Lahti

463 posts, 24 pages, 196,176 views

e-will

Posts: 372

#21 • • e-will joor worst naitmeir

enrg:
Euroopasta ei muuten löydy kuin toiset, ja nekin Wienistä *nauru*



me rokataa

--
vailla täyttä ymmärrystä

Jutu

Posts: 3,054

#22 • • Jutu Blondi
Lahtihan on ihan ûbergurgo paikka. Siellä on hyvä käydä roadtripillä, varsinkin jos on huono kartturi mukana *vink* Ja mitä niihin vesiurkuihin tulee niin ne on aika hienot. Oon kaksi kertaa käynyt kattomassa niitä ja molemmilla kerroilla oli aivan mieletön fiilis *iloinen* Mutta parasta Lahdessa on Salppurin kisat ja tie Nastolaan *muhaha*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Teho

Posts: 58

#23 • • Teho
moi mä oon lahest*vink*
Sixtus

Posts: 198

#25 • • Sixtus
Mun kokemuksien perusteella Lahtelaiset ovat mitä mainiointa porukkaa!

Me <3 Lahti
bates

Posts: 707

#26 • • bates Tirehtööri
Lahti on väkivaltainen kaupunki, jossa rakennusyrittäjiä ammutaan jalkaan, kebab-yrittäjät tarvitsevat kevlariliivejä, moottoripyöräkerholaiset pääsevät hengestään ja kaupungin ohittavat valtatiet nostavat tiekuolematilastoja.

Lahti on tyly ja raa'ansärmikäs kaupunki, josta on tyylikästä olla kotoisin. Se on vähän kuin olisi kasvanut Etelä-Bronxissa, ja selvinnyt siitä.

Lahtea, Milanoa, Manchesteria, Rio de Janeiroa ja Munchenia yhdistää yksi asia: futiksen pelaaminen osataan lätkää paremmin.

Lahti on loputtomien tilaisuuksien metropoli, jossa vastoinkäymisillä täytetyn ostarielämän katveesta nousee kestäviä kansallissankareita. Mutta ei sinne takaisin haluta, vaan sitä halutaan ihailla pelonsekaisin tuntein etäältä, niin kuin krokotiilia tai sähköankeriasta

Summa summarum:

Eihän sellaisesta kaupungista voi olla pitämättä, jossa rokkiklubin dj hakataan väärän kappaleen takia. Näin traagisesti kävi, kun erään raskaaseen rokkivääntöön perehtyneen lahtelaiskapakan tiskijukka erehtyi takavuosina laittamaan levylautaselle Europen Final Countdownin ja sai pian maksaa virheestään. Ruotsalaista nössöheviä vihanneet vakioasiakkaat hakkasivat tiskijukan tämän kotimatkalla.

*sydän* Lahti.

--
The best way to predict the future is to invent it.

-xx-

Posts: 5,001

#27 • • Edited -xx- Dr. -xx-, PhD
Lahti.
Siellä synnyin ja asuin ensimmäiset 18½ vuotta elämästäni, ennen muuttoa pääkaupunkiimme. Olin (vielä silloin) niin kiltti, että en ikinä tutustunut Lahden teinijuottoloihin tai muihin nuorison hengailupaikkoihin :p
Hyviä muistoja on ainakin kouluista ja koulukavereista, päädyin Kunnaksen ja Lotilan ala-asteiden kautta Tiirismaan yläasteelle ja lukioon. Rakkaalle harrastukselle ratsastukselle oli myös hyvät mahdollisuudet ... kiitolaukka Takkulan maastoissa <3

Lahti oli kasvavalle nuorelle oikeastaan todella hyvä paikka, sopivan väljä ja luonnonläheinen. Asuin Ahtialassa, 9km päässä keskustasta, missä oli paljon samanikäisiä lapsia ... kymmenen tikkua laudalla kesäiltana *haikailee* :)

Lahdessa on tietysti puutteensakin. Pienestä kaupungista ei vaan löydy niin paljon palveluita ja tekemistä kuin isosta, ainakaan minulle. Lahtelaisista vuotuisista tapahtumista Salppurin kisat on kyllä kokemisen arvoiset, muissa en muista käyneenikään.

Lahti. Hyvä paikka kasvaa ja elää, mutta en muuttaisi takaisin. (Täytyy varmuuden vuoksi todeta että en ainakaan lähitulevaisuudessa. Voihan olla että vielä veri vetää takaisin :p)

edit: toi kuulostaa pelottavan myönteiseltä :o

--
kiitos ja anteeksi ^^

Avatar
#28 • • astaroth Guest

Tontsis:
Joo ja eiks ainakin Vantaa ole Etelä-Lahtea?


*nauru*
Avatar
#29 • • candyraver Guest
Lahti

Tän tytön sydän ei paikalle lämmennyt..9kk:tta siellä vierähti,mutta ei sieltä ainakaan jäänyt sellaisia ystäviä, joiden takia siellä menisi jatkossakin vierailemaan.. :/
Ehkä se Lahti oli sittenkin liian pieni paikka espoossa lähes koko ikänsä asuneelle..
Täytyy myöntää et Lahti kesällä on aika *plur*(mut aika moni paikka on).
Ja palokunnan uimaranta(jonka vieressä sain onnekseni asustaa) oli mitä mainioin kesäfiilistelypaikka *sydän*
Vesiurkuja en koskaan jaksanut/kerennyt/muistanut käydä kattomassa ja Lahden yöelämälläkään ei ollut juuri mitään tarjottavaa klubeilla(ei baareissa viihtyvälle). *nyyh* 9kk:den aikana tuli käytyä kerran etanassa ja kolme night lifessa.. Lahdessa on potentiaalia ja paljon bileporukkaa,luulisi että sinne pystyttäs vähän paremmin tuota toimintaa järjestämään*eiei*
T-mu

Posts: 2,980

#30 • • T-mu Läskimooses
Just sopivan kokone kaupunki mun mieleen. Kaikki on lähel ja väkee ei oo liikaa. Oon huomannu et samal taval päästää pärähtänyttä jengiä ku Lahes asuu muuallaki Suomes (esim. keraval, itähelsingis ja jopa turus). Ne vaan asuu kaikki vääräs paikas.
I *sydän* Lahti.
Juhgu

Posts: 7,921

#31 • • Juhgu Virnistelijä

johanna_:
Täytyy tunnustaa, että kyllä sitä tuli varhaisteininä pe-iltaisin usein hengailtua hakkapeliittapatsaalla.



Tämä nykynuoriso on kyllä velttoa ja muutenkin säälittävää, ei edes vanhoja hyviä perinteitä viitsitä pitää yllä! Nykyisin perjantai-iltana tuo paikka suorastaan huutaa tyhjyyttään. Kadulla on ehkä viidesosa "hakkisaikojen" teineistä, ja nekin jossain lanunaukiolla! Pyhäinhäväistys!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

10-

Posts: 239

#32 • • 10- Sairaalan Miekka
Hmm..*ding* oon just muuttanu/ muuttamassa Lahteen eikä noi yllä olevat kommentit hirveesti oo mielialaa nostaneet.
Bileitä aninharvoin tai ainakin liian vähän, vesiurut on nähty ja amiskanta todettu harvinaisen korkea lukuiseksi.. eikä mulla oo täällä ees ketään kavereita AAAAAAAAAAAArgh! *grr* paitsi tietenkin ihana tyttöseni*plur*, ja sitten kun "legendaarisessa" Torvessa on yleensä vaan joku hardcore, enkä puhu nyt sellasesta hc:sta jolle itse lämpeen, bändi soittamassa niin pieni epätoivon kyynelhän tässä on pakko vuodattaa... Kertokaa nyt onko minulla mahdollisuuksia onnelliseen ja tasapainoiseen elämään, jota tietenkin edesauttaa tyttöni, täällä suomen amerikkalaisimmassa kaupungissa..*täh*

--
Its like the rock´n roll lifestyle without the money

Hansu

Posts: 481

#33 • • Hansu

Juhgu:
---
johanna_:
Täytyy tunnustaa, että kyllä sitä tuli varhaisteininä pe-iltaisin usein hengailtua hakkapeliittapatsaalla.
---

Tämä nykynuoriso on kyllä velttoa ja muutenkin säälittävää, ei edes vanhoja hyviä perinteitä viitsitä pitää yllä! Nykyisin perjantai-iltana tuo paikka suorastaan huutaa tyhjyyttään. Kadulla on ehkä viidesosa "hakkisaikojen" teineistä...



Mäkin oon ihmetellyt, että mihin ne kaikki alaikäiset on menneet, kun vielä "minun nuoruudessani" Hakkapeliittapatsaan kohdalla todellakin sattui ja tapahtui ja Monon edustajia pyöri siellä tiuhaan. Puhumattakaan sitten Radiomäestä!
Lauruska

Posts: 821

#36 • • Lauruska nihkee
Oon asunut täällä jotai puol vuotta nyt, ja kyllä mä haluan takas turkuun. Niin se o *nauru*
Juhgu

Posts: 7,921

#37 • • Juhgu Virnistelijä

Qosi:
Bileitä aninharvoin tai ainakin liian vähän



Suurinpiirtein joka toinen viikko näyttäisi olevan hyvät bileet. Minusta se on varsin paljon ottaen huomioon että Lahti on, no, Lahti.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

bates

Posts: 707

#38 • • bates Tirehtööri

CandyRaver:
Lahden yöelämälläkään ei ollut juuri mitään tarjottavaa klubeilla(ei baareissa viihtyvälle). *nyyh* 9kk:den aikana tuli käytyä kerran etanassa ja kolme night lifessa.. Lahdessa on potentiaalia ja paljon bileporukkaa,luulisi että sinne pystyttäs vähän paremmin tuota toimintaa järjestämään*eiei*



Tätä läppää mä en oikein ymmärrä. Väittäisinpä, että tämänkokoisista (~90000) kaupungeista Lahti on klubielämänsä puolesta yksi viriileimmistä Suomessa. Ja kandee toki muistaa myös että konemusiikkia ja klubielämää on olemassa muutakin lajia kuin vain hardnrg ja kiksu.*vink*

--
The best way to predict the future is to invent it.

T-mu

Posts: 2,980

#39 • • T-mu Läskimooses
Yhdyn edelliseen.
Tapahtumanjärjestäjistä ei ainakaan ole pulaa, Vittumainen puoli lahdessa on se että konemusiikkipainotteista yöelämää järjestettäisiin ilolla enemmän mutta paikallisista ravintoloista vihreää valoa näyttää ainoastaan cumulus ja himmeää vihreää torvi.
Koko kansan sibeliustalokin on onnistunut hinnoittelemaa itsensä pihalle mahdollisena bilemestana. Harmillista sinänsä että täällä on paljon opiskelijoita ym. erin genrein diggareita.
bates

Posts: 707

#40 • • bates Tirehtööri

T-mu:
Vittumainen puoli lahdessa on se että konemusiikkipainotteista yöelämää järjestettäisiin ilolla enemmän mutta paikallisista ravintoloista vihreää valoa näyttää ainoastaan cumulus ja himmeää vihreää torvi.



Ja tietty kasisalilla Etanat + Divassa muutamat yksittäset kinkerit + samoin Grand Arenalla. Ja toki kaikkea ässämeininkiä löytää kaupungista suht säännöllisesti kun pitää silmät ja korvat auki kaupungilla liikkuessa. Viimeksi viimeviikolla mm Kymipubista. *piis**känni*

--
The best way to predict the future is to invent it.