinlaisen väliaikaisen IP-blockaus-systeemin vois implementoida...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Late

Posts: 3,441

#27 • • Late team Lasse
Paskan suodatukseen vois jeesaa semmonen feature että kun X-käyttäjää on klikannut vaikka nappia "tunkiolle" niin koko homma siirtyis sinne suoraan eikä se näkyis tossa uudet listassa. Tämä ois varmaan tarpeeks tehokas homma, säästyis moderaattoreidenkin aika ja vaiva ja sais aiheen siirrettyä aluelle josta siitä kiinnostuneet ihmiset (vähemmistö?) voi käydä seuraamassa.
LauraLine

Posts: 278

#28 • • LauraLine

Late:
Paskan suodatukseen vois jeesaa semmonen feature että kun X-käyttäjää on klikannut vaikka nappia "tunkiolle" niin koko homma siirtyis sinne suoraan eikä se näkyis tossa uudet listassa. Tämä ois varmaan tarpeeks tehokas homma, säästyis moderaattoreidenkin aika ja vaiva ja sais aiheen siirrettyä aluelle josta siitä kiinnostuneet ihmiset (vähemmistö?) voi käydä seuraamassa.



En sitte tiedä asiantuntijoiden mielipidettä, että miten tollanen toimis, mut mun mielestä ainakin toistaseks kuulostais ihan hyvältä. Toisaalta käyttäisköhän jotkut totakin väärin tahallaan?
Anyway.. mua ei oo ainakaan vielä pahemmin häröilyalue sun muut häirinny*hymy*
Avatar
#29 • • ALIEN Guest

MR*ENIGMA:
huonoon. sananvapautta rajoitetaan


siveys:
huonoon. idioottien sananvapautta ei rajoiteta kylliksi



:DD
Lauri

Posts: 1,051

#30 • • Lauri Devoted

sts:
En itsekkään arvosta noita teiniläppiä ja paskatopikkeja, mutta pitää muistaa se että syy miksi klubari on niin vapaa ja epäpuristinen on nuo kummalliset topikit, voidaanhan ne poistaa mutta sen jälkeen on nopeasti jäljellä platinum tyylinen puristi foorumi.



Platinumista tuli nimenomaan "kuollut" ja puristinen forumi kun FusionMafialta loppui aika moderointiin, jonka seurauksena tuli sontavyöry, jonka seurauksena asiallinen keskustelu tyrehtyi, jonka seurauksena forumin keskustelu tyrehtyi, jonka seurauksena pääosin vain puristit ja vanhan koulun bilettäjät palasivat keskustelemaan tekniikasta, tuottamisesta, jne. kuitenkin ääripäistä argumentoiden.

<IMHO eli henkilökohtainen mielipiteeni>
Sinänsä harmi, että näin kävi, koska platinum oli aikanaan äärimmäisen tasokas boardi. Fakta-arvo oli huikeasti kovempi kuin Klubituksen tämänhetkinen. Klubitus oli platinumin kulta-aikana pieni PLUR -kommuuni, jota on ilmeisen hyvin pidetty yllä, tosin PLUR oli ja meni. Taantuminen pystytään välttämään vain ja ainoastaan tiukalla moderoinnilla ja sananvapauden (== topikkien perustamisen, EI kannanottamisen) rajoittamisella ja threadien rajaamisella itse aiheeseen.

Muussa tapauksessa käyttäjämäärän kasvu tarkoittaa sitä, että homma laajenee ja rajat demiksi aukeavat. Hyvänä esimerkkinä irc-galleria (historian voi kukin selvittää itse), joka nimensä mukaisesti kulminoitui irkkaajiin - tänäpäivänä irc ei ole todellakaan ko. kommuunin peruspilari.

Itse kukin voi todeta ko. asian katsomalla vaikkapa ruudun vasempaan yläkulmaan, jossa itselläni tällähetkellä näkyy mm. "miten päin seisot suihkussa?" "Kuukauden uutispommi", "pekasta ja muista hörhöistä", jne. Tai seuraamalla vaikka tulevia tapahtumia tai menneitä tapahtumia, jossa suurin osa kommenteista on silkkaa puppaa, josta ei kenellekkään oikeastaan ole mitään iloa - kun taas tulevissa voisi olla kysymyksiä ja ehdotuksia itse tapahtumia koskien, menneissä voisi olla oikeasti rakentavaa palautetta - tähän pystyy jokainen, vaikkei sitä heti uskoisi.

Webkommuuni ei ole reaaliaikainen keskustelu, kommentit eivät ole nopeasti argumentoitavissa, väärinymmärtäminen on huipussaan - tosin se taitaa olla koko idean suola. Sitä varten on kuitenkin olemassa erilaiset chatit, IRC, MSN, ICQ, jne. Täällä tuhannet ihmiset lukevat toisten kommentteja vaikka viikkoja kirjoittamisen jälkeen, jonka takia pitäisi kai miettiä mitä kirjoittaa. Se tieto on kaivettavissa vuosia ja taas vuosia kirjoittamisen jälkeen...

Siinä vaiheessa kun sisältö muuttuu täysin mielenkiinnottomaksi. Ilman sisältöä ei myöskään ole sisällön käyttäjiä, ilman sisällön käyttäjiä ei ole keskustelua, ilman keskustelua ei ole kommuunia.

Mutta edelleen painotan, että tämä on henkilökohtainen mielipiteeni, joka tuskin pätee 98% tämän forumin käyttäjistä.
</IMHO>

Itse klubituksen tekninen toteutus ja ylläpidon aktiivisuus on äärimmäisen hienolla tasolla.
siveys

Posts: 2,492

#31 • • siveys lovely

Late:
Paskan suodatukseen vois jeesaa semmonen feature että kun X-käyttäjää on klikannut vaikka nappia "tunkiolle" niin koko homma siirtyis sinne suoraan eikä se näkyis tossa uudet listassa. Tämä ois varmaan tarpeeks tehokas homma, säästyis moderaattoreidenkin aika ja vaiva ja sais aiheen siirrettyä aluelle josta siitä kiinnostuneet ihmiset (vähemmistö?) voi käydä seuraamassa.


Mietin vähän jotain samantyylistä jo topicin aloitusvaiheeseen, mutta tämä kuulostaa myös hyvältä. Tässäkin on kuitenkin sellainen mini-ongelma ilkeämieliset ihmiset (jotka esim äityvät siitä, että "sananvapautta rajoitetaan" voivat rekisteröidä N käyttäjätunnusta ja käydä äänestämässä kaikki topicit tunkiolle koska haluavat.. ja tätä on sitten "kiva" lähteä putsailemaan..

Tämän takia kehittelin päässäni jotain sellaista ideaa, että käyttäjät voisivat arvostella demokraattisesti toisiaan ja sitten tietyn määrän positiivista palautetta saatuaan saisivat oikeuden arvostella muita ja äänestää topicceja tunkiolle. Tällä tavalla estettäisiin se, että joku ei voi luoda N tunnusta ja äänestää kaikilla tunnuksillaan omia tunnuksiaan, jolloin saisi tarvittavan massan siirtää juttuja tunkiolle ja SITTEN siirtäisi kaikki topicit tunkiolle *nauru*

Jos tuntuu liian karulta, että ihmsiet äänestävät ihmisiä "hyviksi" tai "huonoiksi" ihmisiksi niin nämä äänestykset voitaisiin tehdä viestikohtaisesti - jos joku kirjoittaa hyvän viestin niin muut voisivat äänestä sen hyväksi viestiksi ja kun on saanut tarpeeksi hyviä viestejä niin saisi oikeuden äänestellä muita ja aloittaa topicceja. Tietysti huonoista viesteistä voisi saada miinusta x)
Jone

Posts: 8,258

#32 • • Jone Archibald Haddock

mayah:
Viimisen kahden, kolmen viikon aikana privaan saamastani palautteesta lähes puolet on liittynyt siihen, että jengi toivoo jäähy-ominaisuutta Klubbariin. Mä vastustan ajatusta. Mä henkilökohtaisesti en halua, et forumista tulee sellainen, minne jengi ei uskalla postata sen pelossa, et joutuu pihalle viikoksi. Toistaiseksi yksikään (no joo, ehkä yks tai kaks tapausta) klubbarin aktiivikäyttäjistä ei musta oo tehnyt mitään sellaista, et ois syytä jäähylle pistää.



Mä kannatan jäähyjä edelleen hyvinkin vahvasti, koska sellaisen saaminen antaisi itse kullekin hilppasen syytä miettiä missä nyt mentiin niin vahvasti vikaan, että siitä tarvitsi ihan jäähyllä palkita. Joissain tilanteissa tällaiset saattaisivat olla ihan paikallaan, koska ihan mitä tahansa ei sentään tulisi saada täälläkään laukoa yleisellä tasolla tai toinen käyttäjä kohteenaan.

Jos itse saisin jäähyn jostain postauksestani, niin miettisin kyllä että mun henkilökohtaisessa tavassani viestiä ihmisten kanssa täytyy nyt olla ihan oikeasti jotain mätää ja ehkä jopa pyrkisin korjaamaan käytöstäni.
Avatar
#33 • • Edited ALIEN Guest
forumit maksullisiksi!? Pieni kk-maksu ja rahat ankalle, sekä moderaattoreille (tietysti verollisena) ...mut se onkin vain mun mielipide *justjoo* Ehkä se voisi auttaa? *ding*

edit: tai sit joo ne jäähyt. Samaa mieltä! *possu*/
Individual

Posts: 10,942

#34 • • Individual HYPNO!
Mulle ainakin tärkein anti, sekä klubbarilla, että plattarilla on se, että saa tietoa itse biletapahtumista ja niihin liittyvistä asioista ( noh, ehkä hieman laaja käsite...), olkoonkin ne sitten menneitä tai tulevia ja sen jälkeen tulee itse musiikkin liittyvät jutut, vaikken esim. mikään kauhean kova demotracks-palstan harrastaja olekaan. Mix-osastolla kaikkea kivaa herkkua onkin sitten harva se päivä tarjolla. Toivon mukaan tiedot niistä bileistä, jotka ovat julkisiksi tarkoitetut saavuttavat esim. juuri tämän palstan kautta ( jonka kalenteri-osio on enemmän kuin hyvä ) minut yhtä hyvin kuin tähänkin asti. Ja mikseivät saavuttaisi. Kaikki UG-hässäkät onkin sitten asia erikseen ja niistäpä en nyt kauhean perillä ole muutenkaan...

Että näin...
Avatar
#35 • • ALIEN Guest

Jone:
Jos itse saisin jäähyn jostain postauksestani, niin miettisin kyllä että mun henkilökohtaisessa tavassani viestiä ihmisten kanssa täytyy nyt olla ihan oikeasti jotain mätää ja ehkä jopa pyrkisin korjaamaan käytöstäni.



Juurikin näin *joo*
Oliwer

Posts: 799

#36 • • Oliwer
Muillekin sivustoille tulee välillä aina muutamia huippuhäröjä, jotka tekee monta topikkia joissa ei järki asu. Jos ei mikään muu asia sivuilla kiinnosta, niin monesti samat tyypit jättää sivuston rauhaan jos eivät saa mitään vastakaikua yleisöltä. Saattavat kaivata vain huomiota ja kyllästyvät jossei porukka lähde mukaan.
Yksi rajoitus (vaikkei rajoitus kivalta kuulosta) vois olla esim: kuinka monta topikkia pystyy vuorokaudessa tekemään. Vaikka 1 topikki/per profiili/per 24h.
Ei ainakaan uudet- boxi täyttyis saman henkilön skeidasta..
Avatar
#37 • • ALIEN Guest

mayah:
Ja vielä nämä kaksi yhdistettynä, as if mua ei vihattais nyt jo tarpeeks *nauru*



ja jäähylle!
nomic

Posts: 4,120

#38 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Omaa mielipidettä:
Tuntuu siltä että on tietyt tyypit jotka tekee "turhia" threadeja ja on sitten jotain trollaajia. (enkä tarkoita pelkästään tämän päivän sankareita) mutta olisi niin mukavaa että ennen kuin luo uuden threadin voisi miettiä kaksi kertaa kannattaako sitä "luo/tallenna/mikälie" -nappia painaa?. Myönnän, itsekin syyllistyin pariin turhan topikin luomiseen tossa puolisentoista vuotta sitten, se oli sitä alku-innostusta koko saittia kohtaan. ja virheet on ok, niistä kun yleensä oppii ja tässä tapauksessa olen ollut sitä mieltä että turha mun ainaskaan on luoda uusia topikkeja kun täällä on kummiskin samantyylisiä jo valmiina kuin mitkä mua kiinnostaa. :)

Otetaan esimerkkejä: Virallinen kysy tyhmiä-Thread on hyvä, jossa voi kysyä tyhmiä ja omituisia asioista melko vapaasti ilman fleimaamista(tässä se nerokkuus piileekin, eipä tarvii luoda uutta topikkia ja saada skeidaa selkään).
mutta taas luo tänne jonkun "pekasta ja muista hörhöistä" -topikin niin olikohan se ihan pakko painaa sitä "luo/tallenna7mikälie"-nappia *ding*, melkein sama; jos mä vaikka loisin(kirjoitetaanko se noin?) topikin, jossa on otsikkona "mun uuteen biisiin sain kunnon automaatiot toimimaan!!1"

Pekastakin olisi varmaan voinut kirjoitella ennemmin: "päivän o_O" tai "kuukauden uutispommi"-topikeihin. ( ihan vain esimerkkinä. )

Tuli tässä mieleen, että pitäisiköhän Klubitukseen tehdä jokin ohjeistus käyttäytymisestä, enkä tässä nyt tarkoita sitä, että kaikki robottina kirjoittaa; "Moi!" sanoma-laatikkoon, kun joku loggautuu sisälle.
Vaan pientä ohjetta, mitä olisi hyvä noudattaa. Aloitetaan vaikkapa lainauksista, Mayah kirjoittikin aiheesta kylläkin, ja minun mielestäni se auttoi, tai ainaskaan itse en ole viimeaikoina hirveästi nähnyt sitä quote-rumbaa kun välillä vilisi pelkkää mega-kiljoona-ziljoona-satakymmentä quotea sisäkkäin ja vastaus onkin sitten puolikas lause.
Onhan se ihan mukavaa, että on melko vapaita/rentoja topikkeja. Mutta jos alkaa taso olla sitä, että eka suljetaan oma topikki ja luodaan hetken päästä uusi, joka käsittelee samaa asiaa pikkasen eri tavoin, niin silloin on jo jossain vikaa.

Mutta itse klubitus: Loistavasti suunniteltu, käyttäjäystävällinen, teknisesti näyttää olevan hyvää tasoa (vaikka php:sta ja javasta en ymmärräkkään kuin vasta alkeita *hymy*). *Nuoleskelee data-peppuja*
Fyrisch

Posts: 4,525

#39 • • Fyrisch
tää kallistuu vähän vasemmalle mun mielest, tai *hmph* ehkäpä oikeelle sittenki
Lauri

Posts: 1,051

#40 • • Lauri Devoted

mayah:
---
Mut mä en henkilökohtaisesti _missään tapauksessa_ halua klubbarista paikkaa, jossa ihmiset eivät uskalla sanoa mielipiteitään, koska puristit on heti hyökkäämässä vääräuskoisten niskaan.



Yritin kovasti painottaa juuri sitä, että mielipiteenilmaisua ei tule rajoittaa vaan niitä perustettuja topiceja, turhia aiheita. Enkä tarkoita, että lyödään lukko päälle vaan poistetaan ja aiheesta ilmoitus perustajalle "miksi". Mutta jos topicit ovat puoliksi samoja kuin demin keskustelufoorumilla, olisiko käyttäjien syytä seurata aktiivisesti myös sitä?
(Selvennökseksi: Mielestäni topicin perustaminen täällä ei juurikaan ole mielipiteen ilmaisu.)