Maksatko TV-lupamaksua?

596 posts, 30 pages, 185,895 views

Jocular

Posts: 1,359

#441 • • Jocular Janni
Reilu kk takaperin muutin itekseen asumaan ja töllöluvanmakselut päätty siihen. Muutenki rahatilanne niin hissu, että ei sitä penniä venytetä enää yhtää enempää vaan telkkarin takia, josta katon vain ja ainoastaan formulat. Turha kapistus. Noh.. Ei siinä.. Kissat tykkää kiipeillä sen päällä ja joskus systeri tulee käymään ja kattelee sitä.

Ainii, huomasin eilen, että uuden kämpän ovisilmä on niin korkeella ettei siitä oo mulle mitään hyötyä *nauru* Hoppas tarkastajat ei tuu visiitille *vink*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Cloud

Posts: 2,162

#442 • • Edited Cloud Game Freak

Jocular, 7.6.2006 11:32:
Ainii, huomasin eilen, että uuden kämpän ovisilmä on niin korkeella ettei siitä oo mulle mitään hyötyä *nauru* Hoppas tarkastajat ei tuu visiitille *vink*



Elä avaa kenellekkään ovee joka ei soita sulle ja ilmota tulostaan, tai sovitte jonkun soittotavan summeriin. Sillä pääsee eroon helposti epämiellyttävistä ihmisistä.

Mä en edes mene ovelle ellen tiedä kuka siel on. puh-ilmotuksen / summerisoiton kautta :)

Niin ja en helvatus maksa.. Netistä kaikki hyvät ohjelmat hankitaan tai streamataan.. tavallinen telkkari on näön vuoks ja ehkä sit joskus kun tulee hankittua taas joku konsoli.


Mitenköhän ton digi-ajan jälkeen kun analooginen aikakausi päättyy.

Jos pitää tollasta vanhaa kuvaputki rötisköö jossa ei ole sisään laitettuu digiviritintä eikä omista poxia.. pitää tota vaan konsoli koneena.. niin eihän periaattees silloin pitäis voida saada edes sakkoja.. Sama tykin kanssa.. Tietty totuus on toinen varmasti.. valtio osaa rahastaa.. mutta mites toi menee?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Sundust

Posts: 314

#443 • • Sundust Behind The Sun
mine en maksa lupa, mut ei kerto kellekkä *hih*

Oon sitä mieltä että jos ostat kaupasta kalliin telkkarin, niin ei sitä pitäis enää sen kattomisesta maksaa, kun sieltä muutekin tulee niitä amerikan hömppä tosi tv ohjelmia/päälle naurettuja komedia sarjoja..nykyään katon enää vain uutiset nii ja simpponit *lmao*

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

Jocular

Posts: 1,359

#444 • • Jocular Janni

Cloud, 7.6.2006 11:39:
---
Jocular, 7.6.2006 11:32:
Ainii, huomasin eilen, että uuden kämpän ovisilmä on niin korkeella ettei siitä oo mulle mitään hyötyä *nauru* Hoppas tarkastajat ei tuu visiitille *vink*

---


Elä avaa kenellekkään ovee joka ei soita sulle ja ilmota tulostaan, tai sovitte jonkun soittotavan summeriin. Sillä pääsee eroon helposti epämiellyttävistä ihmisistä.

Mä en edes mene ovelle ellen tiedä kuka siel on. puh-ilmotuksen / summerisoiton kautta :)



Njoo, edellises kämpäs oli hyvä ku rappuun ei päässy koskaan/ikinä ilman avainta, mut uuteen rappuun pääsee 8-21 ja asun ekassa kerroksessa. Ei siinä, et mul on kyl aina verhot alhaalla ku ei kiinnosta asuu akvaariossa *vink* Mutta niin, ehkä munki pitää lopettaa avaamasta ovea. Jää sitte kaiken maailman Faijat, Famot, Mutsit ja Systerit kylmäks *nauru*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Twist

Posts: 925

#445 • • Twist Team Kemuttajat
KOhta se on pakko maksaa ku siirrytään lopullisesti digiaikaan ... Näkevät nimittäin ketkä katsovat tv:tä .. *hihu*
Avatar
#446 • • aaaaaaaaaa Guest
Mä katon vaa tietokonetta *tirsk*
akir0

Posts: 2,554

#447 • • akir0 idleRPG champion 2009

Twist, 7.6.2006 13:55:
KOhta se on pakko maksaa ku siirrytään lopullisesti digiaikaan ... Näkevät nimittäin ketkä katsovat tv:tä .. *hihu*



Hihu-hymiöstä ny ei voi olla varma, mutta ei ne digiaikana näe sitä sen paremmin kuin nytkään, eli käytännössä eivät ollenkaan.

Helpoin tapa estää luvaton katselu olis salata kaikki kanavat siten, että niitä vois katella vaan kortin kanssa, mutta ei enää onnistu sekään, sillä suuri osa suomibokseista on ilman kortinlukijaa.
Twist

Posts: 925

#448 • • Edited Twist Team Kemuttajat

akir0, 7.6.2006 16:30:
---


Hihu-hymiöstä ny ei voi olla varma, mutta ei ne digiaikana näe sitä sen paremmin kuin nytkään, eli käytännössä eivät ollenkaan.



Muistelin, että olisin lukenut artikkelin aiheesta , että digi-aikaan siirryttäessä olisi paljon helpompaa seurata kenellä se tv on päällä ja kenellä ei . Voi kuitenkin olla, että olen nähnyt taas unta... *ding*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#449 • • Jussi Soro choon!

Twist, 7.6.2006 16:38:
Muistelin, että olisin lukenut artikkelin aiheesta , että digi-aikaan siirryttäessä olisi paljon helpompaa seurata kenellä se tv on päällä ja kenellä ei . Voi kuitenkin olla, että olen nähnyt taas unta... *ding*


Juu munkin mielestä digi-tv:ssä on paluukanava. Ei kyllä oo tietoa mitä infoa (jos mitään) siellä lähetetään.
hallucinogen

Posts: 8,190

#450 • • hallucinogen Edain

JussiS, 7.6.2006 16:45:
Juu munkin mielestä digi-tv:ssä on paluukanava. Ei kyllä oo tietoa mitä infoa (jos mitään) siellä lähetetään.


Jos teknisesti ois mahdollista niin ei varmaan ois kyllä laillista moinen?

Mahtaakohan tv-lupamaksu muuttua digiviritinmaksuksi koska analogivirittemellä varustetulla tv:llä ei ens kesän jälkeen voi mitään kanavia katsoa :) Koska saahan nytkin olla tv josta on viritin poistettu.

--
pikku-*possu*

Vulpini

Posts: 285

#451 • • Vulpini Soviet recordings
pakko maksaa ku tv-lupa äijä kävi oven takan kolkuttelemas. ottaa kyl pikkase päähän, muutenkin opiskelijabudjetil eläminen, saati sit tollaset kivat pikku lisämaksut..
ja tulis viel tellust sen verran hyvää ohjelmaa, et ois jotai järkee maksaa sitä tv-lupaa.. joskus ehtii katsoa tellua vain päivisin ja sieltä ei muuta sillon tuu, kuin jotai soittaria ja kaiken maailman soittopelejä.. ;D
Vexe

Posts: 1,016

#452 • • Edited Vexe
On se TV-lupa kallista... yli 0,55e päivässä! Tuolla summalla saa siis "luvan" tv:n katseluun.

Ne jotka ei tuota maksa ovat siivelläeläviä vässyköitä. Poislukien tietenkin ne, joilla ei oikeasti ole tv:tä.


EDIT: Näköjään vuosi siten olin vielä erimiertä asiasta. Olen kyllä maksanut luvan silloinkin
Lost-Soul

Posts: 3,107

#453 • • Lost-Soul los pallos

hallucinogen, 8.6.2006 07:13:

Mahtaakohan tv-lupamaksu muuttua digiviritinmaksuksi koska analogivirittemellä varustetulla tv:llä ei ens kesän jälkeen voi mitään kanavia katsoa :) Koska saahan nytkin olla tv josta on viritin poistettu.


Ei tietenkään. Eihän nyt Yle tuki yhtä kohtalaisen hyvää rahareikää.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

hallucinogen

Posts: 8,190

#454 • • hallucinogen Edain

Lost-Soul, 8.6.2006 09:27:
Ei tietenkään. Eihän nyt Yle tuki yhtä kohtalaisen hyvää rahareikää.


Ai joo sori, my bad :D

--
pikku-*possu*

UzU

Posts: 2,361

#455 • • Edited UzU [33100]

Vexe, 8.6.2006 09:24:
On se TV-lupa kallista... yli 0,55e päivässä! Tuolla summalla saa siis "luvan" tv:n katseluun.



Mut sit on ihmisiä niinkuin mä, jotka aukaisee tv:n (tai mulla on koneessa USB-digiboksi) ehkä kerran kahdessa viikossa ja katsoo uutiset tai euroviisujen tuloslaskennan. Ainoa poikkeus mulla on oikeastaan suuret urheilukisat kuten olympialaiset ja lätkän mm-kisat. Niiden aikana seuraan enemmän tv:tä.

Mut jos maksaisin vain niistä päivistä jolloin todella aukaisen tv:n niin kyllä se hinta olis mun kohdalla paljon enemmän kuin 0,55e. Ehkä enemmänkin 5e päivä nykyisillä maksuilla.

Itse olisin ihan tyytyväinen jos voisin erikseen maksaa vaikka juuri olympialaisista. Mutta eiköhän sekin ole tulevaisuuden mallia..

edit: en osaa kirjoittaa.
hallucinogen

Posts: 8,190

#456 • • hallucinogen Edain
Kynnys maksaa ois huomattavasti pienempi jos yle tarjois enemmän omaan makuun sopivaa ohjelmaa. Radiota en kuuntele ollenkaan ja ylen kanavilta seuraan ainoastaan dokumentteja ja urheilua. Tänä vuonna oon katsonut hyvin paljon tv:tä normaaliin verrattuna kun on ollut talviolympialaista, jääkiekon mm-kisaa ja nyt tulee sit vielä jalkapallon mm. Jos yle näyttäis yhdellä kanavalla pelkkiä dokkareita ja urheilua niin siitä kanavasta voisin mielihyvin maksaa. Ne harvat elokuvat jota ylen kanavilta katson(pari ehkä vuodessa joista yksi on tuntematon sotilas) ois halvempi vuokrata.

--
pikku-*possu*

Sallakat

Posts: 2,220

#457 • • Sallakat jungle, baby !
mamma betalar. en välttis itse olisi edes ajatellut maksamista, mutta kun muutin pois kotoota niin äitini teki selväksi, että hän sen maksaa ettei tule ongelmia.
ei voi valittaa.
paska systeemi se joka tapauksessa on, tollanen muinaisjäänne. TUntuu vaan, että ne ketkä maksaa, maksaa oikeasti niittenkin puolesta ketkä ei maksa. puuh* ehkä niillä rahoilla kustannetaan pari paskaa kakkosen kotimaista sarjaa taas kesäksi.
Yleltä tulee harvoin sellaista ohjelmaa mitä tulisi tuijoteltua. Yle Teemalta tulee kyllä jotain loistodokkareita, mutta mielummin silti katson TV1000 tai discoveryjä..
Vexe

Posts: 1,016

#458 • • Vexe

UzU, 8.6.2006 09:32:

Mut jos maksaisin vain niistä päivistä jolloin todella aukaisen tv:n niin kyllä se hinta olis mun kohdalla paljon enemmän kuin 0,55e. Ehkä enemmänkin 5e päivä nykyisillä maksuilla.

Itse olisin ihan tyytyväinen jos voisin erikseen maksaa vaikka juuri olympialaisista. Mutta eiköhän sekin ole tulevaisuuden mallia..



Siksi kannatankin mallia, jossa yksi kanava olisi verorahoilla tuotettu "ilmainen" kanava. Kanava pyörittäisi muutaman uutislähetyksen päivässä, sekä yleishyödyllistä infoa viranomaistahoilta. Loput YLEn kanavat mainosrahotteisiksi tai maksullisiksi. Yksityinensektori sitten toimii kuten parhaimmaksi näkee.

Huonona puolena asiassa on se, että ohjelmatarjonta tulisi muuttumaan reilusti. Häviäisi kaikki markinaaliryhmille suunnatut ohjelmat, koska niiden näyttäminen ei olisi kannattavaa.
akir0

Posts: 2,554

#459 • • akir0 idleRPG champion 2009

JussiS, 7.6.2006 16:45:
---
Twist, 7.6.2006 16:38:
Muistelin, että olisin lukenut artikkelin aiheesta , että digi-aikaan siirryttäessä olisi paljon helpompaa seurata kenellä se tv on päällä ja kenellä ei . Voi kuitenkin olla, että olen nähnyt taas unta... *ding*

---

Juu munkin mielestä digi-tv:ssä on paluukanava. Ei kyllä oo tietoa mitä infoa (jos mitään) siellä lähetetään.



Jos hetken mietit, niin missäköhän se paluukanava vois olla? DVB-T -laitteissa tuskin on semmoisia lähettimiä mukana, että ne vois lähettää tiedon olemassaolostaa jonnekkin ilmateitse.

Sellaisia laitteita on kyl olemassa esim. kaapeliverkkoon, joissa on paluukanavana sama kaapeliverkko interaktiivisia palveluita varten ja semmoisen valvontahan sitten oliskin jo mahdollista. Mutta koska näiden laitteiden määrä on aika olematon, niin seuranta ei helpotu.
J-Gear

Posts: 204

#460 • • J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno
Lupamaksua en ole koskaan maksanut... enkä varmaan tule maksamaankaan. Jollei se Tv-vero tule voimaan. Yksinkertaisesti en vaan kuulu ylen kohdeyleisöön. Ylen lähes kaikki ohjelmat on suunnattu lapsille tai ns. vanhuksille.

Muutama esimerkki:

YLE TV1
Ketä kiinnostaa katselle jotain jumalanpalveluksia, ei minua. Tai kuinka moni seuraa FST:n ohjelmia. Dokumentit tyyliin suomen kauneimmat puukirkot. eih...

YLE TV2

Urheilua (esimerkki 8.8.06 3h 50min. 18.10-22.00) koko illan. Surkeita sarjoja. Pari hassua katsottavaa ohjelmaa aina jokus, mutta kuitenkin. Ja mobiili-pelejä. Ylen kanavalla...
Mainos kanavat riittää.

Ja loppuun mielipide tulevaisuudesta:

Digibokseissa on korttipaikkoja. Eli maksa lupamaksu tv kanavien puolesta, saat purkukortin -> näet ylen ohjelmia. Toimivin systeemi, mutta valtio ei poista hyvää tulonlähdettä.

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?