Mites teidän asepalvelus..?

1,183 posts, 60 pages, 575,518 views

shaman

Posts: 270

#61 • • shaman
Hyrylässä 1/00 kirjurina *nauraa*
siinä se intti meni...suht lepposasti *nauru*

--
*piis*

Jussi Soro

Posts: 6,385

#62 • • Jussi Soro choon!
Cosmo:

On vaikea ymmärtää ihmistä joka voi olla vapaaehtoisesti yli 6kk intissä! *dissaa* teillä heittää päässä ja pahasti... *dissaa*


Esim johtajakoulutuksesta on ihan oikeesti hyötyä esim. työelämässä. Ei kaikki yli 6kk palvelleet oo natsisikoja, mä ainakin tykkäsin omasta inttiajastani, tuli kiva loma opiskeluihin, ja sai kokemuksia.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#63 • • Jussi Soro choon!
kuilu:

Mitä hyötyä siitä on esim Mäkin kassalla, javakoodaajana tai puhelinhuorana? Toi on menneen talven lumia, ei siellä reksryssä enää ole Summan tai Kollaan veteraaneja. Itse asiassa minä en millään tavoin arvota ihmistä sen mukaan onko käynyt armeijan vai ei, en edes vapaaehtoisia, sillä itsekin kuulun heihin.*plur*



Johtajakoulutusta saatetaan vaatia esim johtotehtäviin firmassa... Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole.

kuilu:

Totta kai on ihmisiä, jotka nauttii intistä. Varsinki sellaset, joilla ei oo ”kokemuksia” tai oma-aloitteisuutta itse hankkia niitä, tai sellaset, joille toi testo nousee niin hyvin, et niitä kiksejä saa vain väh 12 jätkän kanssa yhdessä nukkumalla ja piereksimällä (<- tää tähän, ettei tuu tytsyiltä sellasia, et ”kyl mulle kelpais”-heittoja). Tai ne itsetunnottomat, jotka löytävät tasa-arvon, ja sitä kautta vapauden sääntöjen sisällä, vasta yhtenäisissä uniformuissa. Tai ne, jotka uskovat ”kotiin, uskontoon ja isänmaahan”. Mut kaikki ei oo sellasia.



No mä en kyl kuulu mihinkään noista, tykkäsin vaan merielämästä ja siitä, että sai pitää lomaa vuoden oikeestaan kaikesta. Merellä oli kuitenkin hiukkasen eri fiilis kun jossain kassulla natsiskappareiden ympäröimänä.
Karski

Posts: 6,049

#64 • • Karski Pomon kätyri
JussiS:

Esim johtajakoulutuksesta on ihan oikeesti hyötyä esim. työelämässä. Ei kaikki yli 6kk palvelleet oo natsisikoja, mä ainakin tykkäsin omasta inttiajastani, tuli kiva loma opiskeluihin, ja sai kokemuksia.



Eikä vain työelämässä, mielestäni. Itse pidin armeijakokemusta
kaiken kaikkiaan varsin hyödyllisenä: stressaantuminen,
jatkuva odottelu, valvominen, fyysiset ponnistukset, ja
ylipäätään tietty rajojen hakeminen palvelevat mielestäni
ihan yleisiä intressejä ihmisen elämässä, ja auttavat
suhtautumaan arkipäivän vapauksiin ja helppouteen
uudella tavalla.

Armeijaan pitää toki osata suhtautua tietyllä huumorilla ja
asenteella, ja itse olen kokonaan aseettoman yleisen
hätätilakoulutuksen kannalla nykyisen asevelvollisuuden
asemesta. Eli armeijassa ei painopiste olisikaan sotimisessa,
vaan esimerkiksi erilaisissa suojaus-, lääkintä-, evakuointi-
ja tilapäisrakentamistehtävissä jotka palvelisivat
yhteisöä myös pienempien kriisien sattuessa nykyistä
paremmin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#65 • • Karski Pomon kätyri
kuilu:


Mut motivointi ”ryssällä”, ”vinosilmällä” tai ”osutte kevyellä vaikka liikkuvan mamelukin repun vasempaan taskuun” lausahduksilla tuollaiseen rasitettuun mieleen… Ryyditykset uppoavat helpommin. Ja saattavat jäädä alitajuntaan.



Totta; kuten jo totesin, olisi täysin aseeton varusmiespalvelus
paitsi käytännöllisempi, myös eettisesti vähemmän arveluttava
vaihtoehto kuin nykyinen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#66 • • [Nuclear] el aprendiz
JussiS:

No mä en kyl kuulu mihinkään noista, tykkäsin vaan merielämästä ja siitä, että sai pitää lomaa vuoden oikeestaan kaikesta. Merellä oli kuitenkin hiukkasen eri fiilis kun jossain kassulla natsiskappareiden ympäröimänä.



Jep, merellä oli kivaa..."ja ne vierassatama reissut..."*hih*, niist on niin hyvii kokemuksii, et lähtisin mielellään uudestaan. Mutta se P-kauden "Kuuntele, tee, älä kyseenalaista"-metodi ei tee mitään muuta ku hallaa...*justjoo*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Germitbiili

Posts: 1,070

#67 • • Germitbiili Ihmepoika
Avalanche:

spanig:Mä olen kanssa just tällä hetkellä porin prikaatissa spol ja tiedk.....ja loistavasti sujuu!!

Ahaa.. millon sä sinne tulit?*täh* Olitko jo sillon kun kotiuduin sielt vai tuliksä tossa tammikuussa hytiseen? Vieläkös siel on se "iloissaan pekkaa kirjottava" komppanian varapäällikkö.. mikäs se oli.. öö.. Ylil...*justjoo* no viddu sentäs. Ei muista.. eiku jooh, Malmström!!!*joo*

[muokattu 11.2.2003 12:33]

[muokattu 11.2.2003 12:34]



Jep ylil tötterström ( malmström ) on siellä, ja juu tammikuussa mä saavuin ja nyt olen spol aukissa.......aikas rento meininki on!!!!!

--
NO SHIT SHERLOCK

Avatar
#68 • • Jamoz Guest
Kaipr Krhk 2/00
Korohoro jääkärinä tuli 6kk hajoiltua...
Aika kultaa muistot... Tyt vanhempana sinne vois jopa mennä leikkimään, kun valtio maksaa vuokrat/ruuan. *hymy*
misjah

Posts: 3,373

#69 • • misjah Team Sika
kaart/jr 2/00 v***n väsyny pasikuski..
onnex on jo ohi..

--
www.team*possu*.tk

MM

Posts: 215

#70 • • MM kaappimörkö
Hmm..Kuilu,eiköhän sun armeijavastaisuus tullut jo esille*plur*Intti on ihan siisti mesta ja siellä voi olla jopa jännää*voiei*Olin vuoden siellä...

--
Humppaa ja kuole:)

lostgone

Posts: 2,493

#71 • • lostgone
Ameijan tarkoitus on opettaa tappamaan ja Suomessa on puolustusvoimat koska Suomen suunnitelmiin ei pahemmin o hyökkäys kuulunut.
Kaikkea saa ja ehdottomasti pitää kritisoida, mutta ulkopuolisten lausahtajien tiedot eivät koskaan ole verrattavissa kokemusta omaaviin. Mielipiteeni (jota saa kritisoida) on että suomella pitää olla pakollinen asevelvollisuus koska palkka-armeijan pitäminen olisi tämän kokoisessa maassa mahdottomuus. Se että onko puolustusvoimat tällä hetkellä edes tarpeellinen koska täällä valkoisen sivistyksen kehdossa o kaikki näennäisesti hyvin. Mutta tilanne voi muuttua nopeastikin eri syistä ja siinä vaiheessa armeijan kouluttaminen kestäisi liian kauan kehittyneen sodankäynnin takia. Siivilipalvelusta vastaan minulla ei ole yhtn mitn, sillä kaikille homma ei sovi. sillä selvä, mutta kritiikki pitäisi edes olla järkevää, eikä perustua tyhjän päiväseen valitukseen.
Suomen puolustusvoimat o heikkokuntoinen, epätoimiva, epäpätevien johtajien, heikon taistelukokemuksen ja taistelukoulutuksen kasauma, jonka uskottavuutta voi vain kyseenalaistaa. Mutta tilanne ei ole kuitenkaan sen parempi mahdollisilla hyökkääjilläkään. (viittaan venääjään, koska balttialla ja ruotsilla ei ole sitäkään uskottavuutta)
Puolustusvoimat tuhlaa turhaan rahaa uusien taistelumateriaalien ostoon ja ostot ovat useasti perusteettomia ja hinta/laatusuhde naurettava.
Ainainen vetoaminen että ydinpommillahan sota ratkaistaan mutta koska viimeksi sodassa on käytetty ydinpommia? katsokaa telkkaria ja tiedätte mikä on tällä hetkellä hyökkäävien valtioiden taktiikka.
Sota on perseestä, mut koskaan ei voi sanoa varmasti että sattuuko sitä kohdalleen. Voin haukkua omasta mielestä huoletta Suomen puolustusvoimat 21kk kokemuksella. T: Ex-ylik from Hamina. Ps. Ilmatorjunta ei osu yhtn mihinkään.*pahis*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Mark

Posts: 7,311

#72 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
LostM:

Mielipiteeni (jota saa kritisoida) on että suomella pitää olla pakollinen asevelvollisuus koska palkka-armeijan pitäminen olisi tämän kokoisessa maassa mahdottomuus.


eikös Sveitsissä ole palkka-armeija? Taitaapi olla väkiluvultaan aika tasoissa Suomen kanssa, lääniltään kumminkin pienempi..

Suomen puolustusvoimat o heikkokuntoinen, epätoimiva, epäpätevien johtajien, heikon taistelukokemuksen ja taistelukoulutuksen kasauma, jonka uskottavuutta voi vain kyseenalaistaa.


Tais olla talvisodan aikaan viel paljon paskempi ja kyseenalaisempi tilanne uskottavuuden suhteen? En kiellä etteikö puolustusvoimat kusis aika kybällä, mut oman AU-koulutukseni aikana iskulause "uskottavan puolustuskyvyn ylläpitäminen" väännettiin (rehellisempään) muotoon "onnistuu aiheuttamaan viholliselle niin suuria tappioita ettei sen kannata lähteä sotaan." Eli siis vaik tulis kuin turpaan, osansa sais venäjäki..

hipshops, intissä oli IMO kiva leikkiä, mut siel kyl tehdään miehistä poikia, EI vice versa. Ja kertauksissa on HUBAA! *plur*

-M

[muokattu 27.3.2003 15:11]

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

DESPE

Posts: 4,580

#73 • • DESPE
vuosi vierähti nopeesti ja talvi oli kylmä 2001*iloinen*
-mökämake-

Posts: 88

#74 • • -mökämake-
Joo, intti -95 upinniemessä laivastossa lääkintämiehenä eli kaheksan puol kuukautta meni siinä varsin leppoisissa merkeissä koska en osannu muuta ku oikeestaan nauraa koko touhulle. Mulla oli ainaki vitun lunkii ku sain ite tehä meijän loma listat ja pääsin mettään niin usein ku halusin (olin muuten koko kesän -95 mettäs) ja loput ajat veksissä vetämässä käteen, voiko kivempaa olla?

[muokattu 27.3.2003 16:11]

--
STUTTGART KICKERS

RedOne

Posts: 448

#75 • • RedOne
Vuosihan siinä vierähti... pelokkaana kulina sisään...ja karaistuneena kessuna ulos!*pahis*
Ja kesää 2002 oli suht lämmin tetsaus-kesä...!

--
Hab haba zut zut

Kolera

Posts: 4,256

#76 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Mark:

eikös Sveitsissä ole palkka-armeija? Taitaapi olla väkiluvultaan aika tasoissa Suomen kanssa, lääniltään kumminkin pienempi..



Ymmärtääkseni Sveitsissä on ihan asevelvollisuus. Taitaapi kestää jonku puoltoista vuotta se. Jokaisella miehellä pittee olla asunnossaan kivääri, joka pitäis pitää käyttökuntoisena et jos sit sota syttyy ni on heti valmis puolustamaan...en sit tiiä oonko taas nähny houreunia.

Niil vuorillahan niillon semmoset luolastot ja varastot et elävät kai ainaki vuoden siellä pimeessä ilman vaikeuksia *hih*

[muokattu 27.3.2003 19:36]

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Jussi Soro

Posts: 6,385

#77 • • Jussi Soro choon!
Kolera:

Ymmärtääkseni Sveitsissä on ihan asevelvollisuus. Taitaapi kestää jonku puoltoista vuotta se. Jokaisella miehellä pittee olla asunnossaan kivääri, joka pitäis pitää käyttökuntoisena et jos sit sota syttyy ni on heti valmis puolustamaan...en sit tiiä oonko taas nähny houreunia.



Et oo nähny, eli normaali kaaderijärjestelmä niillä on käytössä, tosin toi 1½ vuotta kuullostaa aika pitkältä, mun mielestä kaaderijärjestelmä perustuu juurikin lyhyeen pakolliseen koulutusjaksoon. Voin kyllä olla väärässäkin.
Mark

Posts: 7,311

#78 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Kolera:

Mark:eikös Sveitsissä ole palkka-armeija? Taitaapi olla väkiluvultaan aika tasoissa Suomen kanssa, lääniltään kumminkin pienempi..


Ymmärtääkseni Sveitsissä on ihan asevelvollisuus. Taitaapi kestää jonku puoltoista vuotta se.



no voi kyl olla et mäkin muistan väärin, siit on jo kumminki viis vuotta aikaa ku näitä jankattiin..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Jussi Soro

Posts: 6,385

#79 • • Jussi Soro choon!
No niin, sieltähän se kutsu sitten kertausharjoituksiin tipahti. Ihmettelin hieman, että meikäläistä pakotetaan johonkin luontoon viikoksi, kun laivalla pitäisi olla sijoituspaikka. No, viikko lomaa töistä kesän keskelle, ja suoraan kertaamasta Ayia Napaan :)
jUSSi

Posts: 1,377

#80 • • jUSSi äkäinen vanhus
JussiS:

No niin, sieltähän se kutsu sitten kertausharjoituksiin tipahti. Ihmettelin hieman, että meikäläistä pakotetaan johonkin luontoon viikoksi, kun laivalla pitäisi olla sijoituspaikka. No, viikko lomaa töistä kesän keskelle, ja suoraan kertaamasta Ayia Napaan :)



Mua taas on ihmetyttänyt kun ei ole vielä kutsua tullut. '97 posi pääsin, kaupunkitaistelijaksi haukkuivat ja kovasti sanoivat, että 5 vuoden sisällä tulee kertauskutsu. Ihan erähengessä kiinnostais viikon oleilu luonnossa (bonuksena tietenkin lomaa duunista ;)