(Hard Dance)-bileiden järjestyshäiriöt ja niihin puuttuminen

369 posts, 19 pages, 103,854 views

-P

Posts: 4,972

#61 • • -P

Ana-5000:
Bilejärkkärit vois itsekin harkita esim. palkkaavansa järjestyksenvalvojan tai pari, varmaan aika monelta subbarinkantajalta kuitenki löytyy se JV-kortti taskusta.



Entropy-posse ainakin vissiin hyödyntänyt moista judeemia ja hyvin on mielestäni toiminut

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Hotblood

Posts: 387

#62 • • Hotblood
Toinen asia on sitten mitä subbarinkantaja-järkkäreillä oikeesti tekee...

Ei se siinä illan budjetissa oo mahdoton lovi palkata pari-kolme ihan ammattimiestäkin hommiin. Mieluiten tietysti sellasia joilla on kokemusta nimenomaan konemusabileissä pokestamisesta. Tuppaa yleensä ravintolan omien ukkojen aika menemään narikassa, paljon ei kiertää ehditä, eikä oo silmää puuttua niihin tilanteisiin jotka on bileille ominaisia.

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#63 • • Aziz Combat Fighter

Hotblood:
Toinen asia on sitten mitä subbarinkantaja-järkkäreillä oikeesti tekee...

Ei se siinä illan budjetissa oo mahdoton lovi palkata pari-kolme ihan ammattimiestäkin hommiin. Mieluiten tietysti sellasia joilla on kokemusta nimenomaan konemusabileissä pokestamisesta. Tuppaa yleensä ravintolan omien ukkojen aika menemään narikassa, paljon ei kiertää ehditä, eikä oo silmää puuttua niihin tilanteisiin jotka on bileille ominaisia.



Joo, tätä mä tavallaan tarkotinkin - silti, jo pelkkä näkyvyys riittää, eli jos on jiivee näköpiirissä niin ongelmat tuppaa rauhottumaan aika nopeasti itsestäänkin.

Tietty valvonnan lisääminen on kaksteränen miekka, mut mä en kyl ainakaan keksi parempaa ratkasua tähän hätään. Ammattilaiset hommiin vaan, niin eiköhän se siitä. Mä ainakin voisin heittää viikonloppukeikkaa jossain bileksissä, jos joku promoottoritaho kustantaa mulle JV-kortin; kokemusta turva-alalta on jo.
Avatar
#64 • • astaroth Guest

Hotblood:
Voihan tästä nyt tietty halkoa hiuksia universumin loppuun asti mut pointtina se et öyskätään sitä muuallakin, liittyy enemmän ihmisten typeryyteen kuin tiettyyn alakulttuuriin...


Totta kai. En vastaan väittänytkään. :)
Avatar
#65 • • Ketku Guest
Tödella ikävää et tämmöst tapahtuu ja täydellinen valvonta ois kait lähestulkoon mahdotonta ja kyllä siinä itsellekki tulis vähän ahdistava olo jos koko ajan joku kyttäis kaikkia tekemisiä..... Mut toivottavasti asiaan tulis edes jonkinlainen muutos!!!!*piis*
T-mu

Posts: 2,980

#66 • • T-mu Läskimooses
Kaikki liha tottelee kuria.

Mitenhän toimis et jengi tampaa tiukassa 6 rivissä ja ruodun päässä on polkkapoliisi valvomassa ettei kukaan rupee hilluun.
½ tunnin välein ois juomatauko mikä kestää 15min ja siksaikaa pannaan musiikki pois ja valot päälle....
Joo se siitäö sitten.
*iihhih*
pathi

Posts: 224

#67 • • pathi

AlinElin:
---
---
ujin:
Jos joku joskus tarpeeksi oikealla hetkellä tökkää tupakalla ruumiini väilittömässä läheisyydessä (1-2cm ihon pinnasta) olevaa objektia niin että tulee pysyvä kosmeettinen haitta joko vaatteeseen tai ihoon niin saatan kaataa juomaa päälle vastalauseena, jos on varaa tuhlata juomaa.


pathi:
Joo, näinhän ne tilanteet kannattaakin hoitaa..
---

jooh, käännetään toinenkin perskannikka kohti ja annetaan polttaa siihenkin reikä*täh*jeesustelu on hienoo*taputapu*



Fiksut ihmiset ainakin yrittää hoitaa asiat ensin puhumalla. Mä oon aina luullut olevani agnostikko mut ihan miten vaan *piis*

--
D:

Avatar
#68 • • Rujo Mutantti Guest
Paljon puheet auttaa kun on vesikello kämmenessä ja hihassa reikä. "hei maksats tän minkä poltit mun paitaan, voisitko muuten maksuautomaatille mennessäs käydä apteekista hakee mulle bacimycinit ettei tee niin kipeetä" :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD tulee vastaukseks. (itse käytän vielä sellaisesta kankaasta valmistettuja vaatteita jotka eivät heti tuhoudu, mut antaas olla synteettinen kuosi)
Kuitenkin Mulla/meillä on tupakoitsemattomana/ -mina oikeus olla ilman sitä röökinpolttamaa juuri siinä kohdassa mihin minua tai sinua poltettiin. Tää menee sit taas lakiosastoon ja jokaisen omaan moraaliin missä saa polttaa.
Varmasti näyttäis se tanssilattian parkettikin paremmalle jos siihen ei niitä palavia natsoja heiteltäis joita ei aina edes sammuteta. "MMGiwa pikku tulimato. Ghöhö" Pikku vesipyssyllä sais tuolla kaupunkiympäristössä muutenkin ruikkia niitä pahimpia tupakka kaikille! tyyppejä.

9v tupakoin ja nyt 1.5v tupakoimattomana.

Niponipo, vaatteeni ja kehoni vain ovat jo tarpeeksi reiällisiä ilman ulkopuolista apua.
keisha

Posts: 1,394

#69 • • keisha bullet with butterfly wings

pathi:
Fiksut ihmiset ainakin yrittää hoitaa asiat ensin puhumalla. Mä oon aina luullut olevani agnostikko mut ihan miten vaan *piis*


Miten se, et sä kyseenalaistat jumalan olemassaolon liittyy asioiden hoitamiseen puhumalla? :DDDDD

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

pathi

Posts: 224

#70 • • pathi

keisha:
---
pathi:
Fiksut ihmiset ainakin yrittää hoitaa asiat ensin puhumalla. Mä oon aina luullut olevani agnostikko mut ihan miten vaan *piis*

---

Miten se, et sä kyseenalaistat jumalan olemassaolon liittyy asioiden hoitamiseen puhumalla? :DDDDD



oli lähinnä irrelevantti huumorivastaus tohon jeesusteluun.

--
D:

sielu hänkin

Posts: 343

#71 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.

Mellu-:


Paikkojen paskaksi laittaminen on perseestä ja en tajua mikä hauskuus siinä on? kuten jone tuolla sanoikin niin ei ihme et ei oo koht paikkoi mis pitää bileitä.ja tästä paikkojen rikkomisesta tulee sellaiki homma vaa mieleen et mitäs sitte jos vaikka joku ei huomaa et jossai törröttää joku puutikku/lasinpala/ym ym ym ... sehän on turvallisuusriski!

Itse en oo koskaan edes kokeillut mitään huumeita, enkä vieläkään voi ymmärtää koko touhun hienoutta *uuh* anteeksi nyt vaan niille kenen mielestä se on kivaa/hienoa/järkevää/ym. siinähän vedätte doubbia mut voisitte mennä itteenne sen verran et ei tarvii vetää ihan koomaan asti tota touhua, kivaa voi olla pienemmälläki annoksella varmaan? vai pitääkö joka kerta olla nii pelit seis et järki katoaa?

Ja valitettavastihan suurin osa urpoilioista varmaankin on just mun ikäsiä eli 18-19 vuotiaita, joista nyt on kiva kokeilla rajojaan ym mutta miä voin sanoa sen ihan suoraan että minä käyn bileissä musiikin ja ihmisten takia, en sen takia et saisin kokeilla uusimpia huumeita ja mahdollisesti kokeilla jotain uutta kivaa haasteellista urpoilu-ideaa.

joo, mut sen haluun viel sanoa että melkeenpä kaikki tilanteet/sählingit/tapahtumat on ihan itse aiheutettuja.. vaikkei sitä haluaisikaan myöntää niin näin se melkeenpä aina on*taputapu*

miä keksin viel lisää kuha saan kahvia eka ...



Mua nyt kyllä rupes vähän ketkuttaa toi "käyttäkää vaar dorkat elämänpilaajat häiriköt ja kusipäiset paskiaiset huumeita ja rikkokaa kaikki" HOH HOHOIJAA.
Kusipää on kusipää vaikka se ois laittomia tai laillisiapäihteitä nauttinut, selvinpäin, tai alasti tai vaatteetpäällä?
Mä käyn myös musiikin takia ja fiiliksen takia bileissä. Jos jotain siellä olen myös oppinut se on se että suvaitsen ja en ikinä tuomitse kuosista tai ei kuosista ihmistä sen perusteella mitä se on suustaan laittanut alas. Kas kun dissaamisella saa vaan dissaamista. rakkaudella ei saa aina rakkautta, mutta onpahan ainakin vähän lisää sitäkin tässä maailmassa. Eikös? Toki kuoseissa ihmiset ja niiden käytös muuttuu. Mutta harvalla se huonompaan suuntaan muuttuu mitä itsenoista sekopäitä olen joutunut katsomaan. Mielummin mä ainakin vihjailisin ettei käytettäis mitään päihteitä pelit seis kuntoon. Kaikkea kohtuudella ja ei sitä koko piiislaavunityrispekt juttua hokea mut kunnioittaa me voitais kaikki kaikkea.

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

Jone

Posts: 8,258

#72 • • Edited Jone Archibald Haddock

linnu:
Jos jotain siellä olen myös oppinut se on se että suvaitsen ja en ikinä tuomitse kuosista tai ei kuosista ihmistä sen perusteella mitä se on suustaan laittanut alas.



Jea, mäkin opin tollasen maailmaa halailevan liiallisen ymmärtävän asenteen vuosia sitten. SIttemmin havaitsin, että ylenpalttinen suvaitsevaisuus voi kun voikin olla huomattavasti enemmän paska kuin hyvä juttu.

Valitettavasti nyt on niin, että osa laittomia substansseja käyttävistä bilettäjistä muodostaa suurimman osan bileissä ilmenevistä järjestyshäiriöistä. Voit PLURahtaa vaikka toisenkin kerran, mutta toi on fakta joka ei muutu mihinkään siitä huolimatta.

Mä oon saanut tarpeekseni siitä, että joku törttö tulee käyttäymään johonkin tiettyyn tapahtumaan käsittämättömän huonosti ja kun asialle aikoo tehdä jotain, niin eiköhän siinä ole joku ko. törtön ihan yhtä sekaisin oleva paukapäinen kaveri selittämässä, että "ei siitä kannata välittää, se on vaan ihan törkeen naksuissa / litkuissa / [lisää tähän huumausaineen nimi]." Pitäiskö siinä sitten oikeasti sanoa et "Aha, no ei sit mitään?"

Paska käytös on paskaa käytöstä, oli sen tekosyynä sit mikä tahansa ja useimmiten se on yllämainittu.
Tripla-T

Posts: 373

#73 • • Tripla-T Räntämäen Lataamo
Heh, ikävä kyllä on pakkoa sanoa, että valtaosa häirintätapauksista on perinteisesti alkomahoolin vaikutuksen alaisena. Sad but true... Idiootti on idiootti, oli se sitte vauhdeissa tai keitoissa.

--
Crom ! - Conan Barbaari

toma

Posts: 2,009

#74 • • toma Tototoototo

Jone:
Valitettavasti nyt on niin, että osa laittomia substansseja käyttävistä bilettäjistä muodostaa suurimman osan bileissä ilmenevistä järjestyshäiriöistä. Voit PLURahtaa vaikka toisenkin kerran, mutta toi on fakta joka ei muutu mihinkään siitä huolimatta.



Valitettavasti tuo on ihan paskapuhetta. Kuningas Alkoholi hallitsee kyllä häiriökäyttäytymisen aiheuttajana suvereenisti.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Jone

Posts: 8,258

#75 • • Edited Jone Archibald Haddock

Juhgu:
Minulla taas on sellainen käsitys että järjestyshäiriöistä suurin osa on kännisten idioottien aiheuttamia.



Olet melkeinpä oikeassa, nimittäin tästä ryhmästä heti seuraava ovat känniset idiootit (joihin toisinaan itsekin kuulun ja mulle voisi siitä joskus ovea näyttää, öhöm). Asiaa suhteellisen läheltä jo pidempään seuranneena väitän kuitenkin edelleen huomattavissa määrin suurimman osan erityisesti vakavammista järjestyshäiriöistä tapahtuvan sellaisten henkilöiden toimesta, joilla on elimistössään jotain muuta(kin) kuin alkoholia. Tämä ei nyt ole mikään alkoholin ylivertaisuuteen päihteenä viittaava puheenvuoro ja toivon ettei sitä sellaisena oteta - mutta jopa juniorit yleensä tietävät kuinka monta siideriä voivat ottaa ennenkuin nuppi turtuu siihen pisteeseen että pian tulee varmasti törttöiltyä. Douppaamisen kanssa homman trendi tuntuu nykyään olevan "more is better" täysin siitä huolimatta tietävätkö niitä käyttävät nuoret yhtään mitä tekevät = liikaa douppia, painellaan menemään kuuppa himmeenä tehden typeryyksiä (ellei sitten onnistuta urheilemaan itseään sellaiseen happeen, että pitää tilata piipaa-auto paikalle.).

Juhgu:
Jos jollain urpolla on taipumusta haastaa riitaa ja puristella perseitä niin se sen tekee aika lailla riippumatta siitä vetääkö se viinaa vai jotain muuta.



Näin on. Et kuitenkaan kiistäne ettei päihteillä olisi mitään vaikutusta asiaan? Edelleen, et varmaan kiistäne että on paskempi annostella itselleen sopivaa annostusta aineesta, josta omat ensimmäiset kokemukset ovat usein varsin tuoreita ja jonka vaikutuksista ollaan eri mieltä jopa asiantuntijatasolla?

Juhgu:
Siihen taitaa olla ainoa oikea repliikki että ota naksus / litkus / whatever ja lähde kotiin *hmph* jos ei kävely onnistu niin järjestysmies varmaan opastaa ainakin ensimmäisistä ovista *pahis*



Hei, mut eihän niin saa tehdä. Silloin oot niinq täysin suvaitsematon paskiainen, joka ei ymmärrä et muut pitää kivaa niinq omalla tavallaan! *poks*
Jone

Posts: 8,258

#76 • • Edited Jone Archibald Haddock

toma:
Valitettavasti tuo on ihan paskapuhetta. Kuningas Alkoholi hallitsee kyllä häiriökäyttäytymisen aiheuttajana suvereenisti.



Oleppa hyvä ja tule katsomaan mihin tahansa HD-bileisiin ja kun joku saa turpaansa, jotain menee paskaksi tai joku lähtee lanssilla, niin otetaan selvää oliko kyse siitä viinan juonnista vai jostain ihan muusta. Ei kantsi pistää rahaa likoon, koska häviäisit ne.

Sen verran voin antaa asiaan myönnytystä, että humalassa olevat ihmiset aiheuttavat varmasti enemmän suhteellisen pieniä järjestyshäiriöitä (...jotka ovat hattumaisia nekin ja niistäkin pitäisi pyrkiä eroon mahdollisimman tehokkaasti), mutta vittumaisimmissa caseissa on lähes säännönmukaisesti muuta takana.
toma

Posts: 2,009

#77 • • toma Tototoototo

Jone:
Oleppa hyvä ja tule katsomaan mihin tahansa HD-bileisiin ja kun joku saa turpaansa, jotain menee paskaksi tai joku lähtee lanssilla, niin otetaan selvää oliko kyse siitä viinan juonnista vai jostain ihan muusta. Ei kantsi pistää rahaa likoon, koska häviäisit ne.



On totta että en ole HD-bileissä viime aikoina käynyt, mutta muissa bileissä suhde on kyllä selkeästi alkoholin puolella. Ehkä kaikkein näkyvimmät öyskääjät ovat vetäneet muuta, mutta sekä häiriön että tapausten määrässä mitattuna ei alkoholilla ole mitään kilpailijaa. Ehkä hard-puolen tilanne sitten on todellakin pääsyt niin pahaksi kun sanot. :o

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Jone

Posts: 8,258

#78 • • Jone Archibald Haddock

toma:
Ehkä hard-puolen tilanne sitten on todellakin pääsyt niin pahaksi kun sanot. :o



Toinen vaihtoehto on se, että mä olen vaan tullut vanhaksi ja sehän nyt ei ole mahdollsta. :rolleyes:
Hotblood

Posts: 387

#79 • • Hotblood

Jone:

Valitettavasti nyt on niin, että osa laittomia substansseja käyttävistä bilettäjistä muodostaa suurimman osan bileissä ilmenevistä järjestyshäiriöistä. Voit PLURahtaa vaikka toisenkin kerran, mutta toi on fakta joka ei muutu mihinkään siitä huolimatta.



Sillä kokemuksella mitä mä oon ollut bileissä hommissa niin sanoisin kyllä että suurimman osan järjestyshäiriöistä aiheuttaa alkoholi. Jopa öyskät mukaanlukien.

Useimmiten kyseessä on känninen riidanhaastaminen tai muuten huono käytös (perseiden puristelu, henkilökunnan huorittelu, sammuminen ja herätellessä aggressiivisuus tms). Nää poistot jää useimmiten huomaamatta bilettäjien valtaosalta koska portsarit osaa tilanteen hoitaa huomaamattomasti.

Jos öyskät lasketaan pois (en pidä niitä varsinaisina järjestyshäiriöinä vaik toki vaatii toimenpiteitä mut ei voimakeinoja tai haittaa muille ihmisille (niinkuin tappelu tai paikkojen rikkominen)) niin vielä suurempi osa aiheutuu känniääliöistä.

Öyskät vaan useimmiten on tavallaan näyttävämpiä tapahtumia, kiinnittävät huomion kun jotain kannetaan ja niistä sit puhutaan koko loppubileiden ajan, jolloin ne jää helpommin mieleen. Niitä myös tulee selkeästi kausiluontoisesti, näkee hyvin koska on lakkaa liikkeellä enemmän ja uus porukka alkanut sitä käyttämään kun noita on tiheämmin ja just siinä tietyssä porukassa.

En tosin oo ollut hardimman musalinjan kemuissa duunissa joten ehkä mun näkemä otos on hiukan vinoutunut. Asiakkaana hardbileissä käyneenä ja niissä työskenteleviä tuntevana en oo kuitenkaan kuullut että näin olisi.

En puolustele öyskäämistä, haluan vain tuoda julki asioiden mittasuhteita. Jos laittomat substanssit olis ongelmien ydin niin normibaareissa ei portsareita tarvittais kai sitten *vink* Ratkaisu ei mielestäni kuitenkaan myöskään ole et viinanmyynti lopetetaan ja kaikki alkaa kuosaamaan *nauru* Näkisin et ongelma enemmän asenteissa kuin aineissa...

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

e-will

Posts: 372

#80 • • e-will joor worst naitmeir
joops, tossa säteissähän juhgun kanssa jorailtiin ja huomattiin ku siin oli coolisti kolme nuortamiestä melkein eturivissä.
seisoivat siinä siistissä rivissä tuopit kädessä ja satunnaisesti puristelivat eteen eksyvien naisbilettäjien perseitä.
kävi vituttamaan kyl tollai ni oli pakko vaihtaa paikkaa =)

itse en kyseisiä henkilöitä tunne, näyttivät joltain ulkomaalaisilta tavis baariporukalta. ehkä se on just sitä ettei ne tiedä miten käyttäytyä. *sigh*
tosin en tiedä pitäisikö missään käyttäytyä tuolla tavalla.

--
vailla täyttä ymmärrystä