1,183 posts, 60 pages, 592,784 views
On vaikea ymmärtää ihmistä joka voi olla vapaaehtoisesti yli 6kk intissä! teillä heittää päässä ja pahasti...
Mitä hyötyä siitä on esim Mäkin kassalla, javakoodaajana tai puhelinhuorana? Toi on menneen talven lumia, ei siellä reksryssä enää ole Summan tai Kollaan veteraaneja. Itse asiassa minä en millään tavoin arvota ihmistä sen mukaan onko käynyt armeijan vai ei, en edes vapaaehtoisia, sillä itsekin kuulun heihin.
Totta kai on ihmisiä, jotka nauttii intistä. Varsinki sellaset, joilla ei oo kokemuksia tai oma-aloitteisuutta itse hankkia niitä, tai sellaset, joille toi testo nousee niin hyvin, et niitä kiksejä saa vain väh 12 jätkän kanssa yhdessä nukkumalla ja piereksimällä (<- tää tähän, ettei tuu tytsyiltä sellasia, et kyl mulle kelpais-heittoja). Tai ne itsetunnottomat, jotka löytävät tasa-arvon, ja sitä kautta vapauden sääntöjen sisällä, vasta yhtenäisissä uniformuissa. Tai ne, jotka uskovat kotiin, uskontoon ja isänmaahan. Mut kaikki ei oo sellasia.
Esim johtajakoulutuksesta on ihan oikeesti hyötyä esim. työelämässä. Ei kaikki yli 6kk palvelleet oo natsisikoja, mä ainakin tykkäsin omasta inttiajastani, tuli kiva loma opiskeluihin, ja sai kokemuksia.
Mut motivointi ryssällä, vinosilmällä tai osutte kevyellä vaikka liikkuvan mamelukin repun vasempaan taskuun lausahduksilla tuollaiseen rasitettuun mieleen Ryyditykset uppoavat helpommin. Ja saattavat jäädä alitajuntaan.
No mä en kyl kuulu mihinkään noista, tykkäsin vaan merielämästä ja siitä, että sai pitää lomaa vuoden oikeestaan kaikesta. Merellä oli kuitenkin hiukkasen eri fiilis kun jossain kassulla natsiskappareiden ympäröimänä.
spanig:Mä olen kanssa just tällä hetkellä porin prikaatissa spol ja tiedk.....ja loistavasti sujuu!!
Ahaa.. millon sä sinne tulit? Olitko jo sillon kun kotiuduin sielt vai tuliksä tossa tammikuussa hytiseen? Vieläkös siel on se "iloissaan pekkaa kirjottava" komppanian varapäällikkö.. mikäs se oli.. öö.. Ylil... no viddu sentäs. Ei muista.. eiku jooh, Malmström!!!
[muokattu 11.2.2003 12:33]
[muokattu 11.2.2003 12:34]
Mielipiteeni (jota saa kritisoida) on että suomella pitää olla pakollinen asevelvollisuus koska palkka-armeijan pitäminen olisi tämän kokoisessa maassa mahdottomuus.
Suomen puolustusvoimat o heikkokuntoinen, epätoimiva, epäpätevien johtajien, heikon taistelukokemuksen ja taistelukoulutuksen kasauma, jonka uskottavuutta voi vain kyseenalaistaa.
eikös Sveitsissä ole palkka-armeija? Taitaapi olla väkiluvultaan aika tasoissa Suomen kanssa, lääniltään kumminkin pienempi..
Ymmärtääkseni Sveitsissä on ihan asevelvollisuus. Taitaapi kestää jonku puoltoista vuotta se. Jokaisella miehellä pittee olla asunnossaan kivääri, joka pitäis pitää käyttökuntoisena et jos sit sota syttyy ni on heti valmis puolustamaan...en sit tiiä oonko taas nähny houreunia.
Mark:eikös Sveitsissä ole palkka-armeija? Taitaapi olla väkiluvultaan aika tasoissa Suomen kanssa, lääniltään kumminkin pienempi..
Ymmärtääkseni Sveitsissä on ihan asevelvollisuus. Taitaapi kestää jonku puoltoista vuotta se.
No niin, sieltähän se kutsu sitten kertausharjoituksiin tipahti. Ihmettelin hieman, että meikäläistä pakotetaan johonkin luontoon viikoksi, kun laivalla pitäisi olla sijoituspaikka. No, viikko lomaa töistä kesän keskelle, ja suoraan kertaamasta Ayia Napaan :)