(Hard Dance)-bileiden järjestyshäiriöt ja niihin puuttuminen

369 posts, 19 pages, 104,283 views

shaderna

Posts: 157

#281 • • shaderna


shAderNa:
Kenestäkää joka on sanonu mua tääl riehujaks tai mikskä tahansa idiootiks, ei oo ikinä miestä tulla sanoo bileis päin naamaa.
---

No ei kai, kun käytte heti kurkkuun kiinni. *justjoo*



Jos mä haluisin käydä sun kurkkuu kii ni mä en oottais ett sä tuut sanoo mulle jotain. Ja hyvä ett sul on tommonen ennakkoluulo, taidat pelkää joka päivä kävellä kadulla.

--
just tryin` not to give a fuck

Avatar
#282 • • astaroth Guest

shAderNa:
Jos mä haluisin käydä sun kurkkuu kii ni mä en oottais ett sä tuut sanoo mulle jotain.


Jos siis käyt ihmiseen käsiksi, niin hänen ei tarvitse provosoida sua mitenkään? *ding*

Ja hyvä ett sul on tommonen ennakkoluulo, taidat pelkää joka päivä kävellä kadulla.


Ei oikeasti tarvitse tyrätä kuin kerran, niin jengi leimaa aika helposti.
mekaanikko

Posts: 1,176

#283 • • mekaanikko don selecta
Geez, eiks se pointti nyt tullut jo vähemmälläkin selväksi? Tyttöjä ei saa puristella perseestä (ilman lupaa), piste. On with the show, please. Tällainen n sivun vääntö pelkästään tappaa kaiken järkevän keskustelun topikista.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Saara

Posts: 1,954

#284 • • Saara #2970

mekaanikko:
Geez, eiks se pointti nyt tullut jo vähemmälläkin selväksi? Tyttöjä ei saa puristella perseestä (ilman lupaa), piste. On with the show, please. Tällainen n sivun vääntö pelkästään tappaa kaiken järkevän keskustelun topikista.



Word!

*piis*

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

nomic

Posts: 4,120

#285 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

äpärä:
Nyt alkaa sun läpät menee aika vitun henk.kohtaseks! Huomaat varmaan itekki.


eikö se mene melko henkilökohtaiseksi jos puristelet/koskettelet vierasta ihmistä, plus päälle se että tämä ei ollut aivan yhtä innoissaan asiasta.


Mä en oo sun kaveri tai mitään muutakaan sulle, joten älä sä kuule mulle rupee jauhaa tohon sävyyn yhtään mitään!!


eli eka pitäisi tutustua suhun ja alkaa ystävystyy ja sit vasta pitäisi sanoa tyyliin: "älähän koske..."
mutta jos yllä olevaan ei riitä aika, pitäisköhän kutsua joku kaveris paikalle ja tämän kautta viestittää viesti.


... ja mullehan ei kukaa rupee sanoo, et mitä mä saan ja mitä mä en saa bileissä tehdä.... the end!


kyllä muuten rupee *aplodit*
ethän sä voi ravintolassakaan alkaa polttaa pudia, tai tekemään jotain muuta paikkaan liittyen sopimatonta ja sanoa että "hei! mä oon maksava asiakas! saan tehdä mitä haluan!"

pahoitteluni ot:sta. *hmph*

Mutta, itse en pahemmin ole vielä nähnyt/kokenut tämmöisiä tapauksia kun ei ole paljon bileissä tullut pyöittyä.
mutta ne mitä olen nähnyt on jo tarpeeksi. muutaman kerran ollut että kun kävelee jostain niin joku tuntematon nappasee kiinni ja kun sanoo asiasta tää kattoo hämmästyneenä että "mitäh?"`täytyy ens kerralla pyytää poke paikalle. hyvä siinä mennä sanomaan mitään miehelle joka on kolme kertaa mua isompi kaikinpuolin.
tumpsi

Posts: 2,553

#286 • • tumpsi rekisteröitymätön

shAderNa:
taidat pelkää joka päivä kävellä kadulla.


Taitaa olla ihan tarpeellista ku tollaset vihaset reivaajat on liikkeellä.

<kärjistetty esimerkki muuan reivaajan ajattelumallista>
Poliisille on sit kiva selittää ku kaveri makaa teholla:
"se näytti vihreetä ja annoin mennä.
Kukin tavallaan kato, älä sä puutu mun asioihin".
</kärjistetty esimerkki muuan reivaajan ajattelumallista>
Fyrisch

Posts: 4,525

#287 • • Fyrisch

mekaanikko:
Tyttöjä ei saa puristella perseestä (ilman lupaa), piste.



"Moi, v**** sul on hyvä perse, saanks läimäyttää täl hikisel t-paidal?!" *lmao*
Epailija

Posts: 5,636

#288 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Eiköhän tämä keskustelu ole ollut pitkälti klassinen esimerkki kulttuurieroista. Kulttuurieroilla en nyt tässä viittaa sitten yksiselitteisesti eri maiden välisiin kulttuurieroihin, sillä näistä kahdesta silmätikusta ei varmaan kumpikaan ole vain yhden tällaisen kulttuurin kasvatti. Kyseessä on enemmänkin eräänlaisten alikulttuurien välinen yhteentörmäys, jossa toisessa yleisesti käsitetään toiseen (tuntemattomaan) henkilöön spontaanisti kajoaminen yks'kantaan sosiaaliseksi mokaksi ja toisessa taas harmittomaksi hauskanpidoksi niin kauan kun on pilkettä silmäkulmassa ja toinen lähettää oikeanlaisia "viboja". Toinen näistä alikulttuureista on bilekulttuuri, jonka väriä monet täällä suurelta osin tunnustavat, ja toinen taas sitten yksinkertaisesti tiettyjen yksilöiden kaveri- ja elinpiirin synnyttämä alikulttuuri, jollainen löytyy kyllä jokaiselta muultakin. Monelle täälläolevalle bilekulttuuri on olennainen osa tuota kaveri- ja elinpiirin synnyttämää alikulttuuria, mutta uusille naamoille se harvemmin on samassa asemassa.

Lisäkitkaa aiheuttavat erilaiset käsitykset nettikeskustelun luonteesta. Toisille se on luonnollinen jatke ja käytännössä tasavertainen kommunikaatiotapa kasvotusten tapahtuvalle keskustelulle ja toisille se taas tuntuu olevan huomattavasti kevyempää tavaraa, kun kenenkään ei tarvitse livenä seistä sanojensa takana. Varsin ymmärrettävää, joskaan ei loogisesti pitävää. Onhan se totta, että täällä on helppo itkeä ja huudella puiden takaa kun ei tarvitse katsoa sanojen kohdetta silmiin, mutta ei se vähennä niiden sanojen totuutta. Ehkä kannattaisi keskittyä sanomaan enemmän kuin sen välitystapaan? Kyllä täällä on monelta taholta tullut ihan rakentavaakin kritiikkiä ja vieläpä ihan ilman syyllistämistä.

Kaikenlainen ylpeys ja itsekeskeisyys tyyliin "minua ei komennella" on kuolemantuomio rakentavalle keskustelulle, jota tässäkin oltaisiin voitu harrastaa. Suomalainen bileyhteisö ei yksinkertaisesti toimi niin, että kaikki voisivat olla Miesten Miehiä ja pitää hauskaa omalla tavallaan niin kuin huvittaa. Muut ihmiset pitää ottaa huomioon ja omata tietty määrä nöyryyttä, jos haluaa pitää itsensä poissa mustilta listoilta. Se, että ei itse tarkoita toimillaan pahaa, ei ole tae siitä, että toinen ei loukkaantuisi, oli kyse sitten leikkisästä läpsäisystä paidalla tai kevyestä puristelusta. Ilman muuta jotkut saattavat jopa pitää moisesta, mutta näissä piireissä sitä ei valitettavasti voi pitää oletusarvona - eikä IMO kyllä niissä Sedun paikoissakaan.

Niin ja ettei koko threadi mene pelkästään toisten dissaamiseksi, niin ainakin äpärä on todistetusti ollut ihan mukava tyyppi 90-luvun alussa. Eiköhän siitä luonteesta ole vielä tässäkin vaiheessa jotain jäljellä. Terveisiä vain entiseltä Meido-kanin aikidojunnulta. *piis*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#289 • • ALIEN Guest

Epailija:
Niin ja ettei koko threadi mene pelkästään toisten dissaamiseksi, niin ainakin äpärä on todistetusti ollut ihan mukava tyyppi 90-luvun alussa. Eiköhän siitä luonteesta ole vielä tässäkin vaiheessa jotain jäljellä. Terveisiä vain entiseltä Meido-kanin aikidojunnulta. *piis*



Tähän jaksan itsekin uskoa, koska osaan asettua hänen kenkiinsä.
shaderna

Posts: 157

#290 • • shaderna

Epailija:
*Kaikkee jol yrittää pätee*



Se on hyvä ett sä tunnet mut noin hyvin, einstein.

--
just tryin` not to give a fuck

shaderna

Posts: 157

#291 • • shaderna

ALIEN:
---
shAderNa:
---
Epailija:
*Kaikkee jol yrittää pätee*

---


Se on hyvä ett sä tunnet mut noin hyvin, einstein.

---


No sä voit keksiä einstein tähän paremman selityksen?



Toi on niin säälittävää ett jätkäl ei oo muut elämää ku pohtii tollast. Terve.

--
just tryin` not to give a fuck

Epailija

Posts: 5,636

#292 • • Epailija Physicist, 2nd class.

shAderNa:
Se on hyvä ett sä tunnet mut noin hyvin, einstein.



Olenko väittänyt tuntevani sinut hyvin? Tekstini käsittelee karkeasti täällä käydyn keskustelun yleistä luonnetta sellaisena kuin minä sen käsitän. Jos tämä yritetty pätemiseni menee pahasti metsään joltain osin, niin osaat varmaan kertoa missä kohdin. Kun unohdetaan viimeisin viittaukseni äpärään, niin tuo kirjoitus voisi periaatteessa koskea keitä tahansa yksilöitä, joten miksikään luonneanalyysiksi tuota on vähän turha lähteä kuvaamaan.

Sinällään ei olisi ollut mikään ihme, jos kyseessä olisi ollut metsään mennyt luonneanalyysi. Einsteinhan oli fyysikko, eikä mikään käyttäytymistieteilijä. "*vink*"

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

nomic

Posts: 4,120

#293 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Epailija:
Einsteinhan oli fyysikko, eikä mikään käyttäytymistieteilijä. "*vink*"


*lmao* "päivän :)"
Avatar
#294 • • Edited ALIEN Guest

shAderNa:
Toi on niin säälittävää ett jätkäl ei oo muut elämää ku pohtii tollast. Terve.



Upeeta. Sä just kerroit sen, ettei sulla ole mitään aivotomintaa filosofian kannalta tai edes järkeilyn tässä tapauksessa ja se kun sä äpärän pikku-veljenä menet sanomaan, ettei ole muka elämää kun pohtii asioita niin kertoo sen et sä olet vain todella yksinkertainen, MUTTA HEI SITÄKIN ASIAA VOI KEHITTÄÄ!! *vink* (siis parempaan suuntaan)
Hotblood

Posts: 387

#295 • • Hotblood
Voisko tän keskustelun yhden ihmisen hölmöilyistä siirtää johonki muualle, tää topic kun ainakin käsitteli jotain ihan muuta...

--
&quot;Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu.&quot;

WuZuul

Posts: 181

#296 • • WuZuul

ALIEN:
Ole sit valmis uhkailuun! *vink**nauru*



Ei ole ennenkään hidastanut *hymy*

Mutta on with the sou. Täällä oli keskustelua noittne järkkäteiden yms. kustannuksista. Voisko joku joka osaa enemmän pyöritellä numeroita ni pistää vähä dataa mitä vaikka kahelle järkkärille pitäis pistää liksaa per pileet? Siis jos tehtävänkuvaan kuuluu pitää asiattomat pois stagelta ja silmäillä porukkaa? Tuskin mitään järkyttäviä hintoja kuitenkaa? Mutta eipä noi bileet taida muutenkaan olla mitään kultakaivoksia.. Silti luulisi että tähän hommaan vois löytyä puolivapaahetoisia joilla on tarvittavat luvat yms?

--
Wannabe bilekone.

Jone

Posts: 8,258

#297 • • Jone Archibald Haddock

shAderNa:
Se on hyvä ett sä tunnet mut noin hyvin, einstein.



Nyt en oikeesti voi enää sanoa tähän asiaan muuta kuin, että...
What seems to be your major malfunction, numbnut?

Epäilijä koitti käsittääkseni parhaansa mukaan tasoitella sinun ja kaverisi täällä aiheuttamaan närää ja sen sijaan, että ottaisit sen kiitollisuudella vastaan (kuten tahansa normaali ihminen tässä tilanteessa) ryhdyt kirjoittamaan vielä lapsellisuuksia hänenkin suuntaansa? Ei näin, ei helvetti vieköön todellakaan näin.
Avatar
#298 • • ALIEN Guest

WuZuul:
Mutta on with the sou. Täällä oli keskustelua noittne järkkäteiden yms. kustannuksista. Voisko joku joka osaa enemmän pyöritellä numeroita ni pistää vähä dataa mitä vaikka kahelle järkkärille pitäis pistää liksaa per pileet? Siis jos tehtävänkuvaan kuuluu pitää asiattomat pois stagelta ja silmäillä porukkaa? Tuskin mitään järkyttäviä hintoja kuitenkaa? Mutta eipä noi bileet taida muutenkaan olla mitään kultakaivoksia.. Silti luulisi että tähän hommaan vois löytyä puolivapaahetoisia joilla on tarvittavat luvat yms?



Jv-kotin omaavaana voin tehdä veronalaisena vaikka 5 e/h tilaisuudessa, kuin tilaisuudessa jos löytyy aikaa :) Aina voidaan keskustella tilojen omistajien kanssa järkkäreistä, mutta heillä on yleensä omat hinnat. Tosin omissa järjestämissä tapahtumissa voi palkkaa vaikka sata jv:tä jos haluaa ja hinnat ovat sovittavissa.
mekaanikko

Posts: 1,176

#299 • • Edited mekaanikko don selecta

WuZuul:
Mutta on with the sou. Täällä oli keskustelua noittne järkkäteiden yms. kustannuksista. Voisko joku joka osaa enemmän pyöritellä numeroita ni pistää vähä dataa mitä vaikka kahelle järkkärille pitäis pistää liksaa per pileet? Siis jos tehtävänkuvaan kuuluu pitää asiattomat pois stagelta ja silmäillä porukkaa? Tuskin mitään järkyttäviä hintoja kuitenkaa?



Sanoisin, että suuruusluokka on about oikea jos lasketaan että yks järkkäri kustantaa saman verran kuin yks keskisarjan kotimainen DJ (jos puhutaan niistä kaupungeista joissa on hyvä DJ-pooli omasta takaa, muualla Suomessa matkakulut lisää ton DJ:n kustannuksia). OK, tiedän että jotkut promoottorit maksavat DJ:lle paremminkin ja tietty aika tavanomainen ratkaisu on myös että järkkärit saavat liksansa narikkatuotoista suoraan eli riskidiili.

Ton narikan mukaan voi kuluja (huom. nyt ei puhuta jv:lle käteen jäävästä liksasta vaan nimenomaan kuluista promoottorille) haarukoidakin aika hyvin: narikkakapasiteetti x breikkariprosentti x narikan hinta / jv:iden määrällä olisi suunnilleen yhden lisä-jv:n kustannus jos sellainen promoottorin rahoista paikalle kustannettaisiin (ja olettaen että järkkäreiden määrä on alunperin ollut järkevässä suhteessa odotettuun ihmismäärään eli että toi breikkariprosentti on tässä relevantti). Eli jos narikka vetää 500, maksaa 1,5 euroa, breikkari on 70% ja duunissa on 4 järkkäriä, viidennen palkkaaminen maksaisi suuruusluokkaa 130 mikä on aika lähellä keskisarjan DJ:n keskimääräistäkustannusta operoitaessa "ruskea kirjekuori" -metodilla.

(En oo järjestyksenpidon asiantuntija ja bilejärkkärin taidotkin on hiukka ruosteessa kun ei vähään aikaan ole tullut mitään erityisempää tehtyä, joten paremmin tietävät voinevat osoittaa jos joku meni päin vittua tässä laskelmassa.)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

AnderS

Posts: 470

#300 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Jone:
---
shAderNa:
Se on hyvä ett sä tunnet mut noin hyvin, einstein.

---


Nyt en oikeesti voi enää sanoa tähän asiaan muuta kuin, että...
What seems to be your major malfunction, numbnut?

Epäilijä koitti käsittääkseni parhaansa mukaan tasoitella sinun ja kaverisi täällä aiheuttamaan närää ja sen sijaan, että ottaisit sen kiitollisuudella vastaan (kuten tahansa normaali ihminen tässä tilanteessa) ryhdyt kirjoittamaan vielä lapsellisuuksia hänenkin suuntaansa? Ei näin, ei helvetti vieköön todellakaan näin.



Tässä on nyt varmaan isoja ongelmia luetun ymmärtämisessä.
Ottakoon oppia kantapään kautta...