Maksatko TV-lupamaksua?

596 posts, 30 pages, 186,210 views

Apo

Posts: 1,574

#461 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

J-Gear, 8.8.2006 02:36:
Tai kuinka moni seuraa FST:n ohjelmia.



Välillä, esim. maanantaina tuli kakkoselta

20:15 FST: Livenä: Roni Seize

mikä saattaa kiinnostaa (typosta huolimatta) esim. klubituksen nuoria trendikkäitä aikuisia.

Samaa mieltä kyllä purkukorteista, niihin kun vielä yhdistää on-demand-jakelun niin aletaan olla jo paremmassa tilanteessa kuin nyt.
J-Gear

Posts: 204

#462 • • J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno

Apo, 8.8.2006 03:35:
---
J-Gear, 8.8.2006 02:36:
Tai kuinka moni seuraa FST:n ohjelmia.
---


Välillä, esim. maanantaina tuli kakkoselta

20:15 FST: Livenä: Roni Seize

mikä saattaa kiinnostaa (typosta huolimatta) esim. klubituksen nuoria trendikkäitä aikuisia.

Samaa mieltä kyllä purkukorteista, niihin kun vielä yhdistää on-demand-jakelun niin aletaan olla jo paremmassa tilanteessa kuin nyt.



FST näkyy molemmilla ylen kanavilla. Olisi pitänyt yleistää, eikä pistää sitä vain ykkösen synniksi.

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?

Danskuh

Posts: 675

#463 • • Danskuh pikku-Dee
maksan maksan*tirsk**pepsodent*
mia-ow

Posts: 387

#464 • • mia-ow Mörrimöykky
Maksan.
Tunnollinen äitini sen tosin alunperin otti mulle ja maksoi sitä aluksi (eli n. 8 vuotta *justjoo*). Nyt maksan sen jo itse. *pepsodent* Kallistahan se kyl on.
Inferno@Tre

Posts: 678

#465 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Maksan toki vaikka se niin tolkuttoman kallista onkin. Mut menepä irtisanoon tv-maksu...kyl on tarkastajia tupa täynnä hetken päästä.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

RiD

Posts: 2,817

#466 • • RiD Nukemi
En helvetissä.

--
*super* *possu*

FS

Posts: 414

#467 • • FS
No olihan mulla toi telkkari 2v ja en maksellut, tosin vähän aikaa sitten päätin luopua koko paskasta koska ohjelmatarjonta on aivan *plur* parasta.

--
Neuropunk - never heard of it?!
- go to Russia

egmondo

Posts: 292

#468 • • Edited egmondo Elämäntapa Reivaaja/Perus Erno
maksan *tirsk* kun sen pystyy maksamaan nykyään pienemmissä erissä*hymy*

Laskutusväli 1kk, 3kk, 6kk, 12kk

Maksu 17,95, 53,00, 104,75, 208,15


itse maksan 3kk välein 53*nalle*

--
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.*nauru*

r0n

Posts: 2,258

#469 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
e

--
6er reihe

Avatar
#471 • • Norb Guest

egmondo, 22.2.2007 15:24:
Laskutusväli 1kk, 3kk, 6kk, 12kk

Maksu 17,95, 53,00, 104,75, 208,15



No huh! Onko se noin kallista.. Tolla summallahan saa leffakanavoitakin!
Occu

Posts: 2,528

#472 • • Occu

Norb, 22.2.2007 16:16:
---
egmondo, 22.2.2007 15:24:
Laskutusväli 1kk, 3kk, 6kk, 12kk

Maksu 17,95, 53,00, 104,75, 208,15

---


No huh! Onko se noin kallista.. Tolla summallahan saa leffakanavoitakin!



jos kahtelet leffakanavia teeveestä niin silloin pitää maksaa tv-lupamaksu.
vaikka et katsoisi laisinkaan ylen lähetyksiä.

omasta mielestäni tuo juttu on niiiiiin väärin kuin mikään vain voi olla.

mutta tuleepahan meille ainakin hulppeat euroviisukisat *justjoo*

--
..::MOI::..

hallucinogen

Posts: 8,190

#473 • • Edited hallucinogen Edain
Onhan toi tv-lupa aika kallis tarjontaan nähden. Ehkä parempi tapa ois ottaa suoraan verotuksen keinoin Ylen tarvitsema raha ja suurten urheilutapahtumien yhteydessä vois myydä mainosaikaa vaikka muuten en kannatakaan Ylen mainosrahoitusta mutta suuret urheilutapahtumat höllentäis yritysten kukkaroa varmaan aika hyvin. Niin ja ne euroviisut ois myös hyvä hetki kääriä vähän tuohta :P.

--
pikku-*possu*

vivesteri

Posts: 309

#474 • • vivesteri karmea mörkö
Maksan nykyään, kun kiltti tv-lupatarkastaja ystävällisesti vieraili ovellani, ja ilmoitti että ko. maksun voi maksaa kuukauden erässä.
~18e ei nyt niin hirveästi kirpaise, ja olo on helpompi, kun ei tarvitse aina ovikellon soidessa jännittää, kuka siellä on *nauru*
Gisou

Posts: 114

#475 • • Gisou
Itse käytän teeveetä 'vain' tietokoneeni näyttönä, kun katson leffoja koneen kautta. Eli viritintä en käytä, kuin n. 10 kertaa vuodessa. Suhteellisen kalliiksi tulisi per ohjelma. Ja ei, en koe tarvetta raahata teeveetä huoltamoon, jossa poistettaisiin viritin-osa vain naurettavan muinaisjäännelain takia. Kohta pitää varmaan maksaa lupaa tietokoneen omistamisesta, koska semmoisella on mahdollista katsoa lähetyksiä. Onneksi viestintävirasto teki varoitussoitin, jossa ilmoitti, että kotialueellani on tehotarkastukset käynnissä. Olin onneksi varuillani enkä narahtanu puhelimessa.

Ps. Jokainen voi itse miettiä, että missä on vika, kun lupamaksuista saa valtio rahaa vuodessa 0,5 miljoonaa ja tarkastustoimintaan käytetään 1 miljoona eli netto on miinus puol milliä.

Yks harvoista laeista, jota en kykene ymmärtämään vaikka muuten lainkuuliainen olenkin.

--
Eläinten maailma on ihmeellinen.

hallucinogen

Posts: 8,190

#476 • • hallucinogen Edain

Gisou, 24.2.2007 20:31:
Ps. Jokainen voi itse miettiä, että missä on vika, kun lupamaksuista saa valtio rahaa vuodessa 0,5 miljoonaa ja tarkastustoimintaan käytetään 1 miljoona eli netto on miinus puol milliä.


Suurin osa yleisradion toiminnasta kustannetaan lupamaksuilla ja se summa on hivenen isompi kuin puoli miljoonaa. Jos rahaa tulis vaan puoli miltsiä niin se tarkoittais, että lupaa maksaa semmonen 2400-2500 kotitaloutta :D

--
pikku-*possu*

crissy

Posts: 1,958

#477 • • crissy
Pakko maksaa ku kosahdin tarkastajalle sen ainoon kerran kun erehdyin aukasemaan oven kun en tienny kuka siellä on...*igor*
hallucinogen

Posts: 8,190

#478 • • hallucinogen Edain

crissy, 24.2.2007 20:35:
Pakko maksaa ku kosahdin tarkastajalle sen ainoon kerran kun erehdyin aukasemaan oven kun en tienny kuka siellä on...*igor*


Oisit sanonut, että ei oo tv:tä ja laittanut oven kiinni. Vai näkikö se suoraan ovelta, että siellä se töllö on?

--
pikku-*possu*

Gisou

Posts: 114

#479 • • Gisou

hallucinogen, 24.2.2007 20:35:
---
Gisou, 24.2.2007 20:31:
Ps. Jokainen voi itse miettiä, että missä on vika, kun lupamaksuista saa valtio rahaa vuodessa 0,5 miljoonaa ja tarkastustoimintaan käytetään 1 miljoona eli netto on miinus puol milliä.

---

Suurin osa yleisradion toiminnasta kustannetaan lupamaksuilla ja se summa on hivenen isompi kuin puoli miljoonaa. Jos rahaa tulis vaan puoli miltsiä niin se tarkoittais, että lupaa maksaa semmonen 2400-2500 kotitaloutta :D



Okei. Ehkä summat vaatis tarkempaa tiedonhankintaa, mutta se on varma, et siihen tarkastustoimintaan suunnatut varat on liian suuria ja ne ne vois käyttää hyödyllisemminkin.

--
Eläinten maailma on ihmeellinen.

crissy

Posts: 1,958

#480 • • crissy

hallucinogen, 24.2.2007 20:39:
---
crissy, 24.2.2007 20:35:
Pakko maksaa ku kosahdin tarkastajalle sen ainoon kerran kun erehdyin aukasemaan oven kun en tienny kuka siellä on...*igor*

---

Oisit sanonut, että ei oo tv:tä ja laittanut oven kiinni. Vai näkikö se suoraan ovelta, että siellä se töllö on?



no pakko oli avata silloin kun oli kylässä kaveri poikansa kanssa ja kauhee meteli ja telkkarissa jostain kumman syystä oli volat kaakossa nii siin olis ollu pikkasen huono lähtee selittää "ööö ei mul oo telkkaa sorgen" *tirsk*